Халықаралық аграрлық ынтымақтастықтың құқықтық негіздері




Презентация қосу
Халықаралық аграрлық
ынтымақтастықтың
құқықтық негіздері
Джелдикбаев Арнур
2 курс магистранты
Дүниежүзілік сауда ұйымы

Дүниежүзілік сауда ұйымы (ДСҰ) —
халықаралық сауда ережелерін
либерализм принциптеріне қарай
реттейтін халықаралық экономикалық
ұйым.
Дүниежүзілік сауда ұйымы

1995 жылғы 1 қаңтардан бастап жұмыс
істей бастады.
Алғашқы кезеңде ДСҰ-ға 77 мемлекет
кірсе, 2008 жылғы 11 желтоқсандағы
соңғы мәлімет бойынша оған 159 ел
мүше болды.
Дүниежүзілік сауда ұйымына

Бұрынғы кеңестік елдерден оның
қатарында Литва, Латвия, Эстония,
Грузия, Армения, Молдова, Қырғызстан,
Украина (соңғысы 2008 жыл 5
ақпанында қабылданды) бар.
ДСҰ міндеттері
— Саудада еш кемсітушіліктің болмау шарты, яғни бірде-бір мемлекет
қайсыбір мемлекетке экспорт пен импортқа шектеушілік қоюға құқығы
болмайды;
— Сауда кедергілерін азайту, немесе қайсыбір елдің нарығына
шетелдік тауарлардың келуіне кедергі келтіретін факторларды жою,
оларға бірінші кезекте кедендік алымдар мен импорттық квоталар
жатады, басқаша айтқанда импортқа қойылатын көлемдік шектеулер;
— Тұрақтылық пен сауда шартының алдын-ала болжамдылығы, бұл
шетелдік компаниялар, инвесторлар мен үкіметтер қолданыстағы сауда
шарттарының кенеттен және бір тараптың еркімен өзгерілмейтініне
кепілдік береді;
— Халықаралық саудадағы бәсекелестікті ынталандыру, яғни түрлі
елдер фирмаларының тең құқықты бәсекелестігі үшін «әділетсіз»
тәсілдерді жою, оған экспорттық субсидиялар (экспортшы-фирмаларға
мемлекет демеушілігі), жаңа сату нарықтарын иелену мақсатында
демпингтік бағаларды пайдалану;
— Жоғары дамымаған мемлекеттер үшін халықаралық саудада
жеңілдіктер жасау.
Қазақстан ДСҰ-ға кiре отырып, мынадай
мiндеттемелердi орындайды:
кедендiк тарифтi айтарлықтай мөлшерде
төмендету және тарифтiк емес өлшемдердi
тарифтендiру;
ауыл шаруашылық өнiмдерiнен дотация мен
субсидияны алып тастау;
кедендiк шараларды ДСҰ талаптарына
сәйкестендiру;
тауар нарығы мен қызметтi, капитал
айналымын барынша кеңейту;
ДСҰ-ның барлық ережелерi мен қағидаларын
орындау.
Қазақстан ДСҰ-ға кiру арқылы не
ұтады:
Әлемдiк нарыққа кiруге жол ашылып, қазақстандық
тауарлар сатылуы барысында барлық сауда
барьерлерi алынып тасталады.
Республиканың кең көлемдегi ақпараттық базасына,
экономика туралы бiлiмге жол ашылып, сауда
режимдерiндегi елдермен тәжiрибе алмасуға
мүмкiндiк туады. Сыртқы қатынастарға сауда
стратегиясын ашық әрi тең құқылы жағдайда жасау
мүмкiндiгi мен қажеттiлiгi туындайды.
Халықаралық нормалар мен ережелерден
туындайтын дауларды реттеу.
Жалпыға ортақ халықаралық стандарттарға сәйкес
құқықтық-нормативтiк базаны қалыптастыру.
ДСҰ-да ауыл шаруашылығын қолдау
үш бағытта жүзеге асады:

1. ауыл шаруашылық өнімдерінің
экспортына субсидиялар бөлу;
2. ауыл шаруашылық өнімдеріне төмен
тарифтер;
3. ауыл шаруашылығына ішкі субсидиялар
бөлу, яғни мемлекет ішінде ауыл
шаруашылығына мемлекеттік қолдау
көрсету.
Шаруа фермер қожалығы
Қазақстанда Өзбекстанда
31 наурыз 1998 жылғы 30 сәуір 1998 жылғы
шаруа фермер Фермер қожалығы
қожалығы туралы туралы заң және
заң Декхан
шаруашылығы
туралы заң.
Шаруа фермер қожалығының
нысандары
Фермер Фермер
қожалығы қожалығы
Шаруа Декхан
қожалығы шаруашылығы
ӨР Декхан шаруашылығы
Отбасының тұрмыстық қажеттілігі үшін
ауылшаруашылық өнімдерін өндірумен
айналысатын отбасылық ұсақ тауарлы
шаруашылық.
Жер учаскесі суарылатын жерлерде
0,35 га, суарылмайтын жерлерде 0,5 га,
шөлейт жерлерде 1га мөлшерінде
беріледі.
ӨР Фермер қожалығы
Ауылшаруашылығы тауарлы қндірісті жүзеге
асыратын, заңды тұлға құқықтарын иелене
алатын кәсіпкерлік субъектісі. Мүшелері
ретінде жақын туыстардың болуы шарт емес.
Жер учаскесі Мал шаруашылығы үшін әрбір
мал басына (жердің сапасына қарай) 0,3га;
0,45га; 2 га мөлшерінде. Мақта және бидай
шаруашылығы үшін 10га мөлшерінде. Жүзім
және көкөніс шаруашылығы үшін 1га
мөлшерінде беріледі
Жер учаскесі беріледі:
ҚР ӨР
Жер учаскесі жеке Фермерлік үшін ұзақ
меншікке немесе мерзімді жалдау
ұзақ мерзімді құқығымен;
уақытша жер Декхан үшін өмірлік
пайдалану (49 жыл) жер иелену
құқығымен беріледі құқығымен беріледі.
Шетелдік ауылшаруашылық
өндірісінің құқықтық реттелу
ерекшеліктері
Ауыл шаруашылығына ғылыми
техникалық және биологиялық
прогрессті енгізу, өнімділігін арттыру,
шығарылатын өнімнің сапасы мен
қауіпсіздігін қамтамасыз ету
мақсатында әр елде қабылданған
заңдар
Эстонияда
1998 жылы қабылданған Жем шөп туралы заң (басқа
мемлекетте мұндай заң қабыланбаған). Заңға сәйкес, жем
шөптің мемлекеттің тіркелуі жүзеге асырылады,
мемлекеттік реестрі жүргізіледі, ауылшаруашылық
министрлігі құрылған арнайы мекемелері арқылы сапасын
тексеріп отырады.
Өсімдіктердің сортын құқықтық қорғау туралы заң;
Тұқым және көбею үшін өсімдік материалдары туралы заң;
11 шілде 1997 жылғы экологиялық таза
ауылшаруашылығы туралы заңы
1999 жылы қабылданған Ветеринарлық қызметті
ұйымдастыру туралы заң,
2000 жылы қабылданған эпизоотиямен күрес туралы заң.
т.б.
Украинада
Тұқым сорттарына құқықтарды
қорғау туралы заңы;
Пестицидтер және улы химикаттар
туралы заңы;
Тұқым туралы т.б.
Молдовада
25 мамыр 1999 жылғы Мал
шаруашылығы туралы заң; Бұл заңда
үй жануарлар, жайылым, су қоймалар
иелерінің құқықтары мен міндеттері
қарастырылған, тұқымдарын жақсарту
т.б.
Францияда
Ауылшаруашылық кодексі әрекет етеді.
Көпсалалы және жоғары технологиялық ауыл
шаруашылығы саласы франция халқын
бидай-220 %, қант-233%, көкөніс және жеміс
жидек-96%, ет-102% қамтамасыз етеді.
Ауылшаруашылық негізі болып – отбасылық
фермерлер танылады. 700мыңнан асады;
Жас фермерлердің құқықтарын қорғайтын
80000 мүшесі бар ауылшаруашылық
кәсіподақтар құрылған.
АҚШта
1949 жылғы ауылшаруашылық акт;
1966 жылғы ауылшаруашылығын
жақсарту мен реформалау туралы
федералдық заң;
Соттық прецеденттер (үлгілер).

Ұқсас жұмыстар
ФАО
Дипломатиялық қатынастардың қалыптасуы
Қазақстанда аграрлық заңнамалардың даму тарихы
Қазақстан Республикасының халықаралық және аймақтық ұйымдармен ынтымақтастығы
Қазақстан мен Сауд Арабиясы арасындағы дипломатиялық қатынастар
Экономикалық ынтымақтастық
Шанхай ынтымақтастық ұйымы
ЕЭҚ-ғы шеңберінде халықаралық валютақаржылық жүйесі
Халықаралық құқық
Заң ұғымы мен оның түрлері
Пәндер