Бастауыш сыныпқа сан есімді оқыту
Презентация қосу
Бастауыш сыныпқа сан
есімді оқыту
Мазмұны
Кіріспе
I. Бастауыш мектепте граматиканы оқытудың маңызы
II. Бастауыш мектеп оқушыларына сан есімді меңгертудің
психо-
педгогикалық ерекшеліктері
III. Сан есімді өту процесінде жалғаулармен жұрнақтардың
маңызы
IV. Бастауыш мектепте сан есімді басқа сөз таптарымен
байланыстыру
Байланыстыра оқытудың әдістері мен жолдары
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
Кіріспе
Курстық жұмыстың өзектілігі. Еліміздің егемендік алу
нәтижесінде қоғамдық өмірдің барлық салаларында
әлемдік стандарттарға сай жаңа технологиялар енгізілуде.
Жаңа технология шығарылатын өнімнің сапасын көтеруге
негізделген. Бұл Қазақстан Республикасында өндірілетін
өнімнің әлемдік тауар айналымында өз орнын алуға
үмтылыстан туған үрдіс. Мұндай үрдістен білім беру
салалары да шет қалған жоқ. Соның әсерінен қазақтілін
оқыту үрдісі жетілуде. Бұл мектептегі оқыту үрдісін жаңа
әдістер мен технологиялар арқылы ұйымдастыруға алып
келді . Бұл үрдіс окушының білімін арттырып қана
қоймай, оның сана - сезімін, ойлау қабілетін, тұлғалық
қасиеттерін жан - жақты дамытуға арналған.
Курстық
жұмыстың мақсаты Бастауыш сыныпта сан есімді оқыту
тапсырмалары аркылы оқушылардың тілдік қабілеттерін жетілдіру.
Курстық жұмыстың міндеттері:
Бастауыш сыныпта сан есімді түсіндірудің оңтайлы жолдарын
анықтау;
Окушылардың сан есім туралы білімдерін дұрыс колдану
дағдыларын қалыптастыру;
Ғылыми, әдістемелік әдебиеттерге талдау жасау.
Курстық жұмыстың нысаны Бастауыш сыныпта қазақ тілін оқыту
процесі алынды
Курстық жұмыстың әдістері. Ғылыми жұмыста баяндау, талдау,
салыстыру, сараптау, жинақтау, жүйелеу, қорыту әдістері қолданылды.
Курстық жұмыс үш кезеңде жүргізілді.
Бірінші кезеңде жұмыс тақырыбына сай педагогикалык,
лингвистикалық және әдістемелік әдебиеттерге талдау
жасалынды. Осының негізінде диплом жұмысының мақсаты,
нысаны анықталды. Бастауыш сыныпта қазак тілі сабағында
сан есімді оқыту тапсырмаларын қолданудың міндеттері
айқындалды.
Екінші кезеңде Бастауыш сынып казақ тілі сабағында сан
есімді оқыту тапсырмаларын қолданудың тиімді жолдары
қарастырылды. Сан есімді оқыту тапсырмаларын тиімді
түрлері анықталып, жүйеге келтірілді.
Курстық жұмыстың теориялық маңызы Бастауыш мектепте
сан есімді оқыту тапсырмалары аркылы оқытуға байланысты
алынған ғылыми кағидалар мен тұжырымдар қазақ тіл білімі
мен қазақ тілін оқыту әдістемесін теориялық тұрғыдан
толықтырады.
Курстық жұмыстың теориялық маңызы Бастауыш
мектепте сан есімді оқыту тапсырмалары аркылы оқытуға
байланысты алынған ғылыми кағидалар мен тұжырымдар
қазақ тіл білімі мен қазақ тілін оқыту әдістемесін теориялық
тұрғыдан толықтырады .
Курстық
жұмыстың практикалық маңызы
Курстық жұмысымда да ұсынылып отырған әдістеме
оқушылардың қазақ тілінен алған білімін
тереңдетуге және тілдік материалдарды дұрыс
игеруіне ықпал етеді.
Жұмысым кіріспеден, төрт тараудан,
қорытындыдан және пайдаланылған әдебиеттер
тізімінен тұрады.
II.Бастауыш мектеп оқушыларына сан
есімді меңгертудің психо- педагогикалық
ерекшеліктері
Қазіргі үздіксіз тасқындаған ақпараттар
тасқынынан оқушыларды ұлттық сана-
сезімде, төл халқының өзіндік әдет-ғұрпын,
мәдениеті мен әдебиетін сыйлауға,
құрметтеуге тәрбиелейтін қажетті деректерді
оқыту процесіне енгізу әрбір қазақ тілі
мұғалімінің міндеті болуы керек. Бұл үшін
қазақ тілі сабақтарында оқушыларды сан
есімді оқыту арқылы халық
педагогикасының алтын қазынасымен,
кәусар бұлағымен сусындату қажет.
Сондықтан қазақ тілін сан есімді оқыту арқылы
меңгерту барысында шәкірттердің санасына ұлттық
рухты сіңіру, өз халқының өткеніне мақтанышпен
қарау сезімдерін ояту керек. Бұл оқушылардың жеке
тұлғалық қасиеттерінің жетілуіне негіз болады.
Оқушылардың рухани дүниесін ізгілендіруде
,рухани дамытуда сан есімді оқытуда кеңінен
қолдануға болады. Себебі, сан есімді оқыту
барысында оқушылар өздерін еркін сезінеді, өз
ойларын қысылып - қымтырылмай жеткізеді.
Мұның өзі оқушылардың жеке тұлғалық
қасиеттерінің дамуына , рухани жан- дүниесінің
толысып жетілуіне зор ықпал етеді
1.Оқытудың ғылыми принципі бойынша
оқушыларға сан есімді оқытуда берілетін білімдік,
танымдық материалдар қазақ лингвистикасының қол
жеткізген үхтанымдарына сай болуы керек. Оқулықта
берілген материалдар ғылыми стильмен оқушыларға
түсінікті етіп жазылуы қажет. Бұл үшін оқушыларға
игертілетін білімнің дәлдігі, тақырыптар мен
терминдердің анық болуы талап етіледі. Сондықтан
бастауыш сыныпта қазақ тілін меңгертуде тілдік
материалдар тіл біліміне сүйеніліп сүрыпталды. Бү_л
жерде екі талап орындалуы қадағаланды. Біріншісі, сан
есімді оқыту арқылы тілдік материалдар білім
стандартында белгіленген міндетті деңгейден
жоғарылатып берілді, қазақ тілі сабақтары тереңдетіліп
оқытылды
2. Оқытудың жүйелік
принципі дегеніміз оқушыларға сан
есімді оқытуда игертілетін білім, дағды
және біліктер өзара ішкі тәртіппен бір-
бірімен сабақтаса байланысып, тілдік
материалдарды белгілі бір ретпен берілуі.
Бұл жалпы білім беретін бастауыш
мектептерде оқытылатын қазақ тілінен
меңгертілетін тілдік материалдардың бір-
бірімен тығыз байланыста, бір жүйеге
біріктірілгендігін көрсетеді.
Оқытудың көрнекілік принципі
бойынша оқушылардың қазақ тілін
меңгеру сапасын көтеру, игерген
білімдерін жадыда берік сақтау
қабілеттерін жетілдіру барысында
плакаттар, кеспе қағаздар, муляждар,
портреттер пайдаланылады. « Осы
сияқты көрнекі құралдарды әрбір
сабақта қолданып отыру
оқушылардың қазақ тілінен алған
білімі мен нақты ойларын дәл, анық
етіп пікірлерін пайымдауға септігін
тигізеді.
бастауыш сыныпта қазақ тілін сан есімді меңгерту барысында төмендегі
талаптар ескерілуге тиіс:
а) көрнекі құралдар игерілетін білімнің толық және анық болуын
қамтамасыз етуі;
б) көрнекі құралдардың өтілген тақырыптарға сәйкестендірілуі;
в) көрнекі құралдар оқушылардың бақылағыштық және
ізденімпаздық қабілеттерін жетілдіруі;
г) көрнекі құралдар өтілген материалдардың сапалы және терең
меңгерілуіне септігін тигізуі,
д) көрнекі құралдар оқушылардың жас ерекшеліктеріне, психикалық
қабілеттеріне сай болуы керек.
Осы аталған талаптар орындалған кезде ғана оқушылар қазақ тілінің
заңдылықтары мен өзіндік ерекшеліктерін сапалы меңгереді.
Теория мен практиканың байланысы принципі тұрғысынан
тілдік материалдарды терең меңгертумен қатар игерген білім, дағды
мен біліктерін тілдік қарым-қатынаста орынды пайдаланып,
оқушылардың дұрыс сөйлеуін қалыптастыру көзделді. Қазақ тілі
сабағында сан есімді оқыту тапсырмалары біріншіден, оқушылардың
продуктивті ойлау қабілеттері жетілдіріледі, екіншіден, олардың
сөздік қоры молайтылып, тілі дамытылады, үшіншіден, диалогтық
сөйлеумен байланыстырыла монологтық сөйлеу қабілеттері
қалыптастырылады, төртіншіден, қиялы дамытылып, шығармашылық
қабілеттері жетілдіріледі, бесіншіден, сөйлеу әдебі туралы түсініктері
нығайтылып, тіл мәдениеттері арттырылады, алтыншыдан, тілдік
қарым-қатынасқа еркін түсіп, өз ойын, пікірін, көзқарасын дәл
жеткізеді.
Оқытудың саналылық пен белсенділік
принципі бойынша
оқушыларға қазақ тілінің ережелері негізгі заңдылықтарын
жаттанды емес, сапалы түсіндіру көзделді. Дұрыс
ұйымдастырылған
сабақ оқушыларға сапалы білім беріп, олардың өтілген
материалдарды саналы ұғынуына мүмкіндік береді.
Оқушылардың тілдік материалдарды саналы түсінуіне
оның сабақ барысындағы зейініне тікелей байланысты.
Мұғалім сабақты қызықты өтіп, бала зейінін өзіне аудара
алса ғана оқушы білімді толық игереді. Меңгерілген
білімдері мен дағдыларының негізінде окушылардың өзіне
деген сенімі артып, сабаққа белсене арласады. Игерген
білімдерін практикада дұрыс қолданады. Осының негізінде
оқушылардың білімді саналы меңгеруі мен белсенділігі
арасында тікелей байланыс туады.
Жеңілден ауырға қарай, оңайдан қиынға қарай
принципі мұғалім оқыту барысында әрбір
оқушының таным мүмкіндіктеріне, материалдарды'
игеру қабілеттеріне, ойлау қабілеттерінің даму
деңгейіне назар аударуы керек. Сыныптағы барлық
оқушылардың жасы шамалас болғанымен, олардың
мінез-құлықтары, жалпы психикалық қабілеттерінің
дәрежелері бірдей болмайды. мұғалім осыны ескере
отырып, оқушылармен жеке жұмыстар жүргізіп,
білімі төмен балаларға жеңіл тапсырмалар беріп,
кейінірек оны қиындату арқылы деңгейлеп көтеруі
керек. Мұндағы мақсат — « ...баланың шамасына
қарай, таным белсенділігіне ықпал жасау, оқушының
жалпы дамуын тездетуге әсер... » ету
8.Оқытудың қатысымдық
принципі бойынша бастауыш сынып
оқушыларының игерген білімдері
практикалық өмірде, тілдік қарым -
қатынаста орынды қолдануды үйрёту
көзделді.
III.
Сан есімді өту процесінде жалғаулар
мен жұрнақтардың маңызы
Алты жастан бастап оқытылатын төртжылдық бастауыш
мектептін бағдарламалары мен оқулықтарын жасау
барысында педагог-ғалымдар осы мәселенің шешімін
дұрыс табуға үмтылуда. Олар бүрыңғы үшжылдық
бастауыш мектепте жинақталған бай тәжирбеге сүйене
отырып, балалардың психо=физиологиялық қабылдау
мүмкіндіктеріне сай кеелтін олардың іс жүзілік
дағдыларын дамытуға жағдай жасайтын грамматикалық
ұғымдың оқытылуға тиісті көлемін анықтады.
IV. Бастауыш мектепте
сан есімді басқа сөз
таптарымен байланыстыра оқыту.
Қай пән болмасын, оны оқытудың нәтижелі болуы,
ең алдымен оқыту ісін тиімді үйымдастыруға
байланысты. Берілуге тиім білім мазмұны
қаншалықты жетілдірілгенімен, оқушылардың білімі
мен дағдысына қойылатын бағдарламалық талаптар
ғылыми -әдістемелік Тұрғыдан қаншалықты дұрыс
болса да, егер ол білім мен дағдыларыд оқыту ісіне
бөлінген уақыт пен мүмкіндікке сай жүйелі Тұрде
үйретілмесе, бұл жұмыс нәтижелі болмайды.
Әсіресе, әр пәнді оқытуға арналған каленьдарлық
жоспарлардың ғылыми - әдістемелік,
психофизиологиялық, тәрбиелік жақтары мен нақты
мақсаттар қатаң ескеріле, жан-жақты ойластырыла
жасалыуының маңызы зор.
2-класта оқытылатын «Сөз» тарауын төмендегіше
жоспарлаған дұрыс
Қорытынды
Қоғамның ғылыми-техникалық, әлеуметтік- әкономикалық
даму үрдісі мектепке өскелең үрпақты интеллектуалдық,
білімдік,
жек тұлғалық қабілеттерін барынша терең де жан-жақты
дамытып,
шығармашыл ойлай алатын болуын талап етуде. Осы
талапты
орындауда қазіргі кезеңде орта білім беретін мектептердің
әдістемелеріне түрлі жаңа технологиялар мен әдіс-
тәсілдер көптеп
оқыту процесіне енуде. Мұның өзі оқушыларға деген
көзқарасты
түбегейлі өзгертті.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz