Мемлекеттің инвестициясының потенцияларын тиімді пайдалану, ерекшеліктері, жүйесі




Презентация қосу
Мемлекеттің инвестициясының
потенцияларын тиімді пайдалану,
ерекшеліктері, жүйесі

Осы жұмыс жалпы кіріспеден, бірінші,
екінші бөлімнен және қорытындыдан
тұрады.
Мемлекеттің инвестициясының
потенцияларын тиімді пайдалану,
ерекшеліктері, жүйесі
Бірінші, бөлімде Қазақстандағы инвестициялық потенциялдың
ерекшелігі. Инвестициялық процесті басқару Қазақстан экономикалық
дамуының тарихи тәжірбиесін, сондай-ақ әлеуметтік – экономикалық
сипаттағы жаңа мүмкіндіктерін ескеруді пайымдайды. Қайта құру
кезеңінде республика дамуының жалпы деңгейі мен қарқыны, оның
сапалық жағдайы бірталай төмендеді және нақты, потенциялды
мүмкіндіктері әлеуметтік елеулі алға басулар болмады. Инвестиция
деңгейі қоғамның ұлттық табысының көлеміне ықпал етеді, ұлттық
экономиканың көптеген макро – пропорциялары инвестиция
қозғалысына тәуелді. Кенсияндық теория бойынша инвестиция мен
жинақ ахуалы әр түрлі процестер мен жағдайлар арқылы анықталады.
Ел аумағындағы инвестициялар ұлғаймалы ұдайы өндіріс процесін
анықтайды. Жаңа кәсіпорындар құрлысы, үй тұрғызу, жол салу
соларға байланысты жаңа жұмыс орнын жасау инвестициялық
процестерге немесе капиталдың құрылуына тәуелді.
Мемлекеттің инвестициясының
потенцияларын тиімді пайдалану,
ерекшеліктері, жүйесі
Екінші бөлім, Қазақстан Республикасының
бюджет және ақша несие тетіктері.
Қазақстан Республикасының мемлекеттік
бюджеттің экономикалық мәні туралы
жазылып кеткен.
Қазақстандағы инвестициялық
потенциялдың ерекшелігі
Инвестициялық процесті басқару Қазақстан экономикалық
дамуының тарихи тәжірбиесін, сондай-ақ әлеуметтік –
экономикалық сипаттағы жаңа мүмкіндіктерін ескеруді
пайымдайды. Қайта құру кезеңінде республика дамуының
жалпы деңгейі мен қарқыны, оның сапалық жағдайы
бірталай төмендеді және нақты, потенциялды мүмкіндіктері
әлеуметтік елеулі алға басулар болмады. Қазақстан жақсы
тұрмыс жағдайының көптеген негізгі көрсеткіштері
бойынша бұрынғы КСРО елдері үшін орташадан төмен
деңгейде тұрды. Қоғамдық еңбек өнімділігінің өсу қарқыны
мен өнімнің көптеген түрлерінің сапасы біршама артта
қалды. Әлемдік деңгейде жабдықтың тек 2-3 пайыз ғана
сәйкес келді, ал материалдардың, энергияның үлестік
шығыны әлемдік көрсеткіштерден шамамен 2-3 және одан
да көп есе артық болады.
Инвестиция көзі – жинақ.
Мәселен мынада, жинақты бір шаруашылық агенті
жүргізіп, ал инвестицияны басқа адамдар немесе
шаруашылық етуші субъектілер жүргізуі болып табылады.
Алайда бұл адамдар қоғамдық капиталдардың нақты
өсуімен байланысты ұйымдастыру немесе
инвестициялауды жүргізбейді. Әрине, инвестиция көзі
қоғамдағы жұмыс істеп тұрған өнеркәсіп, ауыл
шаруашылығы және басқа да кәсіпорындардың жинағы
болады. Мұнда «жинақшы» мен инвестор сәикес. Алайда,
бір мезгілде кәсіпкер де, жұмыскер де бола алмайдытын
жалдамалы жұмысшының жинағының рөлі едәуір,
сондықтан жинақ пен инвестициялар процестерінің сәйкес
келмеуі экономиканың тепе –теңдіктен ауытқуына әкелуі
мүмкін.
Банк қызметіндегі инвестициялаудың
өзіндік ерекшелігі бар.
Банктік инвестиция – пайда табу мақсатында банктің ресурстарын
орналастыруға бағытталған активтік операциялардың жиынтығы.
Ал, тар мағынада, Банктік инвестиция – табыс немесе пайда алу
мақсатында ақшалай қаражаттарды бағалы қағаздарға жұмсауы.
Сонымен қатар, банктік инвестициялау деп негізгі капиталға
жұмсаған қаражаттарды да түсінуге болады.
Банктің инвестициялық қызметі инвестициялық саясат көмегімен
жүзеге асырылады. Инвестициялық саясаттың негізгі мазмұны
қаражат жұмсау үшін біршама тиімді бағалы қағаздың түрлерін
анықтау, әр уақыт кезеңіне инвестиция портфелінің құрылымын
оңтайландырудан тұрады.
Банктердің инвестициялық саясаты - банк қызметінің тұрақты
жұмыс жасауын, нәтижелігін немесе пайдалылығын, сондай – ақ
өтімділігін қамтамасыз ету мақсатында инвестициялар портфелін
басқару стратегияларын жасауға және іске асыруға бағытталатын
шаралар жиынтығы.
Банктердің инвестициялық саясатының
басты бағыттары мынадай бөлімдерді
қамтиді:
инвестициялық саясаттың басты мақсаты
баланс активі мен пассивіндегі квазиинвестициялық операциялардің
шегін анықтау
инвестициялық операциялардың сапасы үшін жетекшілер мен
атқарушылардың жауаптылығы
инвестициялардың құрамы мен құрылымы
бағалы қағаздардың сапасының деңгейінің және өтеу мерзімінің
тиімділігі
инвестициялар портфелінің диверсификациялануына қойылатын
негізгі талаптар
портфельдің құрамына түзетулер енгізу механизімі
сақтау тәртібі және сақтандыру механизімі
пайдалар мен зияндардың есебі
компьютерлік қамсыздандыру бағдарламалыры
Инвистициялардың мемлекеттік
потенциялардың жүйесі
Қазақстандағы мемлекеттік инвестициялар жүйесін
оңтайландыру мақсатымен инвестицияларды басқарудың
заң шығаратын негізі мен органдары құрылады. Осы
мәселе бойынша шаралардың біртұтас кешені
қабылдануда. Соның ішінде, «Шетел инвестициялары
туралы» заң «инвестициялық жекешелендіру қорлары
жөніндегі» Ереже «Қазақстан Республикасының шетел
инвестициялары бойынша ұлттық агенттін құру туралы»
ҚР Президентінің Жарғылығы; «Инвестициялар бойынша
ҚР Мемлекеттік комитетін құру жөніндегі» ҚР
Президентінің Жарғылығы «Қазақстан
Республикасындағы инвестициялық қорлар туралы» ҚР-
ның Заңды және жекеленген жылдарға арналған
инвестициялық бағдарламалар қабылданды.
Инвистициялардың мемлекеттік
потенциялардың жүйесі
Бұл құжаттар елдегі инвестициялық процесті
басқарудың негізін қалады; жұмыс орындарын
құру, инфрақұрылымды дамыту, елдің
өнеркәсіптік және техникалық потенциялын
дамытудың өсу қарқыны мен әртараптандыру
саласында мемлекеттік инвестициялық саясатты
жүзеге асыру мен көптеген экономикалық
мәселелерді шешудегі органдардың дұрыс
жүйесін, олардың функциялары мен міндеттерін
анықтады.
2 Инвистициялардың мемлекеттік

потенциялардың жүйесі
Инвестицияларды мемлекеттік басқару жүйесіне
инвестициялық белсенділікті қамтамасзы ету кіреді. Бұл
елдің экономикасында отандық пен шетелдік капиталды
тарту үшін әсерлі ынталандыруды құруды жорамалдайды.
Ынталандыру құрамына келесілер кіру қажет: шетел мен
отандық инвесторлар үшін қолайлы климат жасау; жалпы
ішкі өнімдегі мемлекеттік капитал салымдарының үлесін
ұлғайту, соның ішінде, пайдалы қазба кен орындарын
пайдаға асырудан алынған табысты қайта бөлу есебінен;
әрбір инвестициялық жобаны әлеуметтік – экономикалық
дамудың мақсаттары мен басымдықтарына сәйкестігін
алдын – ала міндетті сарапшылдардан кейін, жарыс
негізінде орталықтандырылған капитал салымдарын
үлестіру; халықаралық ұйымдармен бірлескен мемлекеттік-
коммерциялық қаржыландыру практикасын едәуір кеңейту.
Мемлекеттік инвестицияларды
басқару 4 жеке кезеңдер жүзеге
жоспарлау
бағдарламалау
бюджеттік дайындау
орындау.
Тікелей инвестицияның
мемлекеттік пайдалануы
Қазақстанда «Тікелей инвестицияларды мемлекттік қолдау
туралы»Заң қабылданған. Онда инвестицияның қызметі –
инвестицияларды жүзеге асыру процесімен байланысты
кәсіпкерлік қызмет деп көрсетілген.
Тікелей инвестицияларды мемлекеттік қолдау ең алдымен
келесілерден тұрады:
инвестициялық қызметтің қамтамсыз етудің заң шығарушы
кепілдері;
жеңілдіктер мен артықшылдықтар жүйесін бклгілеу
(мемлекеттік сол немесе басқа кәсіпорындар мен
ұйымдарға олардың қызметіне қолайлы жағдайлар жасау
мақсатымен жеңілдіктер мен артықшылдықтар беруі);
Қазақстан Республикасының мүддесін инвесторлар
алдында өкілетті, бірыңғай мемлекеттік органның болуы.
Мемлекеттік тікелей қолдаудың ортақ
мақсатына жету үшін міндеттердің
бірқатарын шешу қажет:
жаңа технологияларды, алдыңғы қатарлы техника мен ноу-хау енгізу;
жоғары сапалы тауарлар мен қызмет көрсетуге ішкі нарықтық
қанығуы;
отандық тауар өндірушілерді мемлекеттік қолдау мен ынталандыру;
экспортқа бейімделген және импортты алмастырушы өндірістерді
жетілдіру;
ҚР-ның шикізат базасын ұтымды және кешенді пайдалану;
Менеджмент пен маркетингтің қазіргі әдістерін енгізу;
Жаңа жұмыс орындарын құру;
Жергілікті кадырларды үздіксіз оқытудың, олардың мамандық
деңгейін жоғарлатудың жүйесін енгізу;
өндірістік күшейтуді қамтамасыз ету;
қоршаған табиғи ортаны жақсарту.
«Тікелей инвестицияларды
мемлекеттік қолдау туралы»
Заңды дамытуға байланысты Қазақстан Республикасының Президенті
1997 жылдың сәуір айының 5 жұлдызында тікелей отандық пен шетел
инвестицияларын тарту үшін ҚР экономикасының басым
секторларының тізімі жөнінде Жарлық шығарды. Бұл секторларға
жататындар:
өндірістік инфрақұрылым. (жолдар, көлік, көпірлер, электр және жылу
станциялары, телебайланыс топтары);
өндеуші өнеркәсіп (халық тұтынатын тауарларды, өндіріс құралдарын
өндіру;
Астана қаласының объектілері;
Тұрғы үй, әлеуметтік сала мен туризм объектілері;
Ауыл шаруашылығы.
Инвестициялар бойынша ҚР-ның мемлекеттік комитеті белгіленген,
ең маңызды өндірістерге салынатын инвестициялар, инвестициялық
жобаны жүзеге асырудың бүкіл кезеңінде мемлекет тарапынан
ынталандырылатың-ығы мен қолданатындығы Жарлықта бекітілген.
Қорытынды
Жалпы қорта келгенде, Қазақстан Республикасының мемлекеттік
инвестициялық патенциялдарын тиімді пайдалану бюджеттік
қаржылық және ақша несие тетіктері туралы жазылып кетті.
Республикада инвестициялық процесс көптеген дербес бағыттар
бойынша жүрді. Бұл процеске қатысушылардың басы бірікпеді, ал
инвестициялық экономикалық михонизм жоғарғы түпкі нәтижелерге
жетуге жұмылдырылмады. Республикада құрлысты өз күшімен 50-ден
артық әр түрлі министірліктер жүргізді.
Менің ойымша осы Қазақстан Республикасының мемлекеттік
инвестиция потенциялдарын жүзеге асыру керек. Жалпы алғанда
табыс немесе пайда алу мақсатында ақшалай қаражаттарды бағалы
қағаздарға жұмсалуы керектігін ескере өткен жөн.
Инвестиция деңгейі қоғамның ұлттық табысының көлеміне ықпал
етеді, ұлттық экономиканың көптеген макро – пропорциялары
инвестиция қозғалысына тәуелді. Кенсияндық теория бойынша
инвестиция мен жинақ ахуалы әр түрлі процестер мен жағдайлар
арқылы анықталады.
Қорытынды
Банктің инвестициялық қызметі инвестициялық саясат көмегімен
жүзеге асырылады. Инвестициялық саясаттың негізгі мазмұны
қаражат жұмсау үшін біршама тиімді бағалы қағаздың түрлерін
анықтау, әр уақыт кезеңіне инвестиция портфелінің құрылымын
оңтайландырудан тұрады.
Қазақстандағы мемлекеттік инвестициялар жүйесін оңтайландыру
мақсатымен инвестицияларды басқарудың заң шығаратын негізі мен
органдары құрылады. Осы мәселе бойынша шаралардың біртұтас
кешені қабылдануда.
Жалпы қорта келгенде, Қазақстан Республикасының инвестициялық
жағдайы және бюджеттік қаржыландыру және ақша несие тетіктері
алдына қойылған мақсатары туралы жалпы түсініктеме беріп, толық
ашып кеттім. Осы курстық жұмысты осындай мәліметтерімен толық
ашып кеттім деп ойлаймын.

Ұқсас жұмыстар
Қаржы жүйесін ұйымдастыру
Қор инвестициясы
Меншік құқықтары
Қазақстан экономикасындағы инвестициялық қызмет пен инвестициялық климаттың рөлі
Ұлттық Экономикалық
МЕМЛЕКЕТТІҢ ИНДИКАТИВТІК ЖОСПАРЫ
Ақпараттық технологиялар нарығы
Мемлекеттік бюджет. Бюджет жүйесі
Аймақтың дамуын мемлекеттік реттеу
Қазақстан Республикасындағы бюджет жүйесі және оның экономикалық мәні
Пәндер