Қазақстан Ресупбликасының дағдарыстан кейінгі кезеңде дамыту бағыттары




Презентация қосу
Қазақстан
Ресупбликасыны
ң дағдарыстан
кейінгі кезеңде
дамыту
бағыттары
Еліміздің қаржы секторы тәуелсіздік жылдарында,
әсіресе соңғы жылдары серпінді дамып, алға қарай
сапалы қадам жасады. Оны халықаралық
сарапшылар да қуаттайды. Халықаралық сарапшылар
Қазақстандағы қаржы нарығының қарыштап, даму
барысын бақылап отыр. «Сіздерді Батыс елдеріне
ұсына алатын да өкілдер бар» - деді әлемдік Банк
басшысы Джеймс Вульфенсон. Бұл жөнінде Алматыда
болған қаржыгерлер конгресінде де атап өтілді. Бұл конгресс 2009 ж 19 қаңтарыңда өткен еді,
оған еліміздің президенті Н.Ә. Назарбаев қатысып қаржыгерлер алдына жеті мәселені атап -
атап беріп, шешімін табуды аманат етті.
Алғашқысы, құнды қағаздар нарығын бүгінгі күн талабына сай етіп құру.
Екіншісі, осы қаржылық қордың нарығына қарапайым халықты тарту. Құнды қағаздар сатып
алуға кез келген Қазақстан азаматының мүмкіндігі болуы шарт.
Үшіншісі, зейнетақы жүйесін одан әрі дамыту, бұл бағдарлама бойынша біздегі зейнетақы
қорларының инфляцияға тәуелділік қаупінен ажырауы тиіс және жеке кәсіппен айналысқан
азаматтардың да зейнетақымен қамтамасыз етілуі тиіс.
Төртінші міндет, ол - сақтандыру саласын дамыту, ел экономикасының барлық саласында
сақтандыру енгізу қажет.
Бесінші міндет, ол - қаржылық дағдарыс қауіпсіздігінің қамтамасыз етілуі. Біздің нарыққа келген
ҚР ЕДБ-дің экономикаға берген несиелерінің динамикасы
мен құрылымы мерзім соңына қарай

Жылдар 2004ж. 2005ж. 2006ж. 2007ж 2008ж 2009ж
Экономикаға берген несиелер 672,4 978,1 1 484, 3 2592,1 4 690,9 7 129,9
млрд теңге, соның ішінде

Банктік емес занды тұлғаларға
берілген несиелер 613,8 856,3 1 180,2 1 923, 3 3156,9 4604,7

Жеке тұлғаға берілген несиелер 58,6 121,8 304,1 668,8 1534,1 2525,2
Шағын кәсіпкерлікті несиелеу 146,5 196,2 288,4 470,2 861,0 1469,3
млрд теңге
2006 ж. 4 ай ішінде банктік сектор тұрақты дамыды. Бұл ретте банктік сектордың жай - күйін
сипаттайтын негізгі көрсеткіштің динамикасы оң болды. 2006 жылғы 1 ақпанындағы жағдай
бойынша ІІ-ші дәрежелі 35 банк жұмыс істейді, оның ішінде 1 банк консервация жағдайында.
Осы жылдың 1 ақпанындағы жағдай бойынша шетелдік қатысуы бар 15 банк (ҚР - ның резидент
емес банктерінің еншілес 9 банктерін қоса алғанда ) және «Қазақстан Даму Банкі» АҚ.
Банктердің жиынтық меншікті капиталы 354,7 млрд тг дейін (валюталық баламасы (1,5) 7,1 млрд
АҚШ долларынан астам) 2,0% өсті. Банктердің жиынтық активтері 2,1% төмендеді және 56,6
млрд тг жуық болды.
2006 ж. 1 ақпандағы бағаланған жағдай бойынша банктердің кредиттік протфельдің
құрылымындағы стандарттық кредиттердің үлесі 55,9% , күм әнді кредиттер - 41,3 % үмітсіз
кредиттер - 2,8 % болды.
Қазіргі уақытта агенттік бірқатар мүдделі ведомстволармен бірге ҚР-ның 2006-2008 ж.ж.
арналған жинақтаушы зейнетақы жүйесін дамыту бағдарламасын әзірлеу үстінде.
Жинақтаушы зейнетақы жүйесін мемлекеттік реттеудің басымдылықтарының бірі жинақталған
зейнетақы қаражатының сақталуын қамтамасыз ету және зейнетақы активтер інің кірістілігін
көтеру болып табылады. Бұл ретте ұлттық зейнетақы жүйесін дамытудың белгілі бір
кезеңдерінде әрі қарай оң кірістілікпен жабылатын теріс кірістіліктің пайда болуына жол
беріледі.
Жоғарыда баяндалған жәйттерге байланысты агенттік ең төменгі шекті инвестициялық кіріс
деңгейін белгілеуді ұсынады. Инвестициялық кірістің жетіспеушілігі жағдайында зейнетақы
активтерін инвестициялық басқаруды жүзеге асырушы ұйым (ЗАИБЖҰ) немесе ЖЗҚ оны
меншікті капиталдың есебінен төменгі шегіне дейін қалпына келтірілетін болады.
Жинақтаушы зейнетақы жүйесің дамыту бағдарламасының жобасы:
• Зейнетақы активтері портфелін ұзақ мерзімді қаржы құралдарымен қалыптастыруға
жағдай жасайды;
• Құнсыздану деңгейін есепке ала отырып, нақты енгізілген міндетті зейнетақы
жарналары мөлшеріндегі жинақталған зейнетақы қаражатының сақталуына мемлекеттік
кепілдік берудің орындалу тәртібін көздейді.
4. Бағалы қағаздар рыногы.
«Қазақстанда қаржы рыногында дамудың 2009 жылға арналған
жалпы болжамы барынша нашар» деп есептейді Экономикалық
стратегия Интституты - Орталық Азия атқарушы директоры (ИНЭС-
ЦА). Оның пікірінше рейтингтік агентгіктер болжамының соңғы
төмендеуі мен елде құрылыс нарығының құлдыруынан оңалу
екіталай. Алайда ол Үкімет пен Ұлттық Банктің көрсетілген
проблеманы 2008 жылғы IV тоқсанда қолға алғанын ескермеген
шығар (әңгіме рейтингілік агентіктермен келіссөздер туралы болып
отыр) және олар қабылдаған күш осы жылдың бірінші
жартыжылдығында нәтиже береді.
Барынша оптимистік көзқарасты «Альфа Банк» АҚ қазақстандық
акциялар нарығында инвестациялық стратегия жөніндегі аналитик
Ринат Гайнуллин білдіріп отыр, ол банктік секторда жағдай 2009
жылғы екінші жарты жылдықта елеулі түрде жақсарады деп
есептейді.
«2009 жылдың екінші жартысында, мүмкін одан да ерте,
американдық ипотекалық қағаздар нарығында тұрақтану жағдайда,
инвесторлар қазақстандық экономиканың өз орнында болып қана
қоймай мұнай-газ секторы саласындағы жеңістерге орай
динамикалық түрде өсіп келе жатқанын байқайды, сол жағдайда
банктердің қазақстандық эмитенттерді қағазда сатып алуы
басталады», - деген Гайнуллин мырза. Ұжымдық қарыздар мен
синдикатталған банкаралық несиелер деңгейінде өтімділік
тарылғанымен жағдай капитал нарығындағыдай емес, олар жабылып
қалған еді.

Ұқсас жұмыстар
РЕФОРМАЛАРЫНЫҢ ЖАҢҒЫРУЫ КЕЗЕҢДЕРІ МЕН ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
АЛҚЫНА ЖОЛДАУЫ
МЕМЛЕКЕТТІҢ АЙМАҚТЫҚ САЯСАТЫ
Алдағы міндет
МЕМЛЕКЕТТІК БЮДЖЕТ ТУРАЛЫ
Қазақстанның тұңғы президенті
ОҢТҮСТІК КОРЕЯ МЕМЛЕКЕТІНІҢ АҚША- НЕСИЕЛІК РЕТТЕУІ
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнама мен сыбайлас жемқорлық құқықбұзушылықтарына заңдылық жауаптылық
М. С. Горбачев реформасы тұсындағы Қазақстан (1985–1991 жж. )
Қазақстан Республикасының инвестициялық саясаты
Пәндер