А. Р. Лурияның қазіргі заманымызға сай бас миының қызметі туралы түсінігі




Презентация қосу
А.Р.Лурияның қазіргі заманымызға сай бас миының
қызметі туралы түсінігі
Жоспар:

Кіріспе.
Негізгі бөлім
1)Мидың энергетикалық блогі.
2)Ақпаратты қабылдау,өндеу және сақтау
блок.
3)Адам іс-әрекетін жоспарлау,бақылау
және бағыттау блогі.
Қортынды
Пайдаланылған әдебиеттер
Лурия Александр Романович
(1902-1977) – медиц.ғ.д.,
психол.ғ.д., КСРО Педагогикалық
академияның толық мүшесі,
әлемдік нейропсихологияның
негізін салушылардың бірі.
Л.С.Выготскийдің аса көрнекті
серігі. 1922 жылдан 1930 жылға
дейін Орыс психоанализ
қоғамының мүшесі. 1929- 1934
жылдар аралығында
Эксперементальді дефектолагия
институтында және академик Н.Н.
Бурденко атындағы нейрохирургия
институнда жұмыс істеді. РСФСР
Академия Педагогика ғылыми
ұйымының мүшесі, АПН СССР
үйымының мүшесі. Совет
үкіметінің беделді психологі,
нейропсихологияның негізін
қалаушы, логопед, педагог- ұстаз.
Бас миы дистантты
рецепторлық мүшелердің
эволюциялық дамуының
негізінде қалыптасқан
жоғарғы жүйенің өте күрделі
бөлімі болып табылады.
Ерекше рөлді бас миында оң
және сол жартышарлар,
сонымен қатар олардың негізгі
тарамдары атқарады. Күрделі
психикалық процестердің
мидағы ұйымдастырылуын
жете түсіну үшін адам миы
қызметі туралы қазіргі заманғы
ғылыми деректерді білу қажет.
А.Р.Лурия айтуы бойынша бас
миы аппараттарының
қызметімен байланысты келесі
принциптерді білуіміз қажет.
Ақпаратты қабылдау мен
өңдеуді қамтамасыз етіп, өз
әрекетінің бағдарламасын түзу,
олардың өзара әрекеттес
қызметте болуын бақылайтын
адамның бас миы құрылымдары
әрдайым бүтін бірлікте жұмыс
атқарады. Бұл аппарат өте
күрделі, сондықтан бұл жете
дараланған бірнеше бөліктерден
тұрады. Дегенмен, бір бөлігі
зақымдалатын болса, бүкіл
аппараттың қызметіне зақым
тиеді.
Адамның бас миы негізгі үш блокка жіктеледі
А.Р.Лурия 3 блогка бөлген :

I- ші блок - энергетикалық блокка ми бағанасының жоғарғы
жақтары ( мишық). Егер осы блок зақымданса адам ұйқыда
жүргендей болады. Адамның жұмыс істеу қабілеті төмендейді.

II-блок: ақпаратты қабылдау,
Өңдеу,сақтау блогы. Мидың екі жарты шарының
артқы,самай,төбе,шүйде бөліктері жатады. Бұл блок
зақымданған кезде түйсік, қабылдау,ес,ойлау,тепе-теңдік
бұзылады.

III- ші блок іс- әрекетті жоспарлау, бағыттау және
бақылау. Мидың маңдай бөліктері жатады. Бұл блок
зақымданған кезде адам мінез- құлқында өзгерістер болады.
Энергетикал
ық блок

Энергетикалық блок– ми қабығына қуат беру (тонус)
блогі немесе энергетикалық блок деп те аталады. Түрлі
процестердің өз деңгейінде орындалуы үшін ми
қабығының қуатын қажетті дәрежеде тұрақты сақтау
қажет.Тек тиісті қуатпен қамтамасыз етілген жағдайда
ғана, одан тиісті ақпаратты таңдап, қабылдау; олардың
ізін жадыда қалдыру, нақты әрекет мазмұны мен
бағытын қалыптастыру мүмкін болады. Яғни қозу
мүмкіншілігі жеткілікті болу қажет

1-ші блок қуаты
негізінен екі жағдайға
тәуелді.
1 жағдай 2 жағдай
Бұл ағзаның ішкі зат
Ми қабығының сергек алмасу процестері мен
қалпын сақтау үшін биологиялық қуаттар
оған сыртқы орта негізін құрайтын –
ақпараты үзілмей, импульстер. Мысалы,
легімен келіп жатуы қарын ашқанда,
. ол
қажет. Болмаса, туралы хабар ми
жануар мүлги бастайды қабығына ретикулярлы
формацияның (мидың
немесе адамның
белсенділік қуатын
сергектігі төмендейді. көтеруші нейрондар
шоғы) көмегімен
жеткізіледі. Осыдан
организм жағдайының
импульстері қабық
қуатын төмендетпей,
оның сергектігінің кепілі
болады
Ақпаратты
қабылдау,
өндеу, сақтау
блогі.

Бұл блок сезім органдарының сырттан
жеткізген сигналдарының анализі және
синтезіне байланысты қызмет атқарып,
адамға келіп түсетін ақпаратты
қабылдайды, өңдейді, сақтайды. Бұл
блок аппараттарын талдағыштың
(анализаторлар) орталық бөліктері деп
те атауға болады.
Іс- әрекетті
жоспарлау, Ми қабығы қуатының тұрақтылығын
бағыттау, қолдаушы екінші көз – ағзаның ішкі зат
алмасу процестері мен биологиялық
бақылау блогі қуаттар негізін құрайтын – импульстер.
М-ы, аштықтан хабар беруші ағза қалпы
жоғары баған мен гипоталамус
аппараттарымен реттеледі. Ми
Бұнда оның құрамына қабығына ретикулярлы формацияның
үлкен ми сыңарларының көмегімен жеткізілген осы ағза
алдыңғы бөліктеріндегі жағдайының импульстері қабық қуатын
маңдай аппараттары төмендетпей, оның сергектігінің кепілі
болып табылады. Ми қабығында тіл, сөз
кіреді. Адамның саналы
араласуымен тек адамға ғана қатысты
іс-әрекеті ақпаратты ең жоғары ниеттер мен қажеттерді
қабылдау мен өңдеуден тудырушы ақпараттарға орай
басталып, тиісті іс туындайтын әрекет- қылық
жоспарын жасап, қажетті бағдарламасының қуатын сақтауда
ниет қалыптастыру және маңызға ие болатын үшінші көзі –
түзілген іс-әрекеттік бәсеңдеуші ретикуляциялық формация
болып табылады.
бағдарламаға сай сыртқы
(қозғалыс), ішкі (ақыл-
ой) қызметін орындаумен
аяқталады.
Қорытынды
А. Р. Лурия II Дүние Жүзілік соғыс жылдары өмір
сүргендіктен ол соғыс кезіндегі адамдардын ойын, бұндай
қилы замандағы іс- әрекетін, мінез құлқын зерттеді.
Соғыста бас миына жарақат алған солдаттардың, бас
миының құрылысына операция кезіндегі өзгерістерін
бақылады және операциядан кейін сауығу процесіндегі
науқастардың танымдық психологиялық процестеріне мән
берген. А.Р. Лурияның бас миына берілген сипаттамасы
қазіргі заманға сай келеді. Себебі, психиканың негізгі
ағзасы миды 3 блокқа бөлгені қазіргі техниканың даму
заманында толығымен бас миын зерттеуге арналған құрал-
жабдықтар арқылы дәлелдеген. Зерттеулер арқылы бас
миының жарақатын алған адамдарды зерттеу кезінде,
науқастың сөйлеу, ойлау, ақпаратты қабылдау, синтездеу,
ойлағанын іске асыру кезіндегі ауытқулар адамның толық
қанды өмір сүруіне кедергі жасап, мүмкіндіктерін шектейді.
Пайдаланылған әдебиеттер:

1)БАП-БАБА, С. ЖАНТАНУ НЕГІЗДЕРІ
2)КӨБЕКОВА, Ж. С. ПСИХОЛОГИЯ НЕГИЗДЕРІ
3) Интернет желісі
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D1%83%D0%BD
%D0%BA%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD
%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%8B%D0%B5_
%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D0%B8_%D0%BC
%D0%BE%D0%B7%D0%B3%D0%B0
https://kk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B
%D1%83%D1%80%D0%B8%D1%8F_%D0%90%D0%BB
%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD
%D0%B4%D1%80_%D0%A0%D0%BE%D0%BC
%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D1%83%D0%BD
%D0%BA%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD
%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%8B%D0%B5_
%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D0%B8_%D0%BC
%D0%BE%D0%B7%D0%B3%D0%B0

Ұқсас жұмыстар
Балалар нейропсихологиясы
Әртүрлі мүшелердің электрлік белсенділігін зерттеу әдістері. Жүректің, орталық нерв жүйесінің, бұлшық еттердің электрлік белсенділігі
Жүйке жүйесі
ОМЫРТҚАЛЫ ЖӘНЕ ОМЫРТҚАСЫЗДА РДЫҢ БАС МИЫ ЭВОЛЮЦИЯСЫНА САЛЫСТЫРМАЛЫ СИПАТТАМА
Өзіндік сана туралы
Құқық бұзушылық түсінігі
Мидың жергілікті зақымдануындағы психикалық процестердің өзгеруін зерттеу
Тіл кемістігі бар балаларды жалпы білім беру үрдісіне қосудың ерекшілігі
Компьютерлік томография
Бағаналы жасушалар
Пәндер