ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫ ҚАЛЫПТАСТЫРУДАҒЫ ЭТНОПЕДАГОГИКАЛЫҚ АСПЕКТІЛЕР




Презентация қосу
ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫ
ҚАЛЫПТАСТЫРУДАҒЫ
ЭТНОПЕДАГОГИКАЛЫҚ
АСПЕКТІЛЕР

«ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫ
ҚАЛЫПТАСТЫРУ» тәрбие
тағылымының бағдарламасы
МЕКТЕП – БАЛАНЫ ТҮЗДЕН
ТАНУ ОРТАЛЫҒЫ

“ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫ
ҚАЛЫПТАСТЫРУ”
ТАҒЫЛЫМ
БАҒДАРЛАМАСЫ

Бастауыш сынып –
5-9 сыныптар – 10-11 сыныптар –
бес асыл іс пен
ТАҒЫЛЫМТАНУ ТҰЛҒАЛЫҚ ТАНЫМ
бес дұшпанды таныту
ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫ “БАЛАНЫҢ БАС ҰСТАЗЫ – АТА-
АНАСЫ” ҚАЛЫПТАСТЫРАДЫ

«Адамның адамшылығы - ақыл, білім, жақсы ата-анадан, жақсы ұстаз, жақсы
құрбыдан болады» АБАЙ

Балаңды бес жасқа дейін патшаңдай сыйла (Ой-
санасын ояту).
Он бес жасқа дейін құлыңдай жұмса (Айтқанды екі
етпейтін естілікке баулып, әр ісін «Талаппен
бастап, талғаммен аяқтауға» дағдыландыру).
Он бес жастан құрбыңдай сыйлас («Он үште
отау иесі» болар тұлғаның ой-санасы мен мінез-
құлқының, ар-ожданының қалыптасуын қадағалай
отырып, кемшілік объектісіне бағдарлау).
АДАМНЫҢ АДАМШЫЛЫҒЫ
– АҚЫЛ МЕН БІЛІМНЕН

Білім толысып ақыл жетіледі. Ақыл жетіліп білім артады.

АҚЫЛ

Үш жастан сана оянып, 6 жасқа дейін ақыл кіреді. 6-7 жастан 13
жасқа дейін ақыл есейеді. 14 жастан ақыл ересектеніп, 25 жасқа
дейін ақыл қалыптасып өседі. 25 жастан 37 жас аралығанда ақыл
толысады. 37 жастан 49 жас аралығында ақыл тоқтайды. 49 жастан
әрі кемелденеді.
МЕКТЕП – БАЛАНЫ
ТҮЗДЕН ТАНУ ОРТАЛЫҒЫ
Тәрбие – белгілі бір
ұлт болып отырған
халықтың
болмысындағы өмір “Ұлға отыз “Балалы
сүру тәжірибесімен үйден., қызға үйдің ұрлығы
қырық үйден жатпайды”
ұлттық тыйым”
философиялық
тұжырымдарынан
қалыптасқан үрдіс.
“Ананың
көңілі балада,
баланың көңілі
далада”
МЕКТЕП – БАЛАНЫ ТҮЗДЕН
ТАНУ ОРТАЛЫҒЫ

Тәрбие – тағылым беретін үрдіс. Тәрбие тағылымы – ашық
айтылмаса да, санаға ой саларлық тәрбие көзіне жүктеледі.

ТӘРБИЕ БІЛІМІ

“Компьютерлік
“ӨЗІН-ӨЗІ ТАНУ” “Тәрбие интерактивтік
бағдарламасы Хрестоматиясы” тәрбие
бағдарламасы”
МЕКТЕП – БАЛАНЫ
ТҮЗДЕН ТАНУ ОРТАЛЫҒЫ
Қоғам алдында ата-ана мен халық үшін
баланы түзден танытатын орталық -
мектеп.
Алғы шарттары:
1. Жас ерекшелігіне сай тәрбие білімі керек.
2. Сынып жетекшілердің тұлғалық таным ізденістері
ата-анаға баласын түзден танырлық нәтиже беруі
керек.
3. “Ата-анаға кеңес” тағылым бұрыштарын жабдықтау
қажет.
4. “Ата-аналар алқасы” өз жарғысы бар ресми
қоғамдық ұжым деңгейіне көтерілуі тиіс.
5. Оқушы жастар ұйымыда ресми қоғамдық ұйым
дәрежесіне көтерілуі тиіс.
Тағылымтану әдістемесі:

ТАҚЫРЫБЫ
ТАҚЫРЫБЫ

НАҚЫЛ
КЕЛЕҢСІЗДІКТІҢ НЕ ТӘРБИЕ

САЛДАРЫ ҚАНАТТЫ КӨЗІ

СӨЗ

ТАҒЫЛЫМЫ
ТАҒЫЛЫМЫ
АТА-АНАҒА КЕҢЕС
“Баланың бас ұстазы – ата-анасы”
Абай
Бала тәрбиемен өседі
Жас баланың істеген жақсы ісін қоштап, Ұлттық педагогикадан:
қошеметтеп отырған дұрыс. Жақсыға да, “Бала жастан”
жаманға да бала біртіндеп үйренеді.
Төрт жасар Айгүл мамасы әкелген “Қылыш жарасы бітер, жан
жұмыртқаны ыдысқа салып тұрған. Ол да жарасы бітпес”
біреуін алып табаққа салмақ болды. “Ұстама,
сындырасың!” – деп анасы зекіді. Ал баланың “Баланың тентек болмағы
ниеті дұрыс еді. Мамасына қолынан
келгенінше көмектесе қоймақ. Енді меселі үйінен...”
қайтып қалды. “Байқап сала ғой, сынып
қалмасын” деп жұмсық сөйлеп, балаға өзі
көмектесіп жіберсе, оның да көңілі марқайып, Тән сүйгенін бермесе,
келешекте басқа істі үйренуге де талпынар
еді... Жан шыдамас жаны ашып.
Д.Тойшыбаева Бере берсен, бер десе,
мұғалім Әдет етер қарысып.
Абай
Баланы түзден танимыз десек...

Қоғам алдында ата-ана мен халық үшін баланы түзден
танытатын орталық – мектеп
Алғы шарттары:
1. Жас ерекшелігіне сай тәрбие білімі керек. Ол үшін:
Мінез-құлықтың қалыптасуын құндақ тәрбиесінен бастап тану
Құндақ тәрбиесінен баланың мектепке дейінгі тәрбиесінде
мәнді-мәнсіз әрекеттеріне ықпалдасу
Мектеп жасына дейінгі тәрбие жүйесінде баланың
қабілеттілігін тану
2. Мектеп жасындағы тәрбие үрдісінде:
(1-7 сыныптар аралығында) білімге деген қызығушылығына
ықпалдаса отырып, қабілет мүмкіндігін мамандармен бірлесе
шешу
Құрбыластарының мінез-құлық жүйесіне ықпалдасу
әрекеттерін сынып жетекшілерімен бірлесе жүйелеу
АҚЫЛ
САНАНЫҢ ОЯНУ КЕЗЕҢІ
1. НӘРЕСТЕ: Дүниеге келгеннен бұғанасы қатып отырғанға
дейін
2. СӘБИ: Алты айлғынан 3 жасқа дейін
АҚЫЛДЫҢ КІРУ КЕЗЕҢІ
1. БҮЛДІРШІН: 3 жастан 6 жасқа дейін
САНАНЫҢ ЕСТИЯРЛАНУ КЕЗЕҢІ
1. БАЛДЫРҒАН: 6 жастан 13 жасқа дейін
АҚЫЛ-ОЙДЫҢ ЕСЕЮ КЕЗЕҢІ
1. БАЛДЫРҒАН: 11 жастан 13 жасқа дейін
САНАНЫҢ ЕРЕСЕКТЕНУ КЕЗЕҢІ
1. ЖАСӨСПІРІМ: 14 – 15 жасар
2. ЖЕТКІНШЕК ЖАСТАР: 15 – 18 жас аралығы
ЕҢБЕК ТӘРБИЕСІНДЕ

Он бес жасқа дейін құлыңдай жұмса
ҚОЗЫ ЖАСЫ: 5 – 13 жас аралығы
1. БАЛДЫРҒАН: 6 жастан 13 жасқа дейін
Он бес жастан құрбыңдай сыйлас
ҚОЙ ЖАСЫ: 13 – 17 жас аралығы
1. ЖАСӨСПІРІМ: 14 – 15 жасар
2. ЖЕТКІНШЕК ЖАСТАР: 15 – 18 жас
аралығы

Ұқсас жұмыстар
ЭТНОПЕДАГОГИКА ТУРАЛЫ
БОЛАШАҚ ОҚЫТУШЫЛАРДЫҢ ЭТНОПЕДАГОГИКАЛЫҚ БІЛІМІНІҢ МАЗМҰНЫ
Жеке тұлғаның қалыптасуы
Мұғалімнің этнопедагогикалық құзыреттілігі
Жеке тұлға және оның дамуы
Қазақ халқының рухани адамгершілік дәстүрлерінің тұлға тәрбиесіндегі аксиологиялық аспектісі
Жеке тұлғалар және азаматтық субъектілері
Жеке тұлға туралы жалпы түсінік
ТҰЛҒАНЫ ҚАЛЫПТАСТЫРУДАҒЫ ҰЖЫМНЫҢ РӨЛІ
Объективтік факторлар
Пәндер