Шетел тілдерін оқытудың психолингвистикалық мәселелері
Презентация қосу
Тақырып №3. Шетел тілдерін
оқытудың психолингвистикалық
мәселелері.
1. Психолингвистиканың
сипаттамасы.
2. Психолингвистика саласында
қарастырылатын теориялар.
I.
Психолингвистика
анықтамасы.
Психолингвистика- сөйлеудің
пайда болуын, оны қабылдауды және
сөйлеуді қалыптастыруды зерттейтін
ғылым саласы.
Психолингвистика- тіл мен
сөйлеудің психологиялық мәселелерін
қарастыратын сала.
Осы саланың пайда болуына себепші
болған Вильгельм фон Гумбольд (сөйлеу іс-
әрекеті, қоғам мен адам арасындағы тіл
арқылы түсіну мәселелері ).
1946ж Н.Пронко бірінші рет
психолингвистика термині жәйлі айтып
кеткен.
1953ж АҚШ (США) психолингвистика
терминіне тоқталып кеткен:
психологтар: Дж.Кэрролл,Чарлз Озгуд
лингвисттер: Томас Себиок
1954ж Чарлз Озгуд
психолингвистиканың негізін қалаушы
және келесі анықтама берді:
Психолингвистика- - сөйлеп тұрған
адамның дыбыстарын коддтай және
оны тыңдаушыға белгі ретінде
жеткізілетін ғылым саласы.
Отандық зерттеушілер: Психолингвистиканың
пайда болуына себепші болған Л.В. Щерба
(тіл жүйесі).
А.А. Леонтьев психолингвистиканың
негізін қалаушы (сөйлеу іс-әрекетінің
теориясы).
Психолингвистика -бұл тілдік
жүйе мен тілдік қаблеттін
бірлігін зерттейтін ғылым
саласы.
Психолингвистика объктісі- сөйлеу
оқиғалары мен сөйлеу жағдайының
жиынтығы.
Психолингвистика пәні- тұлғаның сөйлеу іс-
әрекетінің қызметі мен құрлымына сәйкес
болуы немесе тіл белгілерінің жүйесін
зерттеу.
Психолингвистика мақсаты- сөйлеу іс-
әрекетінің зерттеу және оны қабілетпен
байланыстыру.
Психолингвистика міндеттері:
тілдік іс-әрекет ерекшеліктерін зерттеу.
тілдер арасындағы тілдік белгілердің
айырмашылықтары мен бірліктерін анықтау.
қабылданған мәліметке талдау жүргізу.
II.
1. 1989 Вилем Левелт «сөйлеудін
өндірісті моделі»
I.Концептуалдау- айтылатын мәліметтің алдын ала
талдануы, жүйеленуі, реттелуі. Ал осыны жеткізуші
концептуализатор.
Мәліметті өндіруші және оны жеткізуші адам
ақпараттын келесі түрлерін білгені жөн:
рәсімдік білім (егер,онда)
заңдық білім ( ненің мағынасы неде)
сәттік білім (нақты жағдай, адамдар)
II.Қалыптастырушы- концептуалды құрлымды
тілдік құрлымға айналдыру.
Лемма- сөздің лексикалық жағының дыбысталмаған бөлігі
(дыбысталған мәліметпен, морфологиядан басқасы).
III.Фонология- мәліметті дыбыстау.(дыбыстауды
өндіруші сыртқы сөйлеу)
2. Л.В. Щерба (тіл жүйесі
теориясы).
Тіл жүйесі:
Сөйлеу іс-әрекеті- сөйлеу және
түсіну процессі.
Тілдік жүйе- сөздік және
грамматика
Тілдік материал- нақты жағдайда
айтылатын және түсінетін мәлімет
жиынтығы.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz