Сананың философиялық тұжырымдамасы



Марат Оспанов атындағы БҚММУ
Факультет: Жалпы медицина
Кафедра: Психология және педагогика
Студенттің өзіндік жұмысы
Тақырыбы: Сананың философиялық тұжырымдамасы
Орындаған: Ыбыраева Н. Ядгарова К.
Группа: 112“А”
Тексерген: Ертукешова Г.
Ақтөбе 2011 жыл

Жоспары:
1. Жануарлар мен адам психикасындағы айырмашылықтар.
2. Еңбек және саналы іс-әрекет.
3. Тіл және адам санасы.
4. Сана және бейсана.
5. Өзіндік сана.

Жануар мен адам психикасын-дағы айырмашылықтар
Жануарлар әрекет-қылығы-ның адам іс-әрекетінің биоло-гиялық, табиғи сипатымен ажыратылады.
Жануарлар үшін қоршаған ортаның барша заттары инс-тинктік аймағында танылады.

Тіршіліктің дамуы коршаған болмыс, дуниені бейнелеуді қамтамасыз етуге арналған жа-нуарлардың тән құрылымын пайда етіп, сол қызметке қажетті ағзаларды жікке салды.
Тіршілік жағдайының өзгермелілігіне жауап бере отырып жануардың дене құ-рылысы мен әрекеті де өзгеріске ұшырады.

Адамның саналы әрекетінің үш айрықша белгісі бар. Олар:
1. Адам кейбір жағдайларда биоло-гиялық қажеттікке бой ұсынбай, оған қарсы шығады.
2. Адам нақты көрнекіліктен абс-тракттық бейнелеуге өтіп объек-тілердің заңдылықтарын тануға ұмтылады.
3. Адам иелігіндегі әрекет-қылық тәсілдері оның өз тәжірибесінің өнімі емес, өткен әулеттің тарихи-қоғамдық іс-әрекетін игеруден басталады.

Адамның саналы әрекетін қалыптыстыратын шарттар:
1. Тіршіліктің әлеумет-тік-тарихи сипаты.
2. Өмірдің қоғамдық ең-бекпен байланысы.
3. Еңбек құралдарын да-йындап, пайдалана білу.
4. Тілдік қатынастың пайда болуы

Сана - адамның барша психикалық қызметіне ортақ қасиетті бейнелеудің ерекше формасы.
Өзіндік сана - сезім - сананың өзіңді білу мен өзіне қатынастың бірлігі ретінде көрінетін бір түрі. Өзіндік сана - сезім сыртқы ортаны және өзіңді өзің танудың бейнеленуінен біртін-деп қалыптасады.
Адамның жануарлардан айырмашылығы - ол өзін танитын және білетін, өзін түзетіп және жетіл-діріп отыруға қабілетті тіршілік иесі.


Сана құрылымында төрт негізгі сипат байқалады:
1. Сана қоршаған дүние жөніндегі білімдердің жи-ынтығы, құрамына барша танымдық процестер енеді: түйсік, қабылдау, ес, ойлау, қиял.
2. Санада субъекті мен объектінің айырмашылықта-ры бар. Адам психика әрекетінің бағытын бұруға қабілетті.
3. Мақсат болжастыру әрекетін қамтамасыз ете алады.
4. Адам санасы міндетті түрде өз ішіне күрделі объектив, ең алдымен адам қатысқан қоғамдық қа-тынастарды бейнелейтін сезімдер жүйесін қамти-ды.

«Баланың өзін - өзі аңғаруынан кейін, есейген соң өз санасының актілеріне сын көзбен қарауға, яғни өзінің бүкіл ішкі дүниесін сырттан келіп қосы-латын барша құбылыстардан бөліп қарауға, оны талдауға және сыртқы-мен салыстыруға, бір сөзбен айтқан-да, өз санасының актін зерттеуге мүмкіндік беретін өзіндік сана - се-зім туады» - деп, И. М. Сеченев дәріп-теген.



“Жалпы психология оқулық” Сәбет БАП-БАБА. Алматы Дарын 2005
“Жантану негіздері” Сәбет БАП-БАБА. Алматы 2003
Интернет желісі
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz