Шетел тілдерін оқыту психологиясы туралы




Презентация қосу
Шетел
Шетел тілдерін
тілдерін оқыту
оқыту
психологиясы
психологиясы
Педагогикалық факультеті
3 курс
5 семестр
СӨЖ сағаты- 15
• №2 СӨЖ тапсырма беру уақыты:
• 13.10 – 31.10.08
• №2 СӨЖ қабылдау уақыты:
• 03.11 – 25.11.08
№2 СӨЖ
3. Шетел тілдерін үйренуде грамматика, фонетика,
лексика оқудың психологиялық негіздерін талдауға
авторлық жоба ұсыну.

4.Шетел тілінің мұғалімінің профессиограммасының
презентациясын дайындау(топтық проект)
ТАПСЫРМА ТҮРІ
• Топтық проект:Microsoft PowerPoint
презентациясы
ЛЕКЦИЯЛАР ТЕЗИСТЕРІ
• . Оқу процесінде педагогикалық бірлесудің психологиялық негіздері.
• Тіл дамытудың психологиялық қиыншылықтарын болжау.
• Шет тілін оқыту кезіндегі психологиялық қиыншылықтарды болжау шет тілін оқытудағы үлгерімнің негізгі
факторының бірі.
• Оқушының екінші үшінші тілді жүйелі түрде меңгеруінің психофизиологиялық дайындығы. Оқушылардың
таным белсенділігі мен таным қызметінің ерекшеліктері. Оқушылардың жоғарғы психикалық
функциясының дамуының ерекшеліктері (қабылдау, көңіл бөлу, ес, ой, елестету). Оқушылардың
эмоционалды ергі мен жеке ерекшеліктері. Қылығының еркіндігі. Қарым-қатынас дағдысының қалыптасуы.
Шет тілін оқуға қажетті жағымды мотивациясының болуы. Оқу шығармашылығындағы таным белсенділігі
және өз бетінше дамудың оптималды деңгейі.
• Негізгі ұғымдар: психологиялық диагностика, шет тілін оқыту кезінде кездесетін психологиялық
қиындықтар, оқушының психофизиологиялық дайындығы, қылық және қарым-қатынас еркіндігі, оқу
мотивациясы, таным белсенділігі.
• .Лингвистикалық біліктілікті дамытудағы ойындар.
• Оқытуда қолданылатын ойындардың психологиялық-педагогикалық мінездемесі. Ойындардың оқушы
бойында тудыратын эмоционалды әсері және көмекші қабілеттердің пайда болуы. Оқушылардың таным
қызметін тудыратын тапсырма ойындар.
• Оқытатын жаттығу ойындары кезінде болжам, зерттеу, өз-өзін ұстай білу дағдыларын дамыту. Оқыту
ойындарының жеке адамға психологиялық, әлеуметтік-психологиялық және педагогикалық әсерлері.
• Ойындардың оқушы бойында интеллектуалды өсу, өзіндік білімділігін және бастамашылдығын тудыратын
әсері. Ойындардың шет тілінде сөйлеуге қорқыныш сезімін жеңудің әлеуметтік-психологиялық әсері. Ойын
кезінде қарым-қатынас мәдениетін, әсіресе диалог жүргізу мәдениетін қалыптастыру. Өз бетінше шешім
қабылдау, жинақталған білім, дағды және біліктілікті іске асырудың түрлі жолдарын ізденіс арқылы өз
және өзгелердің қылықтарын бағалауда ойынның ролі.
• Оқу шығармашылығына қарасты жауапкершілікті қалыптастырудағы; баға алу мақсатында емес, өз
бетінше білім алуға деген талпынысты тудырудағы ойынның әсері. Ойынға қойылатын психологиялық
шарттар. Ойынға қатысуға арналған психологиялық және интеллектуалдық
• .Педагогикалық қарым-қатынастың психологиялық қиыншылықтары
• Педагогикалық қарым-қатынастың жалпы мінездемесі. Қарым-қатынас
формалары. Бірлескен жұмыстың ұйымдастырушылық формалары (бірге
тапсырылған қызмет, рөлдік және іскерлік ойындар, топ ішілік жұмыс). Оқу
ара-қатынастарының субъективті сұлбасы. Ара-қатынас кезіндегі
психологиялық қатынастары. Бірлескен жұмыстың оқу шығармашылығына
әсері. Оқудағы бірлескен жұмыстардың жолдары. Бірлескен жұмыстардың
сатылары. Педагогикалық ара-қатынастарда, қарым-қатынастарда және
оқу педагогикалық шығармашылықтарда кездесетін “бөгеттері”. Қарым-
қатынас кезінде кездесетін қиыншылықтарға түсініктеме және жалпы
мінездеме. Қиындықтардың функциялары. Этникалық түйсік, стереотип
және орналастырудың ерекшеліктерімен байланысты қиыншылықтар.
• Негізгі ұғымдар: педагогикалық қарым-қатынас, ара-қатынас кезіндегі
психологиялық қиындықтар, педагогикалық бірлестік, бірлескен оқу
шығармашылығы, педагогикалық ара-қатынастың

– Тіл әрекетінң психологиялық мінездемесі.
• Сөйлеу функциялары. Сөйлеу және психикалық феномендер. Сөйлеу және
тіл. Сөйлеуді эмпирикалық зерттеу. Сөйлеу тілі механизмінің екінші шартты
жүйесі. Сөйлеудің адамның психикалық дүниесін көрсету мүмкіндігі. Сөйлеу
– субъект психикасына еңгізілген, яғни адамның өзгелерге түсінікті
болуына мүмкіндік беретін психологиялық функциялардың негізгілерінің
бірі. Сөйлеуді зерттеуде ойдың сөзге және сөздің ойға көшуі бастапқы
проблема болып табылады. Мінез-құлықтың көрсеткіші - сөйлеу. Тілдің
жүйелілігі (структурализм).
• Негізгі ұғымдар: сөйлеу, тіл дамыту, екінші шартты жүйе, құрамдылық,
психолингвис
НЕГІЗГІ ӘДЕБИЕТТЕР
Алхазишвили А.А. Основы овладения устной иностранной речью. - М., 1988.
Андриевская В.В. Возрастные особенности деятельности старшеклассников на уроках
иностранного языка // Иностр. языки в школе. – 1987. - № 6.
Артемов В.А. Психология обучения иностранному языку. – М., 1969.
Асмолов А.Г. Психология личности.- М., 1990.
Беляев Б.В. Очерки по психологии обучения иностранным языкам. - М., 1965.
Белянин В.П. Психолингвистика: Учебник. - М., 2003.
Выготский Л.С. Мышление и речь. - М., 1996.
Горелов И.Н., Седых К.Ф. Основы психолингвистики. - М, 1997.
Ейгер Г.В., Рапопорт И.А. Язык и речь. – Харьков, 1991.
Жинкин Н.И. Язык и речь. Творчество. - М., 1998.
Залевская А.А. Медведева И.Л. Психолингвистические проблемы учебного двуязычия. -
Т., 2002.
Зимняя И.А. Психологические аспекты обучения говорению на иностранным языке.
-М., 1985.
Зимняя И.А. Психология обучения неродному языку. - М., 1989.
Зимняя И.А. Психология обучения иностранным языкам в школе. - М., 1991.
Калач П. Хейкинен А. Атрибуция в рамках дискурсивного подхода: объяснение успехов
и неудач в изучении английского языка как иностранного // Язык, коммуникация
«Шетел тілін оқыту
психологиясы»О.К-нің
ГЛОРАССАРИЙ терминдері(орысша-
қазақша)
• МОТИВ. Бір іс-әрекеттің себебі, түрткісі.
• НЫШАН.1.Тұқым қуалаушылық арқылы анықталған
индивидтің физиологиялық және психологиялық
ерекшеліктері.2.Іс-әрекетке итермелейтін түрткі.
• ОЙЛАУ.Шындықты жалпылама және жанама
белгілеуге бағыталған танымдық әрекет.
• ОНТОГЕНЕЗ. Ұрықтануан бастап өмір жолы
• ПАНТОМИМИКА. Психиканы дене қимылы арқылы
білдіру.
• ПЕРЦЕПЦИЯ. Сезім мүшелерінің болмысты тікелей
қабылдауы.
• ПСИХИКА. Жан, қоршаған ортаны бейнелейтін жоғары
құрылысты материя қасиеті
• ПСИХОАНАЛИЗ. Адам психикасында негізгі инстинкттер
басым дейтін теория.
• ПСИХОЛИНГВИСТИКА. Тілді психология лингвистика
тұрғысынан зерттейтін ғылым
• ПСИХОЛОГИЯ. Адамдардың психикалық құбылыстарын
• СЕЗІМ.Толғаныс,күйзеліс.
• СЕМИОТИКА. Белгілер, таңбалар жүйесі.
• СЕНЗИТИВТІ. Ойдағыдай оқытудың алғы шарты
• СОЦИОМЕТРИЯ.Топтағы қарым-қатынасты зерттейтін әдіс.
• СӨЙЛЕУ.Тіл көмегімен түзелген адам аралық қатынас
құралы.
• СӨЙЛЕУ ӘРЕКЕТІ.Сөйлеу және түсіну процесстері.
• СӨЙЛЕУ ҚАТЕЛІКТЕРІ.Сөйлеу барысындағы
үзілістер,сөздің тербелуі, қайталанулар, басқа сөз колдану,
қате сөйлеу.
• СТАТУС. Құқық пен міндеттердің жиынтыңы
• СТРЕСС. Шамадан тыс ашулану, титытау
• СУГГЕСТИЯ. Сендіру.
• ТІЛ. Танымдық және қарым-қатынастық қызметті атқаратын
белгілер жүйесі.
• ТІЛДІК БЕЛСЕНДІЛІК.Тілді білетін (носитель) адамның айтқан сөзі.
• ТІЛДІК МАТЕРИАЛ.Қоғамдық топтың нақты бір жағдайда немесе
кезеңде айтылатын және түсінетін сөйлемдер,сөздер.
• ТІЛДІК ҚАБЛЕТ.Нақты бір тілде сөйлеу қаблеті.
• ТЕМПЕРАМЕНТ. Адамның даралық сипаты білдіретін психологиялық
ерекшелік.
• ТЕСТ. Сынақ, белгілі тапсырма арқылы жеке сапаларды сынап
көрсететін әдіс
• ТОП. Бір мақсатпен, оймен біріккен адам жиынтығы.
• ТҮЙСІК.Қоршаған орта мен тән жәйлі біліктілік.
• ҰЖЫМ. Адамдарды біріктіретін әлеуметтік қоғам.
• ҰМЫТУ.Адамның алдында есте сақталған мәлімітінің
жойылуы,өшуі.
• ФЕНОТИП.Өмір сүру барысындв қалыптасатын психиалық құбылыс
• ФИЛОГЕНЕЗ. Тіршіліктің пайда болуынан бастап қазірге дейінгі
дамуы
• ФРУСТРАЦИЯ. Босқа әлек болу, жолы болмау
• ЫҚЫЛАС.Адамның өз бетінше белсенділік білдіру.
БАҚЫЛАУ
Жұмыстарды оқытушы
Солтекова Салтанат
Әліпбекқызы қабылдайды.
soltekova@mail.ru
Дүйсенбі күндері – 13.40-
16.30,704 ауд.
Жұма күндері – 14.35-15.40, 607
ауд.
ӨЗІН ӨЗІ БАҒАЛАУ
Мен жасай Мен білемін
аламын

Мен ШТОП пәні бойынша топтық
проект, салыстырмалы кесте, Мен тіл меңгерудегі таным
талдау жасай аламын.Дөңгелек процесстерінің, психолингвистика
столда, дебаттарда өз ойымды, негіздерін теориялық және
пікірімді толық, ашық жеткізе практикалық жағынан қарастыра
аламын. аламын.Жеке адам дамуындағы
сөйлеу іс әрекеті туралы жалпы
түсініктерінің негізін білемін.

Ұқсас жұмыстар
ШЕТЕЛ ТІЛДЕРІН ОҚЫТУ ПСИХОЛОГИЯСЫ
Балалар психологиясының даму тарихы, теориялары туралы негізгі түсініктер
Балалар психологиясына кіріспе
Психиканың түрлі кезеңмен дамуы концепциясының авторы
Мектептанудың негізгі мәселелері
Тіл кемістігі бар балаларды жалпы білім беру үрдісіне қосудың ерекшілігі
Психолингвистика тарихы
Макаренко және педагогикалық психология
Когнитивтік лингвистика ғылымының лингвистика ғылымының басқа салаларымен байланысы
Әлемдік психология ғылымындағы негізгі бағыттар
Пәндер