БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫНЫҢ БАСШЫЛАРЫН ІРІКТЕУ ЖҮЙЕСІ: НОРМАТИВТІК ЖӘНЕ ҚҰҚЫҚТЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ




Презентация қосу
«БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫНЫҢ БАСШЫЛАРЫН
ІРІКТЕУ ЖҮЙЕСІ: НОРМАТИВТІК ЖӘНЕ ҚҰҚЫҚТЫҚ
АСПЕКТІЛЕРІ
МЫСАЛЫ: МАҢҒЫСТАУ ОБЛЫСЫНЫҢ БІЛІМ
БАСҚАРМАСЫ
КІРІСПЕ.
•БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫНЫҢ БАСШЫЛАРЫН ІРІКТЕУ ЖҮЙЕСІНІҢ
ТЕОРИЯЛЫҚ БАҒЫТТАРЫ
1.1 «Білім» мазмұнына түсінік. Маңғыстау облысының білім беру жүйесі..
1.2 «Білім туралы» Заңы мен «Қазақстан-2050» стратегиялық бағдарламасының
қазіргі білім жүйесінің дамуына ықпалы
1.3 Басшыларды іріктеу жүйесінің тарихы және рөлі..
2. БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫНЫҢ БАСШЫЛАРЫН ІРІКТЕУ ЖҮЙЕСІНІҢ
ТЕОРИЯЛЫҚ ӘДІСТЕРІ
2.1 Білім беру ұйымдарының басшыларын іріктеу жүйесінің мәні және мақсаты
2.2 Халықаралық және отандық тәжірибелерді зерттеу
3. БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫНЫҢ БАСШЫЛАРЫН ІРІКТЕУ ЖҮЙЕСІН ТАЛДАУ
3.1 Маңғыстау облысының білім9 беру ұйымдары басшысының білім сапасын басқару
жүйесі
3.2 Білім беру ұйымдарының басшыларын іріктеу жүйесінің тиімділігін талдау
ҚОРЫТЫНДЫ
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Зерттеу жұмысының мақсаты: Білім беру ұйымдарында басшыларды
іріктеу кезіндегі кездесетін тәжірибелік қиыншылықтар, қолданылатын әдіс-тәсілдер, технологиялар,
іріктеудің тиімділігі мен тиімсіздігін талдау, жетілдіруде ұсыныстар қалыптастыру.
Зерттеу жұмысының міндеттері: Жалпы іріктеу және басшыларды аттестациялау кезіндегі
кеткен қателіктер еліміздің экономикасына, білім алу деңгейіне, кәсіби даярлауына, көптеген жұмысы
жоқ мамандардың ахуалына кері әсер тигізетінін білеміз, сондықтан, біздің диссертациялық
жұмысымыз кеткен қателіктерді жан-жақты талдау, зерттеу, құқықтық және тәжірибелік тұрғыда
олардың алдын алуды міндеттейді.
Зерттеу жұмысының объектісі – Білім беру ұйымының басшысының кәсіби және тұлғалық-
іскерлік қасиеттерін айқындау және де білім беру ұйымын басқарудағы оған қажетті қойылатын
талаптар және іріктеу жүйесін қалыптастыру.
Зерттеу жұмысының пәні – Білім беру ұйымының іріктеу кезінде басшының тұлғалық-іскерлік
және кәсіби қасиеттерін айқындайтын жүйені қалыптастыру.
Диссертациялық жұмыстың ғылыми жаңалығы: Білім беру ұйымдарында басшылықты іріктеу жүйесінің
шетелдік тәжірибелермен салыстыра тиімділігін көтеру сондықтан.
Зерттеу жұмысының ғылыми жаңашылдығы.
•Білім беру ұйымдарының басшыларын іріктеу жүйесінің ерекшелігіне сай үдерісті ұйымдастыру;
•Лауазымға үміткер кандиттарды талаптар қою;
•Іріктеу жүйесінің даму бағдарламасын жасап, оны іс асыруы;
•Заманауи тәсілдерді қолдану арқылы мықты басшыға қол жеткізу.

Қopғаyға ұcынылған нeгiзгi тұжыpымдap:
•«Білім беру ұйымының басшысы» ұғымына өзіндік тұрғыдан берілген анықтама;
•Білім беру ұйымын басқару қызметінің теориялық моделін ұсыну;
Білім беру ұйымының басшыларын іріктеу жүйесіне қол жеткізудің педагогикалық шарттарын қалыптастыру.
саны
(10.10.2017 жылғы есеп бойынша)

Облыста 2017 жылы 262 мектепке дейінгі ұйым, оның ішінде 224 балабақша, 38 шағын орталық жұмыс жасайды.
2017 жылы 2309 орындық 25 МДҰ іске қосылды (Нұрлы жол бағдарламасымен -1, жекеменшік МДҰ – 24).

№ Аудандар мен МДҰ Бала- Бала- Балабақ- Шағын-орталықтар 1-6 жас 3-6 жас
қалалар саны лар лар шалар аралығы аралығындағы
саны саны ндағы балаларды
1-6 (7) жас 3-6 (7) мем. жекемен мем. жекемен балалар қамту %
жас ды қамту
ш. ш.
%

1. 11632 99,24
Ақтау 79 13371 34 32 5 8 64,5
2. 9659 96,50
Жаңаөзен 50 10298 26 10 2 12 59,6
3. 3452 92,61
Бейнеу 23 4330 23 0 0 0 61,5
4. 2191 97,14
Қарақия 19 2356 15 2 2 0 60,7
5. 1975 84,09
Маңғыстау 25 2072 19 4 1 1 51,9
6. 6075 78,91
Мұнайлы 42 6201 11 27 4 0 45,7
7. 1421 99,70
Түпқараған 20 1666 11 6 1 2 63,1
8. Арнайы МДҰ 4 350 329 3 - 1 - - -

Барлығы 262 40644 36734 142 81 16 23 58,3 93,1
Балаларды мектепке дейінгі біліммен қамту диаграмма бойынша саралай келе, 1-ден 6 жасқа дейін – 40,8%,
өткен жылдың көрсеткіші - 39,6%, яғни, 2017 жылы өсім 1,9%-ға артты. 3-6 жас аралығында – 68,1%-ға артқан
(2016-67,9 пайыздық көрсеткіш) мектепалды даярлық пен бастауыш сыныптағыларды қоса есептегенде 77,4%
құрайды. Облыс бойынша қазіргі таңда мемлекеттік-жекеменшік серіктестік негізінде ашылған балабақшалардың
жалпы балабақша санынан үлесі 25,3 % құрайды. (31 балабақша, 20 шағын-орталық)
2- диаграмма. 2017 жылы мектеп педагогтарының жалпы санының көрсеткіші
2017 жылы мектеп педагогтарының санат
көрсеткіші

2017 жылы мектеп педагогтарының жалпы саны – 10462 (2016ж 9025) оның ішінде:
Оның ішінде санат бойынша:
- жоғары санат 1885, 2016ж- 1280
- бірінші санат 2670, 2016ж- 2534
- екінші санат 2621, 2016ж-1280
Жалпы мектеп мұғалімдерінің аттестаттаудан өтуі жылдан жылға өскен, алайда жаңа мектептердің іске
қосылуына байланысты Мұнайлы ауданы (28,4%) мен Жаңаөзен қалаларында (41%) жоғары және бірінші
санатты мұғалімдер үлесі жылдан жылға төмендеп отыр.
Қорғауға ұсынылған тұжырым бойынша Білім беру ұйымын басқару қызметінің теориялық моделіне біз
мынадай анықтама беруді жөн көрдік.
Басқару – басқарылатын жүйені инновациялық тұрғыда сапалы дәрежеге көшіру,жаңа жағдайға
икемдеу үшін осы жүйеге әсер ету үрдісі.
Дұрыс ұйымдастырылған білім беру жүйесі –мемлекеттің әлеуметтік-экономикалық өркендеуінің бірден-бір
кепілі. Жаңашылдық және процессшілдік.
1. Тұлғаның интеллектуалды-тұлғалық және рухани дамуын жоғары деңгейге жеткізу;
2. Тұлғаның ғылыми зерттеулермен айналысу бейімділігін қалыптастыру және соған сай ойлау
қабілетін арттыру;
3. Әлеметтік –экономикалық саяси және кәсіби бағыттағы жаңашылдықтар әдістемесімен қамтамасыз
ету;
Мектептің даму жоспарын құруда мынадай проблемалық міндеттерді басшылыққа алдық:
1. Негізгі мақсатты анықтау;
2. Оқушы талаптарын қанағаттандыру;
3. Жетістікке жету жолдарын іздеу;
4. Білім сапасын көтеру;
5. Маман біліктілігін дамыту;
6. Көрсеткішті талдау және бағалау;
7. Мәңгілік Ел-елдің біріктіруші күші, әрі көзі екенін түсіндіру.
Бұл зерттеу жұмыс барысында жүргізілген тәжірибе негізінде мынадай
ұсыныс береміз:
1) конкурсқа қатысушылардың біліктілігін бағалау, яғни, конкурстық
комиссия конкурсқа қатысушы үміткермен ұсынылған кәсіби жетістіктерін,
біліктілігін арттыру, ғылыми зерттеулерін, педагогикалық жинақталған
тәжірибесін және наградалары туралы материалдарын ескеру қажет;
2) мектептің Қамқоршылық кеңесімен (бұдан әрі – Қамқоршылық кеңес)
кандидаттарды келісу, бұдан ұсынарым жоспарды, өзгерісті тәжірибеге, өмірге
енгізуді өзінен бастайтын, күш жігерді жинайтын, күшейтетін, ұжымды
демеуші, қозғау салатын, ұйымдастырушылық инфрақұрылымдарды құратын
(шығармашылық топтар), шығармашылық еңбектің қалыптасуына жағдай
жасайтын, ұжымның әр мүшесінің орнын, қажеттілігін, соның негізінде
жұмыстың сапасының көтерілітінін сендіре алатын, алдын алатын, болашақты
көретін, болжай алатын, басқару үдерісін кәсіби, сауатты жүргізуші, білікті
басшыны тағайындау;
3) облыстың білім басқармасымен кандидаттарды келісу, яғни, үмірткер
конкурстан өткiзу үшiн мiндеттi түрде облыстық бiлiм басқармасынан
нормативтік құқықтық актілерінен құралаған тестілеуден өтіп, келiсiм алуы;
4) білім беруді басқару органының Конкурстық комиссиясының
отырысында әңгімелесу, яғни, мектеп директорларын іріктеу жүйесінде одан
әргі зерттеулерді келесі екі бағыт бойынша жүргізу ақылға қонымдырақ:
біріншіден, тәжірибиені жалпылау және жүйелеу негізінде мектеп
директорлығына іріктеу әдістемесін нақтылау мен жетілдіру бағытын нақты
мектептердің директорларын іріктеу әдісінде пайдалану, ал екіншіден, мектеп
директоры лауазымына кандидаттарды іріктеу ғана емес, сонымен қатар
жұмыс істеп жүрген мектеп директорларын да аттестациядан өткізу мүмкіндігі
бар бағалау процедурасының мазмұндық және әдістемелік бөлігін толықтырып, түсіндіру қажет.

Ұқсас жұмыстар
Тілдерді қолдану мен дамытудың мемлекеттік бағдарламасының мақсаттары мен міндеттері
Бағдарламаның бөліктері
ЖОҒАРЫ МЕКТЕПТЕГІ БІЛІМ САПАСЫНЫҢ МЕНЕДЖМЕНТІ
Құқық туралы жалпы түсінік
ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРУДІҢ МЕМЛЕКЕТТІК
Қазіргі әлемдегі инклюзивті білім беру жағдайы
Бағдарлы жоспарының мектепті вариативті бітірушілерді бөлігінің оқу
Өзін-өзі тану пәнін білім үздіксіз ұйымдарының оқу- тәрбие үдерісіне енгізілуі
Білім берудің Жаратылыстану саласы
ҚР-ның МЕМЛЕКЕТТІК ЖАЛПЫҒА МІНДЕТТІ БІЛІМ БЕРУ СТАНДАРТЫ Негізгі ережелері
Пәндер