Сананың философиялық тұжырымдамасы




Презентация қосу
Марат Оспанов атындағы БҚММУ

Факультет: Жалпы медицина
Кафедра: Психология және педагогика

Студенттің өзіндік жұмысы
Тақырыбы: Сананың философиялық тұжырымдамасы

Орындаған: Ыбыраева Н. Ядгарова К.
Группа: 112“А”
Тексерген: Ертукешова Г.

Ақтөбе 2011 жыл
Жоспары:
1.Жануарлар мен адам
психикасындағы айырмашылықтар.

2.Еңбек және саналы іс-әрекет.

3.Тіл және адам санасы.

4.Сана және бейсана.

5.Өзіндік сана.
Жануар мен адам психикасын-
дағы айырмашылықтар

Жануарлар әрекет-
қылығы-ның адам іс-
әрекетінің биоло-гиялық,
табиғи сипатымен
ажыратылады.
Жануарлар үшін
қоршаған ортаның барша
заттары инс-тинктік
аймағында танылады.
Тіршіліктің дамуы коршаған болмыс,
дуниені бейнелеуді қамтамасыз етуге
арналған жа-нуарлардың тән
құрылымын пайда етіп, сол қызметке
қажетті ағзаларды жікке салды.
Тіршілік жағдайының өзгермелілігіне
жауап бере отырып жануардың дене құ-
рылысы мен әрекеті де өзгеріске
ұшырады.
Адамның саналы әрекетінің
үш айрықша белгісі бар. Олар:
1.Адам кейбір жағдайларда
биоло-гиялық қажеттікке бой
ұсынбай, оған қарсы шығады.
2.Адам нақты көрнекіліктен
абс-тракттық бейнелеуге
өтіп объек-тілердің
заңдылықтарын тануға
ұмтылады.
3.Адам иелігіндегі әрекет-
қылық тәсілдері оның өз
тәжірибесінің өнімі
емес,өткен әулеттің тарихи-
қоғамдық іс-әрекетін
игеруден басталады.
Адамның саналы
әрекетін
қалыптыстыратын
шарттар:
1.Тіршіліктің әлеумет-
тік-тарихи сипаты.
2.Өмірдің қоғамдық ең-
бекпен байланысы.
3.Еңбек құралдарын да-
йындап ,пайдалана білу.
4.Тілдік қатынастың
пайда болуы
Сана - адамның барша психикалық қызметіне
ортақ қасиетті бейнелеудің ерекше формасы.

Өзіндік сана – сезім – сананың өзіңді білу
мен өзіне қатынастың бірлігі ретінде көрінетін
бір түрі. Өзіндік сана – сезім сыртқы ортаны
және өзіңді өзің танудың бейнеленуінен біртін-
деп қалыптасады.

Адамның жануарлардан айырмашылығы – ол өзін
танитын және білетін, өзін түзетіп және жетіл-
діріп отыруға қабілетті тіршілік иесі.
Сана құрылымында төрт негізгі сипат байқалады:
1.Сана қоршаған дүние жөніндегі білімдердің жи-
ынтығы, құрамына барша танымдық процестер
енеді: түйсік, қабылдау, ес, ойлау, қиял.
2.Санада субъекті мен объектінің айырмашылықта-
ры бар. Адам психика әрекетінің бағытын бұруға
қабілетті.
3.Мақсат болжастыру әрекетін қамтамасыз ете
алады.
4.Адам санасы міндетті түрде өз ішіне күрделі
объектив, ең алдымен адам қатысқан қоғамдық қа-
тынастарды бейнелейтін сезімдер жүйесін қамти-
ды.
«Баланың өзін - өзі аңғаруынан
кейін, есейген соң өз санасының
актілеріне сын көзбен қарауға,
яғни өзінің бүкіл ішкі дүниесін
сырттан келіп қосы-латын барша
құбылыстардан бөліп қарауға, оны
талдауға және сыртқы-мен
салыстыруға, бір сөзбен айтқан-
да, өз санасының актін зерттеуге
мүмкіндік беретін өзіндік сана – се-
зім туады» - деп, И.М. Сеченев
дәріп-теген.
“Жалпы психология оқулық”
Сәбет БАП-БАБА. Алматы
Дарын 2005
“Жантану негіздері” Сәбет
БАП-БАБА. Алматы 2003
Интернет желісі

Ұқсас жұмыстар
Ғылым тарихы мен философиясының пәні
Философияның міндеттері
Сананың бұзылысы
Саяси сана. Мәдениет және өркениет
Миф этнографиялық материал ретінде зерттеле
Философия пәні, әдістері және қызметтері
Мәдениет саласындағы ғылымның функциялары
Мәдениет философиясы
ТАБИҒАТ ФИЛОСОФИЯСЫ
Философия ғылымның ғылымы немесе Философия - ғылымның патшайымы
Пәндер