Христиан діні
Презентация қосу
Қарағанды мемлекеттік медицина университеті
Қазақстан тарихы және әлеуметтік – саяси пәндер кафедрасы
Пәні: Әлеуметтану
ОСӨЖ:
Мәдениет, білім және дін.
Дайындаған:
Тексерген: Абдрахманова К.Ж.
Қарағанды
Жоспар:
І. Кіріспе.
Мәдениет. Мәдениеттану: түрлері, негізгі факторлары.
ІІ. Негізгі бөлім.
а) Дін: алғышарттары, түрлері.
ә) Білім. Білімнің қалыптасу тарихы. Білім беру жүйесі.
ІІІ. Қорытынды.
ІV. Пайдаланылған әдебиеттер.
Мәдениет
Мәдениет (латын. Cultura - өңдеу, егу деген сөзінен шыққан) –
табиғат объектісіндегі адамның әрекеті арқылы жасалатын
өзгерістер.
Мәдениет – адам жасаған «екінші табиғат».
Мәдениет – жеке адамның өмір сүру мақсаты мен құндылық жүйесі,
адамның өмір сүрген ортамен қарым-қатынасы.
Мәдениеттану
Мәдениеттану – ХХ ғасырда ғана ғылыми пән
ретінде қалыптасқан жаңа ғылымдардың бірі.
Бірақ мәдениет зерттеу пәні ретінде ХVІІ
ғасырлардан бастап философтар мен
тарихшыларды қызықтыра бастады.
Неміс классикалық философиясының негізін
салушы Иммануил Канттың (1724-1804)
пікірінше, тек екі нәрсе адамды тандандырады:
жұлдызды аспан және адамның ішкі рухани
дүниесі. Соңғының өзегін рухани мәдениет
құрастырады.
Мәдениеттің түрлері
«Материалдық мәдениет» дегеніміз – қоғам дамуының белгілі бір
кездеңінде қол жеткен өндіріс құралдары мен басқа да материалдық
байланыстардың жиынтығы.
«Рухани мәдениет» деген ұғым қоғамның ғылымда, өнерде, мемлекеттік
және қоғамдық өмір мен құқықтарда қол жеткен жайларды қамтиды.
Мәдениеттің негізгі факторлары:
1. Тіл: Әр ұлттың өзіне тән сөйлеу және түсінісу құралы.
2. Өнер: Әр ұлттың өзіне тән сән, зауық және сезімдердің бейнеленуі
және жасалуы.
3. Тарих: Әр ұлттың өзіне тән өмір сүру салтының, мәдени
байлығының замана ағымындағы көрінісі, іс-әрекеттердің даму
барысы.
4. Әдет-ғұрыптар: Құқықтық-қалыптық құжат еместігіне қарамастан,
қоғам тарапынан есепке алынатын, іске асырылатын салт-дәстүрлер.
5. Дін: Әр ұлттың өзіне тән иман және сенім жүйесі.
Дін
Дін - қоғамдық құбылыстардың ішіндегі ең күрделісі. Дін адамдардың бірлестігін
және ұйымдастығын қалыптастырушы идеологиялық механизм. Мәдениеттегі
діннің рөлін әрбір мәдениеттің жүйе құрастырушы факторы деп анықтауға
болады.
Мәдениет пен дін қатынасының әр түрлі мәселелерін А.В.Горький, А.В.Карташев,
П.А.Флоренский сияқты тарихшылар мен философтар қарастырды.
Ағылшын этнографы Дж.Фрезер «Барлық мәдениет ғибадатханадан пайда
болған, дін - мәдениет негізі» - дейді.
Діннің алғышарттары
Діннің ең алғашқы түрі - фетишизм (француз тілінен fetich - идол, тұмар).
Ол жансыз дүниеге табыну нәтижесінде пайда болды.
Діннің ең ежелгі түрі - анимизим (латын тілінен anima - жан) - жанның
болатынына сендірсе, тотемизм - адамдар мен жануардың туыстығын
дәлелдеуге тырысты.
Қоғамның одан әрі дамуы ұлттық - халықтық діндерді - политеизмді
тудырды (иудаизм, индуизм, синтоизм, конфуций ілімі).
Қазіргі таңда діннің негізгі 3 түрі ажыратылады: христиан, ислам, будда
діндері.
Христиан діні
Христиан діні - (грекше Χριστός, Khristos, cөзбе-сөз аудармасы мәсіхтелгендер)
Христостың өмірі мен Жаңа Өсиет іліміне негізделген монотеистік, әлем бойынша ең
көп таралған дін.
Б.д.д. I ғасырда ол құлдар мен кедейлердің, Рим империясына бағынышты
халықтарының арасында тарады.
Христиан дінің басты идеялары - Иисус Христостың күнә кешу қызметі, Христостың
адамдар арасында екінші рет оралуы, Азапты сот, аспанға жалбарыну, аспан
патшалығының орнатылуы.
Христиан дінінің 3 бағыты бар: католицизм, православие, протестанттық
бағыттар.
Ислам діні
Ислам діні (араб.: —)إسلما- әлемдік монотеисттік - ибраһимдік дін. «Ислам» сөзі
«бейбітшілік», (Аллаһтың заңдарына) «мойынсыну, бағыну». Ислам дінін
ұстанушы жан мұсылман деп аталады.
Ол б.д. VII ғасырында Аравияда басқа діндерден бөлек әлеуметтік жағдайда
қалыптасқан еді. Ислам Азия мен Африка халықтарының арасында кеңінен тарады.
Ислам дінің негізін салушы, есімі көзінің тірісінде аңызға айналған -
Мұхаммед пайғамбар.
Ол өзінің шәкірттеріне айтып отырып, мұсылман діні қағидалары мен ережелерін
жинақтаған «Құранды» жазғызды. Құран кітаптың түскен жері мен уақытына
байланысты Меккелік және Мединалық болып бөлінген, 114 сүреден тұрады.
Будда діні
Буддизм (санскритше – बबदध द धरदम, buddha dharma Будданың ілімі) — дүниежүзіне
кеңінен таралған негізгі 3 діннің бірі. Б.з.б. V-VI Үндістанның бүгінгі Бихар штатында
пайда болды. Буддизмнің негізін салушы Сиддхарта Гаутама деп есептеледі.
Буддизм басқа ілім-танымдарды бойына оңай сіңірді және оның негізгі қағидасы жан
иесіне жамандық жасамау болғандықтан, жер жүзіне соғыссыз тарады. Ол діни
шығармалар жинағы «Трипитакада» («Үш себет») баяндалған.
Буддизмнің уағыздарының өзіне тән ерекшеліктері бар. Буддизмде дүниені жаратушы
құдай жайындағы идея айтылмайды. Буддизм фәни өмірдің азаптары - ауру, кәрілік,
өлімнен құтылу жолын іздейді.
Қазіргі кезде Буддизм дінін 1 млрдқа жуық адам ұстанады.
Білім
Білім - адамдардың белгілі бір жүйедегі ұғымдарының,
деректері мен пайымдауларының, т.б. жиынтығы. Білім
адамзат мәдениетінің ең ауқымды ұғымдарының бірі болып
табылады. Ол сана, таным, объективті әлем, субъект,
ойлау, логика, ақиқат, парасат, ғылыми және т.б. күрделі де
терең ұғымдармен тығыз байланыста әрі солар арқылы
анықталады.
Білімнің қалыптасу тарихы
Ежелгі мәдениетте білім адамның әлеммен және қауымдастық ішіндегі қатынастарын
реттейтін аңыздар, салт - дәстүрлік жарлықтар мен нормалар, тыйым салулар пішінінде
болды.
Білімнің айрықша пішіні ретінде рационалды білім идеалын қалыптастырған философия
туындады. Философия ақиқат пен ақиқат емес ілімдер айырмашылығын енгізіп,
дәлелдеудің айрықша түрлерін, негіздеу мен дәлелдемелік ұғымдарды қалыптастырды.
Философия шеңберінде айрықша пән - ақиқат ойлау ережелері мен заңдарын
қалыптастыратын логика туындады. Білім логикалық ойлаудың объектісіне, мақсаты
мен мұратына айналды.
Сондықтан Платонның «билеуші - философ» идеалы - қазіргі «ақпараттық қоғамда»
өзінің көрінісін тапты, яғни билік білімнің қазіргі формасы - ақпаратты иелену ретінде
айқындалуда.
Білім бері жүйесі
Білім беру жүйесі - білім беруді басқару органдары жүйесінің жиыны.
Қазіргі кезде Қазақстандағы білім беру жүйесінің мақсаты - бәсекеге қабілетті
маман дайындау. Ол үшін елімізде мына жаңашылдықтар енгізілді:
- «Рухани жаңғыру» бағдарламасының дамуы;
- 12 жылдық білім беру;
- Кәсіби деңгейдің дамуы;
- Мұғалімдердің біліктілігін тексеру, көтеру («аттестация», «категория»
ұғымдары);
- Ата-аналармен жұмысты ұйымдастыру;
- «Дарындылыққа» көп көңіл бөлу;
- Әлеуметтік - лингвистикалық жүйені жетілдіру (үш тілдікті енгізу), т.б.
Қорытынды
Қазіргі таңда мәдениеттануды, дінтануды (теологияны) тек қана гуманитарлық
ғылымдар саласына ғана емес, жалпы теориялық пәндер қатарына да жатқызуға
болады, өйткені бұл пән адамзат баласының мәдени өмірдегі толып жатқан
құбылыстарын жүйелі түрде қарастырады.
Мәдени процестердің мәнін ашып көрсетуде түрлі ғылым салаларының өкілдері,
атап айтқанда этнографтардың, әдебиетшілердің, социологтардың,
психологтардың, тарихшылардың, демографтардың және т.б. ат салысатынын
ескерсек, мәдениеттанумен барлық ғылымдар саласының айналысатындығын
айқын аңғаруға болады.
Білім беру жүйесіне келсек, қазіргі таңда бұл – қарқынды даму жолына өткен, көп
көңіл бөлінетін рухани жаңғырудың ауқымды саласы болып табылады. Себебі,
білім – сауатты ұрпақтың негізі, ал сауатты ұрпақ - болашақтың кепілдігі.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Н.Ә. Назарбаев Білім мен ғылым — даму тетігі, Елбасынынң ҚР Білім және ғылым
қызметкерлерінің III съезінде сөйлеген cөзi. Егемен Қазақстан, 2014 ж. 13 қазан.
2. Н.Ә. Назарбаев, Ел президентінің Қазақстан халқына жолдауы. Астана, 2012 ж. 14
желтоқсан.
3. Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңы. Алматы 2010.
4. Ш. Нағымұлы «Мәдениеттану: оқулық». Астана «Фолиант», 2010.
5. К. Құдайбергенова «Құзырлылық – тұлға дамуының сапалық критерий». Алматы «Принт
- АСС» 2008.
6. С.Е. Шишов «Понятие компетенции в контексте проблемы качества образования».
«Государство и образование», 2002.
7. А.С. Макаренко «Психология труда учителя». Москва «Просвещение», 1993.
8. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова. А.С. Макаренко «Толковый словарь русского языка».
Москва, 2004.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz