Платон еңбектері




Презентация қосу
СӨЖ

Тақырыбы:Платонның мемлекет туралы ілімі.

Семей-2019
Жоспа
Кіріспе р
Грек философы Платон
Негізгі бөлім
Платон еңбектері
“Мемлекет” еңбегі
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиетер
Кіріспе
Платон (көне грекше: Πλάτων, б.з.д 427 — 347) —
ежелг грек философы, математик, Сократтың шәкірті,
еуропалық идеализм философиясының негізін салушы.
Платон оның лақап аты болып, жауырыны кең
болғандықтан "жалпақ", "кең" деген мағынада Платон
деп аталған. Платонның шын есімі — Аристокл.
Платон философиялық ізденістің алғашқы нұсқасының
бірегей өкілі болды. Әсіресе классикалық философия
Платонды өз арқау дәстүрі етіп қалыптасқаны белгілі.
Платонның Афина қаласында
құрған Академиясы адамзат мәдениетіндегі ең
алғашқы жоғары оқу орынының таңдаулысы
есептеледі. Платон және ұстазы Сократ және
шәкірті Аристотель үштігі шығыс (мұсылман әлемі)
пен батыс (христиан әлемі) тарихында философия мен
ғылымның алғашқы негізін қалаған ойшылдар
есептеледі.
Платон өз шығармашылығында түрлі
жазушылық үлгісін кең пайдаланған, әсіресе
ойшыл-ғұламалар ортасындағы философиялық
Өз өмірінде 34 диалог
сұхбатты негіз еткен Платон диалогтары үлгісі түрінде еңбек жазған
негізгі орында тұрады. Платон және олар біздің
диалогтары философияны, этиканы, риторикан күнімізге толық жеткен.
ы, дін және математиканы қамтыған ғылым- Негізгі
еңбктері:”Сократты
білім үйретудің және тәрбие берудің күрделі жоқтау”, “Критон”,
жүйесін құрайды. Әдетте, Платонға қатысты “Мемлекет”, “Федон”,
"Платонша махаббат", "идея туралы теория", “Софист”, “Заңдар” т.б.
"тума білім", "Платон коммунизмі" қатарлы
ұғымдар көбірек айтылады. Оның басты
теориясы дерексіз объект - нақты өмір сүретін
нәрселердің артында тұратын біртұтас идеяның
өзгеше шындығы туралы болып, ол
әдетте платонизм деген атаумен сипатталады.
Платон диалогтарының ішінде ең маңызды және атақтыларының бірі Мемлекет
болып табылады.Мемлекет шығармасын атақты жасаған оны баяндау шеберлігі,
кітаптың мазмұны жіне шындыққа жақындығы.
Мемлекеттің қалған шығармалардан артықшылығы-философиялық ойдың көп
жақты қолданылуы. Бұл шығарманың тақырыбы әділеттілік және оның бір
ұғымы этика болып табылады.Бірақ осы сұрақтарды қарастырғанда Платон
философияның негізгі сұрақтарының бәрін қарастырып өтті.Бұл шығарманы
құрастырғанда Платон табиғат туралы, адамдардың қарым қатынасы туралы,
мемлекеттің құрылуы және оның адамдарыныңсословиелер туралы және
мемлекетті қалай басқару керектігі, азаматтардың тәрбиеленуі және оларға білім
беру қарастырады.Бұл шығарманың атауы өзіне сай келмейтін сияқты, бірақ ол
түсінікті, ол кезде қазіргі кездегі жүйе деген мағынадағы термин болған жоқ.
Платонның негізгі мақсаты - мемлекет қайраткерлері мен
Платонның негізгі мақсаты
билеушілеріне білім беру- мемлекет
еді. Оныңқайраткерлері
оқу бағдарламасымен билеушілеріне
бірден пайда
білімберетіндей
беру еді. Оның
ғанаоқу бағдарламасы
емес, бірден
келешегі кең, пайда беретіндей
көлемді ғана емес,
болды. Академияда
келешегі кең, көлемді
философия, болды.астрономия,
математика, Академиядафизикафилософия, математика,
ғылымдары және
астрономия,
шешендікфизика
өнер ғылымдары және шешендік
оқытылды. Платон адамның өнер оқытылды.
өзі Сократ Платон
пен Платон:
адамның өзі күн
от пен Сократ
23 пен
үшінПлатон:
білімге от пен күн
қүныға 23 үшінқолдап
ұмтылуын білімгеотырды.
қүныға
ұмтылуын қолдапойынша,
Платонның отырды. осындай
Платонның ойынша,
білім алған осындай
билеуші білім алған
усақ адам
билеуші усақ адам
болмайды, болмайды,
Керісінше, ондайКерісінше,
билеушіондаймәңгібилеуші
және мәңгі және
бұлжымас
бұлжымас ақиқаттарға
ақиқаттарға сүйенусүйену арқылы
арқылы қорқынышсыз
қорқынышсыз әрекетететін,
әрекет ететін, өзіне
өзіне
сенімді саясаткер
сенімді болар
саясаткер еді.еді.Платон
болар ПлатонАкадемияда
Академияда дәріс
дәріс оқыды,
оқыды, ал ал
шәкірттері оның оның
шәкірттері ойларын жазыпжазып
ойларын алып алып
отырды. Бұл дәрістер
отырды. еш жерде
Бұл дәрістер еш
жарияланған жоқ, жоғалып
жерде жарияланған жоқ, кетті.
жоғалып Оның
кетті.біздің
Оныңзаманымызға жеткен
біздің заманымызға
сұхбаттары
жеткенжарық көрді және
сұхбаттары жарық көпшілік оқырман
көрді және игілігіне
көпшілік айналды.
оқырман игілігіне
айналды.
Платонның айтуы бойынша әр бір адам мемлекетке қажетті
және өзі істей алатын істердің мемлекетке қажетсін істеу
керек.Осының өзі әділеттілік.Платонның көзқарасы бойынша
әділеттілік класы бой көтереді қоғамда жәе полистерде бір
кластың адамы екінші кластың адамының жұмысын атқаруына
қарсы болады. Платонша бұны әділеттілік қолдамайды.
Платонның айтуы бойынша бір класс ішіндегі адамның бір
жұмысты,екіншісіне ауыстырғаны ештеңе емес. Егер бір
байыған төменгі класс адамы әскери адам болғысы келсе
немесе әскери адам басшы философ немесе оның кеңесшісі
болғысы келсе, ол мемлекеттің құлауына әкеп соғуы мүмкін.
Платонша әділеттілік мемлекеттің жалғыз негізі
емес.Болмыстың әр түрлігінің арасындағы әділеттілік бірімен
бірі байланыста болады. Ол үшін мемлекет макроәлем, осы
мемлекеттің әрбір адамы микроәлем болып табылады. Осы
адамдарда үш түрлі зат болуы керек. Олар:
Зерденің басы
Аффектің басы
Ойланбаушылықтың басы
Платон адамдарды үш үлкен әлеуметтік топқа (сословиеге): 1)әкімдер; 2)қорғаушылар;
3)өндірушілер етіп бөлді. Әкімдерге фәлсафашыларды жатқызды. Олар табиғатынан
шындықты, ақиқатты, игілік идеясын саралап, танып-білуге қабілетті, икемді болуы
керек. Қорғаушылар әкімдердің ой, ниеттерін іске асырады, мемлекетті қорғайды.
Өндірушілер (егіншілер мен қолөнер) өмірге керекті қаржыларды тауып, мемлекетті
материалдық жағынан қамтамасыз етеді. Олар билеу ісіне араласпайды. Әр топ өзіне
тиісті қызметті атқаруы керек. Сонда ғана әділдік орнайды. Бір таптан екінші тапқа
(әсіресе төменгі таптан жоғарғы таптарға) өтуге болмайды. Қай сословиеде тусан,
соның өкілі боласын. Адамдарды осылай жіктей келе, Платон оларды тым бай немесе
өте кедейлікке жібергісі келмеді. Себебі, мұндайда қоғамда ортақ мүдде орнамайды.
Сондықтан орта деңгейді ұнатты.Платон қоғамдық меншікті қолдап, жеке меншікке
қарсы тұрды. Өйткені, қоғамдағы кикілжіндерді, дау-жанжал, қайшылықтарды
тудыратын жеке меншік деп санады. Соған орай әкімдер мен жауынгерлерде жеке
меншік пен отбасы болмауын қалады. Олар ортақ игілік үшін еңбек етулері керек.
Сондықтан оларды адамды қызықтыратын әзәзіл жеке мүдде, баю жолынан құтқарғысы
келді. Сол себепті олардың әйелдері мен балалары ортақ болғанын жөн көрді. Оларды
мемлекет өз қамқорлығына алуға тиіс.Платон мемлекеттік құрылысты 5 түрге
бөлді:аристократия, тимократия, олигархия, демократия және тирания. Бұлардың
ішінде ең жақсысына аристократиялық мемлекетті жатқызды. Онда ақыл-естілік,
парасаттылық билейді, оның принциптері – адамгершілік, абырой, ар-намыс деп
санады
Қорытынды
Платонның ойынша, адамдар қажеттіліктерін жеке-
дара өтей алмайды. Олар өмір сүру үшін тамақ, киім
өндірулері, үй салулары және т.т. жасаулары керек.
Біреулері егіншілікпен, екіншілері тігіншілікпен,
үшіншілері құрылысшылықпен, төртіншілері
етікшілікпен және т.с.с. айналысады. Сөйтіп, олардың
бәрі бірігіп қана қажеттіліктерін өтейді. Осы бірігудің
арқасында қоғам, мемлекет пайда болады. Мемлекет
адамдарды алаламай, байына да, кедейіне де, азына да,
көбіне де қарамай – бәріне бірдей әділ қызмет етуі
керек.
Пайдаланылған
әдебиеттер
1.Саяси түсіндірме сөздік. – Алматы, 2007
2. Биекенов К., Садырова М. Әлеуметтанудың
түсіндірме сөздігі. — Алматы: Сөздік-Словарь, 2007.
3. «Қазақстан»: Ұлттық энцклопедия / Бас редактор Ә.
Нысанбаев – Алматы «Қазақ энциклопедиясы» Бас
редакциясы, 1998
4.Платонның 3-томдық таңдамалы шығармалары
кітабы. Москва 1971 жыл “Государство” кітабы

Ұқсас жұмыстар
Ежелгі Грек және Шығыс ойшылдарының саяси көзқарастары
Даосизм - байырғы Қытай философиясындағы негізгі бір бағыт
Негізгі идеялар
Реформация кезеңіндегі саяси идеялар
Платонның мемлекет туралы ілімі
Платонның саяси - әлеуметтік концепциялары
Римнің саяси ойлары
Тұлға саясат субъектісі
Аристотель философиясының ізбасарлары
Тоқырау кезеңіндегі Грекия мәдениеті
Пәндер