Өнеркәсіптік территорияларды көгалдандыру көгалдандырудың маңызы




Презентация қосу
Марат Оспанов атындағы Батыс Қазақстан мемлекеттік
медицина университеті

Факультет: Стоматология
Дисциплина: Еңбекті қорғау

Студенттің өзіндік
жұмысы
Тақырыбы: Өнеркәсіптік территорияларды
көгалдандыру көгалдандырудың маңызы

Орындаған:Сулейменов А.А.
Тексерген: Куспангалиева Г.С.
Жоспар

І.Кіріспе
Көгалдандыруға сипаттама
ІІ. Негізгі бөлім.
1. Көгалдандырудың негізгі өндірістік аймағы –
қала;
2. Экологиялық білім беру
3. Көгалдандыру шарттары, міндеті, пайдасы
ІІІ.Қорытынды.
ІV.Пайдаланылған әдебиеттер.
Көгалдандыруғы байланысты Экологиялық
білім мен тәрбие берудің мақсаты:
• қоршаған ортаға жауапсыздықпен
қараушыларға жол бермеу;
• жастардың бойында экологиялық мәдениет
дағдысын қалыптастыру;
• қоғамдық пайдалы еңбек және еңбек
тәрбиесі арқылы табиғатты қорғау, күту және
жақсарту;
• экологиялық білімді насихаттау.
Экологиялық тәрбие - бұл адамдардың сезіміне,
санасына, көзқарастарына әсер ету әдістері. Ол
азаматтардың саналық деңгейінің артуына, табиғатқа
өзгеруіне, табиғат ресурстарына ұқыптықарым-
қатынасының лықпен, үнемшілікпен қарауға, табиғи
ортада өзін өнегелі ұстауға әсер етеді.
күндерінде 25
м2 көлеміндегі
жапырақ беті бір
адамның тәулік бойы
демалуына жеткілікті
17,3 м2 немесе 23 кг
оттегіні бөліп
шығарады. Орта
жастағы бір ағаш
оншақты адамды
оттегімен қамтамасыз
ете алады. Ал бір
автомобиль 100
шақырым жол жүру
үшін 1 адамның 1
жылда демалуына
жеткілікті оттегісін
жағады екен.
Сондықтан қазіргі
автомашина
ғасырында қалаларда
жасыл көшеттерді
барынша көбейтудің
Жасыл желектер қала ішіндегі шудың 60 пайызын ұстап қалады екен.
Өсімдіктер көмір қышқыл газын бойына сіңіріп, оны ыдыратып, ауаны
оттегімен және жеңіл иондармен байытады, шуды азайтып, қаланы
желден, шақырайған күннен сақтайды, ауадағы шаңды, ыс — күйені,
транспорттың улы газдарын жұтып, олардың мөлшерін азайтып
отырады. Бір гектар жасыл алқап 1 сағатта ауцадан 8 кг. көмір
қышқыл газын сіңіреді енкен. Ол 200 адамның осы уақыттың ішінде
(тыныс алу кезінде) бөліп шығаратын СО2 — на тең. 25 жылдық терек
жазғы 5 айда 44 кг, емен — 28 кг, ал жөке ағашы — 16 кг
көмірқышқылын сіңіреді.
Экологиялық тәрбие жұмыстарының түрлері:
1. Ауыл мектептерінің оқу-тәжірибе алаңын бағалы ағаштар тұқымының көшеттерін өсіріп,
көгалдандыруға пайдалану.
2. Мектеп оқушылары мемлекеттік орман шаруашылығына үнемі көмек көрсетіп отырады.
Олардың негізгі атқаратын жұмыстарының түрлері: көшет материалдарын өсіру, ағаштар
отырғызу, оларды күту, өрттен, орман-тоғай зиянды жәндіктермен күресу.
- жидек, саңырауқұлақ т.б. жемістерді жинау;
- пайдалы жануарларды қорғау және есебін алып отыру;
- фенологиялық бақылау жүргізу.
3. Оқушылар ауылшаруашылық тәжірибе жұмысымен айналысады. Тәжірибе жұмысы
биология, химия мұғалімдерінің, жергілікті ғалымдарының басшылығымен жүргізіледі.
4. Оқушылар табиғатқа зиян келтіретін адамдармен күреседі, қорықтағы ережені
бұзушыларды анықтайды, химиялық улы заттарды, минералдық тықайтқыштарды сақтау
және қолдану ережелерін бұзушыларды әшкерлейді.
5. Экологиялық тәрбиеге байланысты мектепте жаппай шаралар ұйымдастырылады. Олар:
кештер, дәрістер, баяндамалар, т.б.
6. Жалпы білім беретін мектептерде экологиялық білім мен тәрбие әр түрлі сыныптардағы
оқу пәндерінің мазмұны, қоғамға пайдалы жұмыс және өндірістік еңбек арқылы іске
асырылады.
Жасыл көшеттердің жан — жақты
маңызы бар;
1. Экзотикалық (ландшафты
архитектура, жолдардың жағалауларын,
демалу орындарын түрлендіру т. б.)
2. Қалаларды көркейту.
3. Қаланы қорғау (шаңнан,
газдан, шудан, күннен)
4. Санитарлық — гигиеналық.
Республика территориясының көпшілік
бөлігіндегі қолайсыз климат
жағдайлары, антропогендік
факторлардың табиғатқа кері әсерінің
жылдан жылға күшейе түсуі бұл
жерлердегі елді мекендерді
көгалдандыру принциптерін түбірінен
қайта қарауды қажет етеді. Ол, ең
алдымен, өсімдіктің қажетті түрлерін
ала білуден, олардың экологиясын
зерттеп, жергілікті климат
жағдайларына бейімделгіштігін
анықтаудан басталуы тиіс.
Әрқашанда қала — селоларды көгалдандыру жұмыстарына
қойылатын негізгі талаптардың біріне жердің рельефіне,
топырақ жағдайларына сәйкес келетін сәндік өсімдіктердің
түрлерін таңдап ала білу жатады. Жер жағдайы өсімдіктің
биологиялық қасиеттеріне неғұрлым сәйкес болса, онда
отырғызылған ағаштар оңай жерсінеді және олардың сәндік
қасиетінің ашылуы соншалықты жоғары болмақ. Сондықтан да
сәндік өсімдіктердің түрлік құрамы егістік жердің физикалық
жағдайына тәуелді болады. Аридті (қуаң) аймақтардағы елді —
мекендерді көгалдандыру, олардың сәулеттік кейпіне жергілікті
рең беру, бүлінген жерлерді рекультивациялау, кен қазу
барысында пайда болған, күл үйінділерін бекіту жұмыстарын
жүргізу. Сондай өңірлерге барынша ыңғайлы, жергілікті жердің
климат жағдайын бейімделген өсімдік түрлерін таңдап ала білуді
қажет етеді.
Оқушылардың экологиялық білімнің белгілі жүйесін игеруі,
табиғатты қорғауы, жер байлығын тиімді пайдалануы
экологиялық мәдениетті жетілдіріп, дүние тану көзқарасын
қалыптастырады.
Бастауыш сыныптардың оқу бағдарламасындағы
оқушылардың экологиялық іскерлік дағдысын қалыптастыруға
бағытталған жұмыс түрлері: өсімдіктердің даму кезеңіне
фенологиялық бақылау жүргізу, мектеп және қоғамдық
мүлікті ұқыптылықпен күту, тұрмыста электроэнергияны,
газды, суды үнемді пайдалану. Орта және жоғары сыныптар
оқушыларын кең көлемде экологиялық біліммен қаруландыру
қажет.
Қазіргі жағдайда өндіріс табиғатқа күшті әсер етуші фактор
болып отыр. Осыған орай табиғатты ұтымды пайдаланудың
ғылыми білімге негізделетінін оқушылардың түсінуі керек.
Өндірістік іс-әрекеттің нәтижесінде ортада әр түрлі өзгерістер
болып жатыр..
Қаланы көгалдандыру жұмыстарын оның
алдын ала ойластырылған бас схемасына
сәйкес жргізу керек. Сонда ағаштарды
кездейсоқ отырғызу әрекеттеріне жол
берілмейді, оны ғылыми негізде және
жоспарлы жүргізуге, сондай — ақ
санитарлы — гигиеналық тұрғыдан
атқаруға мүмкіндік туады. Тұрғын
кварталдардың ортасына ойластырылып
салынған сквер қалаға көрік қана қосып
қоймай, ауадағы шаңды және басқа да
қоспаны бойына тартады. Онан тарайтын
салқынауаның қозғалысы арқылы сол
төңіректің температурасы төмендейді, ауа
өсімдіктер сүзгісінен өтіп, тазарып,
қоңыржай климат қалыптасады
Қала халқының белгілі бір бөлігі ғана
пайдаланатын өсімдіктерге оқу
орындарының, ғылыми — зерттеу
институттарының, балалар мен емдеу —
сауықтыру мекемелерінің, өнеркәсіп
орындарының төңірегіне және тұрғын
аудандардың ішіне отырғызылатын ағаш —
бұталар, гүлдер жатады. Бұлардың түрлерін
таңдап алу кезінде олардың функциональдық
ерекшеліктерін есте мықтап ұстау қажет.
Себебі, белгілі бір мақсатқа орай
отырғызылатын өсімдік түрлері де әртүрлі
болмақ. Мәселен, мектеп маңына
егілетіндерінің түрлік құрамы табиғаттану
мақсатына орай барынша бай болуы тиісті.
Сонымен, Ағаштар мен бұталар –
сәндік үшін егілетіндер және жеміс-
жидек ағаштары болып бөлінеді. Жеміс-
жидектерге: алма, алмұрт, алхоры,
шабдалы, шие, жаңғақ ағаштары мен
жүзім, қарақат, таңқурай, қарлыған
бұталары (тұшала) жатады.
Жеміс ағаштары көктем мен күзде
егіледі. Көктемде топырақтың тоңы еріп
жібігенде, күзде жапырақтарын түсіре
бастағанда отырғызған жөн. Егуді
көбінесе бұлтты күндері бастайды. Егер
күн ашық болса, таңертеңгі салқында
немесе кешке қарай егеді. Ағаштар мен
бұталарды отырғызу үшін шұңқырды
Қорытынды.

Экологиялық тәрбие және ағарту — адамды
қоршаған табиғи ортаны ұғынып қабылдауға,
табиғатқа ұқыпты қараудың қажеттілігіне
сендіруге, оның байлықтарын жоғары
саналылықпен пайдалануға дағдыландыру. Қазіргі
кезде экологиялық білім беру және тәрбие
мәселелері жалпы тәрбие беру мен білім жүйелері
дамуының өзекті бағыттарының бірі.
Экологиялық білімсіз қоғамдық экологиялық сана
құру мүмкін емес. Жоғары оқу орындарында
экологиялық білім беру біршама кәсіби деңгейде
жүргізіледі. Қазіргі кезде Қазақстанның көптеген
жоғары оқу орындарында экологиялық пәндері бар
факультеттер бар. Айта кетерлігі, халықаралық
талаптар бойынша эколог-мамандарды даярлауда
тек жетекші университеттер ғана есепке
алынады.
Презентацияға қойылатын талаптар

№ Орындау критериі 0-0,1 0,2-0,3 0,4-0,5
1. Презентацияны рәсімдеу
2 Презентацияның 4 компоненті
3. БӨЖ тақырыбының маңыздылығы
4. Мазмұны
5 Қортынды/ұсыныстар
6. Әдебиеттер
7 Материалды игеру және регламент
сақтау
8. БӨЖ кестесіне сай уақытылы
тапсырылуы
Қорытынды

0-0,1 критерий орындалмаған
0,2-0,3 критерий ескертулермен орындалған
0,4-0,5 критерий орындалған
[12:50:05] YahНайдено 0% совпадений по адресу:
http://www.emer.gov.kz/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=181
&Itemid=136&lang=kz
[12:50:06] YahНайдено 2% совпадений по адресу: http://adilet.zan.kz/kaz/docs/V1100007198
[12:50:09] YahНайдено 1% совпадений по адресу: http://adilet.zan.kz/kaz/docs/P100000867_
[12:50:10] YaНайдено 0% совпадений по адресу: http://studopedia.org/10-187125.html
[12:50:15] YahНайдено 1% совпадений по адресу: http://adilet.zan.kz/kaz/docs/P1200000033
[12:50:21] YahНайдено 1% совпадений по адресу: http://adilet.zan.kz/kaz/docs/U1000001113
[12:50:27] YahНайдено 0% совпадений по адресу:
http://sarovzdorov.ru/smi-o-nas/r-pegov-onkologiya-prioritetnaya-otrasli-zdravooxraneniya/
[12:50:29] YahНайдено 0% совпадений по адресу: http://carcinoma.ru/prevention/index.html
[12:50:31] YahНайдено 0% совпадений по адресу:
http://www.topuniversities.com/universities/marat-ospanov-west-kazakhstan-state-medical-unive
rsity/undergrad
[12:50:32] YahНайдено 2% совпадений по адресу:
http://zkgmu.kz/ru/informaciya-o-medicinskom-centre-zkgmu-imeni-marata-ospanova
[12:50:33] YahНайдено 0% совпадений по адресу:
http://zkgmu.kz/ru/kafedra-skoroy-neotlozhnoy-medicinskoy-pomoshchi-anesteziologii-i-reanimato
logii-s-neyrohirurgiey
[12:50:33] YahНайдено 0% совпадений по адресу: http://www.zsmu.edu.ua/tip_226.html
[12:50:33] YahНайдено 2% совпадений по адресу: http://zkgmu.kz/ru/ob-universitete-0
[12:50:37] Уникальность текста 91%© (Проигнорировано подстановок: 0%)
Пайдаланылған әдебиеттер.

1. О.Косанов. Экология және адам
экологиясы. "Қазақстан мектебі",
№31991.
2. К.Сарманова, Н.К. Перкас.
Экологиялық білім беру бағ-
дарламасы. //Қазақстан мектебі, №8
1993.
3. ”ЭКОЛОГИЯ” Г.С Оспанова Г.Т
Бозшатаева Алматы 2002
4. Ж. Ж Жатқанбаев. Экология
негіздері, Алматы–2003
5.Оспанов Қ.И. «Құқық негіздері»
Алматы, 2002

Ұқсас жұмыстар
Білім беру мекемелерінің аумағын көгалдандыру
Елдімекенді көгалдандырудың негізгі жұмыстары
Көгалдандыру жұмыстарын пайдалана отырып, саябақтар тұрғызуды жобалау
Бала – бақша ауласын көгалдандыруды жоспарлау
Мектеп телімдерінде оқу тәжірибе жұмыстарын ұйымдастыру және ландшафтық дизайн
Көгалдандыру. Кішігірім саябақ тұрғызуды жобалау
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ТАБИҒИ-РЕСУРСТЫҚ ПОТЕНЦИАЛЫ ЖӘНЕ ОЛАРДЫҢ ЭКОНОМИКАЛЫҚ БАҒАСЫ
Жеке капиталдың ұдайы жаңғыртылуы
АҚШ ПЕН МЕКСИКА АРАСЫНДАҒЫ СОҒЫС, СОҒЫСТЫҢ НӘТИЖЕЛЕРІ
Азаматтық қорғау заңындағы өнеркәсіптік қауіпсіздік негіздері
Пәндер