Жасөспірімдік кезең




Презентация қосу
Жасөспірімдік
кезең

Орындаған:ПиП21
Садыкова Айгерим
Рахымбай Айдана
Жасөспірім кезеңі 15-16, 21-25 жас аралыққа
дейінгі жас мөлшерін қамтиды. Бұл кезең
адамның сенімсіздік пен жүйесіздік кезеңінен
шынайы ер жету шағы.

Жасөспірім даму барысында ұлы жол кешеді: өзімен және
қоршаған адамдарымен қарсылыққа түсе отырып
тұлғалықты иеленеді.

Айналасындағы ересектер жасөспірімнің есеюін
қабылдап, қоғамдық пайдалы істерге араластырса,
жасөспірімдік дамудың әлеуметтік жағдайы сәтті
болады.
Психологиялық тұжырымдамалардағы
жасөспірімдік кезең
Жасөспірімдер дағдарысы
Жасөспірімдік дағдарыс – балалық шақтан ересектік өмірге өту шегі.
Дағдарыс қанағаттандырылуы күрделі жаңа қажеттіліктірдің туындауымен
сипатталады. Сырт көзге қатаңдық, қырсықтық, тұйықтық т.б. көрініс береді.

Дағдарыс себептері

Сыртқы факторлар: Ішкі факторлар:
ересектердің үздіксіз ойлағанына қол жеткізуде
бақылауы, қамқорлығы. кедергі жасайтын әдеттер
Себебі жасөспірім өз мен мінез сапалары
мәселелерін өзбетімен (тыйымдар, әдеттер,
шешуге ұмтылады. ересектерге бағыну әдеті)
Жастық шақтың ерекшеліктері
Жасөспірімдердің когнитивті
саласындағы өзгерістер
Жасөспірімдердің бойындағы өзгерістер
Барлық мүшелері мен мүшелер жүйесінің
қалыптасуы толығымен жетіледі
Ағзадағы барлық физиологиялық
үдерістердің жүруінде, мінез-құлық
әрекеттерін басқаруда ми қыртысының реттеу
қызметі артады
Адамның дене еңбегі мен ой еңбегінің жұмыс
істеу қабілеті де артады
Тежелі үдерісінің басымдылығы байқалады
Жүйке жүйесі мен ішкі секреция бездерінің
қызметі бір-бірімен үйлесімді жүреді
Жеке мүшелерінің өсуі тоқтайды
Жыныстық тұрғыдан да толық жетіледі
Эстетикалық көңіл-күйі, ақыл-ой,
жауапкершілігі және т.б. қасиеттер толық
қалыптасады
Адамның нақты
физиологиялық жасы мен
оның психологиялық жасы
бірдей емес. Мамандардың
айтуынша адамның шын
жасын психологиялық
жағдайы мен өмірде көрген
тәжірибесі анықтайды екен.
Ал сіздің психологиялық
жасыңыз нешеде?
25 тұжырымды оқып, қаншалықты келісетіндігіңізді
анықтап, оған мынандай баға беріңіз:
Егер тұжырыммен толық келіссеңіз – 4 ұпай;
Егер жартылай тұжырыммен келіссеңіз – 3 ұпай;
Егер тұжырымның бір бөлігімен ғана келіссеңіз – 2
ұпай;
Егер тұжырыммен келіспесеңіз – 1 ұпай.
1) – Мен қалжыңдарды жақсы түсінемін, әзілдерді көтере аламын.
2) – Менің ішкі түйсігім (интуиция) жақсы дамыған, басқаларды да
бірден түсінемін.
3) – Менің болашағым көптеген қызықты оқиғаларға толы.
4) – Басқалар менімен дос болуды қалайды, мен басқаларға
ұнаймын.
5) – Маған ұқсамайтын, менің көзқарастарыммен келіспейтін адам
да мен үшін қызықты болып, маған ұнай алады.
6) – Кішкентай балаларды жақсы көремін.
7) – Түрлі қиын тапсырмаларды шешкенді ұнатамын.
8) – Қандай да бір істі бастағанда, оны барынша жақсы істеуге
тырысамын.
9) – Түрлі оқиғалардың себептері мен үшін қызықты.
10)– Жұмыстан басқа айналысатын хоббиім көп.
11)– Өмірдегі кез келген өзгерістерді жақсылыққа деп болжаймын.
12)– Менің жұмысым басқаларға пайда әкелетіндігіне сенімдімін.
13)– Армандар мен қияли ойларға салыну мен үшін үйреншікті іс.
14)– Жақсы музыка менің көңілімді көтере алады.
15)– Жаңашылдықты жақсы көремін, жаңа ойларды қуана
қабылдаймын.
16)– Қиындықтар алдында бой алдырмаймын, қайта
тырысып, дегеніме жетемін.
17)– Менің күлкім әр уақытта шын көңілімнен шығады.
18)– Ең үлкен сырларым мен құпияларымды айта алатындай
досым бар.
19)– Физикалық белсенділік, спорт, жаттығулар өмірімнің
таптырмас бөлігі.
20)– Жаңа адамдармен танысқанды ұнатамын.
21)– Қазір қолымнан келмейтін жаңа бір іспен айналысқым
келеді.
22)– Мен әр уақытта тартымды, сымбатты болғым келеді,
соған уақытымды бөліп, тырысамын.
23)– Кішкентай қиындықтар менің көңілімді бұза алмайды.
24)– Мен өмір сүріп жатқан кезеңім өзіме ұнайды.
25)– Менің сәтім түсетін "жұлдызды" уақытым әлі алда.
75 ұпайдан артық Биологиялық жасыңызға қарамастан, сіздің бойыңыздағы
жігер мен күш, өзіңізге деген сенімділік жетіп артылады. Сіздің достарыңыз көп,
болашаққа сеніп, басқаларға мейіріммен қарайсыз. Психологиялық тұрғыдан сіз
өте жассыз. Болашақта да осылай қалпыңызда қала беріңіз.
50-75 ұпай аралығында Өмір жолында сіз ерте есейіп, балалық шақтың кейбір
қызықтарын жіберіп қойған сияқтысыз. Өмірлік қиындықтар мен уайымдаулар,
күнделікті қажеттіліктер сізді қарапайым дүниелерден қуанту қасиетінен
арылтады. Алайда ол бойыңызға салмақтылық пен жауапкершілік береді. Сіз
психологиялық тұрғыдан қарағанда жас емессіз, алайда сізді «кәрі» деуге де
болмайды. Сізге кішкене сергектік пен өмірге деген оң көзқарас жетіспейді.
50 ұпайдан кем Сізді өмірде көпті көрген, жасына қарамай ерте есейген адам деп
айтуға болады. Сіз көп нәрсеге шын баға бере аласыз, бірақ осы себепті де көп
қызығушылықтарыңыз артта қалды. Мұндай психологиялық жағдай үлкен
кісілерге тән. Егер сіздің нақты жасыңыз әлі ондай болмаса, алдағы өмірді
қызықсыз өткізбей, оны өмірге толтыруға тырысыңыз .
«Жұдырықты ашу»
жаттығуы
Мақсаты:
Студенттер арасында бір-біріне деген сыйластықты, мейірімділікті, сенімділікті
қалыптастыру.
Нұсқау:Топ екіге бөлінеді. Бірінші топ жұдырықтарын түйіп отырады,
ал екіншісі сол жұдырықты ашуға тырысу керек. Оны күшпен емес, жақсы сөз,
комплимент айтып ашуы керек. Екі топ алмасып әрі қарай жалғастырады.
« Ұқсастық шегі» жаттығуы
Шарты : Қатысушылар жұптасып отырады , А 4 қағаз беті
және қалам қажет . Жанындағы жұбына қарап ,
ұқсастықты тауып , " Біздің ұқсастығымыз ." деп А 4 қағаз
бетіне жазады . Ұқсастық табу үшін 4 мин уақыт беріледі .
Жаттығуды орындағаннан кейін , жұп бір – бірінің жазған
ұқсастығын оқып ,өз ойларын айтады .
«Кім екенін тап» ойыны
Мақсаты:Топ мүшелерінің бір-
бірін тануға көмектеседі
Әрбір адам өзінің аты-жөнін
көрсетпей,өз-өзіне
психологиялық мінездеме
жазады.Өзінің ұнамды-
ұнамсыз қасиеттерін жазу. Бұл
мінездеме жазылған бетерді
жетекші жинап, араластырады
да,арасынан біреуін алып
дауыстап оқиды .Топ мүшелері
мінездеменің иесін табуы
керек
Бұл жаттығу өзгелерді дұрыс
қабылдап,тану арқылы
олардың өзіндік
ерекшеліктерін білуге үйретеді
«Кір жуатын машина» : 2-топқа
бөлінеміз. Бір-бірлеріңізге қарама-
қарсы тұрсаңыздар. Ортаға 1 адам
шығады. Сіз кір боласыз.
Орталарынан өткен кезде олар
сізді жуады, яғни сипау арқылы
жуады. Топтың аяқ жағындағы 1
адам сіз сыққыш боласыз.
Жуылған кірді сығасыз.
Сығушының рөлі жуылып келген
кірді қатты құшақтап қысады, яғни
сығады. Сөйтіп барлық қатысушы
жуылып, сығылып шыққанша
ойын жалғасады.
«Шаршы» жаттығуы: топтың әр қатысушысын сезіну.
Студенттер шеңберге жиналады. Енді көзді жұмып тұрып, квадрат фигурасын құру
керек. Әдетте балаган басталады, бәрі өз стратегиясын ұсына отырып, айқайлайды.
Біраз уақыттан кейін іс жүзінде процесті ұйымдастырушы анықталады. Шаршы
салынғаннан кейін көзді ашуға рұқсат берілМЕЙДІ. Сіздер шаршыда
тұрғандарыңызға сенімдісіздер ме? Әдетте оған сенімді емес бірнеше адам болады.
Тек шаршы алаңында тұрғанына барлығы келіскен соң ғана қатысушыларға көздерін
ашуға рұқсат, нәтижені талдаңыздар. Сұрақ: тапсырманы қалай сапалы және жылдам
жасауға болады?

Ұқсас жұмыстар
Жас ерекшеліктер туралы ұғым
Ерте жастық кезең
Тұлғаның қалыптасуы және дамуы
Баланың жоғары сынып және жасөспірімдік кезеңдері
Жеткіншек шақ
Суицидтің қауіп - ұсыну және ақпараттық жағдаяттарды қатер факторлары келісімін алу талдау
Жасөспірімдердің танымдық әрекетінің және мінез құлқының нейрофизиологиялық механизмдері
БАЛАНЫҢ ЖАС ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ ТУРАЛЫ
Жүйке жүйесі ағзаларының жасқа байланысты морфологиясы
Оқушылардың жас және дербес ерекшеліктеріне психологиялық- педагогикалық сипаттама
Пәндер