БАСҚАРУ ШЕШІМІ ТУРАЛЫ ТҮСІНІК
Презентация қосу
БАСҚАРУ ШЕШІМІ ТУРАЛЫ
ТҮСІНІК
Орындаған: Асембек Д.
Басқару
Басқару-адамдардың кәсіптік қызметі.
Басқару-бұл ұжымдағы адамдарға және
жекелеген адамдарға, олардың бірлескен
жұмыс процесінде мақсатты жүйелі ықпал
ету. Басқару процесінің төрт қызметі
белгілі: жоспарлау, ұйымдастыру,
мотивация және бақылау.
Басқарудың әдістері
1.Жоспарлау.Жоспарлау қызметі мынадай үш сұраққа жауап
береді: а.Біз қазір қандай жағдайда тұрмыз? Басшылар ұйымның
қаржы, маркетинг, өндіріс, ғылыми зерттеу және іздестіру, еңбек
ресурстары секілді маңызды салалардың күшті және әлсіз
жақтарын бағалай білуі тиіс. б. Біз қайда бет алуымыз керек?
Бәсеке, клиенттер, заңдар, саяси факторлар, экономикалық
жағдайлар, технология, жабдықтау, әлеуметтік және мәдени
өзгерістер секілді сыртқы ұйымдардың мүмкіндіктері мен қауіп-
қатерін сезіне отырып, басшы ұйымдастырудың мақсаты, қандай
болу керектігін және осы мақсатқа жетуде ұйымға не бөгет
жасайтындығын анықтайды. г.Біз мұны қалай істеуіміз керек?
Басшылар жалпылама және нақты жағдайда ұйым мақсатын
орындау тиіс.2. Ұйымдастыру-бір құрылым құру.3. Мотивация.
4.Бақылау.
Қызмет көрсету мөлшері еңбекті мөлшерлеу
үшін және көп станакта жұмыс істейтін негізгі
жұмысшылардың санын есептеу үшін, сонымен
бірге бірқатар көмекші жұмысшылардың кәсібін
анықтау үшін қолданылады. Ықзмет көрсету
мөлшері деп бір жұмысшымен немесе сәйкес
біліктілігі бар жұмысшылар тобымен қызмет
көрсетілетін жұмыс орындарының немесе басқа
да объектілердің, өндірістік алаңдар мен құрал-
жабдықтар бірлігінің саны деп түсіну керек.
Мотивацияны басқару міндеттеріне жататыны-
амалдар мен құралдар жиынтығы. Басқарушы
мұны негіздеген мақсатқа жету үшін ішкі
қозғаушы күшті (мотивтерді) пайдаланады.
Әр адамның мінез-құлық ерекшеліктерінің
өзіндік себептері бар. Біреулер жұмысқа
жанын сала кіріседі, ал екінші біреулер
қасақана бас тартады. Мұндайда мінез-
құлықтағы мұндай ерекшеліктердің себеп-
салдарын іздестіру қажет.
Біреудің тапсырмасымен адамдардың
қандай жағдайда жұмыс істеп
жатқандығын басшы әрқашанда біліп
отыруы тиіс. Кезінде адамдарды қорқытып-
үркітіп құл ретінде жұмсаған болса, келе-
келе оларға бас бостандығы берілген,
ерікті түрде бағынатын, жұмысты өз
қалауынша істейтін жұмысшылар қатарына
қосылды. Адамдар неғұрлым ерікті болған
сайын, оларды басқару күрделене түсті.
Басшылық психологиясы
- сөйлеу мәдениетіне, өз ойын сауатты, айқын жеткізе білуіне.
Дауыс ырғағын құбылту арқылы айтқан сөзін 40%-тей тиімді ете
алады. Айта, тыңдай, сөйлей білуге жаттығу қажет. Басшы
сөйлей білумен қоса, тыңдай да, жұртшылықты қызу әңгімеге
тарта білу де тиісті;
- еңбек мәдениетіне, жұмыс уақытын ұтымды ұйымдастыруына;
- мінез-құлық мәдениетіне: этика, эстстика. Сыртқы мәдениеті
ішкі мәдениетіне үнемі сәйкес келе бермейді;
- сезім мәдениетіне: эмоцияны, дауыс ырғағын, қол қимылын,
бет қимылын тежей білуінде. Мәселен, эмоция адамдармен
жақындауға да, одан күдер үзуге де ықпал етеді. Осының
барлығы қызмет этикасына жатады. Басшының өресі
басқалардан әлде қайда жоғары болуы, тәрбиеші болуы, өзінің
үлгі-өнегесін көрсете білуі тиіс
- сөйлеу мәдениетіне, өз ойын сауатты, айқын жеткізе
білуіне. Дауыс ырғағын құбылту арқылы айтқан сөзін
40%-тей тиімді ете алады. Айта, тыңдай, сөйлей білуге
жаттығу қажет. Басшы сөйлей білумен қоса, тыңдай да,
жұртшылықты қызу әңгімеге тарта білу де тиісті;
- еңбек мәдениетіне, жұмыс уақытын ұтымды
ұйымдастыруына;
- мінез-құлық мәдениетіне: этика, эстстика. Сыртқы
мәдениеті ішкі мәдениетіне үнемі сәйкес келе бермейді;
- сезім мәдениетіне: эмоцияны, дауыс ырғағын, қол
қимылын, бет қимылын тежей білуінде. Мәселен, эмоция
адамдармен жақындауға да, одан күдер үзуге де ықпал
етеді. Осының барлығы қызмет этикасына жатады.
Басшының өресі басқалардан әлде қайда жоғары болуы,
тәрбиеші болуы, өзінің үлгі-өнегесін көрсете білуі тиіс.
Сынау
Сынаудан қорқатын басшы – басшы емес.
Әйтеуір қалайда сынау керек деген пиғылдан
аулақ болған жөн, мұндайда сынның беделі
түсіп, жұртшылық арасында «бәрібір
басшының бабын таба алмайсың», деген қаңқу
сөз тарайды. Сын әділ болуы, нақты кемшілікті
дөп басуы тиіс.
Білікті педагогтар оқыту процесінде
оқушылардан тек қателік іздеуге
болмайтындығын жақсы біледі. Іскер педагог
ешқашанда «бұлай істеме» деп айтпайды,
«былай істесек қайтеді» дейді, яғни өктемдік
көрсетпей, сыпайы ғана жұмсайды.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz