ДЕФЕКТОЛОГИЯ
Презентация қосу
ДЕФЕКТОЛОГИЯ
Пәні.
Мүмкіндігі шектеулі балалармен педагогикалық-
психологиялық қызмет түрлері.
Мақсаты.
Мүмкіндігі шектеулі балалармен педагогикалық-
психологиялық қызмет негіздерін теориялық
тұрғыдан анықтау.
Міндеттері.
Мүмкіндігі шектеулі балаларға педагогикалық-
психологиялық қызмет көрсету аясын анықтау.
Дамуында ауытқушылығы бар балаларды оқыту және
тәрбиелеу саласындағы проблемаларды анықтау.
Мүмкіндігі шектеулі балаларға педагогикалық-
психологиялық көмекті жақсарту жолдарын анықтау.
Мүмкіндігі шектеулі баламен
педагогикалық- психологиялық
жағынан зерттеген ғалымдар
Қоғам өрлеу дәуірінен бастап ХІХ ғасырдың
ортасына дейін Европалық дефектология
ғылымында және тәрбиесінде баланың ақыл- ой
және дене бітімі ауытқуларына дене
көзқарастың бірқалыпты эвотоцияға көшетінін
байқаймыз. Бұл арада әсіресе медиктердің,
педагогтар мен психологтың еңбектерін ерекше
атап өткен жөн. Түрлі есі ауысқан ауруларға
деген алғашқы гуманистік қарым- қатынас
қадамдарын жасаған француз психиатр дәрігері
Филипп Пинел (1745- 1826) болды.Ол
алғаш рет жан ауруларының классификациясын
жасап, олардың
туа біткен және жүре біткен деп негізгі 2-
клиникалық формаларын ажыратып береді.
Пинелдің ісін әрі қарай
жалғастырған оқушысы
Жан- Этьен-Долшник
Эскироль
(1772- 1840) осы екі форманы
аменция және деменйия деп
атауды ұсынды. Эскироль
ақылдан аусуды
сипептоматикалық
классификациясын негіздеген,
бұл аурудың жетекші белгісі
ретінде олардың сөйлеу
ерекшклікткріне назар
аудартты.
Ақыл- ой дамуында кемсітіктері бар
балаларды оқытуда және
тәрбиелеуде әдіс- тәсілдер қолдану
керектігі туралы проблеманы
еңбектерінде алғаш рет
Швейцария педагогы
И. Г.Пестапоцци (1746-1827)
көтерді. И. Г.Пестапоцци алғаш рет
мұндай балаларға арналған оқыту
принциптерін ұсынды: оқытудың
баланың даму деңгейіне сай болуы,
дидактикалық материалдарды
қолдану, ақыл-ой және еңбек
тәрбиесін қатар жүргізу және
оқытуды өнімді еңбекпен
ұштастыру.
ХІХ ғасыр орта шетіндегі жаратылыстану
ғылымы саласындағы жаңалықтарды
педагогтар мен психология ғылымының
дамуына да зор ықпал етеді, Бұл жағдай ақыл-
ойдың артта қалушылықғы проблемасын
түсіндірудің екі бағытын айқындады
Анатома- Психолого-
физиологиялық педагогикалық
( Д. Бурневиль, ( А. Бике, Т.
Б. Морель, Э. Симан)
Креплин, С. С.
Корсаков, Г.И.
Россолино, т.б.)
Эмиль Креплин психиаторы (1856-1926) Анатомиялық
физиалогиялық бағыттың дамуына айрықша үлес қосқан. Ол
алғаш рет ақыл- ой кемсітігі ауруларының барлық түрлерін
біріктіріп, оларды «психикалық дамудың тежелуі» деп атады
да олардың туа біткен түрлерін бір топқа , ғылымға
«олигрофрения» деген терминді енгізді.
Бельгия психиатры Жан Демор (1867- 1941) алғаш рет бұл
аурулардың шығуындағы биологиялық және әлеуметтік
факторларды бөліп қарайды.Бұл топтағы балаларды ол
медициналық және педагогикалық дамуы жағынан артта
қалғандар деп бөлді.
Медициналық – арта қалу себептерін іште жатқанда
немесе сәби шағында белгі берген патологиялық
факторлармен байланыстырды.
Педагогикалыққа бала кезінде дұрыс тәрбие берілмеген,
ауырған немесе мектепте тәрбиесінің құрбандары
болғандарды жатқызады.
Итальян педагог
М.Монтесори (1870-1952)
ақыл-ой артта қалған
балаларға арналған
ортафоникалық мектеп
ашып мұнда емдеуші
педагогиканың негізі
ретінде сенсомоторлық
тәрбие жүйесін енгізді.
Француз психолгы
Альфред Бине,
психиатр Томас
Симон негізіне
сөйлеудің
коммуникативтік
функциялары
алынған жаңа
тестілік әдіс жасап
шығарды.
1926 ж РОРСР Совнаркомының « Естімейтін, көрмейтін, сөйлей
алмайтын және ақыл-есі кем балалар мен жасөспірімдерге
арналған мектептер туралы» қаулысы қабылданып соның
нәтижесінде алғаш рет арнайы оқу орындарының төмендегіше
түрлері ашылды:
- нормадан тыс мектеп жасына дейінгі балаға арналған балалар
үйі;
- мектеп жасынадағы балаларға арналған мектеп – интернаттар
мен
мектептер;
жасөспірімдерге арналған кәсіби – техникалық бағыттағы мектеп
– интернаттар мен мектептер;
аралас жастағы балаларға арналған мектеп – интернаттар және
мектеп;
жалпы білім беретін мектептер жанындағы көмекші топтар;
Коррекциялық педагогиканың құрамына арнайы педагогика
мен психологияның түрлі бөлімдері кіреді:
сурдопедагогика және Тифлопедагогика
сурдопсихология және тифлопсихология
( есту қабілеті бұзылған (көру қабілеті нашар
балалардың оқуын, тәрбиесін, балалның оқуын,
дамуын зеріттейді); тәрбиесі мен дамуын зеріттеу);
олигофренопедагогика және логпедия және сөйлеу
олигофренопсихология қызметінің бұзылуын
(ақыл-ойы кеміс зеріттейтін психология
басқа ортада зеріттеу);
Психофизикалық ауытқулары бар балаларды оқыту
және тәрбиелеу күрделі, әлеуметтік педагогикалық
проблемаларда іс- әрекет мынандай бағыттарда
жүргізілуі қажет:
балалардың дамуы мен дамуы мен мінез-құлқында
мінез- құлқындағы кемсітіктері бар балаларды
кемістіктердің шығу жалпы білім беретін мектеп
себептері мен жағдайында жалпы және
арнайы білім беру
алғышарттарын, мәселелерін жан- жақты
табиғатын анықтау; талдау;
коррекциялық балаларды әлеуметтік
педагогиканың шығу қорғау және реабилитация
және даму тарихын жасау орталықтары мен
зеріттеу; арнайы коррекциялық
дамытушы мекемелердің
дамуы мен мінез- мақсаттарын, міндеттерін,
құлқында қызметінің негізгі
ауытқушылықтары бар бағыттарын анықтау;
балалардың жеке нормадан тыс(аномалды
тұрғысынан оқытушымен коррекциялық
коррекциялық педагогикалық жұмыс
педагогиканың әсер жүргізетін оқытушы
етудің технологияларын, мамандарды даярлауға
әдіс- тәсілдері мен қажетті оқу-әдістемелік
құралдарын жасау бағдар құру
Осындай мемлекеттік мекемелердің
негізгі міндеттері мынандай:
балаланы қалыпты дамуына мүмкіндік беретін барлық
жағдайды жасау;
балалардың ден саулығын қорғауды
қамтамассыздандыру;
балаланы әлеуметтік тұрғыдан қорғау, оның
медициналық- педагогикалық және психологиялық
бейімделуін қамтамассыз ету;
балалардың қызығыушылықтары мен құқықтарын
қорғау;
қоғамның және мемлекеттің білім бағдарламаларының
балалармен толық меңгерілуі;
балалардың жалпы мәдинетін қалыптастыру;
арнайы білім беру бағдарламаларын меңгеріп, ары
қарай дамуына, өмірде орнын табуға көмек көрсету;
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz