Су моншақпен жұмыс Сәндік-қолданбалы өнер элементтері негізінде көркемдік қолөнерінің эстетикалық тәрбиелік мәні




Презентация қосу
Шығармашылық жоба
Су моншақпен жұмыс
«Сәндік-қолданбалы өнер
элементтері негізінде көркемдік
қолөнерінің эстетикалық
тәрбиелік мәні.»

Өзибаева Гульбану Черепанқызы
Талдықорған қаласы №21 орта мектептің
жоғары санаттағы технология пән мұғалімі.
1.Зерттеу мақсаты: Оқушының білімін жан-жақты дамыту, қазақтың төл
мәдениетіне, қолөнеріне, салт-дәстүріне, рухани-жан әлемін ілгері оздыруға,
мамандық таңдау көзқарасын, ойын дұрыс қалыптастыруға ықпал ету,
эстетикалық тәрбие беру.
2.Зерттеудің нысанасы: Оқушылар мен ұстаздар пікірлер. (сурет, сұхбат)
3.Шәкірттердің қолөнерге деген сүйіспеншілік сезімін дамыту. Қолөнер-
дүние жүзінің әр халқына тән халықтың қазынасы, ғасырлар мұрасы.(мақал-
мәтел, өлеңдер)
4.Жұмыстың міндеті.Оқушылардың қолөнер шеберліктерін көрсету.
(Бисермен жұмыс істеу тәсілдері, диаграммалар)
5.Тақырыптың өзектілігі.Бүгінгі күн талабы «жалаң» білім жеткіліксіз, яғни,
сол алған білімін тіршілік көзіне айналдыруға тәрбиелеу, кәсіпкерлікке,
іскерлікке үйрету.
6.Зерттеу жұмысының ғылыми жаңалығы. Дарынды балалар мектепаралық
қолөнер көрмесіндегі біздің мектепбіміздің жетістіктері.
( мақтау қағаздары, суреттері)
7.Жұмыстың мазмұны. Кіріспе, бастама, сұхьат, диаграмма, ұсыныс, мақал-
мәтел, суреттер, әдебиеттер.
Өнерлі оқушының мамандық таңдау жолы
Алғашқы кітап
Мұғаліммен ой бөлісу
Мектеп өміріне қатысу
Білімде озат болу
Оқушының өзіндік жұмысы
Үйірме. Сәндік – қолданбалы өнер
Көрме
(мектепішілік, қалалық, облыстық, республикалық)

Мұғалім берген бағыт
Жоғарғы оқу орны
Жаупкершілікке
тәрбиелеу
Іскерлікке Ұқыптылыққа
тәрбиелеу шыдамдылыққа
тәрбиелеу
Өнерлі
Ата – баба
дәстүрін сақтау оқушы
Өнімділікке

Жаңа дизайн Жоғары талғам,
талаптарына сай
әсемділікке
сұраныс туғызатын
бұйымдар жасау тәрбиелеу
Сәндік-қолданбалы өнер. Су моншақпен кестелеу өнері. Бисердің шығу тарихы.
Бисер тоқу өнері ертеде кеңінен тарап, танылып келе жатқан халық
шығармашылығының және әшекей бұйымдар дайындаудың бір түрі. Бисермен жай
суреттерден бастап өте күрделі, түрлі-түсті жұмыстар жасауға (тоқуға ):алқа, тұмарша, шаш
буғыш, сырға, білезік, белдік, сөмкелерді де әшекейлеп тоқуға болады. Қолдан жасалатын
бисер моншақтары Ресейде, шет елдерде өте жоғары бағаланады. Нақ осы кезде халық
шығармашылығының осы түрі жаңа әрлеу үстінде, дамудың сатысында.Бисер тоқу өнері
өте нәзіктікті, әдемілікті, шыдамдылықты және фантазия мен шеьерлікті талап етеді. Әр
адам бисер тоқумен айналысуына болады. Схемамен жұмыс істегенде есте сақтау қабілеті
жоғары болып, түстерді айыра білу керек.
Қол өнер-мол өнер. Қазақ халқының қол өнері деп халық тұрмысында жиі
қолданылатын өру, тігу, тоқу, мүсіндеу, құрастыру, бейнелеу сияқты шығармашылық өнер
жиынтығын айтады. Ертеден біздің заманымызға дейін сақталаған мазарлар мен
ескерткіштерден, діни әр түрлі құрылыстардың қабырғалары мен құрылыстардың
қабырғалары мен мұнараларында сәнді ою-өрнектері ағаштан оюланып, тастан қашалып
жасалған діңгектер-халық қолөнерінің тамаша туындылары. Барлық қол өнері сияқты,
бисер тоқудың да тарихы бар. Осыдан 6 мың жыл бұрын әйнек өнері пайда болған. Осы
кезде әр түрлі формадағы моншақтар әшекейлеу үшін қолданыла бастады. Бірте-бірте
моншақтар ұсақталып, біркелкі болып, ертедегі египеттіктердің киімдерін әшекелеуге
айналды.
Бисердің отаны-Ежелгі Египет. Міне солардан бисер деген атаумен жаңа ұғым пайда
болды. Египеттен, Сириядан бисердің технологиясы Рим империясына дейін тарады. Бірте-
бірте алғашқы біздің дәуірімізге дейін Италияда, Грецияда, Германияда, Испанияда,
Францияда пайда болды.Бесінші ғасырдың аяғында әйнек өнері Византияға, одан кейін
Венецияға ауысады
І.Технология пәні сізді неге үйретеді ?
І.Үлағатың басында ұстаз турар;
деген мәтел, 21 орта мектеп
мүгалімдеріне арналып
айтылғандай. Менің үлкен
белестерге жетүге, өмірде өз
орнымды таңдауыма жол көрсеткен,
білім нәрімен сусындатып,
қиялымды дамытып,істерлікке
үйреткен, осы обзал жандар.
Технология және бейнелеу өнері
пәндерін оқып-үйретудегі
үстаздардың еңбегі зор, менің өнерге деген қүлшынысымды, қаблетімді ерте байқап
дамытуға үлесін қосқан үстаздарыма ;Гүл бану Черепановна, Гауһар Зорманқызы,
т.б апайларыма алғысымды айтамын !
Бектенова Салтанат
2.Сіздің болашақ мамандығыңызға әсерін тигізді ме? 2.Өнер жолын
таңдауыма да ең бірінші ықпал еткен аяулы ұстаздарым және апам мен әкемнің берген
тэлім-тэрбиесі.Бір талшы суда күн сэулесі қалй бейнеленсе, шеше мен
экеніңадамгершілік тазалығы да балалардың бойында солай бейнеленеді,-деген ұлы
педагог В.Сухамлинский. Ата-анамен, аяулы ұстаздарымнан алған тэлім-тэрбие мен үшін
үкен қазына. З.Бірақ өкінбеймін. Қазір мен Жүргенов атындағы Қазақ ұлттық өнер
академиясы, сценография факультетінің оқу үздігі, 2-ші курс студентімін. 4.Мемлекет
басшысы Нүрсүлтан Назарбаевтың: Кэзіргі мэдениет саласын дамытуға мемлекеттік
қатысуды оңтайландыратын,яғни біздің талантарымыздың өз шығармашылық еңбегі
есебінен өмір сүру деңгейіне жнтүіне мүмкіндік беретін жағдайлар жасайтын кезеңдер
туды; деген тұжырымы мэдениет пен өнерді мемлекет тарапынан қолдауға, жаңғыртуға
негіз болуда.Мен үшін таңдаған мамандығым өте ұнайды.Мен бүгінгі күнмен өмір
сүремін.Айналамнан не көремін, қандай ой түемін,соны бояумен көрерменге «айтып»
беруге тырысамын.Менің алдымен көретінім туған өлкемнің табиғаты, сосын
замандастарымның бейнесі.Әр суретші бүгінің бейнесін қылқалам мен бояу арқылы
ертеңге жеткізіп отырады, жалпы қолданбалы өнермен айналысу, маған рухани күш, қуат
береді.
• 1.. Технология пәні сізді неге үйретеді?
• 1 .Менің бойымдағы қолөнерге деген
құштарлығымды оятқан технология пэнінің
ұстаздарына атап айтқанда: Гүлбану Черепановаға
айтар алғысым ше
• 2.Сіздің болашақ мамандығыңызга әсерін тигізді
ме? .
• 2.Технология пәніне деген сүйіспеншілігім мені
мектеп бітіргеннен кейін осы саладағы мамандықты
таңдауыма ықпалын
• тигізді.Өзіңіздің таңдаған мамандығыңызға
өкінбейсізбе?
• 3. Сол мектеп бітірген жылы, Жетісу мемлекеттік
уневерситетінің технология жэне
предпренемательства факультетіне оқуға түстім.
4.Таңдаған мамандығыңыз өзіңізге үнайма?
• 4.Таңдаған мамандығым бойынша оқуымды
бітірдім.
• Өзіме қолөнермен айналысу өте ұнайды.
1. Технология пәні сізді неге үйретеді?
І.Тенология пэні менің өмірімде алар орыны
ерекше.Бала кезімнен боиымдағы өнерге деген
қаблетімдібайкап,өнер жолына түсуімеықпал еткен осы ұстаздары.Технология
сабагында сэндік қолөнермен, моншақпен,кесте тігумен,ою-өрнек салу
шеберлігіне үрендік.
2.Сіздің болашақ мамандығыңызға әсерін тигізді ме?
2.Әрине,менбүгінгі таңда Алматы қолөнер
факультенінің 4-курс студентімін осы мектепте алған білімімнің арқасында
көлемінде өтілетін барлық конкурстардан жүлделі орындарды иелеп
жүрмін..Мысалы: Астана қаласындағы «Шабыт» фистиваліне қатысып, ең
үздік суреттерім көрмеге қойылды. Осы жетістіктеріміздің барлығы да
бойымдағы қаблетімді шыңдай түскен үстаздарымның арқасында деп білемін.!
З.Өзіңіздің таңдаған мамандығыңызға окінбейсізбе?
З.Өкінбеймін.Сен де бір кірпіш дүниеге, кетігін тапта бар қалан деп Абай атамыз
айтқандай өмірдегі өз орнымды дүрыс таптым деп айта аламын.
4.Таңдаған мамандығыңыз озіңізге үнайма?
4.¥найды. Үнамаса бүл мамандықтың қиындыгына, талабына шыдап, студент болсам
да әр түрлі байқауларға қатысып жүлделі орындарға ие болмас едім ғой.
5.Сізге сурет салу, қолөнермен айналысу қызық әкеле ме?
5.Әр адам өзінің ішкі ойын, сырын сүйікті ісі арқылы білдіреді .Мысалы: ақын өзінің
тебіренісін,табиғат сүлулығын өлең арқылы оқырманға жеткізеді. Ал суретші
өзінің салған суреті арқылы өз көрерменіне ой салады.!!!
Қортынды
Үлттық қолөнер - халық қазынасы бабалар мүрасы. Демек оның адамзатқа силар
рухани байлығында шек жоқ». Өнер таусылмас қазына, жүтамас байлық» -
дейді дана халқымыз. Қазақ қолөнері өзінің көркемдік мән -мағынасымен,
шын мәнінде халқымыздың ғасырлар талғамынан өткен асыл қазынасы,
соның бірі моншақпен кестелеу өнері. Сол кестелеуі өнерді жоғалтпай
үйреніп, ары қарай дамыту біздің міндетіміз. Соның ішінде күн тәртібінде
қойылатын мәселелердің бірі жалпы білім беретін мектептердегі технология
сабағында мәдени саладағы үлттық қолөнер бүйымдарын жасау
жолдарындағы ерекшеліктерді 5 - 9 сынып оқушыларына жеке таныту
қажет.
• Бүгінгі білім беру мен тәрбие жүмысы, жаңа бағытта жүмыс істеуді талап
етті. Барлық жалпы білім беру жүйесі қоғамдық дамуға байланысты бүрынғы
еңбек сабағы Технология пәні болып өзгертілді. Еңбек саласындағы білім
беру мен оған жастарды тәрбиелеуді жақсарту, әсіресе дәстүрлі қолданбалы
қолөнерін техналогия пәніне енгізу кең өріс алады. Бүл әдіс оқушыларды тек
еңбекке ғана тәрбиелеп қоймай сонымен қатар олардың эстетикалық және
патриоттық сезімдерін оятады. Мына нарықтық заманда біздің жастарымыз
үшін (Жалаң) білім жеткіліксіз, яғни сол алған білімін тіршілік көзіне
айналдыруға тәрбиелеу, кәсіпкерлікке, іскерлікке үйрету, жасаған бүйымын
бүйымды өтімді, таратуды жасауға үйрету - бүгінгі күннің қажеттілігі
• Әдебиет
• "Атамұра" баспасы. 1999
• Оралбекова Т..Дүйсебаева Қ..1999
• "Мектеп баспасы.2009
• Ермилова Е.В.. Товченик И.А.,2009
• Биссермен жұмыс
• 4 2007 17-18бетРаушангүл
• 6 2007 7-8.9-10бет.18-19бет.
• Технология сабагына окушыларды окыта отырып тэрбиелеу.
• 2003 14-16бетЕңбек және педагогика
• 2004 40-42бет эстетика тәрбие беру 25 жастардың үлттык сана
сезімін қалыптастыруда тарихи мұражай алатын орны.
• 11 2004 51-50 бет Еңбек сабақтарына оқушы іздену жобалау
әрекеттерін еске алу. №2 2007 Ас үй жабдықтары 21-23бет.

Ұқсас жұмыстар
Қазақ халқының қолөнері
Сәндік қолданбалы өнер
Сумоншақпен кестелеу
Колледж оқушыларын ұлттық қолөнер бұйымдары арқылы шығармашылық қабілетін қалыптастыру
Бейнелеу өнерінің түрлері
Табиғат - біздің өміріміздің сәні
Тоқыма өнері
Кескіндеме - белгілі бір заттың бетіне бояу арқылы салынатын көркем шығармалар атауы
Анықтамасын жазыңдар
Киімді көркемдік модельдеу
Пәндер