Архитектура стильдері




Презентация қосу
Архитектура
стильдері
“Қазақстан” қонақ үйі
Ғимараттың көп қабатты бөлігінің
жалпы жобасы доғалдана жасалған
(50,2х29,6). Оның салмақ түсетін
басты керегесі тұтас темір бетоннан
жасалып, оған көлденең
диафрагмалар орнатылған. Ғимарат
қасбеті маңғыстаудың ұлтасымен
қапталған. Оның ішкі әрлеу жұмысына
гранит, мәрмәр, қалыпқа басылған ақ
бор оймыштар, алюминий, түрлі-
түстісылақ және т.б. Қолданылды.
Қонақ үй ғимараты архитектуралық-
композициялық шешімнің әсемдігімен
көз тартады және ол қаладағы ең
сәулетті орындардың бірі саналады.
Ғимарат авторларына Қазақ ССР
мемлекет сыйлығы берілді.
Сәулетшілер – Ю.Г. Ратушный, Л.Л.
Ухобатов,А.Е. Анчугов, Б.В. Каштанов.
“ Республика”
сарайы
Республика сарайы Алматы
сәулетшілерінің жоғары шеберлігін
білдіретін архитектуралық туынды
болып табылады.
Республика сарайы – аймақ
сәулетіне тән өзіндік ұлттық бояуы,
ерекше сипаты бар ғимарат. Оның
интерьерін әрлеу ісінде қазақтың
ұлттық ою-өрнек нақыштары
үйлесімді қолданылған.
Сәулетшілер – Н.И. Рипеннений,
Л.Л. Ухобатов, В.Н.Ким, В.К. Али,
Ю.Г.Ратушный, А.П. Соколов.
Алматы қаласы әкімшілік резиденциясы

Қасбеттің архитектурасы
монументальды үлгіде, жазық өрнекті
қабырғалар, үйлесімді бөлшектер
және тік пилондар арқылы
қалыптасқан. Ғимараттың
архитектуралық шешімі – ұлттық
дәстүрге үйлесыімді түр-түсінің
салтанатылығы, ғимараттың ішкі
көрінісінің қанық түсін бейнелеп,
ұлттық дәстүрді ескере отырып, сәулет
өнерінде қазіргі заманғы ағыммен
үйлесуінде.
Бас сәулетші – Қ.Ж. Монтақаев
Сәулетшілер – С.Қ. Баймағамбетов,
О.Е. Цай.
Цирк ғимараты
Ғимарат конус пішінді күмбезі мен
көз тартарлық сипат алған оның
төбе жабыны бірте-бірте
сүйірленіп барып, ұшар басының
өзіндік конфигурациямен бітуі,
қазақтың күмбезді діни құрылысы
мен киіз үй сәулетін жарасымды
пайдаланғандықтан әрі өзіндік тең
шешім тапқандықты аңғартады.
Сәулектшілер – В.З. Кацев, И.В.
Слонов.
Діни құрылыстағы архмтектура стильдері
Қожа Ахмет Иассауи кесенесі
Он төртінші ғасырдың екінші
жартысынан бастап Түркістан
өлкесін әлемге Темірлан (Әмір Темір
— Ә. Д.) деген атпен әйгілі болған,
жоғарыда айтылған, Орта Азиялық
қолбасшы биледі, 1370 жылы ол
өзінің бақталастары мен негізгі
қарсыластарымен күйрете
жеңгеннен кейін Мәуераннаһр
жұртына билік жүргізді. Астана етіп
Самарқан қаласын таңдап алды.
Темір ғылым мен мәдениеттің
өсуіне, өркендеуіне айрықша көп
көңіл бөлді, әскери жорықтарда
қолға түскен шеберлерге Орта Азия
мен Қазақстанның қалаларында
мешіт, медресе, кесене ғимараттар
салдырды. Соның куәсі —
сәулеткерліктің тамаша үлгісі
ретінде күні бүгінге дейін
сақталған Түркістандағы Әзірет
Сұлтан қорығындағы Қожа Ахмет
Иасауи ғимараты.

«Құрылысты салушы сәулеткер жергілікті халықтың тұрмысын, сенім-
нанымын, ою-өрнегін жақсы біліп, сабақтастырған. Кейбір қабырғалардың оюы
қазақтың киіз үйінің керегелерін, басқұрларының әшекейлерін, кілем, текемет, түрлі
өрнектеріне еліктегендікті білдіреді... Құран аяттарын қабырғаларға әсем оймыштар
арқылы сиыстырып, оны жазудан гөрі оюға ұқсатып жіберген. Яғни шебер шығыс
құрылыс өнерін жергілікті халық өнерімен тамаша ұштастырған. Даланың табиғаты,
өсімдік, гүл, шешек көріністері де құрылыс бойынан жарасымды орын тепкен. Мешіттің
шыңылтырлы бояуы даланың қуаң түрін бейнелесе, күмбезі көк жасыл көктемін, аспан
әлемін елестеткендей» деген проф. X. Сүйіншәлиев пікірінде де шындық бар. Тіптен
ғимараттағы бөлмелердің әшекейінің бірін-бірі қайталай бермейтіні тағы бар.
Арыстан баб кесенесі
Қазақстан
территориясында сонау
ортағасырлардан
сақталып қалған
мұсылман сәулет өнерінің
келесі ескерткішінің бірі
осы оңтүстіктегі Арыстан
баб кесенесі. Мұның
кейбір фрагменттерінен
Хожа Ахмет Яссауи
ғимаратының әсерін
байқаймыз

Ұқсас жұмыстар
Дербес электронды есептеу техникасының архитектурасы және құрылымы
RISC және CISC архитектурасы
Еуропалық қайта өрлеу және жаңа заман кезеңіндегі мәдениет
Бағдарламалаудың көпдеңгейлі кестесі
Қосымшалар архитектурасы
Ауызекі Көркем сөйлеу стилі әдебиет стилі
Домалақ ана кесенесі
Деректер базасының архитектурасы
Көшбасшылық теориялары
Бейнелеу өнерінің түрлері мен жанрлары
Пәндер