Сайын Мұратбеков Жусан иісі әңгімесі (2-сағаты)




Презентация қосу
Сабақтың тақырыбы:

Сайын Мұратбеков «Жусан иісі»
әңгімесі (2-сағаты)
Шығарманың ой -түйінін жан-
жақты аша отырып, идеясына
Сабақтың мақсаты
көз жеткізеді, жазушының
қозғап отырған көкейкесті
мәселесін талдап, мазмұнын
ашады.

Кластер, қос жазба күнделігі, Т
кестесі, Жалпақ және жіңішке
Сабақта қолданылатын сұрақтар стратегиясы, Венн
әдістер
диаграммасы.

Жазушы портреті, слайд,
Көрнекіліктер тақырыптық суреттер, бағалау
парағы
Сабақтың барысы

І. Ұйымдастыру кезеңі
Амандасу, түгендеу;

Сынып ішінде жағымды атмосфера орнату;

Оқушыларды 3 топқа бөліп,
топтық жұмысқа даярлау (сандар арқылы)
ІІ. Ойды жинақтау
(оқушыларға алдын ала мәтінмен танысып келу берілген)

1. Білім (мәлiметтердi қайталау немесе тану арқылы есте қалай сақталғанын
тексеруге бағытталады, мағлұмат пен деректердi еске түсiредi)
Кластер әдісі арқылы С.Мұратбеков өмір жолын еске түсіру.

Өмірі С.Мұратбеков
Сайын 15 қазанда Алматы Шығармалары
облысының Қапал ауданындағы «Менің қарындасым», «Жусан
Қоңыр ауылында туған. 1957–1963 иісі», «Жабайы алма», «Басында
жж. ҚазМУ-де сырттай оқыған, Үшқараның», «Дос іздеп жүрмін»,
1971 жылы Мәскеудегі Жоғары әдеби «Ауыл оты», «Қылау», т.б
курсты бітірген.

Қызметі
1954–1962 жж. туған ауылында колхозшы, мұғалім, аудандық, облыстық
газеттердің әдеби қызметкері, 1962–1972 жж. «Жұлдыз» журналында, «Қазақ
әдебиеті» газетінде бөлім меңгерушісі, Қазақстан Жазушылар одағында кеңесші,
Көркем әдебиетті насихаттау бюросының директоры, 1972–1977 жж. Қазақстан КП
Орталық Комитетінде жауапты қызметкер, 1977–1980 жж. «Қазақ әдебиеті»
газетінің бас редакторы, 1980–1984 жж. Қазақстан Жазушылар одағының хатшысы,
1984–1986 жж. «Жазушы» баспасының директоры, 1988–1991 жж. ҚЖО-ның екінші
хатшысы болған. XІ сайланған Қазақ КСР Жоғарғы Кеңесінің депутаты.
Әңгіме желісі бойынша сұрақтар қою
1. С.Мұратбековтың шығармасы қалай аталады? («Жусан иісі»)

2. Басты кейіпкер кім? (Аян)

3. Шығармада қай кездегі оқиға бейнеленген? (Соғыс)

4. Аян басынан қандай қиыншылықтар өтті? (әжесі қайтыс
болды, аяғын тайдырды, майданнан қара қағаз келді)

5. Аян олармен қалай күресті? (ертегі шығару арқылы)

6. Аянға қол ұшын берген кімдер? (Бапай шал мен кемпірі,
Асылбек қарт, ауыл балалары

7. Әңгіме немен аяқталады? (Аянды қаладағы балалар үйіне
жіберді)
2. Түсіну (орта деңгей)
«Жусан иісі» әңгімесін өз сөздерімен композициялық құрылымы
бойынша талдайды

6. Шешімі. Аянның ауылдағы достарымен қимай қоштасып,
қаладағы балалар үйіне жіберілуі.

5. Шарықтау шегі. Майдандағы әкесінен қара қағаздың
келуі.

4. Шиеленісуі. Аянның тобығын тайдырып
алуы. Бапайдың Аянға немқұрайлы қарауы.

3. Дамуы. Аянның әжесі қайтыс болып, оны Бапай атты туысы
қасына алады.
2. Байланысуы
Аян мінезінің жайлылығы арқасында ауыл
балаларымен тез тіл табысады.

1. Басталуы
Соғыс кезінде әжесі мен Аянның ауылға көшіп
келуі
3. Қолдану (орта деңгей)
(оқу материалын жаңа ситуацияда қолдану)

1-тапсырма
«Қос жазба күнделік» әдісі арқылы

Әңгімеден маған әсер еткен үзінді Менің ойым
Майданнан Аянға қара қағаздың келген Менің Аянға шынымен жаным ашыды,
сәті. өйткені ол өмірдегі тірегінен
айырылды.

2-тапсырма (мәтіннен жағымды/жағымсыз
сәттерді «Т» кестесі арқылы теріп шығады)

1. Аян мен әжесінің ауылға
1. Аянның әжесінің қайтыс
келуі;
болуы;
2. Аянның балаларға ертегі
2. Аянның тобығын тайдырып
айтуы;
алуы;
3. Аянның қиын сәттерде
3. Қара қағаздың келуі;
сабырлылық танытуы
4. Аянның жалғыз қалған
сәттері;
5. Балалар үйіне кетуі
4. Талдау (жоғарғы деңгей)
(жасырын жәйттерді ашады)
Әңгіме желісі бойынша жалпақ-жіңішке сұрақтар
қою, өмірмен байланыстыру
Жіңішке Жалпақ сұрақтар
сұрақтар Жауабы Жауабы
«Жусан иісі» Иә/Жоқ Әңгіме кімнің атынан Автор атынан
тақырыбы әңгіме баяндалады, автор мен баяндалады,
мазмұнын аша Аянның арасында балалық
алды ма? қандай байланыс бар? шақтағы досы.

Қазіргі қоғамда Бар/Жоқ Сізге салса «Жусан иісі» Соғысты
Аянмен тағдырлас әңгімесіндегі Аянның болдырмау
балалар бар ма? басындағы қайғыны немесе әжесін
жеңілдету үшін немесе аман
жоқ қылу үшін қалдырып,әкесін
шығарманың қай жеріне майданнан аман
өзгеріс енгізер едіңіз? қайтару
Автордың әңгімені Иә/Жоқ Өмірде Аян секілді аяғын Шамам келгенше
осылайша тайдырған, тірексіз қол ұшын берер
аяқтауы сізге қалған баламен едім
ұнады ма? кездессеңіз не істер едіңіз?
5. Синтез (жинақтау)
(жоғарғы деңгей) Кластер әдісі арқылы

соғыс жетімдік

Аянның
басындағы
жоқшылық қиыншылықтың жалғыздық
себебі

шарасыздық
6. Бағалау (жоғарғы деңгей)
(өзіндік пікір келтіру, ойын білдіру)
Эссе жазу

«Жетім көрсең, жебей жүр»
тақырыбында эссе жазу.
ІІІ. Рефлексия
(кері байланыс)

Соғыс кезіндегі жетімдік Қазіргі жетімдік
Балалар соғыс кесірінен Қол-аяқтары сау әке,
ата-аналарынан,
аналардың
тіреушілерінен айырылып
жетім қалған, жоқшылық жауапкершілігі
көріп, өмірдің ащы кездерін жоқтығының кесірінен
бастан өткізген. балалар тірі жетім
қалуда.

Ұқсастықтары

Бейкүнә балалар тағдыр
тауқыметін жастай
көруде.
IV. Бағалау. Табыс критерийлері арқылы
Ұпайлар
Табыс критерийлері Орындалатын Балл Өзінің баллы Мұғалімнің
деңгейлер баллы

«Білу» Жартылай 1
Толықтай 2
«Түсіну» Жартылай 1
Толықтай 2
«Қолдану» Жартылай 1
Толықтай 2
«Талдау» Жартылай 1
Толықтай 2
«Синтез» Жартылай 1
Толықтай 2
«Бағалау»

9-10 балл – «5»,
6-8 балл – «4»,
4-5 балл «3».
V. Үй тапсырмасы

«Баяғыда бір жетім бала болыпты...»
тақырыбында ертегі құрастыру

Ұқсас жұмыстар
Жусан иісі
Сайын Мұратбеков (1936-2005)
Аянға мінездеме
Сайын Мұратбеков "Жусан иісі"
Жасыл жусан тобы
Сайын Мұратбеков Жусан иісі туралы ақпарат
Сайын Мұратбековтың “Жусан иісі” повесіндегі Аян бейнесі
Ащы ерменжапырақ
КӨРНЕКІЛІКТЕР МЕН ТЕХНИКАЛЫҚ ҚҰРАЛДАР
Ана әмірі - Қысқа әңгіме
Пәндер