Мұғалімнің түпкі мұраты




Презентация қосу
Өзін-өзі тану рухани адамгершілік білім
беру бағдарламасының психологиялық-
педагогикалық негіздері

Орындағандар: Жақсылықова.И,
Хожамкулова. К, Өктембаева. Д
«Өзін-өзі тану» курсы адамның өзін-
өзі табуына, ең жақсы қасиеттерін
ашуға, өзінің кейпін өзгертпеуге,
адамгершілігін және әрқашан адам
қалпын сақтауға көмектеседі.
Негізінде, адамзат тарихының өзі
адамгершілік тұрғысынан өзін-өзі
жетілдірудің тұрақты және үздіксіз
процесі болып табылады.

Назарбаева Сара Алпысқызы
Жаңа кезеңдегі білім берудің өзекті мәселесі жас ұрпаққа-
адамгершілік-рухани тәрбие беру. Құнды қасиеттерге ие
болу, рухани бай адамды қалыптастыру оның туған
кезінен басталуы керек. Халықта «Ағаш түзу өсу үшін
оған көшет кезінде көмектесуге болады, ал үлкен ағаш
болғанда оны түзете алмайсың» деп бекер айтылмаған.
Сондықтан баланың бойына жастайынан ізгілік,
мейірімділік, қайырымдылық, яғни адамгершілік құнды
қасиеттерді сіңіріп, өз-өзіне сенімділікті тәрбиелеуде
отбасы мен педагогтар шешуші роль атқарады. Рухани
-адамгершілік тәрбие- екі жақты процесс. Бір жағынан ол
үлкендердің, ата-аналардың, педагогтардың балаларға
белсенді ықпалын, екінші жағынан- тәрбиеленушілердің
белсенділігін қамтитын қылықтарынан, сезімдері мен
қарым- қатынастарынан көрінеді. Сондықтан белгілі бір
мазмұнды іске асыра, адамгершілік ықпалдың әр түрлі
әдістерін пайдалана отырып, педагог істелген
жұмыстардың нәтижелерін, тәрбиелеушілерінің
жетіктістерін зер салып талдау керек.
1. «Өзін – өзі тану» рухани – адамгершілік
білім беру бағдарламасының
психологиялық – педагогикалық негіздері

В.А.Сухомлинскийдің сөзі: «Мұғалім жақсы сабаққа өмір бойы
дайындалады. Біздің мамандығымыздың рухани және
философиялық негізі осында: оқушыларға білім ұшқынын шашу
үшін мұғалім өз бойына телегей-теңіз нұр жинауы керек», - дейді

«Егер мұғалім тек сабағына деген махаббатты көрсетсе, онда ол
жақсы мұғалім. Егер мұғалім балаға анасы, әкесі сияқты
махаббатты сыйласа, онда ол барлық кітапты оқып, бәрін білетін
мұғалімнен екі есе жақсы мұғалім», - деген екен Л.Толстой.

К.Д.Ушинский: «Білімін үздіксіз жетілдіруден жалықпаған ұстаз
ғана мұғалім болуға жарайды, ал біліктілігін шыңдаудан қалған
күні мұғалім болудан да қалады».
Адамның
Адамныңөзін
өзін—
—өзі
өзітану
тануарқылы
арқылықалыптастырудың
қалыптастырудың
әдіснамалық
әдіснамалықнегізі
негізіретінде
ретіндемаңызы
маңызыартып
артыпкеледі
келеді

тұлғаның
тұлғаның
шығармашыл
шығармашыл
оқыту ық
ықжәне
және
оқыту кәсіби
жүйесіндегі
жүйесіндегі кәсіби
көзқарастар дербенстігін
дербенстігін
көзқарастар дамыту
дамыту
туралы
туралы
идеялар
идеялар
отандық
отандықжәне
және
щетелдік
щетелдік
оқыту
оқыту тәрбиенің
тәрбиенің
теориясындағ
теориясындағ адамға
адамға
ы,
ы,педагогика
педагогика бағытталған
бағытталған
мен әлеуметтік
мен әлеуметтік––
психологияда
психологияда психологиял
психологиял
ізгіліктік ық
ізгіліктік ыққырларын
қырларын
дәстүрлер
дәстүрлер қарастыру
қарастыру
мен
меной ой––
Сократтың ең бірінші қағидасы
«Сен алдымен өзіңді өзің таны»

Екінші қағидасы:
«Менің білетінім: менің ештеңе білмейтіндігім, ал басқалар
мұны да білмейді»

"Әр адамның бойында күн бар, тек оның нұрлануына
мүмкіндік беріңдер!"

«Кімде кім әлемді өзгерткісі келсе, алдымен өзі өзгерсін»

Дүниедегі ең оңай нарсе – біреуге ақыл айту,
Ең қиын нәрсе – өзіңді өзің түсіну
Мұғалімнің түпкі
мұраты

Баланың рухани өсуіне, өзін-өзі
тануына басшылық жасау

Кісілік Шығармашыл Дүниетаным
қасиетін ық қабілетін ын кеңейту
дамыту
дамыту
«Жақсымен жолдас болсаң- жетерсің
мұратқа, жаманмен жолдас болсаң-
қаларсың ұятқа...» «Жаман дос,
жолдасын қалдырар жауға» — деген
мақалдардан көруге болады. Мақал-
мәтелдер, жұмбақ, айтыс, өлеңдер
адамгершілік тәрбиенің арқауы.
Үлкенді сыйлау адамгершіліктің бір
негізі. Адамзаттық құндылықтар бала
бойына іс-әрекет барысында, әр түрлі
ойындар, хикаялар, ертегілер,
қойылымдар арқылы беріледі.
Білім беру
Әркімнің рухани
ұйымдарында өзін-өзі
байлығы оның ісінен,
тану пәнін
мінез-құлқынан,
ингерациялау арқылы
адамдармен қарым-
ақиқатқа жетуде
қатынасынан, өмір
риясыз
сүру салтынан,
сүйіспеншілікпен
ағайын, еңбек
қызмет етуге, дұрыс іс-
ұжымы, ел
әрекет жасауға баса
алдындағы абырой,
назар аударатын болса
сый-құрметінен
жас ұрпаққа
айқын көрінеді. Жан
тағылымды тәрбие,
тәнді нәзік болмыс
үлгілі өнеге беруге
арқылы билейді.
болатыны, өзін-өзі
Сондықтан жан
тәрбиелей отырып
неғұрлым таза болса,
жүрегінде ішкі
адамның іс-әрекетіде
тыныштық орнату
соғұрлым саналы
арқылы ешкімге,
болып келеді. Бұл
ешқашанда қиянат
адам өмірін
жасамауға үйрету
мазмұнды етіп,
басты ұстаным болып
бақытқа бөлейді
қалады.
ҚАЗАҚ МӘДЕНИЕТІНДЕГІ РУХАНИ-
АДАМГЕРШІЛІК БІЛІМ ТУРАЛЫ
Абай Құнанбаев
(18451904)
Өзіңе сен. Сенің тірегің мен
бақытың – бірбірінен ажырамас
санаң мен еңбегің болмақ.
Қайғы келсе, қарсы тұр, құлай
берме
Қызық келсе, қызықпа, оңғаққа
ерме.
Жүрегіңе сүңгі де, түбін көзде,
Сонан тапқан – шын асыл, тастай
көрме.
Адамгершілік тақырыбы- мәңгілік. Ол ешқашан
ескірмек емес. Жас ұрпақтың бойына
адамгершілік қасиеттерді сіңіру- ата-ана мен
ұстаздардың басты міндеті. Адамгершілік әр
адамға тән асыл қасиеттер. Адамгершіліктің
қайнар бұлағы- халқында, отбасында, олардың
өнерлерінде, әдет-ғұрпында. Әр адам
адамгершілікті күнделікті тұрмыс —
тіршілігінен, өзін қоршаған табиғаттан бойына
сіңіреді. Адамды құрметтеу, оған сену,
әдептілік, кішіпейілдік, қайырымдылық,
жанашарлық, ізеттілік, инабаттылық,
қарапайымдылық т. б. Адамгершілік-ең жоғары
құндылық деп қарайтын жеке адамның
қасиеті, адамгершілік және психологиялық
қасиеттерінің жиынтығы.
Шәкәрім
Құдайбердіұлы
(18581931)

Адамның жақсы өмір
сүруіне үш сапа негіз
бола
алады, олар
барлығынан
басым болатын адал
еңбек, мінсіз ақыл,
таза жүрек.
Бауыржан
Момышұлы
(1910-
1982жж)
Алтын басты
болсаң да,
ардан артық
емессің.

Өз қадірін білмеген
– ер қадірін
білмейді,
Ер қадірін білмеген
– ел қадірін
білмейді.
Мен пәнді оқытамын дегенше
“Мен өскелең ұрпақты оқытамын” деп
айтқан жөн;

- Бастысы – пәнді оқыту емес, пәнді
оқыту арқылы тұлғаны рухани-
адамгершілікте дамыту;
- Оқыту үдерісінде ең маңыздысы –
жақсы мінез-құлықты, ішкі ар-ұждан
дауысына сәйкес келетін лайықты тұлға
болу;
Адамгершіліктің негізі мінез-құлық
нормалары мен ережелерінен тұрады.
Олар адамдардың іс-қылықтарынан,
мінез-құлықтарынан көрінеді,
моральдық өзара қарым-қатынастарды
басқарады. Отанға деген
сүйіспеншілік, қоғам игілігі үшін адам
еңбек ету, өзара көмек, сондай-ақ
қоғамға тән адамгершіліктің өзге де
формалары, бұл-сананың, сезімдердің,
мінез-құлық пен өзара қарым-
қатынастың бөлінбес элементтері,
олардың негізінде қоғамымыздың
қоғамдық-экономикалық
құндылықтары жатады.
Дүниедегі ең оңай нәрсе –
біреуге ақыл айту, Ең қиын
нәрсе – өзіңді-өзің түсіну.
Әл-Фараби

Кімде-кім өзін-өзі тани білсе, ол өзінің не істей
алатынын және не істей алмайтынын түсіне біледі.
Ол – халқымыздың ұлттық құндылықтарынан,
рухани мұраларынан, тағылымдық ой-
толғауларынан бастау алады. «Өзін-өзі тану» пәні
бастауы бұрыннан болған, біздің арғы ата-
бабаларымыздан келе жатқан жақсы
дәстүрлеріміздің жалғасы іспеттес деуге болады.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
ӨНЕР факультеті
Шығармашылық қабілетті дамыту жолдары
ХХІ ғасыр мұғалімінің кәсіби құзыреттілігі
Сөз мағыналары
Мұғалімнің шектеулілігі
Кәсіби құзыреттіліктің төрт түрі
Педагогтың жеке тұлғасы
Мұғалімнің жеке тұлғасы оның кәсіби қызметінің негізгі өзегі
Білгірлер сайысы
Бастауыш сынып оқушылары
Пәндер