Сын тұрғысынан ойлауды дамыту бағдарламасының өзге бағдарламалардан ерекшеліктері
Презентация қосу
ҚР Білім және ғылым министрлігі
Облыстық дарынды балаларға арналған ұлттық гимназия
Қазақстандағы білім беру жүйесіндегі өзгерістер енгізудің
қажеттілігі. Қазіргі заманғы Қазақстандағы жаңа білім беру
жүйесін қалыптастыру
Баймағамбетов Ерлан Русланұлы
Жоспар
1) ҚР Президентінің “Рухани жаңғыру” мақаласы
2) Білім берудегі үш тұғырлы тіл саясаты
3) Білім берудегі латын қарпіне көшу
4) Білім беру жүйесі туралы түсінік
5) Елбасының Ұстаз жалақысын көтеру тапсырмасы
6) Білім берудегі педагогикалық мониторинг жасау
7) Ұлттық тәрбие беру
8) Білім беру жүйесін ақпараттандыру
9) Қазіргі білім беру жүйесінің мақсаты
10) Қазіргі заманғы білім беру жүйесінің жаңашылдығы
11) 12 жылдық білім беру
12) Оқыту технологиясы
13) Жоғары білім берудегі инновациялық процестердің қарқынды өрлеуі
14) Ұстаздарға қойылатын талаптар
15) Білім беру жүйесіндегі жаңа ақпараттық технологиялар
Ұлттық тәрбие – рухани жаңғырудың негізі
Қазақстан Республикасының Президенті Нұрсұлтан
Назарбаевтың «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру»
атты бағдарламалық мақаласында «Біз жаңғыру
жолында бабалардан мирас болып, қанымызға сінген,
бүгінде тамырымызда бүлкілдеп жатқан ізгі
қасиеттерді қайта түлетуіміз керек» деп айтылған.
Біздің университеттің тәрбие жұмыстарының негізгі
мақсаты: рухани дүниесі бай, денсаулығы мықты,
азаматтылығы гуманизммен ұштасқан, инновациялық,
әлеуметтік-мәдени өзгерістерге қабілетті XXI ғасырға
лайықты, тұлғаның патриоттық сана-сезімін
қалыптастыру мен дамытуға жағдайлар жасау.
ҚР Президенті Нұрсұлтан Назарбаев Жолдауында мұғалімдердің
жалақысын 30-50 %-ға көбейтуді тапсырды
«2018 жылдың 1 қаңтарынан бастап мұғалім
мәртебесін арттыру мақсатымен білім берудің
жаңартылған мазмұнына көшкен ұстаздардың
лауазымдық жалақысын 30 %-ға көбейтуді
тапсырамын», - деді Мемлекет басшысы.
Жаңартылған мазмұн дегеніміз – халықаралық
стандарттарға сай келетін және Назарбаев
зияткерлік мектептерінде бейімделуден өткен
заманауи оқу бағдарламалары.
Мұндай жаңашылдық балаларға қажетті
функционалдық сауаттылық пен сыни
тұрғыдан ойлау қабілетін дарытады.
Мұғалім - өзінің білімін үздіксіз
көтеріп отырғанда ғана
мұғалім, ал оқуды, ізденуді
тоқтатқанмен оның мұғалімдігі
де жойылады.К.Д.Ушинский.
Елбасымыздың «Жаңа әлемдегі жаңа Қазақстан»
атты Халқына Жолдауында: “Тілдердің үштұғырлығы
мәдени жобасын кезеңдеп жүзеге асыруды қолға
алуды ұсынамын. Қазақстан бүкіл әлемге халқы үш
тілді пайдаланатын мәдениетті ел ретінде танылуға
тиіс. Бұлар - қазақ тілі - мемлекеттік тіл, орыс тілі -
ұлтаралық қатынас тілі және ағылшын тілі -
жаһандық экономикаға ойдағыдай кіру тілі»,– деген
болатын. Қазір күлі әлем ортақ тіл – ағылшын тілінде
ақпарат алмасады. Ақпараттар ағымы қарқынды
дамыған сәтте көштен қалып қоймау керек.
Мұғалімдер үшін ең басты мәселе бұл тіл деңгейі мен
оқыту әдісінің орнықты болмауы. Яғни, толық
жетілмеген немесе ізденіссіз жасалған әдіс бұл
жерде қиындық туғызады. Назарбаев Зияткерлік
мектебінің мұғалімдері тілді тез меңгеру үшін CLIL
(Content and Language Integrating Learning) және
“Team teaching” әдістерін қолдануға кеңес берді. CLIL
– бұл кезде сабақ немесе сабақтың бір бөлігі тілді тез
үйрену мақсатында өзге тілде өткізлетін арнайы әдіс.
Қазақстан Президенті бұл реформа басқа тілдердің
дамуына нұқсан келтірмей, азаматтардың құқықтарын
бұзбауға тиіс екеніне ерекше тоқталды. - Қазақ тілінің
латын қарпіне көшуі орыс тілді азаматтардың
құқықтарын, орыс тілі мен басқа да тілдердің
мүмкіндіктерін шектемейді. Орыс тілінің кирилл қарпінде
қолданылуы өзгеріссіз қалады. Ол бұрынғыдай қызмет
атқара беретін болады. Жаңа әліпбиге көшу қазақ тілін
меңгеруді жеңілдетеді, - деді Нұрсұлтан Назарбаев.
Елбасы латын қарпіне көшу күрделі үдеріс екенін,
сондай-ақ оның мақсаты тілімізді дамыту және оны
әлемдік ақпараттық кеңістікке шығару үшін жағдай
жасау болып табылатынын атап өтті. Бұдан бөлек,
Мемлекет басшысы жаңа әліпбиді білім беру жүйесіне
енгізу үшін мұғалімдер мен әдістемелік базаны дайындау
қажеттігін айтып, Үкіметке оны кезең-кезеңімен енгізу
жөніндегі жоспар әзірлеуді тапсырды. Соңында
Нұрсұлтан Назарбаев қазақ әліпбиін реформалауға
қолдау білдіріп, оны іске асыруға белсенді атсалысқан
барша қазақстандықтарға, ғалымдар мен
№ 1 Білім беру жүйесі
Білім беру жүйесі - сабақтастығы бар білім беру
бағдарламалары мен әр түрлі деңгей мен бағыттағы
мемлекеттік білім беру стандарттары жүйесінің, оларды
әртүрлі ұйымдастыру құқықтық формадағы, типтегі
және түрдегі білім беру мекемелерінде іске асырушы
тармақтардың, сонымен бірге білім беруді басқару
органдары жүйесінің жиыны.
«Қазақстан-2050» стратегиясы: қалыптасқан мемлекеттің
жаңа саяси бағыты» атты Жолдауында «Білім және кәсіби
машық - заманауи білім беру жүйесінің, кадр даярлау мен
қайта даярлаудың негізгі бағдары. Бәсекеге қабілетті
дамыған мемлекет болу үшін біз сауаттылығы жоғары елге
айналуымыз керек. Барлық жеткіншек ұрпақтың
функционалдық сауаттылығына да зор көңіл бөлу қажет»
Елбасы Н.Ә.Назарбаев
№2
Қазіргі білім беру жүйесінің мақсаты - бәсекеге қабілетті маман дайындау. Мектеп – үйрететін орта,
оның жүрегі - мұғалім. Ізденімпаз мұғалімнің шығармашылығындағы ерекше тұс - оның сабақты
түрлендіріп, тұлғаның жүрегіне жол таба білуі. Ұстаз атана білу, оны қадір тұту, қастерлеу, арындай
таза ұстау - әр мұғалімнің борышы. Ол өз кәсібін, өз пәнін , барлық шәкіртін , мектебін шексіз сүйетін
адам.Өзгермелі қоғамдағы жаңа формация мұғалімі – педагогикалық құралдардың барлығын
меңгерген, тұрақты өзін-өзі жетілдіруге талпынған, рухани дамыған, толысқан шығармашыл тұлға
құзыреті.Жаңа формация мұғалімі табысы, біліктері арқылы қалыптасады, дамиды. Нарық
жағдайындағы мұғалімге қойылатын талаптар : бәсекеге қабілеттілігі, білім беру сапасының жоғары
болуы, кәсіби шеберлігі, әдістемелік жұмыстағы шеберлігі.
Осы айтылғандарды жинақтай келіп, жаңа формация мұғалімі- рефлекцияға қабілетті, өзін-өзі жүзеге
асыруға талпынған әдіснамалық , зерттеушілік, дидактикалық - әдістемелік, әлеуметтік
тұлғалы,коммуникативтілік, ақпараттық және тағы басқа құдыреттіліктердің жоғары деңгейімен
сипатталатын рухани- адамгершілікті, азаматтық жауапты, белсенді, сауатты, шығармашыл тұлға.
Нәтижеге бағытталған білім моделі мен басқарудың жаңа парадигмасы аясында жекелеген ұғымдар
мен нормаларды және тиімді педагогикалық технологияларды меңгеру үшін педагогтардың кәсіби
мәдениетін дамытуға бағытталған оқу қажеттіліктері туындылап отыр.
№ 3 Білім беру үрдісіндегі жаңа ақпараттық
технологиялар
Бүгінгі заман талабы білім беру жүйесінің алдына жаңа міндеттер қойып отыр. Өркендеп бара жатқан
әлемдік мәдениетпен иық теңестіре алатын ел болу үшін ұлттық рухтағы қағидалары мен әлемдік
білім беру технологияларын ұштастыра қолдану қажеттігі туындап отыр. Қазіргі білім берудің
стратегиялық мақсаты өз жауапкершілігін сезіне алатын, өздігінен әрекет етуге қабілетті, барлық істе
сауатты (іскер) тұлғаны тәрбиелеуді қамтамасыз ету болып табылады. Сондықтан қазіргі білім беру
жүйесінде жаңа технологияларды енгізу күннен күнге басты талапқа айналып, осы әдістерді жетілдіре
түсу қажеттігі күшейіп келеді.
Мәдениетті қоғамның қазіргі кезеңі ақпараттандыру үрдісімен сипатталады. Қоғамды ақпараттандыру
дегеніміз — глобалды әлеуметтік процесс. Қазіргі қоғамды ақпараттандыру үрдісінің бағыттарының
бірі білім беруді ақпараттандыру болып табылады. Білім беруді ақпараттандыру — бұл білім беру
ортасын оқытудың, тәрбиенің психологиялық-педагогикалық мақсаттарына бағытталған
ақпараттық технологияларды қолайлы пайдалану мен өңдеу тәжірибесімен және әдістемесімен
қамтамасыз ету процесі.
Əлемдегі технологиялық даму тұрақты технологиялық жаңару есебінен қоғамның дамуы деп
түсіндіріледі. Қазіргі заманғы ақпараттық қоғам оның мүшелерінің ақпараттық технологияларды
қолдануға дайын болуларын талап етеді.
Білім мен техниканың дамуымен жаңа технологиялар пайда болды, мысалы, орасан зор оқыту
ресурстары бар электрондық, ақпараттық. Сол кезде пайда болатын сапалық өзгерістер үйреншікті
оқыту процесі дәстүрлі әдістемелермен, оқыту құралдарымен және сонымен бірге оқытушының жеке
қабілеттерімен шектелмейтінін көрсетеді. Жаңа техникалық, ақпараттық, полиграфиялық,
аудиовизуалды құралдар пайда болып жатыр. Ол құралдардың білім беру процесіне белгілі бір
өзгешеліктерді енгізе отырып, сол процестің ажыратылмайтын компоненттері болатын өзіндік
әдістемелері бар.
Білім беру үрдісіндегі жаңа ақпараттық
технологиялар
«E-learning» Білім беру менеджменті
электрондық оқыту Мақсаты:
Мақсаты: Білім беруді басқарудың
Білім беру процесінің мемлекеттік-қоғамдық
барлық қатысушыларының жүйесін қалыптастыру.
үздік білім беру Міндеттері:
ресурстары мен 1. Білім берудегі
технологияларына тең қол
менеджментті жетілдіру,
жеткізуін қамтамасыз ету.
оның ішінде корпоративтік
Міндеті: басқару принциптерін енгізу,
Оқу процесін білім беруде мемлекеттік-
автоматтандыруды енгізу жеке әріптестік жүйесін
үшін жағдай жасау. қалыптастыру.
Нысаналы индикатор: 2. Білім беруді дамытудың
Білім беру ұйымдарында мониторинг жүйесін
электрондық оқыту жүйесі жетілдіру, оның ішінде
қолданылады (2015 жылы халықаралық талаптарды
– 50 %, 2020 жылы – 90 %). ескере отырып, ұлттық білім
статистикасын құру.
Инклюзивті білім жүйесін дамыту
2015 жылға қарай аталған 2020 жылға қарай мектептерде
міндетті шешу үшін: мүгедек балалар үшін көтергіш
жабдықтар, пандустар, санитарлық
мүмкіндіктері шектеулі бөлмелерде арнайы құралдар
балаларды біріктіріп орнату, тұтқалармен, арнайы
оқытудың модульдік парталармен, үстелдермен және
бағдарламалары; басқа да арнайы компенсаторлық
құралдармен жарақтандыру
мүмкіндіктері шектеулі арқылы «кедергісіз аймақтар»
балаларды жалпы білім құрылады.
беретін ортада біріктіріп 3030 мектепте мүмкіндіктері
оқыту ережесі әзірленеді, шектеулі балаларды оқытуға және
түрлі кемістігі бар балалар тәрбиелеуге тең қол жеткізу үшін
үшін бірігу нысандары жағдайлар жасалады
(мектептерде педагог-
анықталады;
дефектологтардың, балаларды
мүгедек балаларға психологиялық-педагогикалық
қашықтықтан білім беруді сүйемелдеудің, арнайы жеке
ұйымдастыру қағидалары техникалық және компенсаторлық
әзірленеді. құралдардың болуы).
Мектептегі тамақтану
2011 жылдан бастап облыстардың, 2015 жылға қарай табысы аз отбасы
Астана және Алматы қалаларының оқушыларының 100 %-ы және
білім беру органдарының жанынан 2020 жылға қарай
мектепте тамақтануды мектептердің бастауыш және
ұйымдастырудың, оның ішінде білім мектепалды сыныптар
беру ұйымдарының білім оқушыларының 100 %-ы ыстық
алушылары мен дәрумендірілген тамақпен тегін
қамтамасыз етіледі.
тәрбиеленушілерінің тамақтану
сапасы мен қауіпсіздігінің
2020 жылға қарай орта жалпы білім
мониторингі бойынша беретін ауыл мектептерінің
100 %-ында күрделі
ведомствоаралық сарапшы топтар
жөндеуден өткен және жаңа
құрылады.
жабдықтармен жарақтандырылған
Мектеп оқушыларын тегін
толық кезеңдік асхана жұмыс істейтін
тамақтанумен қамту көрсеткіші болады.
барлық
"Жаманнан деңгейдегі
жарты әкімдер
қасық ас қалар". Десе де ата-аналар 2020 жылға қарай мектептің барлық
рейтингін
мектептегі бағалауға
тамақтың енгізіледі:
60-70 пайызының тіпті мал екеш
оқушысы мектептерде стационарлық
мал жемейтіндей дәмсіз деп шулап жатады. Бәріне
2012 жылы – табысы аз су тазартқыштар, спенсерлер,
бірдей топырақ шашпасақ та, дауға ұласқан оқиғалар
отбасылардан
көп. Неге? шыққан
Тағамның сапалы оқушыларға,
пісірілуін кім қадағалайды? диспенсерлер және басқа да
2020 жылы
Қабылданған – бастауыш
қаулыға және
сай мектептегі ас мәзірі қандай құралдар орнату арқылы экологиялық
болу керек?
мектепалды сыныптар таза ауызБатыс Қазақстан,
сумен қамтамасыз етіледі.
Елімізде мектеп жасындағы балалар арасында ас
оқушыларына.
қорыту жүйесі ауруларының көбейгеніне назар аударған
Атырау, Астана
жөн. 14 жасқа дейінгі жасөспірімдердің 21,5 пайызы, қалаларының
яғни әрбір бесінші жас жеткіншек артық салмақтың
зардабын тартып отыр. Оның бәрі дұрыс
бастауыш сынып
тамақтанбағаннан туындап отырған мәселе екенін оқушылары тегін
мамандар алға тартады.
Сондай-ақ, мектепте тағам рационы бойынша бірыңғай
тамақтана алады.
стандарттың енгізілгеніне екі жыл болса да, ол туралы
Өмір бойы оқу
Мақсаты: Өмір бойы оқу білім
Өмір бойы білім алу алудың барлық
жүйесінің жұмыс істеуін деңгейінде адамның
қамтамасыз ету. білім алуға деген
қажеттіліктерін
Міндеті: қанағаттандырудың
Баршаға арналған білім, түрлі мүмкіндіктерін
өмір бойы білім алу үшін жасау есебінен жүзеге
жағдай жасау. асырылады.
Нысаналы индикатор: 2020 жылға қарай өмір
Барлық жастағылар бойы оқу үшін жасына,
үшін білім берудің білімі мен кәсіби
әртүрлі нысандары мен біліктілік деңгейіне
типтерін енгізу. қарамастан жағдайлар
жасалатын болады.
Тәрбие жұмысы және жастар саясаты
Мақсаты: Нысаналы индикатор:
Жастардың бойында белсенді Жастар саясаты
азаматтық ұстанымды, саласындағы іс-шараларды
әлеуметтік жауапкершілікті, іске асыруға белсенді
отансүйгіштік сезімді, жоғары қатысатын жастардың
адамгершілік және олардың жалпы санынан
көшбасшылық қасиеттерді үлесі (2015 жылы – 27 %,
қалыптастыру. 2020 жылы – 55
Міндеті: %).
Жастарды отансүйгіштікке
тәрбиелеу және олардың Жастар саясатын іске
азаматтық белсенділігін, асыру қазақстандық
әлеуметтік жауапкершілігін патриотизмді, рухани-
және әлеуетін ашу тетіктерін адамгершілік мәдениетті
қалыптастыру жөніндегі
тәрбиелеу, ұлттық
шаралар кешенін іске асыру.
сәйкестікті қалыптастыру
негізінде жүзеге асырылады.
Болжамды қаржы шығындары (күрделі және ағымдағы)
Шығын құрылымында АКТ мен 2011 жылы – 59,7 млрд. теңге;
электрондық оқытуды 2012 жылы – 62,3 млрд. теңге;
дамытуға, 3 ауысымды және 2013 жылы – 52,8 млрд. теңге;
апатты жағдайдағы 2014 жылы – 145,9 млрд. теңге;
мектептердің орнына 2015 жылы – 140,4 млрд. теңге.
бейіндік, «Назарбаев зияткерлік Бағдарламаның іс шараларын
мектептерін» салуға, жетекші жергілікті бюджеттен
ЖОО-ларға шетелдік ғалымдар қаржыландыру жыл сайын тиісті
мен консультанттарды тартуға, жергілікті бюджеттерден білім
магистратура мен беру жүйесін дамытуға бөлінетін
докторантураға қабылдау қаражат шеңберінде жүзеге
бойынша мемлекеттік білім беру асырылатын болады.
тапсырысына шығындар басым. *2011 – 2015 жылдарға арналған
Бағдарламаның бірінші кезеңін Бағдарламаны қаржыландыру
республикалық бюджеттен көлемі Қазақстан Республикасының
заңнамасына сәйкес тиісті қаржы
қаржыландырудың қосымша
жылдарына арналған
көлемі 461,1* млрд. теңгені
республикалық бюджетті бекіту
құрайды, оның ішінде: кезінде нақтыланатын болады.
Қазіргі заманғы білім беру жүйесінің жаңашылдығы
Қазақстан Республикасының білім беру саласындағы бүгінгі басты
міндеттерінің бірі– жастарға терең білім беру. Ал, оның негізі
техникалық және кәсіптік білім берудің оқыту үрдісін жақсартуға
жаңа технологияларды енгізу болып табылады. Оқу тәрбие үрдісіне
жаңа инновациялық әдіс тәсілдерді енгізу оқушылардың білімге
деген қызығушылығын, талпынысын арттырып өз бетімен ізденуге
шығармашылық еңбек етуге жол салады. Оқушылар терең де
жүйелі білім және әдістемелік тәсілдерді жетік меңгерген болуы
тиіс. Пәндерді оқытуда тиімді әдіс – тәсілдерді пайдалана отырып,
сабақты қызғылықты да тартымды өткізу мұғалімнің шеберлігіне
байланысты. Қoғaм дaмығaн сaйын, бaрлық құрылым бiргe
дaмиды.
Қазіргі таңда кәсіптік және технологиялық білім беру үрдісінде
кеңінен қолданылып жүрген бірнеше инновациялық
технологияларды атап көрсетуге болады.
Қазақстан Республикасының 12 жылдық білім бер
Қазақстан Республикасының 12 жылдық білім беру тұжырымдамасында
педагог кадрлардың кәсіби - тұлғалық құзыреттілігін қалыптастыру басты
мақсат екендігін атай келе, 12 жылдық білім беруде педагог төмендегідей
құзыреттіліктерді игеруі міндетті деп көрсетілген.
Арнайы құзыреттілік- өзінің кәсіби дамуын жобалай білетін қабілеті.
Әлеуметтік құзыреттілік- кәсіптік қызметімен айналысу қабілеті.
Білім беру құзыреттілігі - педагогикалық және әлеуметтік
психологияның негііздерін қолдана білу қабілеті.
Оқытудың 12 жылдық Оқытудың 11 жылдық
Жылдар
бағдарламасы бойынша бағдарламасы бойынша
2015 – 2016 1,5,11 2,3,4,6,7,8,9,11
2016 – 2017 1,2,5,6,11,12 3,4,7,8,9
2017 – 2018 1,2,3,5,6,7,11,12 4,8,9
2018 – 2019 1,2,3,4,5,6,7,8,11,12 9
2019 – 2020 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,12
Білім беру жүйесіндегі инновациялық
технологиялар
• проблемалық
оқыту;
• дамыта оқыту;
• деңгейлеп оқыту;
• дәстүрлі оқыту;
• модульдік оқыту
• сұрақ-жауап
ойындары;
• цифрлық білім
беру ресурстары.
ЖОО білім берудегі инновациялық
үдерістердің қарқынды өрлеуі
Нәтижеге
бағыттылған
Нәтижеге бағытталған сабақ: нысандар:
іскер ойын; өз бетімен,
шығармашылықпен
сабақ- лекция; жұмыс істеуін
сабақ – қадағалау;
консультация; үй тапсырмасын
тексеру;
тақырыптық есеп бақылау жұмыстары;
сабақ; тақырыптық есеп;
семинар сабақ; деңгейлік
тапсырмалар;
конференция; тоқсандық қорытынды;
дебат сайыс ҰБТ көрсеткіштері;
Олимпиада нәтижесі;
Пікірсайысқа қатысу.
«Оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту»
технологиясы несімен өзіне баурап алды:
кез келген ұстазға сапалы сабақ беруге мүмкіндік
беретіндігімен;
оқыту мен ұйымдастырудың тиімді əдістерінің
көптігімен. Бұл бағдарламада жүзге тарта
стратегия бар екені белгілі. Сол əдіс-тəсілдерді
жақсылап игеріп, ішінен қажеттілерін таңдау
арқылы əр сабақтың мақсат-міндеттерін тиімді
де оңтайлы жолмен жүзеге асыруға мүмкіндік
мол.
«Сын тұрғысынан ойлауды дамыту»
бағдарламасының өзге бағдарламалардан
ерекшеліктері;
сын тұрғысынан ойлау сабақтарының
алғышарттары.
Оқыту әдіс-тәсілдері:
Орта білім беру құндылықтары: қазақстандық отансүйгіштік және азаматтық
жауапкершілік; құрмет; ынтымақтастық; еңбек және шығармашылық; ашықтық;
өмір бойы білім алу.
Тұлғалық-бағдарланған тәсіл— педагогтің назарын оқушы тұлғасының
тұтастығына, оның тек ақылойы, азаматтық жауапкершілік сезімінің ғана емес,
сондай-ақ эмоционалдық, эстетикалық, шығармашылық нышандары мен даму
мүмкіндіктерімен қоса рухани дамуы туралы қамқорлыққа шоғырландыруды
көздейді.
Жүйелік-әрекетті тәсіл— оқу-тәрбие үдерісінде оқушының өз бетінше білім
алуына бағытталып, осы мақсатта мұғалімнің тиімді іс-әрекеттің түрлі
формаларын қолдануын көздейді.
Коммуникативтік тәсіл-бірінші кезекте оқушылардың ауызша және жазбаша
сөйлеу дағдыларын дамытуға, қарастырып отырған мәтін, қатысып отырған
әңгіме мазмұнын түсініп, туындаған жағдаятқа сәйкес тілді қолданып үйренуге
бағытталған.
Интегративтік тәсіл-оқу үдерісін жобалау және өткізу кезінде әр түрлі оқу
пәндерінің мазмұнын өзара кіріктіру есебінен оқушыда әлемнің тұтас бейнесін
қалыптастыруға жәрдемдеседі.
Зерттеу тәсілі — зерттеушілік әрекет дағдыларын дамытуға, ғылыми таным
әдістерімен танысуға жәрдемдеседі, оқушыларда танымдық қызығушылық
қалыптастырады.
Интербелсенді әдіс– үйретуші мен үйренушілердің өзара әрекеттесуін
оқытудың негізі деп танитын және сондай қатынасқа жағдай жасайтын
әдістер. (inter – аралық, бiрнеше, action- әрекет дегендi бiлдiредi) Өзара
әрекеттестiк әдетте, белгiлi бiр мәселенi шешу, ол шешiмнiң тиiмдiлiгi Бiз
оқытуды және бiлiм берудi, егер сабақ барысында мұғалiм мен оқушы арасында
Мектепішілік сапа қызметінің (бұдан әрі – МІСҚ) жұмысы оқудың
барлық сатысында білім беру процесінің сапасы туралы нақты
объективті ақпаратты қамтамасыз етуді және басқарушылық
ақпараттық ағымдарды реттеуді көздейді. Білімді дамытудың
мемлекеттік бағдарламасын іске асыруға бағытталған МІСҚ
басқарушылық, ашықтық және ынтымақтастық
қағидаттарының негізінде әрекет етеді. Басқарушылық
қағидаты білім сапасын қамтамасыз ету үшін МІСҚ барлық
компоненттерін: мақсаттарын, мазмұнын, нысандарын,
нәтижесін жобалауды білдіреді. Ашықтық қағидаты мектеп
қоғамдастығының мектебіміздің білім беру стратегиясын
мектеп сайты, Күнделік, ата-аналар қоғамдастығымен
кездесулер арқылы іске асыру барысы туралы
хабардарлығымен қамтамасыз етіледі. Ынтымақтастық
қағидаты оқушылар мен ата-аналар қоғамын білім беру
қызметін бағалауға тарту арқылы іске асырылады.
Ұстаздарға қойылатын талаптар: бәсекеге қабілеттілігі,
білім беру сапасының жоғары болуы, кәсіби шеберлігі,
әдістемелік жұмыстағы шеберлігі. Осы айтылғандарды
жинақтай келіп, ұстаз — рефлекцияға қабілетті, өзін-өзі
жүзеге асыруға талпынған әдіснамалық, зерттеушілік,
дидактикалық-әдістемелік, әлеуметтік тұлғалы,
коммуникативтілік, ақпараттық және тағы басқа
құзыреттіліктердің жоғары деңгейімен сипатталатын
рухани-адамгершілікті, азаматтық жауапты, белсенді,
сауатты, шығармашыл тұлға болу керек деп тұжырымдауға
болады.Бұл бағытта мектеп ұстаздарының біліктілігін
арттыру -басты мақсат болып табылады.
Қазақ баласының бойында Абай атамыз айтқандай,
«Ыстық қайрат, нұрлы ақыл, жылы жүрек болуы - өмір
сүрудің басты заңдылығы болса, ол үш қасиетті
шәкірттердің бойына сіңіру- ұстаздардың міндеті екені
даусыз.
Оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлау сабақтарында
мына мəселелерге назар аударылады:
Сабақты белсенді өткізіп, əр баладан еркін жауап алуға
жағдай жасау.
Сенімділікке тəрбиелеу үшін баланың жауабын санмен
бағаламау.
Қиялын дамыту үшін «менің ойымша» деген жауапқа
дағдыландыру.
Əр түрлі жауапқа бірдей қарау, жақсысын мадақтап,
нашарын сынамау.
Тіл байлығын дамыту үшін, қалайда жауапты соңына
дейін тыңдау.
Жауап беруге тілек білдірмеген баланы өз еркінсіз, қинап
сұрамау.
Баланың дүниетанымының кеңіп, рухани өсуіне жағдай
жасау.
Жеке тұлға ретінде «мен» деген рөлін көтеру, өз пікірін
қалыптастыру.
Ақпараттық коммуникациялық
технологиялардың бірі — Интернет. Интернет оқу
үрдісін жеңілдетіп, сабақты қызықты, əрі тиімді
ұйымдастыруға, оқу-білім сапасын көтеру үшін
көптеген мүмкіндіктер береді:
сұраныс бойынша ақпарат алу;
Интернет тараптарында берілген пəн бойынша
тапсырмалар мен жаттығулар орындау;
пəн бойынша əр деңгейде тест жұмыстарын
ұйымдастыру;
сабақ тақырыбына байланысты ақпарат көздерін
табу;
тақырыптық жобалар дайындау;
шетел авторларының шығармаларымен танысу;
электронды сөздіктерді қолдану;
электронды пошта арқылы шетелдіктермен хат
алмасу;
аудио-, бейнематериалдар қолдану.
ҚОРЫТЫНДЫ
Оқу процесінде жеке тұлғаның білікті маман етуге
бағытталған оқыту тәсілдерін озық тәжірибемен
сабақтастыру бүгінде күн тәртібіне шықты. Өйткені,белгілі
бір оқу орнын бітіріп шыққан түлектің алған білімі жұмыс
берушінің талабымен сәйкес келе бермейді. Ақыры, сол
маманға мұқтаж болып отырған жұмыс беруші жас кадрды
қайтадан даярлап, оқытуға мәжбүр. Бесаспап жұмысшы
мамандар даярлау – бүгінгі күннің басты мәселесі.
Сондықтан да кәсіптік білім беру саласында студенттерді
кәсіби мамандыққа үйрету және тәрбиелеуде өндірістік
оқыту шеберлері педагог болып саналады. Оқу процесін
жетілдіру, оқушылардың қазіргі кезеңдегі технологиялық
процестерді меңгеруі үшін өндірістік оқытуда көптеген
инновациялық әдәстерді тиімді қолдана отырып,
мамандығын жақсы меңгерген, білімін әрі қарай жетілдіріп
отыратын білікті де, білімді кәсіби мамандар даярлауға
әбден болады деп есептеймін.
Қазақстан әлемнің тиімді дамып келе жатқан
елдерінің қатарына қосылу міндетін алға қойып
отыр. Оның негізгі инновациялық экономиканы
құруда, яғни ұлттық инновациялық жүйені
қалыптастыру арқылы мүмкін болады. Білім жер
бетіндегі миллиардтаған адам баласының
негізгі іс-әрекетіне айналды. Білімнің қоғам
өміріндегі рөлі мен орны, оның әлеуметтік
функциялары мен міндеттері, мәселелері мен
қарама- қайшылықтары, оны дағдарысты
жағдайдан шығарудың және маңызды
мәселелерін шешудің тәсілдері білім саласын
зерттейтін педагогика ғылымының
әдіснамасын, оның ішінде білім мен тәрбиенің
әдіснамасын түбегейлі қайта қарау міндеті
бүгінгі таңда маңызды мәселе болып табылады.
Сондықтан білімді құндылық ретінде қарастыру
басты міндеттердің біріне айналуда.
Әдебиеттер
1.http://www.akorda.kz/kz/events/akorda_news/press_conferences/memleket-basshysynyn-bolashakka-
bagdar-ruhani-zhangyru-atty-makalasy «рухани жаңғыру» Елбасының халыққа жолдауы
2.Ишанғалиева А.М. Құзыреттілік — білім мен мүмкіндіктің бірігуі // Шетел тілін оқыту әдістемесі.
— — № 2. — 34-б.
3.Бабаев С., Қазиева К. Педагогикалық инновациялар мен педагогикалық озат технологиялар —
талапшаң мұғалім еншісі // Бастауыш мектеп. — 2011. — № 4. — 25-б.
4.Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ə.Назарбаевтың «Əлеуметтік-экономикалық
жаңғырту — Қазақстан дамуының басты бағыты» атты халыққа жолдауы // Егемен Қазақстан.,
2012. — № 41–42 (27114). — 28 қаңт.
5.Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңы // Қазақстан мұғалімі. — 1999. — 23 шілде. —
2–5-б.
6.Полат Е.С. Интернет на уроках иностранного языка // Иностранные языки в школе. — 2001. — №
7.Государственная программа развития образования в Республике Казахстан на 2011-2020 годы /
www.edu.gov.kz/ru/zakonodatelstvo
8.Об особенностях преподавания основ наук в общеобразовательных организациях (в том числе,
реализующих инклюзивное образование) Республики Казахстан в 2014-2015 учебном году.
Инструктивно-методическое письмо. – Астана: НАО им. И. Алтынсарина, 2014. – 181 с.
http://www.edu.gov.kz/sites/default/files/mon_rk_imp_2014-2015_gg._rus_.doc
9.Пригожин А.И. Нововведения: стимулы и препятствия (социальные проблемы инноватики). – М.:
Политиздат, – 271 с.
10.Медведев В.П. Инновации как средство обеспечения конкурентоспособности организации. – М.:
Магистр, – 159 с.
11.Исследовательские университеты США: механизм интеграции науки и образования / под ред.
проф. В.Б. Супяна. – М.: Магистр, 2009. – 399 с.
12.Кервенова М.М., Абенова К.М. Білім беру жүйесі Білім беру Технология
Қарағанды университетiнiң хабаршысы
Назар салып тыңдағандарыңызға
алғыс білдіреміз!
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz