КӨП ҰҒЫМЫМЕН ТАНЫСТЫРУДЫҢ МІНДЕТІ МЕН ӘДІСІ




Презентация қосу
КӨП ҰҒЫМЫМЕН ТАНЫСТЫРУДЫҢ
МІНДЕТІ МЕН ӘДІСІ
Курстық жұмыстың өзектілігі: Көп ұғымына шолу жасардан
алдын оның математикадағы тарихына көз жүгірте кетсек. Көп
ұғымына байланысты тарихын бірнеше кезендерге бөлуге болады
Ежелгі Мысыр әлемдегі ең байырғы мәдениет ошақтарының
бірі. Ніл өзенінің екі жағалауына орналасқан бұл ел б.з.б. 3200-ші
жж біртұтас мемлекет болып бірікті. Ніл өзені әр жылда тасып,
жағалаудағы егістік жерлерді шайып кетіп отырған, тасу мезгілі
аяқталған соң тұрғындардың жерін қайта өлшеп бөлу керек болады,
ұзақ жылғы жер өлшеу тәжірибесінің арқасында геометрия ғылымы
пайда болған (геометрия – грекше сөз, гео — жер, метро — өлшеу
деген мағына береді).
Б.з.б. 2900-шы жж кейін патшаларының мазары ретінде көне
мысырлықтар көптеген алып пирамидаларды тұрғыза бастаған.
Пирамидалардың құрылысына қарай отырып, сол кездегі көне
мысырлықтардың геометрия мен астрономияны аз білмегенін
аңғаруға болады. Мысалға, пирамида табаны мен бүйір бет ауданы
арасындағы қатынас пен табанындағы бұрыштарды атауға болады.
Курстық жұмыстың мақсаты: - Мектеп жасына дейінгі балалардың қарапайым
математикалық түсініктерді қалыптастыруда балалардың ой өрісін дамыту жолдарын қарастыру.
Курстық жұмыстың міндеттері: балалрды қарапайым математикалық ұғымдарды дамыту
жұмысының жүйелігі;
мектеп жасына дейінгі балалардың есеп шығаруында пайданылатын көрнекі материал түрлері;
мектеп жасына дейінгі балалардың қарапайым математикалық түсініктерді қалыптастыруда
көрнекіліктердің түрлері мен рөлі;
мектепке дейінгі балалардың сан ұғымын қалыптастырудағы көрнекіліктерді пайдалану
жолдары.
Зерттеу объектісі – Мектеп жасына дейінгі балалардың қарапайым математикалық
түсініктерді қалыптастыру процесі.
Зерттеу пәні – Мектеп жасына дейінгі балалардың қарапайым математикалық түсініктерді
қалыптастыруда көрнекілікті пайдалану арқылы оқушылардың ой – өрісін дамыту жолдары мен
әдістері.
Зертеудің ғылыми болжамы – егер мектеп жасына дейінгі балалрдың қарапайым
математикалық түсініктерді қалыптастыруда көрнекілікті пайдалану арқылы оқушылардың ой –
өрісін дамитын болса, онда математикадан білім деңгейі жоғарылауы және пәнге деген
қызығушылығы нәтижелі қалыптасады.
Зерттеу әдісі – зерттеу тақырып бойынша педагогикалық – психологиялық, әдістемелік
әдебиеттермен танысып, талдау жасау; озат мұғалімдердің іс – тәжірибелерімен танысу; әңгімелесу;
бақылау; ізденушілік және зерттеушілік жұмвстар.
Практикалық маңыздылығы – қарапайым математикадан практика кезінде балаларды көп
ұғыммен таныстырдым.
Теориялық маңыздылығы - балаларды күнделікті оқу қызметінде жұмыс жасадым оларға
қарапайым математика жөнінде түсіндірдім.
КӨП ҰҒЫМЫНА ЖАЛПЫ СИПАТТАМА
Көп ұғымына байланысты математикалық бірнеше кезеңдерден тұрады:
Бірінші кезең- математиканың білім- дағдыларының қорлану, жинақталу дәуірі.
Ол ерте кезден басталып б.з.б. 7-6 ғасырларына дейін созылды. Бұл дәуірде
математика адамзат практикасы мен тәжірибесіне тікелей тәуелді болды, солардан
қорытылған ережелер жинағынан тұрды. Екінші кезең- математиканың өз алдына
дербес теориялық ғылым болып туу, қалыптасу кезеңі. Мұнда арифметика,
геометрия, алгебра, тригонометрия айрықша теориялық пән болып қалыптасты.
Бұл кезең тұрақты шамалар математикасының, кейде элементар математика кезеңі
деп аталады. Ол екі мың жылға жуық мерзімге созылып, шамамен 17 ғасырда
аяқталады. Үшінші кезең- айнымалы шамалар математикасы немесе жоғары
математиканың туу, қалыптасу кезеңі. Бұл 17 ғасырда басталып, 19 ғасырдың 2-
жартысына дейін созылды. Жиындар теориясына байланысты анализдің,
геометрияның және алгебраның жаңа сападағы салалары шыққаннан кейін,
математиканың негізгі мәселелерін жалпы қарастыру кезеңін төртінші кезеңге
жатқызуға болады. Ол- 19-20 ғасырларды қамтитын қазіргі математика кезеңі.
Математиканың тууы.
19 ғасырда математикалық анализдің қолданылу өрісі едәуір кеңейді.
Механика мен физиканың жаңа салаларының ( үздіксіз орта механикасы,
баллистика, электродинамика, магнетизм теориясы, термодинамика) негізгі
аппараты ретінде дифференциалдық теңдеулер теориясы жедел дамыды. 18
ғасырда мұндай түрдегі кейбір теңдеулер ғана шешілген болса, жалпы
әдістер тек 19 ғасырда ғана дамытылды, физика мен механиканың
есептеріне байланысты қазір де дамытылуда. Аспан механикасының
есептерінде дифференциалдық теңдеулердің сапалық теориясы қолданыс
тапты ( А. Пуанкаре, А.М. Ляпунов). Дифференциалдық теңдеулермен қатар
интегралдық теңдеулер теориясы да дамытыла бастады. Математикалық
анализ бен математикалық физика дамуының геометрия мен алгебрадағы
жаңа идеялармен түйіндесуі нәтижесінде математика мен оның
қолдануында ерекше маңызды қызмет атқарып отырған математиканың
үлкен бір жаңа саласы- функционалдық анализ жасалды. Статистикалық
физика мен әр түрлі мәселелерді зерттеуге статистикалық әдістерді кең
қолдану әрекеті ықтималдықтар теориясының алдына көптеген жаңа
міндеттер қойды. Осы негізде бұл теория 19-20 ғасырларда күшті
қарқынмен дамытылды. 19-20 ғасырлар бойы математиканың көне салалары
да жаңа идеялармен, нәтижелермен толығып, дамып отырды.
2 КӨП ҰҒЫМЫНЫҢ ШЫҒУ ТАРИХЫ
Көп ұмының шығу тарихын зерттейтін болсақ, оның математика
тарихымен тікелей байланыста екендігін байқау қиын емес. Мыңдаған жылдар
бұрын біздің ата -бабаларымыз санауды білген жоқ. Алғашқы адамдарға
санауды үйрететін ешкім болған жоқ. Олардың ұстазы өмірдің өзі болды.
Қоршаған ортаны бақылай отырып, алғашқы адамдар жеке заттарды бөліп
алуды үйренді. Қасқырлар үйірінен олар біреуін - үйірдің көсемін, құстар
тобынан -бір құсты, астық масағынан - бір дәнді бөліп алды. Осылайша көп
заттың ішінен бір затты бөліп алу арқылы «көп» және «бір » деп айтады. Жұп
заттардан тұратын (көз, қол, аяқ, қанат, т.б. ) көп заттарды жиі бақылау адамды
екі саны туралы түсінікке алып келді. Алғашқы адам үйректер жұбын көргенін
айтып, оларды екі көзбен салыстырды. Ал егер ол көбірек зат көрсе, оны «көп»
деп айтты. Санауға үйренуді өмірдің өзі талап етті. Аң аулап кезінде тайпа
көсеміне аңшыларды аңды қоршап тұратындай тұрғызуға тура келді.
Бүгінгі таңда математика курсы дамып және күрделеніп отырғанда баланың білімін
бақылау өте қиын. ЭО оқушыға ойын арқылы өз білімдерін тереңдете отырып,
жетістіктерін талдауға мүмкіндік береді. «Математика» пәні бойынша ЭО білімді
ұғыну, бекіту, қайталау және қортындылауға арналып, Қазақстан Республикасы
жалпы орта білім берудің Мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты мен мектеп оқу
бағдарламасына сәйкес жасалған. ЭО мазмұны модульдік технология бойынша
құрылған. Оқу ақпараты бір модульмен берілген.
Бақылаушы топтың нәтижесі “өте жоғары деңгей” көрсеткіші бойынша 5
оқушы, ал пайызбен есептегенде 23 %, “жоғары деңгей” көрсеткіші бойынша 10
оқушы,ал пайызбен есептегенде 46%, “орташа деңгей” көрсеткіші бойынша 7
оқушы, ал пайызбен есептегенде 31 %, болса, тәжірибелі топтың нәтижесі “өте
жоғары деңгей” көрсеткіші бойынша 6 оқушы, ал пайызбен есептегенде 30 %,
“жоғары деңгей” көрсеткіші бойынша 10 оқушы, ал пайызбен есептегенде 50 %,
“орташа деңгей” көрсеткіші бойынша 4 оқушы, ал пайызбен есептегенде 20 %.
Бақылау тобының нәтижесі тәжірибелі топтың нәтижесіне қарағанда
білімді игеру деңгейі төмен.
Тәжірибенің анықтаушы кезеңі мен қалыптастырушы кезеңін салыстыратын
болсақ, қалыптастырушы кезеңде оқушылардың білімді меңгеру деңгейі жоғары
деңгейде болды.
Тәжірибе тапсырмасы бойынша оқушылардың білімді игеру нәтижесіне
тоқталатын болсақ, бақылау тобында “өте жоғары деңгей” көрсеткіші бойынша 6
оқушы, ал пайызбен есептегенде 27 %, “жоғарыдеңгей” көрсеткіші бойынша 11
оқушы, ал пайызбен есептегенде 50 %, “орташадеңгей” көрсеткіші бойынша 5
оқушы, ал пайызбен есептегенде 23 %.
Ал тәжірибелі топта “өте жоғары деңгей” көрсеткіші бойынша 5 оқушы, ал
пайызбен есептегенде 25 %, “жоғары деңгей” көрсеткіші бойынша 9 оқушы, ал
пайызбен есептегенде 45 %, “орташа деңгей” көрсеткіші бойынша 6 оқушы, ал
пайызбен есептегенде 30 %. Тәжірибеміздің анықтаушы кезеңінің қорытындысы
бойынша оқушылардың білім игеру нәтижесі осындай деңгейде болып отыр.
Тәжірибе қорытындысы бойыншы салыстырмалы көрсеткіштер
Тәжірибе көрсеткендей - ақ, проблемалы оқытуды қолдану креативті жеке тұлғаны
дамытудың тиімді жолдары мен шараларын жасаудың алғы шарты болады. Сонымен қатар,
оқып, білім алушылардың шығармашылық ойлауын дамытуда негізгі рөлін атқарады.
Тәжірибеде қолданып отырған проблемалы оқыту әдістемесі тәсілдерін қолдану мен оның
теориялық тұжырымдамасына негізделе өткізудің ұтымдылығы мен тиімділігі –оқыту
әдістемесінде оқушылар оқу материалын қысқа мерзімде шапшаң меңгеріп, өзбетімен
үйрену дербестігінің шамасы әлдеқайда артатыны және ең бастысы жоғары деңгейде
практикалық іскерлік қасиеттерінің артуы ерекше көзделген

Тәжірибеге Анықтаушы кезеңдегі Қалыптастырушы кезеңдегі
алынған теориялық білімі мен іскерлік Оқыту техноло- теориялық білімі мен іскерлік
топтар деңгейі (%) гиясы деңгейі (%)

«өте «жоғары «орташа «өте «жоғары» «орташа»
жоғары» » » жоғары»

Бақылау 27 50 23 Дәстүрлі 23 46 31

Тәжірибе 25 45 30 Проблемалы 30 50 20
Ориентация -(франц. orіentatіon — шығысқа қарай бағыттау, лат. orіens — шығыс сөзінен
алынған)
Есеп – бір жағдаяттың қандай да бір құрамдас бөлігінің сандық сипаттамасын беруді
қарапайым тілде сипаттау, оның бөліктері арасында кейбір байланыстардың немесе осы қатынас
түрлерінің болуын немесе (Оспанов Т.К.)
Альбедо - белгілі бір дененің түскен сәулені шағылдыру қасиеті.
Парадокс – келешектің айқын бет-бейнесі жоқ абстракцияға айналғандығы. Келешек, қанша
ұмтылсаң да ешқашан қолға түспейтін бұлдыр сағым болып шығады. 20 ғ-дың басынан бастап
физикада ашылған жаңалықтар.
Ұшбұрыш – ең қарапайым көпбұрыш, үш нүктеден, үш қабырғадан және үш бұрвштан тұрады
немесе бір түзу бойында жатпайтын үш нүктені қосатын кесінділер шектейтін жазықтық бөлігі.
Төртбұрыш - төрт нүктеден және оларды тізбектей қосатын төрт кесіндіден тұратын фигура.
Шаршы- (квадрат) – шаршы деп сыбайлас қабырғалары өзара тең тіктөртбұрышты айтады.
Техникада шаршы тәрізді тесіктері бар тетіктер көп кезігеді.
Демонстрация – латын demon – stratio – көрсету.
Иллюстрация (көркемдеу) тізімі – басылымдағы иллюстрациялар тізімі және олардың
орналасу беті көрсетілген кысқаша сипаттамасынан тұратын басылым апаратының элементі.
Сан – мөлшерді сипаттайтын, санауда пайдаланатын абстракт нәрсе.
Жиын – математиканың маңызды ұғымдарының бірі. Жиын немесе жиынтық ұғымы қарапайым
математикалық ұғымға жатады.
Деркеті сандар - олар есепте берілген саңдардың арасындағы қатынастарды сипаттайды.
Есепті иллюстрациялау – Есепке енетін шамаларды, берілген және ізделіп отырған сандарды
мүшелерге бөлу үшін, сондай –ақ олардың арасындағы байланысты тағайындау үшін көрнекілік
құралын пайдалану.

Ұқсас жұмыстар
Балабақшадағы балаларға айналаны қоршаған ортамен таныстыру
Экономикалық талдау әдістері
Экологиялық тәрбие берудің мазмұны
Оқушылардың компьютерлік графикамен жұмыс
Растрлық графика
Балаларды табиғатпен таныстырудағы әдіс - тәсілдер
Операциялық жүйелерді жіктеу
Кіші мектеп жасындағы оқушыларды оқытудың әдістері, мазмұны мен ұйымдастыру формалары
Заманауи басқару психологиясы
Жаңа Салық Кодексін қабылдау
Пәндер