Көлік




Презентация қосу
содержание
Әр елдің экономикалық даму қарқыны инфрақұрылымның озық даму
деңгейіне, оның ішінде көлік кешені мен байланыс жүйесіне тығыз
байланысты болады. Қазақстанда көліктің маңызы ерекше деп айтуға
негіз бар. Әр түрлі көліктердің техникалық-экономикалық
ерекшеліктеріне, еліміздің территориялық пен табиғаттық жағдайына,
өнеркәсіп пен ауыл шаруашылығының дамуы мен орналасуына,
физикалық-географиялық және экономикалық-географиялық орнына
байланысты болып келеді.
Қазақстанның көлік жүйесі негізінен Кеңес Одағы кезеңінде құрылды.
Тарихи тұрғыда Қазақстанның оңтүстік пен оңтүстік-шығыс аймақтары
арқылы өткен Ұлы Жібек жолын айту керек. Қытайдың оңтүстік-
шығысынан Түркияның Жерорта теңіз жағалауларына дейін 6,5 мың
шаршы шақырымға созылған бұл жол - Қазақстанның Экономикасы мен
мәдениетінің дамуында тарихи зор роль атқарды. Мысалы, қазіргі
игеріліп жатқан Трансеуразиялық темір жолы (Атлант мұхитынан Тынық
мұхитына дейін) бұрынғы Жібек жолын алмастырады деуге болар еді.
Қазақстанның көлік коммуникациялық кешенінің құрамына темір
жол, автомобиль (жүк тасымалдайтын, автобус, жеңіл
таксоморлық), қалалық электрлік (трамвай, троллейбус), құбыр,
теңіз және өзен, әуе көліктері, автомобиль жолдары, пошталық
байланыс және радио, телекоммуникация жүйелері кіреді.
Олардың барлық жалпы ішкі өнімдегі үлесі 12-18%-ға жетеді.
Көліктің жүк тасымалдауда жалпылама көрсеткіші жүк айналымы
(жолаушы шақырыммен өлшенеді). Жүк айналымының көлемін
және территориялық ерекшеліктерін көрсететін факторлар
еліміздегі шаруащылықтың даму деңгейі, өндіргіш күштерінің
орналасуы, өндіріс өнімдерін шығару деңгейі тұтыну балансы,
өндіргіш күштердің о күштерінің кешенді дамуы мен шоғырлануы,
географиялық орны және халықаралық экономикалық байланыс.
Қазіргі уақытта Қазақстанда (01.01.2004 ж) ортақ пайдаланылатын
көлік желісінің жалпы ұзындығы 107,8 мың шақырым болса,
оның ішінде теміржол көлігі -14,3 мың шақырым, автомобиль
жолы – 89 мың, магистралдық құбырлар жолы -16,9 мың, ішкі су
кеме қатынас жолдары - 4 мың, троллейбус және трамвай жолы
482 шақырым.
Егер 1991 ж. жүк тасымалдауда автомобиль және жол көлігі басым
болса, 2003 ж.темір жол мен құбыр көлігі алға шықты. Ал, жүк
айналымында 1991 ж. темір жол мен әуе жолы алда болса, 2003 ж.
көліктердің өзара өзгергенін көруге болады. Жүк және жолаушы
рк
тасымаалдаудың территориялық ерекшеліктері әр аймақтың
экономикалық даму қарқыны мен деңгейіне, өндірістің салалық
құрылымына, экспорттық және импорттық потенциалына, халықтың
саны мен тығыздығына және тағы басқа экономикалық географиялық
факторларға байланысты болады. Жүк тасымалдау көлемі және
құрылымы Қазақстан аймақтары бойынша әр түрлі. Жүк
тасыымалдаудың басым үлесі өнеркәсібі, әсіресе тау-кен өнеркәсібі
дамыған Қарағанды, Қостанай, Ақмола Шығыс Қазақстан, Батыс
Қазақстан облыстарының үлесіне тисе, жүк тасымалдау құрылымында
автомобиль көлігі Қостанай, Қарағанды, Ақмола, Шығыс Қазақстан,
Жамбыл, Алматы, Солтүстік Қазақстан аймақтарында жетекші роль
атқарады. Мұнай-газ өнеркәсібі дамыған Батыс Қазақстан
аймақтарында құбыр көлігінің үлесі басым болса, Павлодар, Оңтүстік
Қазақстан облыстарында темір жол көлігінің үлесі зор.
Қазақстан аумағы арқылы өтетін негізгі
көлік дәліздері мен трасконтинентальдық
тест
маршруттары мына бағытта дамиды:
Біріншісі Трансазиялық темір жол
желісінің солтүстік дәлісі, яғни
Еуроазиялықмагистраль, Қазақстан
Қытай темір жолдарының түйісуі, Достық
Алашанқай халықаралық өткелінің
ашылуымен құрылды. Бұл бағыттардың
басты ерекшелігі теңіз тасымалымен
салыстырғанда жолдың ұзындығын соған
сәйкес жүк жеткізілімінің уақытын екі
есеге дейін қысқартты.
Екіншісі Трансазиялық темір жол желісінің
орталық дәлізі Қытайдың шығыс
порттарынан Қазақстан, Өзбекстан, Иран
елдері арқылы Стамбұл, одан әрі
Төртінші Крит дәлізіне жол ашады. Оның
орталық бұтағы Серахс Мешхед өткелі
арқылы Иранның темір жол желісіне
шығып, Бендар Аббас портына дейін
жетеді.

Жалпы пайдаланудағы көліктің

тест жылжымалы құрамының нақты бары
2005 2006 2007 2008
мың бірлік
2009
Автокөлік құралдарының
барлығы 1471,5 1532,3 1752,6 2131,9 2625,7
соның ішінде:
жеңіл автомобильдер 1148,7 1204,1 1405,3 1745,0 2183,1
соның ішінде жеке
иеленушілердегі жеңіл
автомобильдер 1095,5 1145,5 1306,8 1635,9 2051,4
автобустар 61,4 62,9 65,7 75,0 83,4
соның ішінде жеке
иеленушілердегі
автобустар 35,8 37,2 35,3 42,3 48,0
жүк автомобильдер 223,1 224,9 281,5 311,8 359,2
соның ішінде жеке
иеленушілердегі жүк
автомобильдер 133,4 134,1 143,4 165,5 204,2
трамвайлар 0,3 0,3 0,3 0,3 0,2
троллейбустар 0,4 0,4 0,4 0,4 0,3
өзен кемелері 0,1 0,1 0,1 0,1 0,1

* ҚР Ішкі істер министрлігінің мәліметтері бойынша.
TOYOTA

Наше государство
Toyota Corolla 1.6 машинасы
туралы мінездеме . Осы машина
Жапония мемлекетінде
шығарылады . Жапония мемлекеті
дүние жүзі рыногын осы TOYOTA
автомашиналар арқылы беделді
орындар алып тұр . Toyota
маркалары өте көп , солардын
ішінде мен Toyota Corolla 1.6
седан автакөлігін қатастырамын .
Бұл автокөлік төрт есікті болып
келеді . Двигателі бензин арқылы
жанады . Двигатель 4 ( төрт )
цилиндірлі болып келеді және
жұмыс ауданы 1.6 литр . Қуаты 108
аттық күші .
ТЕХНИКАЛЫҚ СИПАТТАМАСЫ
TOYOTA COROLLA 1.6 седан

словарь
Өлшемдері
Автомобиль ұзындығы, мм
Автомобиль ені, мм
4250
1690
Автомобиь биіктігі, мм 1535
Салмағы
Автомобилдін оқталған массасы, кг 1170
Автомобильдін толық массасы, кг 1610
Қозғалтқыш
Типі бензинді ,
төрттактілі
Толық цилиндр саны 4 , сызықты
Клапан саны 16
Двигатель жұмыс көлемі , куб.см 1600
Айналу моменті, Нм/айн.мин. 138 (3600)
Қуаты , кВт ол айн/мин 108

Жанармайы
Жанармай этилденген емес
бензин ОЧ 95
кем болмау керек.
Қоректену көзі жанармайды
электронды
шашыратқыш.
Ең үлкен жылдамдығы
км/сағ. 181

Автокөлік апаты.

словарь
Жүз жылдар бойы адам мен автокөлік арасындағы соғыс жалғасып
келеді. БҰҰ ның айтуы бойынша жылына автокөлік апатынан жүз
жетпіс мың ға жуық адам қайтыс болады. Көлікке дайындайтын
жерлерде әр адамды көлік ішінде қалай ұстау керектігі туралы
толық мағлұмат береді.Толық дайындалған жүргізуші қөлікті кез
келген жағдайда басқара алады.
Апаттың болатын негізгі себептері:
Әр түрлі жол ережесін бұзу
2. Үлкен жылдамдықпен жүру
3. Көлікті мас күйде айдау
4. Жол бетінің нашар ьолуы
5.Көліктің бұзылуы
Әрине бұл тізім жүргізушілерге жаңалық емес. Бірақ біздін аман
қалуымыз мәліметті толық алмаудан болады. Мысалы: белбеуді
тағып отыру бетпе бет соғысқанда өлім санын екі үш есе
азайтады, ал шетке лақтырған жағдайда бес есе азайтады. Егер
адам белбеусіз жиырма км\сағ соғысса, ол бетпен төртінші этаждан
құлағанмен тең. Адамның тәртіпсіздігі жай күнде мінез ретінде
көрінсе, ал жолда ол өлімге алып келе алатын қауіп.
• Апаттан басқа жол жоқ кезде не істеу керек ?
• - көлік толық тоқтағанша шықпау керек
• - қарама қарсы көліктен аулақ болу керек, одан көрі
тал, өсінділер, дарбазаға қарай бұрған дұрыс
• - нгер бетпе беп келе жатса сырғанап бүйірді тосқан
дұрыс.
• Жанандағы адам қолымен басын жауып бір қырына
жату керек, егер жананда кішкентай бала болса, онда
баланы құшақтап қысып бір қырына жату керек. Еің қауіпті
орын ол жүргізушінің жаны болып табылады, сондықтан
жасы он екіден кішілерге алдынғы орынға отыруға
болмайтын туралы заң бар.
• Егер соққы болған жағдайда, біріншіден өзіңіздің
қалай жатқаныңызды, бензин ағап жатқан жоқ па, өрт
шықпадыма соны анықтау керек. Сосын жағдайға
байланысты есіктен немесе терезеден шығу керек. Егер есік
ашылмай жатқан жағдайда көп күтпей терезені ашу немесе
сындыру керек.
Автокөліктегі өрт.
Егер көліктің алдынғы жағынан күйген иіс, кішкене түтін және бинзиннің
иісі шығып түрса, ол көлік бұзылумен қатар ішінде өрт болуы мүмкін.
Статистика бойынша жүз көліктің біреуіғана көлік апатынан өртке
қшырайды, оның өзі бинзин багын немесе бинзин жүйесін зақымдағанда
болады. Қалғанның барлығы көліктің дұрыс күтпеуінен болады. Бинзинның
тұтануынан болған өрттер аз емес.
Өртті өрт сөдіргішпен тікелей бағыттау арқылы сөндіреміз. Тағы
бір өрт сөндірудің амалы отты шетінен бастап таптап өшіру. Бірақ ең
сенімді ол өртсөндіргіштер, құм, су, брезент болып табылады. Көлікке
гаражда қауіп төндіретін заттар:
- бинзин жиырма литрден аспау екрек
- өрт пен жұмыс жасамау керек
- маторды отпен қыздыруға болмайды
- бөлшектерді бинзинмен саляркамен жууға болмайды.
- м ұнай қалдықтарын төгіге болмайды.
Жол ережесінде моторды өшіріп бинзин құию керек деген заң жоқ,
бірак куәлікке тапсырғанда ұқыпты ұйретуші оны айтуды ұмытпайды.
Азарт ойындары.

Бастамасы. Шыбын торға түсу үшін ек нәрсе
қажет абайсыз шыбын және жабысқақ тор.
Мұнда адмды таңдап алып бірінші рет тегін
доңгелекті таптырады. Кошедегілер барабанды айналдыру
немесе суйекті табады, ал карта ойынында карта
таңдатады.Бұлардың барлығы адамның іші пысатын кезде
ұсынылады.
Торға түсу. Сол сүйекті тастап өтіп бара жатқан
адам өзі сияқты адам сол жерде көп ақша ұтып алғанын
көреді. Қуанышты ойыншы рахметінін орнына сол адамға
ақша тігуді ұсынады. Ол сүйекті лақтырып куанышты сан
түседі, жанында біреу сыбырлап айтып береді. Оны сөйтіп
психикалық ойында ұтатынына дайындайды.
Толық шашылу. Сосын жолы жасанды түрде
болған адам ставканы жоғарлатады, ол сол ойнатып
отырғанның ақшасын бітіремін деп ойлайды.Сонда барлық
ақшасын отырғызады. Сосын барып ол өзінің ақшасының
ұтылғанын түсінеді. Ойнататындардың міндеті ойыншы
ақшасын ұтылып жатқанын түсінуін ұзарту.
Жас бала көшеде.
Қаланың үлкен көшелерімен жүру үлкендерге де қиынға соғады. Жас
бала бұл жерде жалғыз өзінің қалуының өзі экстримальді жағдайға
жатады.
1.Көлік апаттары. Бұл жас балдардың өмірін қиятандардың ішінде
бірінші орында. Жас бала көліктің алпыс км\сағ келе жатып он бес метр
сырғанайтынын білмейді. Жас баланы қалаға жіберер алдында ата анасы
бәрін түсіндіріп жіберу керек.
2.Басқа жарақаттар. Жуық шамамен жетпіс пайызы балалардың
сабақтан ұйге кетер жолда жарақаттар алады екен. Сабақтан шыққаннан
кейін балалар уақыт тауып ойнап жүреді, соның салдарынан олар жарақат
алады. Сондықтан ондай уақытты шетету керек. Жарақаттар сонымен
қатар ұйде де мектепте де құлаудың салдарынан. Сондықтан құлаудың да
тәртібін білу керек. Сонымен қатар жас балалар өзара төбелеседі.Оның
салдарын ата аналары түсіндүру керек.
3.Канал, жағалау, өзен бойы, суы бар катлаван. Судың
жағасында жас баланы жалғыз қалдыруға болмайды.Соңғы кездері жас
балалар тек өзен көлде ғана емес сонымен қатар майда көлшіктерде де,
катловандарда да батып жатады.
4.Бөтен адамдар. Жас балаларды ерте бастан адамдарды
ажырата білуді үйретеді.
ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ Ы

Наши фотки
1. Кітаптар :
Богатырев А.В , Есеновский-Лашков Ю.К. ,
Насоновский М.Л. , Чернышев В.А. “
Автомобили ” / Под ред Боготырева А.В. .
– М.: КолосС , 2002 .
2. Журналдар мен сайттар :
Коровин А . Клаксон / М.:-Т 279 ,- № 7 ,
2003
www.bipek.kz
www.auto.ru
www.toyota.ru
www.vaz.ru
Орында
оканчание
ған : Құдайбергенова
Айгерім

2009-2010

Ұқсас жұмыстар
Басқару жүйесін жетілдіру және нарықтық экономика жағдайындағы көлік жүйесін мемлекеттік реттеу
Жол көлік оқиғасының алдын алу
Көлік құралдары және қозғалыс қауіпсіздігі
Жүк тасымалын жоспарлау
Көлік құралдарына салынатын салық
Көлік құралдарына салынатын салық - мемлекет пен көлік құралдары арасындағы экономикалық қатынасты реттейтін салық
Көлік жуу тұрағы
Цех аралық және цех ішіндегі көлік
Көлік және қойма кешендері және жіктелуін сипаттау және талдау
Мүлікке салық
Пәндер