Кәзіргі жаһандану мәселелерін шешудегі пәнаралық әдістеменің маңызы




Презентация қосу
Қазақ Ұлттық Аграрлық Университеті

РЕФЕРАТ

Кәзіргі жаһандану мәселелерін шешудегі
пәнаралық әдістеменің маңызы

Орындыған: Сманов Ә.Ж.
Маг-1-2ж
Қабылдаған: Ібжарова Ш.А.
Алматы 2011ж
Жаһандану

Жаһандану дегеніміз – бір-бірімен тығыз
экономикалық, ғылыми-техникалық, саяси,
мәдени байланыстағы біртұтас адамзат
қауымдастығының қалыптасуы. Ол - біздің көз
алдымызда өте тез қарқынмен жүріп жатқан
үрдіс. Қазіргі заманғы жаһандану өріс алған тұста
жер шары түрлі элементтерден құралатын тұтас
жүйеге айналуда. Осы орайда «Ғаламдық Шығыс
және Батыс тарихы мына элементтердің негізін
қалаушы дуализмге: Жер мен Су, Құрлық пен
Теңізге толықтай тәуелді»,-дейді Карл Шмидт.
Жаһандану үрдісі шеңберіндегі өзекті мәселелер:
1. Экологиялық ортаның ауыр бұзғыншылыққы
ұшырауы.
1). Ядролық қару-жарақ.
2). Ауаның ластануы.
3). Табиғи байлықтарды сырашылдықпен
пайдалану.
4). Жан санының өсуі.
Ең бірінші орында ядролық соғыс қару-
жарағынан жетілуі мен халықаралық
бақылаудың шеңберінен шыгып кетуі жатыр.
Бұрыннан келе жатқан ядролық қаруы бар бес
мемлекетке бүгінгі таңда Үндістан, Пәкістан,
Оңтүстік Африка, Израиль сияқты елдер
қосылды. Біршама елдер ядролық
технологияны меңгеру үстінде (Иран, Солтүстік
Корея).
Тек тарихқа Жаңа Дәуір келіп, қалалар күрт өсіп,
мыңдаған зауыттар мен фабрикалар
миллиондаған тонна өндіріс қоқыстарын
қоршаған ортаға шаша бастаған кезде, табиғат-
тағы экологиялық тепе-теңдік бұзыла бастады.
Адам қоршаған ортаны өз еркіне көндіріп, оны
қайта құру жолында тез дами бастады. Алғашқы
кездерде табиғатқа жасалған жаралар тіпті
байқалған да жоқ, оған қоғамдық сана да көп
көңіл бөлген жоқ-ты.
Соңғы жылдары ешқандай ғылыми зерттеулерсіз-
ақ жер бетіндегі ауа райының өзгеріп жатқанын
байқауға болады. Теңіз бен мүхитқа жақын елдер
неше түрлі цунами, тайфундардың зардабын
көруде. Аляскадағы мұхит жағалауындағы
қалашықтар су астында қалып, көшірілуде. Орта
Азия мен Қазақстанның ауа райы да өзгеріске
түсуде. Әсіресе аянышты жағдай Африка
континентінде байқалуда. Ал бұл деректердің өзі
экологиялық мәселелердің бүкіладамзаттың
мүдделеріне әсерін тигізетінін көрсетеді.
Екінші антисциентистік бағыт - барлық экологиялық
қайшылықтардың түп-тамырын ғылым мен техниканың
дамуынан көріп, оларды қүмыраның ішінен шығып кетіп,
адамның өзіне, бүкіл тіршілікке үрей туғызып отырған
жынға теңейді. Сондықтан олар жаңа өндіріс кешендерін
салуды дереу тоқтату керек, өйткені тіршілік әлемі оның
қысымын әрі қарай көтере алмайды дегеп пікір айтады.
Үшінші - демографиялық мәселелер, яғни жер
бетіндеіі халықтың тым тез қарқынмен өсуі.
Егер соңғы мыңжылдықта жер бетіндегі
халықтың саны 15 есе өссе, оның бірінші рет
екі есеге өсуі 700 жылда болса, соңғысы - 40
жылда (егер 1956 ж. жер бетінде 2,8 млрд халық
өмір сүрсе, 2004 ж. - 6,3 млрд.). Әрине, бұл
деректер үлкен ойға қалдырады.
Енді бесінші мәселеге келер болсак, жоғарыда
көрсетілгендей, халықтың білім деңгейін көтермей,
бүгінгі технологияларды игеру мүмкін емес. Адам
тіпті әріптерді танып, оқи алғанның өзінде де
«функционалдық надандықта» болуы мүмкін. Яғни
ол компьютерлік технологияларды игеріп, жұмыс
істей алмайды. Олай болса, білім беру мәселесі де
жаһандану үрдісінің негізгі проблемаларының
біріне айналып отыр.
соңғы кезде ғалымдар жаһандану үрдісінің негізгі
проблемалары ретінде денсаулықты сақтау мәселесін
атауда. Өйткені бүгінгі таңда адамзаттың қоршаған
ортаны түбегейлі өзгертуі мен адамдардың
денсаулығы төмендеуінің арасындағы байланысты
анықтап отыр.
Кәзіргі жаһандану мәселелерін шешудегі
пәнаралық әдістеменің маңызы

Пәнаралық зерттеулерге назар аудару мен оларды өзгеше
зерттеу іс-әрекетке шығару 20 ғ. екінше жартысына
қарайды, пәнаралық байланысты дәстүрлі түрде ғылым,
тарихшылар мен ғылым философтары зерттейді. Қазіргі
жағдайда зерттеудің практикалық мәселесі деп қаралады,
оны жалпы және нақты түрде қояды. Жаһандану
маселелерін шешу кезінде пәнаралық әдістемелер
маңызы зор. Қайсы бір пәнды алып қарасақта оның
маңызды екендігіне көз жеткіземіз.
Пәнаралық мәселелерді шешу үш мәселенің шешімін
біріктіреді: методологиялық(зерттеу пәннің объектін қалыптау
және оны бүкіл пәндердің қаруларымен оның алғашқы
бейнесін жетілдіру); меңгеру (коммуникацияторы мен
зерттеулердің байланысын негіздеу, олар арасында
профессионалды түрде пікірталас өткізу және әр
мамандықтің өкілін қатыстыру); бағдарлама (қолданбалы
пәнаралық зерттеулердің нәтижелерін мәселе шешу
практикасында қолдану және технологиялық түрге айналдыру
және ғылыми зерттеу нәтижелерін пәндік білімнің
экспертизасында қолдану). Жаһандану мәселелерін шешу
жолдарын зерттеуде, негізінен, екі бағыт қалыптасты. Олар:
технооптимизм (болашақ жарқын) және технопессимизм
(болашақ қасіретті).
Қорытынды
Қорыта келгенде, әрине, бүгінгі таңдағы ұлы ғалымдар
алаңдауының терең себептері бар. Уақытында ағылшын
ойшылы лорд Честертон айтқандай, байлық адамды
аздырады. Өкінішке қарай, материалдық байлықтың өсуі,
көп жағдайда соншалықты рухани өрлеуге әкелмейді.
Керісінше, рухани құлдырау байқалады. Оны бүгінгі
таңдағы өз өмірімізден-ақ көріп жатырмыз және осыған
жоғарыдағы айтылып кетілген мысалдар куә. Бұл
қайшылықты жою адамзаттың қолынан келер ме екен?
Бұл сұраққа жауап беру қазіргі жағдайда мүмкін болмай
отыр. Болашақ өмір оны көрсетер деген ойдамын.

Ұқсас жұмыстар
Адамзаттың жаһандық мәселелерін шешудегі білім берудің рөлі
Жаһандану, ғаламдану
Жаһандық теңсіздік
Екінші кезең
Қазақ тілі оқыту әдістемесі
БАҒА ЖӘНЕ БАҒА БЕЛГІЛЕУ
МОӘ курсы болашақ математика мұғалімінің әдістемелік құзырлылығын қалыптастырудың негізгі құралы
Жаһандық денсаулық
ЖАҺАНДАНУ ТУРАЛЫ
Өзін-өзі тану туралы ақпарат
Пәндер