ПЕДАГОГИКАНЫҢ ҒЫЛЫМИ ЗЕРТТЕУ ӘДІСТЕРІНІҢ ЖІКТЕМЕСІ




Презентация қосу
ПЕДАГОГИКАНЫҢ
ҒЫЛЫМИ ЗЕРТТЕУ
ӘДІСТЕРІНІҢ ЖІКТЕМЕСІ
Ежелгі дуние философиясы әртедегі шығыс
елдерінің қорытып жиыстырған білім мұрасын
дамытқан еді. Сократ, Платон, Аристотель,
Демокрит саясат, тәрбие, мемлекет, жеке адам
тәрбиесінің мақсаттары мен мазмұны және
әрекшелігі сияқты педагогикалық мәселелерді
қарастырады. Феодалдық қоғамда (орта ғасырда)
тәрбиеге деген көзқарас мүлдем өзгәрді. Әрте
дүние педагогтары ұсынған адамның рухани және
дене күштерінің қатар дамуы көзқарасының
орнына «о дүниелік өмірге» дайындауды ұсынған
пікірлер қалыптасты.
ХУ-ХУI ғасыр педагогикасы орта ғасыр
педагогикасын сынады. Адамның жеке басының
тәрбиесін оның дамуы ойшылдарды
толғандырды, мәдениет пен педагогикалық
бағыт «гума¬низм» деп аталды (Ф.Рабле, Т.Мор,
Т.Кампанелла). Гуманистәр жаңа дәуір үшін
жаңа адам қажеттігін дәлелдеді.
Феодализмнен капитализмге өту деуірінде дін
шығармауындағы ғылымдар дамып, жеке
бөлініп шыға бастайды.
Осы кезде педагогика да өз алдына ғылым
ретінде бөлініп шықты. Сол ғасырда
педагогиканың жеке ғылым ретінде мәртебесі
чех халқының ұлы педагогы Ян Коменскийдің
(1592-1670) «Ұлы дидактика» еңбегімен беки
түсті.
Батыс Еуропада ағылшын философы Джон
Локк (1632-1704) «Тәрбие туралы ойлар» деген
еңбегінде тәрбиенің психологиялық
негіздеріне, адамгершілік тәрбиесіне көбірек
көңіл бөлді. Ол баланы «таза тақтаға» теңеді.
Францияда Жан-Жак Руссо (17і2-1778) баланы
табиғат арқылы, табиғаттай жетілдіре
тәрбиелеуге көңіл бөліп, баланы жазалауға
қарсы болды, қатаң таяқ төртібіне қарсы
«әркін тәрбие» идеясын ұсынды.
Швейцарияның педагог-демократы
И.Пестолоцци «Лингард и Гәртруда» деген
еңбегінде білім беруге демократиялық
көзқарасты, тәрбиенің гуманитарлық сипатын
балаға шын пейілмен көңіл бөлуді жақтады.
Ресейде революқиялық-демократияшыл ойдық негізгі
салушылар:
А.Н.Радищев, В.Г.Белинский, А.Н.Гәрцен; XIX

ғасырдық 60-ы жылдарында Н.Г. Чернышевский, Н.
А. Добролюбов; XIX ғасырдық екінші жартысында
демократияшыл тәрбиенің идеяларын ұсынушылар:
Н.И.Пирогов, К.Д.Уінинский, Л.Н.Толстой, т.б. бол¬ды.
Н.К.Крупская (1869-1939) кеңестік педагогика

ғылымын дамытуға зор үлес қосып, еңбек және
политехникалық білім беру, идеялық-саяси тәрбие
мәселелерін ғылыми-теориялық негізде талдады. Н.К.
Крупскаяның айырықша көңіл бөлген мәселелерінің
бірі — оқыту теориясы. Сонымен катар кеңес
мектебінде оқушылардың өзін-өзі басқарудағы мақсаты
мен міндеттерін белгіледі. Оның еңбектерінде отбасы
тәрбиесі, балалардың қоғамдық ұйымдарының
қоғамда алатын рөлі және міндеттері көрсетілді.
Көрнекті кеңес педагогы Антон Семенович
Макаренко (1888-1939) жастарды қайта
тәрбиелеудегі өзінің бай тәжірибесіне сүйелік, оқу-
тәрбие жұмысын жүргізудің жүйелі теориясы мен
әдістемесін құрды.
Макаренконың тәрбие мен оқу жайлы еңбектері,

оның жеті томдық педагогикалық
шығармаларында жинақталған. Олар: «Ата-аналар
кітабы», «Балаларды тәрбиелеу жайлы дәрістер ,
«Тәрбие жұмысын ұйымдастыру әдістемесі»,
«Кеңестік мектеп тәрбиесінің мәселелері”,
«Педагогикалық поэма», «Мұнара үстіндегі тулар».
Бұл енбектерінде Макаренко тәрбиенің мақсаттары
мен міндеттерін, әдістері мен негізгі принциптерін,
балалар ұжымы мен оқушыға қойылатын біріңғай
педагогикалық талаптарды зерттеп, жинақтады.
Көрнекті педагог Василий Александрович
Сухомлинский (1918-1970) өзінің
педагогикалық жүйесіпде әрбір оқушының
басынын жан-жақты дамуының, дара
ерекшеліктерінің, бейімділігінің,
қызығуінылығының, тағы басқа
кабілеттерінің жетілуіне бағытталған оқу-
тәрбие процесін ұйымдастырды. «Павлыш
ортамектебі, «Балаға жүрек жылуы»,
«Ұжымның құдіретті күші», «Мектептің жас
директорымен сырласу», «Ұлыма хат», тағы
басқа күнді еңбектері арқылы
В.А.Сухомлинский жас урпавда тәрбие мен
білім берудің ұлы ісінің жалғастырушысы
болды.
Қазақстанда ағартушылық идеяны
көтергендердің бірі -Шоқан Шыңғысұлы
Уәлиханов (1835-1865). Ағартуіны-ғалым
қазақ даласындағы оқу, мектеп ісін ғылыми
негізде құрып, оқу білімінің табиғат
сырларын ашуға бағытталуын, туған
халқының алдықғы қатарлы мәдениетті
елдерді қуып жетуін ақсады. Діни бағыттағы
медреселер мен ел билеуіні әкімдер,
тілмаштар дайындайтын мектептердің
мақсатын сынай келіп, жалпы білім беретін
мектептердің ашылуын көздеді «Тек ақиқат
білім ғана адамға күдік тұғызбайды, ол өмірді
бағалауға, тұрмыс құруға үйретеді’, — деді
Шоқан.
Қазақтық аса көрнекті ағартушы-педагогы
Ыбырай Алтынсариннің (1841-1889)
демократиялық-ағартушылық бағыты оның
педагогикалық көзкарастарынан айқын көрінеді.
Бүкіл өмір жолын мектеп ашуға, қазақ, балаларын
оқуға тартуға, дүние ғылымдарын үйретуге, оқу
құралдарын жазуға, тәлімгер-ұстаз дайындауға,
оларға ғылыми әдістемелік басшылық жасауға, өз
кезеңіндегі қазақ халкының қоғамдық өміріндегі
саяси-әлеуметтік мәселелерді жан-жақты қамтып,
жазуға жұмсады Ы.Алтынсарин қазақ
жастарының мамандық алуына жол ашты.
Торғайда – қөленер, Қостанайда — ауыл
шаруашылығы училищелері, Ырғызда — қазақ
қыздарына арнап мектеп-интeрнат ашылуына зор
ықпал жасады.
Қазақ халкының ұлы ойшыл ақыны Абай
Құнанбайұлыңың (1845-1904) поэтикалық
шығармалары мен «Ғақлия» сөздері
педагогикалық ой-пікірлерге толы.
Табиғаттық санадан тыс, тәуелсіз өмір
суруі, өмір ақиқатының түйсікпен
қабылдануы, адамдар жаратылысының
бірдегі еместігі, ғылымның ақылмен, жан
құмарымен алынатындығы оның көрінісі.
Ақынның педагогикалық көзкарасының
қоғамдық қатынастар тұрғысындағы
пікірлері, жастарды халқының әдеп-ғұрпы,
салт-санасы, дәстурінен тәлім-тәрбие алуға
шақыруы дүниежузілік педагогика
классиктерінің ой-пікірлерімен үндеседі.
Ағартушы-педагог Ахмет Байтұрсынов (1873-1937) мол
педагогикалық мұра калдырды. А. Байтұрсынов бүкіл саналы
өмірін қазақ, қоғамында білім-ғылымының дамуына, мектеп
ағартушылық ісінің жанданып, кемелденуіне бағыштайды. Ол
ауыл мектебінде, семинарияларда бала оқытты, оқу-тәрбие
жұмыстарын жетілдіру саласында көп ізденді.
А. Байтұрсынов «Қазақ» газетіндегі (1914 ж) «Мектеп керектері’

деген мақаласында: «Ең әуелі мектепке керек — білімді,
педагогика, методикадан хабарлар оқыта білетін мұғалім.
Екінші — оқыту ісіне керек құралдардық қолайлы әм сайлы
болуы. Үшінші — мектепке керегі белгіленген бағдарлама. Әр іс
көңілдегідегі болып шығуы үшін оның үлгісі, я мезгілді
өлшеуіші болуы керек. Үлгісіз я өлшеусіз істелген іс — ол я
артық, я кем шықпақшы», — деп оқытудық дидактикалық
принциптерін| ғылыми тұрғыда белгілеп берді.
А.Байтұрсынов ұсынған жаңа әліпби 1913 жылдардан бастап

мусылман медреселері мен орыс-қазақ мектептерінде
қолданыла бастады. Қоғам алдына ол қазақ даласында оқу-
ағарту ісі дұрыс жолға қойылсын, ол үшін ауыл мектептерінде
балалар қазақша сауат ашатын болсын, оқу ана тілінде
жүргізілсін деген талаптарды бастауіны болды.
Міржакып Дулатов (1885-1935) Ы. Алтынсариннің
ұстаздық идеяларын әрі қарай дамытып,
А.Байтұрсынов сияқты оқу-тәрбие мәселелерін ғылыми
түрғыдан қараған, шәкірттәрдің жаңа бағдарламалар
арқылы білім алуына, мұғалімдердің ғылыми
дидактикалық қағидаларға сәйкес сабақ жүргізуне
әрекше мән берген педагогтардың бірі.
Жүсіпбек Аймауытов (1889-1931) педагогика,

психология саласында құнды ғылыми-зерттеу
еңбектерімен қатар, бірнеше оқулықтар, оқу
құралдарының авторы болған ірі тұлғалардың бірі.
«Тәрбиеге жетекші» атты еңбегінде (1924 ж.)
педагогиканың дидактика саласын ғылыми негіздеген.
Қазан төңкерісінен кейін тәлім-тәрбие ғылымына тәрең

үңілгендердің бірі — Мағжан Жумабаев (1893-1938).
Оның «Педа¬гогика» атты еңбегі соң кезеңдегі ана
тілімізде жазылып, ғылыми әлемді елең еткізген
туынды болды.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГИКА БІЛІМ
Ғылыми зерттеудің мәні
Оқу әдістері жәні құралжабдықтары
Тұтас педагогикалық процесс теориясының дамуы
Жалпы әдіснама
Психологиялық зерттеу әдістерінің Пирьов, Ананьев, Дружинин бойынша классификациялау
ОҚЫТУ ҚҰРАЛДАРЫ
Этнопедагогиканың зерттеу әдістері
Оқыту әдістері ( СӨЖ )
Педагогикалық тәжірибе
Пәндер