Оқушылардың жас




Презентация қосу
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!
АЛДАҒЫ МЕКТЕПТЕ ӨТЕТІН
ІС – ТӘЖІРИБИЕДЕН
Оқушылардың жас
АБЫРОЙМЕН ӨТУЛЕРІҢІЗГЕ
ерекшеліктеріне сәйкес
ТІЛЕКТЕСПІЗ!!!
оқыту және оқу
Ерте балалық шақ кезеңі 1-3 жас
Балалардың жас ерекшеліктері

Мектепке дейінгі кезең 4-6 жас
Мектеп кезеңі 7-18 жас
Ересек кезеңі 18 жастан кейін
Жас ерекшеліктері тұрғысынан оқу
үдерісі
Оқудағы
бихевиористикал Оқудағы
танымдық тәсіл Оқудағы
ық тәсіл (мінез –
Пиаже, гуманистік тәсіл
құлықты
Выготский Маслоу мен
зерделеу) Джон
Роджерс
Уотсон, Эдварл
Торндайк
Оқудағы
әлеуметтік – Зейін
жағдаяттық Хаган мен Хейл Жады
тәсіл 1973
Альберт Бандура
Жас ерекшеліктері тұрғысынан
оқу үдерісі
Оқудағы бихевиористикалық тәсіл
Психологиядағы бихевиористикалық бағыт ортамен
өзара байланыстағы мінез-құлықты зерделеу үшін
эксперименттік рәсімдерді пайдалануды қарастырады.
Бихевиоризмнің негізін салушы Джон.Б.Уотсон. «Түрткі
- реакция» модеін әзірлеп, онда орта оған орай тұлға
әрекет ететін түрткілерді өндіруші ретіне қарастырған.
Эдвард.Л.Торндайк сияқты зерттеуші осы идеяны негізге
ала отырып, Т-Р оқу теориясын әзірледі. Олар мінез – құлық
нәтижесінде реакция күшейетінін немесе әлсірейтінін атап
көрсеткен. Скинер осы көзқарасты бұдан әрі дамытты
және ол қазір «оперантты шарттылық» ретінде белгілі:
адамдардың лайықты іс –әрекеттерін ынталандыру
мақсатында оларды көтермелеу, ал тоқтатылуы қажет
мінез-құлықты елемеу ол үшін жаза қолдану.
Оқудағы гуманистік тәсіл
Бұл тәсілде адамның өсуіне ерекше назар аударылған. Бұл
тәсілдің негізін өалаушылар-Маслоу мен Роджерс (1970-
1980).
Бұл тәсілде адамның өсудегі әлеуетіне ерекше назар
аударылады. Бұл әдіс адамдарға оқу объектілері ретінде
қарауға қарсы шығып, сол арқылы бостандық, таңдау, уәж
және сезімдерді қамтитын эмоционалдық және субъекивті
әлем бар екенін растады. Бұл ретте ең белгілі мысал
Маслоудың қажеттіліктер пирамидасы болуы мүмкін.

Оқудағы гуманистік тәсілді анағұрлым толығырақ
зерттеген Карл Роджерс. Оның зерттеуі логикалық және
интуитивті, зият пен сезім үйлесім тапқан барлық
тәжірибесімен білімімен қоса алғанда жеке тұлғаны толық
қамтиды. «Осындай тәсілмен оқығанда біз бүтінбіз біз
еркекке және әйелге тән қабілеттерімізді толық жүзеге
асырамыз.
Маслоудың қажеттіліктер иерархиясы

Өзін – өзі таныта білу
Тұлғалық өсуі және өзін-өзі
іске асыруы
Құрмет көрсетілуін қажет ету
Жетістік, мәртебе, жауапкершілік,
бедел,
Сүйіспеншілікке және қарым-қатынасқа деген
қажеттілік
Отбасы, сезім, байланыс, ұжым және т.б
Қауіпсіздікке деген қажеттілік
Қорғау, тәртіп, заң, шек қою, тұрлаулылық т.б

Биологиялық және физикалық қажеттіліктер
Негізгі өмірлік қажеттіліктер: ауа, тамақ, су, баспана,
жыныстық қатынас, ұйқы және т.б
Оқудағы танымдық тәсіл
Бихеовиристтер ортаны зерттеген болса, Гештальт
теориясының ізбасарлары тұлғаның ақыл-ой үдерістеріне
сүйенген. Осылайша, білім алу әрекеті немесе үдерісі
ретінде сана оларды едәуір қызықтырған.
Жан Пиаже, Мария Монтенссори және Лев Выготский
сияөты теоретиктер оқу және даму мазмұнының
ұқсастығын анықтай отырып, танымдық тәсілді дамытуда
одан әрі ілгерілеген. Ғалымдар кіші жастағы балалар дәл
өзін қоршаған ортамен және адамдармен әрекеттесу
кезінде оқу және даму жүзеге асады деп сендірген.
Зерттеуші Жан Пиаже ортаның әсерін мойындап, ішкі
танымдық құрылымдағы өзгерістерді зерттеді. Ол
психикалық дамудың төрт сатысын (сенсорлы-моторлық,
оперативтің алдынғы, оперативті және оперативтіден
кейінгі) айқындады. Джером Брунер жаңалық ашу арқылы
оқудың маңызын атап көрсетіп, ақыл ой үдерісінің
оқытумен өзара байланысу мүмкіндіктерін зерттеді.
Оқудағы әлеуметтік - жағдаяттық тәсіл
Оқушылар әлемді түсіну үшін құрылымдар мен модельдерді
игеріп қана қоймай өз құрылымы бар ортаға қатысады.
Зерттеген Алберт Бандура.
Зейін оқушылардың жас ерекшеліктері
тұрғысынан
Хаган мен Хейл (1973) біздің селективті зейінімізге еске
сақтаудың белсенді сипаты айтарлықтай әсер ететініндігін
анықтады.
Тулвинг (1895) жылы ұзақ
мерзімді жадыны үш компонентке
Жады бөлуді ұсынды.
Рәсімдік жады- әрекеттерді
қалай орындау керек екендігі
туралы, мысалы, қасықпен тамақ
ішу, түйме тағу, секіру, қаламмен
жазу сияқты іс-қимылдар арқылы
дамитын біздің білімімізді
сақтайтын «қойма».
Эпизодтық жады дегеніміз
Қысқа мерзімді(жұмыс біздің тәжірибеміздің толық тізімі
жадысы) алғашқы болып сақталатын жүйе.
Аткинсон мен Шифрин Көзбен шолу аса маңызды
(1968) қысқа мерзімді есте болғанына қарамастан,
сақтау адамның жадында эпизодтық жадыға басқа
ақпараттар – сезім мүшелерінен
негізгі орын алатынын
келетін ақпараттар да кіреді.
анықтады. Баддели мен Семантикалық жады- біздің
Хичтің кейінгі естеліктеріміздің бір бөлігі, онда
жұмыстарында ол Жұмыс біз эпизодтарды немесе
жадысы деп аталды. оқиғаларды, біздің белгілі бір
тәжірибемізден шығаратын
ойларысызды, идеяларыызды,
жалпы қағидаларды есте
Метасана
Тұлғаның өзін өзі тануы және өз танымдық
үдерістері мен стратегиясын қалыптастыру.
Метасана жай ойлап әрі біліп қана қоймай,
адамдардың қалай ойлайтынын, не білетінін
қарастыра отырып, өзіндік рефлексия жасау
мүмкіндіктерін зерделеу қабілетіне жатады.
Флейвелл,1979
Пайым
Моральдік
пайымдау
Ұқсастық (Нормативке дейінгі,
бойынша дәстүрлі моральдік,
пайымдау нормативтен
кейінгі)
Зерде теориясы
Ұстаным
Тілек
Ниет
Елестету
Эмоциялар
Шығармашылық оқушылардың жас
ерекшеліктері тұрғысынан

Шығармашылық үдеріске, өнімге
немесе жеке тұлғаға қатысты
қарастырылады және ол арқылы
бірегей, жоғары сапалы және
дана нәтижелер шығатын
тұлғааралық әрі тұлғаішілік
үдеріс деп сипатталады.
(Barron,2002)
Оқушылардың жас
ерекшеліктеріне сәйкес оқыту мен
оқуға арналған зерттеулердің
негізгі ерекшеліктері олардың оқу
сабақтарын балалар үшін
қызықты, тартымды және
маңызды етуге бағытталуы болып
табылады.

Ұқсас жұмыстар
Жас маман
Оқушылардын дамуының жас кезеңдері
Жол қозғалысының жас инспектрлары
Оқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйкес оқыту
Шұғыла жалпы орта мектебінің информатика пәні мұғалімі
Мамандық таңдау ережесі
Дарынды шығармашылық деңгейге жету
Сабақты талдау түрлері
Сабақты мақсатты талдау
Музыкалық-педагогикалық әрекет ізденістері
Пәндер