Қазақстан республикасының білім беру бағдарламалары




Презентация қосу
Марат Оспанов атындағы Батыс Қазақстан
мемлекеттік медицина университеті

Студенттің өзіндік
жұмысы
Тақырыбы: ҚР білім жүйесіне әлеуметтанулық
талдау
Орындаған:Нұрғали Меруерт
Тексерген:Айтжанова Жанат Ерғалиевна
Жоспар
Кіріспе
Негізгі бөлім

Қазақстан республикасының білім беру
бағдарламалары
Ұлттық Бірыңғай Тестілеу
12 жылдық білім беру бағдарламасы
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым
министрлігі «Ұлттық тестілеу орталығы»
Республикалық мемлекеттік қазыналық кәсіпорыны
(бұдан әрі ҰТО) 1992 жылы құрылған.

Ұлттық тестілеу орталығының миссиясы - Ұлттық
білім беру сапасын бағалау жүйесі аясында өткізілетін
шараларды ұйымдастырушылық-технологиялық
қамтамасыз ету.

ҰТО қызметінің басты мақсаты - Қазақстанның білім
беру жүйесіндегі сырттай тапсырылатын емтихандар
мен мониторингтердің барлық түрлерін ұйымдастыру
және өткізу, сонымен қатар оларға тест
тапсырмалары базасын қалыптастыру болып
табылады.
Ұлттық Тестілеу Орталығының негізгі іс-шаралар
қатарына:
Ұлттық бірыңғай тестілеу,
Талапкерлерді кешенді тестілеу,
Жоғары және орта білім беру ұйымдарындағы оқу
жетістіктерін сырттай бағалау,
Мемлекеттік аттестаттау барысында білім беру
ұйымдарында білім алушыларды кешенді тестілеу,
Педагог қызметкерлерді біліктілікке тестілеу,
Магистратура және докторантураға шет тілдерінен
түсу емтихандары,
Қазақ тілін меңгеру деңгейін бағалау жүйесі – ҚАЗТЕСТ

жатады.
Ұлттық бірыңғай тестілеу — Қазақстан Республикасында
қолданылатын мектеп бітірушілердің білімін сынау жүйесі.
ҰБТ-ның нәтижесі жалпы және орта білім ұйымдары бойынша
мемлекеттік аттестацияның қорытындысы ретінде
есептеледі, ал қабылдау емтиханы ретінде колледждермен,
ЖОО-мен есептелінеді.
Оқушының Қазақстан университеттеріне түсу мүмкіншілігі
(грант және ақылы бөлім) және қорытынды аттестатының
бағасы оның ҰБТ-да алған баллдардың санына байланысты
болады. ҰБТ-ның баллдары тағы «Болашақ» атты
президенттік шәкіртақы (стипендия) алуға мүмкіндік береді.
Ұлттық бірыңғай тестілеу кезеңі 5 лектен тұрады және
маусымның алғашқы күндерінен басталады (10 күн, 1 лек = 2 күн).
ҰБТ бір кезеңнен өтеді және 140 баллдық шкаламен бағаланады.
Оқушылар бір күннің ішінде бес пәннен тест тапсырады:
Математикалық сауаттылық, Қазақстан тарихы, оқу
сауаттылығы және таңдалған пән (шет тілі (ағылшын тілі,
неміс тілі, француз тілі), биология, география, химия, физика,
әдебиет) — әрбір пән 20 және таңдау пән 30 ( соңғы 10 сұрақ 2
дұрыс жауаппен беріліп, 2 баллдық шкала болып
есептеледі)сұрақтан тұрады. ҰБТ-ның жүргізілуіне 3,5 сағат.
Жоғарғы оқу орындарына түсушілердің минималды өту балы 100
(ұлттық университеттерге түсу үшін 120-140 балл).ҰБТ сонымен
бірге маңызды психологиялық сынау болып табылады.
«Қазір тестті бір рет тапсыра алмасаң, екінші рет өтуге мүмкіндік
бар. Екінші рет өтпесе де, жарты жыл дайындалуға болады. Сосын
жоғары оқу орнына түсе аласыздар. Негізі, бүгінде білім министрлігі
осы мәселені жан-жақты зерделеп, Америка мен Англиядағы SAT
сияқты тестті 9-11 рет тапсыратындай жағдайды қарастырып
отыр. Себебі әрбір баланың тестті қайта тапсыруға құқығы бар. Бала
бірден «ашылмауы» мүмкін. Ол алаңдайды, қобалжиды және тағысын
тағылар. Сондықтан оған тестті тапсыруға бірнеше мүмкіндік берілуі
керек», - деді вице-министр Республикалық жастар форумының білім
беру саласына арналған пікірталас алаңында.
Сонымен қатар 12 жылдық білім беруге көшу
төмендегі мәселелерге ерекше көңіл бөледі:
-жаңа білім технологияларының енгізілуі;
-оқытудың дәстүрлі өнімсіз стилін ығыстырып,
оқушылардың танымдық белсенділігі мен өзіндік ойлауын
қамтамасыз ететін дамытушы, сындарлы білім беру моделіне
көшуі;
- терең және белсенді кәсіби бағдар берудің ерте жастан
басталуы;
-оқушы жастарға азаматтық-патриоттық, рухани-
адамгершілік, көпмәдениеттілік, денсаулық сақтау және
экологиялық тәрбие беру рөлінің күшейтілуі;
-өмірлік бағдар ретінде адам бойындағы құндылықтарға
қажет жағдайда түзету енгізу және жаңадан жасау;
- білім ұйымдарының оқушыны әлеуметтендірудегі рөлінің
артуы.
12 жылдық мектепке ауысу бірқатар
мәселелердің шешілуін талап етеді:

1.Бұл өзгерістің экономикалық негізделуі;
2.Бағдарламалық-әдістемелік қамтамасыз етілуі
(мемлекеттік стандарт, жаңа кітаптар);
3.Жаңа жүйеге лайық мұғалімдер даярлау,
мұғалімдерді қайта даярлау жүйесін жетілдіру;
4.Санитарлық-гигиеналық нормалар және негізгі
ережелеріне өзгерістер енгізу;
5.Мектепке дейінгі, бастауыш, орта жалпы және
жоғары бейіндік білім беруде сабақтастықтың болуы;
6.Білім саласын елдің тарихи дәстүріне,
мәдениетіне бейімдеу.
Әлем елдері тәжірибесінде әр мемлекеттің өзіне тән орта білім
беру жүйесі мен мектеп үлгісі, орта мектептердің әр
қайсысының қалыптасқан өзіндік ішкі құрылымы бар.
Дүниежүзінің аса дамыған елдерінде-АҚШ-та, Англияда,
Швейцарияда, Канада мен Германияда жалпы білім беру
ұзақтығы 12 не 13 жыл, Голландияда 14 жыл, ал Кореяда,
Жапонияда, Швецияда, Францияда, Италияда – 12 жыл. Тек
экономикасы жаңа дамып келе жатқан елдерде ғана орта
мектеп 10-11 жылдық.
Қазақстан Республикасының 12 жылдық білім беру
тұжырымдамасында педагог кадрлардың кәсіби -
тұлғалық құзыреттілігін қалыптастыру басты
мақсат екендігін атай келе, 12 жылдық білім беруде
педагог төмендегідей құзыреттіліктерді игеруі
міндетті деп көрсетілген.

Арнайы құзыреттілік- өзінің кәсіби дамуын жобалай
білетін қабілеті.

Әлеуметтік құзыреттілік- кәсіптік қызметімен
айналысу қабілеті.

Білім беру құзыреттілігі - педагогикалық және
әлеуметтік психологияның негііздерін қолдана білу
қабілеті.
«Жастарды біліммен кеңінен қамтып, олардың шетелге кетпеуін
болдырмау мақсатында біздің депутаттарымыз жергілікті
бюджеттердің есебінен қосымша гранттарды бөлуді ұсынған
болатын. Оны бюджет кодексі мен білім туралы заңға өзгерістер
енгізу арқылы жүзеге асыруға болады. Біз өз кезегімізде аталған
ұсынысты қолдаймыз. Әкімдіктер де колдап отыр. «Атамекен»
ұлттық кәсіпкерлер палатасы да, үкіметтік емес ұйымдар да оны
қолға алу қажет деп санайды. Қазіргі кезде Үкіметтің оң
шешіміне арналған қорытынды құжат дайын тұр», - деді
Е.Сағадиев .
Айта кетейік, биыл республикалық бюджеттің есебінен 31 700
мемлекеттік грант бөлінген болатын. «Соңғы бес жылдың ішінде
жалпы гранттардың саны 31 мыңның маңайында. Қазіргі кезде біз
депутаттардың қолдауымен грант санын көбейту жолдарын
қарастырып жатырмыз. Соның бірден-бір жолы - жергілікті
басқарушы органдардың есебінен грант санын ұлғайту. Әрине,
біздің түлектер үшін ол үлкен көмек болады», - дейді БҒМ Жоғары
және жоғары оқу орнынан кейінгі білім департаментінің
директоры Дархан Ахмед-Заки.
Қорытынды

Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә. Назарбаев «Қазақстан
2030» стратегиясында көрініс тапқан әлеуметтік секторда құрамдас
үш мәселеге - халықтың денсаулығына, жоғары білім деңгейіне және
ұлттық рухани – адамгершілік мәселелеріне Қазақстан халқының
назарын аударды. Аталған стратегияны орындау барысында Ел
Президенті әр жылы Қазақстан халқына Жолдауында келесі кезектегі
міндеттер туралы бағыт-бағдар беруде. Соның ішінде білім саласы да
бар. Мәселен, 2006 жылғы Жолдауының төртінші басымдығында білім
жүйесінің «бәсекеге барынша қабілетті 50 елдің қатарына кіру
стратегиясы» айтылған. Елбасы 2011 жылғы Қазақстан халқына
«Болашақтың іргесін бірге қалаймыз» атты Жолдауында да білім беру
саласына ерекше көңіл бөлді: «Мен үшін маңызды мемлекеттік
бағдарламаны: білім беру, денсаулық сақтау және тілдерді дамыту
бағдарламаларын бекіттім» деп атап көрсетті/1/. Ол үшін жалпы білім
беруді 12 жылдыққа көшіру, бейіндік мектептер ашу, оқушыларға білім
беруде олардың өмірлік тәжірбиесін ескеру, пәнаралық байланысты
нығайту, сол арқылы оқушыларға әлеуметтік-экономикалық тәлім –
тәрбие беру, соған лайықты жаңа тұрпатты ұстаздар даярлау қажет.
Пайдаланылған әдебиеттер

1.ҚР Заңы 2007 жылғы 27 шілдедегі № 319-III «Білім
туралы»
2."Ғылым туралы" 2001 ж. 9 шілдедегі № 225-II ҚР
Заңы
3.Бабаев С.Б., Оңалбек Ж.К. Жалпы педагогика.
Оқулық. Алматы: «Заң әдебиеті», 2007
4.Бұзайбақова К.Ж. Инновациялық педагогика негіздері.
Оқу құралы. Алматы: «Білім», 2009.

Ұқсас жұмыстар
ПЕДАГОГ МƏРТЕБЕСІ
Білім беру жүйесіндегі өзгерістерге негізделген әлемдік дамудың негізгі үрдістері қоғам дамуының қарқындылығы
Инклюзивті білім беруді дамытуды ақпаратты қамтамасыз ету
Білім мазмұнының түрлері
Оқу бағдарламалары
Сөйлеу бұзылыстары бар балалардың оқыту ерекшеліктері
Информатика сабағын түрлендірудегі жаңа ақпараттық технологиялар
Типтік бағдарлама
Тілдерді қолдану мен дамытудың мемлекеттік бағдарламасының мақсаттары мен міндеттері
Мемлекеттік стандарттар
Пәндер