Абай-дара, Абай-дана


Slide 1

«Абай-дара, Абай-дана»

Slide 2

Қазағымның данышпаны, данасы

Ұлы тұлға Құнанбайдың баласы.

«Абай» атты бір періште келгенде

Тербеліпті ұлы қазақ даласы.

Slide 3

Абай- қазақ халқының маңдайына біткен дара тұлға. Ол туралы Елбасы Н. Ә. Назарбаев «Абай- қазақ халқының рухани қазынасына өлшеусіз үлес қосқан ғұлама ғана емес, сонымен қатар ол қазақ халқының ел болуына ұлан-ғайыр еңбек еткен данагер. Абай-әлемдік деңгейдегі ойшылдардың қатарындағы ғажайып тұлға» -деді.

Slide 4

Абай-лирик ақын. Олай дейтініміз, Абай өз шығармасына табиғат лирикасын қосқан. Жалпы табиғат, оның адам өміріндегі алатын орны ерекше. Табиғат қылқалам шеберлері мен ақын жазушылар және өнер иелерінің сүйікті тақырыбы екендігі. Бұл тақырып та Абай қаламына ілінді. Абай табиғаттағы тіршілік иелерінің өмірін, іс-әрекетімен байланысын сөзбен суреттейді.

Табиғат лирикаларына арналған өлеңдеріне құлақ түрейік.

Slide 5 Slide 6 Slide 7

Абайдың қарасөздері

Slide 8

“. . . Жалпы алғанда, Абайдың осы барлық

қарасөз дейтін мұралары көркем прозаның өзіне

бөлек, бір алуаны боп қалыптанады. Бұлар сюжетті

шығармалар емес. Стиль, мазмұн жағынан алғанда,

осы шығармалар Абайдың өзі тапқан бір алуан көркем

сөздің түрі. Кейде адамгершілік, мораль мәселелеріне

арналған өсиет, толғау тәрізді. ”

Slide 9

“. . . Абай сөздері жалпы адамның түсінуіне ауыр екені рас. Бірақ ол ауырлық Абайдың айта алмағанынан болған кемшілік емес, оқушылардың түсінерлік дәрежеге жете алмағанынан болатын кемшілік. Не нәрсе жайынан жазса да, Абай түбірін, тамырын, ішкі сырын, қасиетін қармай жазады. Сондықтан сөзінің бәрі де халыққа тіреліп, оқушылардың біліміне сын болып табылады. ”

Slide 10

Екінші сөз

Өзге халықтардың өмір тәжірибесіндегі тағылымды жағынан үлгі алу керектігін айтады.

Ноғай (татар)

Сарт (өзбек)

Орыс

Абай пікірі:

Еңбек қылып, мал табудың жолын біледі. Салтанат, әсемдік те соларда.

Сарттың екпеген егіні жоқ, саудагерінің жүрмеген жері жоқ, қылмаған шеберлігі жоқ.

Орысқа айтар сөз жоқ, біз құлы, күңі қадарлы да жоқпыз.

Абайды қынжылтқан ойлар:

Көрші халықтардың өмір тәжірибесіндегі тағылымды жағына үңіліп, содан үлгі алудың орнына сыртына қарап үркіп, жаңсақтық жасаппыз. Неге өзбек сияқты егін салмасқа, ноғай сияқты сауда жасамасқа, орыс сияқты білімге құштар болып, олармен терезе теңестірмеске?!

Slide 11

Алтыншы сөз Ақын қазақтың “Өнер алды-бірлік, ырыс алды-тірлік”

деген мақалы төңірегінде философиялық мәнде ой өрбітеді.

Өнер алды - бірлік

Қазақ ойлайды:

Абай: замана

көзқарасымен

Мен: қазіргі заман көзқарасымен

Ас ортақ, ат ортақ, дәулет ортақ болса, бірлік - осы.

Бірлік - ақылға бірлік, малға бірлік емес. Бірлік малға сатылса, антұрғандықтың басы - осы.

Бірлік болмай, тірлік болмайды. Бірлік бар жерде береке бар.

Ырыс алды - тірлік

Қазақ ойлайды:

Абай: замана

көзқарасымен

Мен: қазіргі заман көзқарасымен

Кеудеден жан шықпағандық

Көкірегің мен көңілің тірі болып, адал еңбекпен мақсатты өмір сүру.

Адам деген атқа лайық болып, салауатты өмір сүру, адал еңбек етіп, өмірдің мәнін ұғыну. Жақсы тірлік қылсаң, ырысқа кенелесің.

Slide 12

Он бесінші сөз

Ұлы ойшыл адам өміріне ой жүгіртіп, терең топшылау жасап, адамның өзін-өзі тәрбиелеу мәселесін сөз етеді. Ол адамның қызыққан нәрсені өмірден өзі іздеп, үйрену кезіндегі есті кісі мен есер кісінің парқын саралайды.

«Әуелі пенде адам болып жаратылған соң, дүниеде ешбір нәрсені қызық

көрмей тұра алмайды».

1. Қызықты нәрсені қызықтау

Есті адам

Есер адам

Орынды іске қызығып, шын құмарланады, келешек өміріне ғибрат алады.

2. Құмарлық

Баянсыз, бағасыз нәрсеге қызығып, өмірінің қымбат шағын өткізіп алады. Келешекке талап қылмайды, өкінеді.

Абайша «әрбір құмарлықтың өзі дерт». Құмарлыққа қолы жете бере адам елтіп, мастыққа бой ұрады. Ал мастық ақылдың көзін байлайды.

Slide 13

Есті адам

Есер адам

Не нәрсені ақылға салады, бойын алдырмай, өзіне-өзі ие болады. Құмарлықты ақылға, ұстамдылыққа жеңгізеді.

Есі кете далақтап, еш нәрсенің парқын айырмай, ессіз құмарлыққа салынады.

Абайдың қорытынды пікірі:

«Егер есті кісілердің қатарында болғың келсе, күнінде бір мәртебе, болмаса жұмасында бір, ең болмаса айында бір өзіңнен өзің есеп ал. Сол алдыңғы есеп алғаннан бергі өміріңді қалай өткіздің екен, не білімге, не ахиретке, не дүниеге жарамды күніңде өзің өкінбестей қылықпен өткізіппісің? Жоқ, болмаса, не қылып өткізгеніңді өзің де білмей қалыппысың?»

Slide 14

Жиырмасыншы сөз

Адамдарға тән “Жалығу” сияқты мінездің пайда болуы жайлы сөз қозғайды.

Жалығу

Дүниенің өткіншілігіне өкіну, өмір қызығынан бой тасалау, безіну. Жалқаулыққа, қанағатсыздыққа, еріншектікке бой алдыру.

Абай пікірі

Адам баласының айналысып жүрген ісінен, кәсібінен, қызық думаннан жалығып жиренуі мүмкін. Егер адам жалығуға бой алдырса, арты жақсы болмайды.

Slide 15

Жиырма тоғызыншы сөз

Мақал-мәтелдер

Абайдың сыны

Менің пікірім

“Жарлы болсаң,

арлы болма”

Ардан кеткесін тірі болып жүргені құрысын

Жетпесімді толтырамын деп, арсыздыққа баруға болмайды. Жоғын адал еңбекпен табу - арлы адамның ісі.

“Қалауын тапса, қар жанады”, “Сұрауын тапса, адам баласының бермесі жоқ”

Сұрауын табамын, қалауын табамын деп қорлықпен өмір өткізгенше, малды не жерден сұрау керек, не аққан терден сұрау керек.


Ұқсас жұмыстар
“Абай – дана, Абай – дара қазақта”. Ақпараттық жоба
Абай ҚұнанбайұлыЕтіс.Етіс түрлері
Қазаққа Абай – дана, Абай – дара
Абай және мектеп
Абай мен Ахмет шығармаларының идеялық үндестігі
Абай тарихқа енді
Қоян түлкі
Абайдың он жетінші қарасөзі
Етістік. 3 сынып
Абай Құнанбаев (1845-1904) жайлы
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz