Буддизм діңі




Презентация қосу
СӨЖ
Тақырыбы:Буддизм философиясы.
Жоспа
Кіріспе р
Сиддхарта Гаутама
Негізгі бөлім
Буддизм діңі
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиетер
Кіріспе
Буддизм (санскритше – बबददध धरदम, buddha dharma
Будданың ілімі) — дүниежүзіне кеңінен таралған негізгі 3
діннің бірі. Б.з.б. V-VI Үндістанның бүгінгі Бихар
штатында пайда болды. Буддизмнің негізін
салушы Сиддхарта Гаутама деп есептеледі. Буддизм басқа
ілім-танымдарды бойына оңай сіңірді және оның негізгі
қағидасы жан иесіне жамандық жасамау болғандықтан,
жер жүзіне соғыссыз тарады. Қазіргі кезде Буддизм дінін
1 млрдқа жуық адам ұстанады. Буддалық діни ілім
көзқарастардың күрделі жүйесі б. т
Буддизм – б.з.д. VI ғасырда Үндістанда пайда болған
ежелгі әлемдік дін. Ілімнің негізін салушы Сиддхарта
Гаутама, кейін Будда Шакьямуни атауын алды. Будда
ертеректе брахманизмде қалыптасқан түсініктерді өз
уағыздарында қолданды.
Сөйтіп, буддизм сансараны (жанның қайта туылуы),
карманы (сауап) және дхарманы (тура жол) мойындайды.
Азия елдерінде әртүрлі әлеуметтік рөл
атқарады. Олардың кейбіреулері
отаршылдыққа қарсы, ұлттық тәуелсіздік
үшін күреске белсене қатысуда. Біздің
елімізде будда ламаиттердің ізін
қуушылардың шағын топтары Қалмақ, Бурят,
Тывада тұрады. Буддизмң көзқарасына
дүниеден безушілік, жеке даралық тән.
Қанаушы қоғамда байлық, күш, өкімет
кімнің қолында болса, соған жалбыры- ну
жер бетіндегі азап шеккені үшін күнәдан
қүтқарады деп түсіндіреді. Сондықтан адам
өткінші, жалған өмір сүретін мысал денесін
ойламай, мәңгі өмір сүретін жанын
құтқарудың қамын ойлауы керек. Бұл -
қанаушылармен келісуді уағыздайтын
Буддизм діннің реакциялық жақтарынан бірі.
Ол дінді қабылдаған елдердің өміріне едәуір
ықпал жасады. Буддизмң таралуы
синкретикалық мәдени комплекстердің
құрылуына әсер етті. Бұлардың жиынтығы
будда ұйымы - 1950 ж. құрылған
буддашылардың дүниежүзілік бауырластығы.
Буддизмның философиялық
көзқарастары
Буддизм ілімі бойынша, өмір- қасірет.Адам қандай әлеуметтік сатыда тұрса
да аурудан, кәріліктен, өлімнен құтыла алмайды.Оған құдайға шалған
құрбандық та көмектесе алмайды. Қасіреттен құтылудығ бірден-бір жолы
сансардан жанның бір денеден бір денеге ауысып отыруы толық азат болу.
Ол үшін адам 4 түрлі ақиқатты білу қажет:
1-өмір қасірет, Өмірге келу, кәрілік, ауру, өлім, жақсы көрген нәрсеңнен
айырылу, қажетіңе жете алмау, т.б-осылардың бәрі-қасірет.
2-Қасіреттің пайда болуы туралы ақиқат.
3-Қасіреттің пайда болу себебі өмірден ләззат алуға деген құштарлық екенін
түсініп, аталған құштарлықтардан құтылу арқылы оны жеңуге
болатындығына сену.
4-Құштарлықтан құтылу жолдарын білу.
Қорытынды
Бір-біріне белгілі бір қатынастағы
әлеуметтік феномендер. Буддизмнің
қоғамдық өмірге және адамның өмірлік
міндеттерін анықтауы тікелей осы діни
сеніммен тығыз байланысты. Оның аса
маңызды ережесі тұрмыс пен азап
шегуді ұқсастыруында. Буддизм
қоғамдық қатынастарды өзгертуге, оны
жақсартуға күш салмайды. Ол
адамдарға қауымдастықтың мүшелері
ретінде жақсы күйде көрінуі үшін
түзелуге міндеттемейді. Буддизм
адамды өзі туған, өмір сүріп отырған
әлеуметтік шындықтан алшақтатуға
тырысады
Пайдаланылған
әдебиеттер

Андросов В. П. Будда Шакьямуни и индийский буддизм.
Современное истолкование древних текстов. — М.: Издательская
фирма «Восточная литература» РАН, 2001
Ермакова Т. В., Островская Е. П. Классический буддизм — СПб.:
Азбука-классика; Петербургское Востоковедение, 2004. — Б. 256.
— (Мир Востока). (Петербургское Востоковедение).
(Азбука-классика).
Лысенко В. Г. Ранний буддизм: религия и философия. Учебное
пособие — М.: ИФ РАН, 2003.
Торчинов Е. А. Введение в буддологию. Курс лекций — СПб.:
Санкт-Петербургское философское общество, 2000.

Ұқсас жұмыстар
Буддизм - әлемдік дін
Буддизмнің пайда болу тарихы
БУДДА ДІНІ
Буддизм философиясы
Буддизмнің өзіндік ерекшелігі
Дін анықтамалары
Будда дінінің пайда болу тарихы
Әлемдік діндер
Қазіргі заман мәдениетінд егі буддизм
Орта ғасырлардағы Қазақстан жеріндегі діни идеология
Пәндер