ИДЕЯЛАРДЫҢ ТАРАЛУ СЕБЕПТЕРІ




Презентация қосу
ҚР ДІНИ
ЭКСТРЕМИСТІК
ИДЕЯЛАРДЫҢ
ТАРАЛУ СЕБЕПТЕРІ
ЖӘНЕ САЛДАРЫ
I.Кіріспе
Діни экстремизм
II.Негізгі бөлім
а.Діни экстремизмнің белгілері
b.Діни сауатсыздық -теріс ағымның
жетегіне бастайды
c.Діни экстремизмнің түрлері
III.Қорытынды
І Кіріспе
■ Діндер адамзат тарихында ізгіліктің құралы болғаны анық. Бірақ
саяси күштер дінді саясаттың құралы етіп алып, қатыгез саяси
мақсаттарын жүзеге асырады. Технология мен ғылым дамыған
кезде діни экстремизм деген ұғым жиі қолданылуда. Діни
экстремизм–бағытталған күресі. Сөйтіп, олар өз билігін орнатуға
немесе айтқанын орындатуғсаяси күштердің өз мақсаттарына жету
үшін дін атынан мемлекетке қарсы жасалған немесе а ұмтылады.
■ Дінімізді бұрмалап әртүрлі жаңалықтарды енгізіп, дінімізден,
тілімізден, ділімізден, мәдениетімізден, қазақты қазақ етіп
көрсететін салт-дәстүрімізден, ұлттық құндылықтарымыздан
айырып, халық арасында араздық, дұшпандық, жеккөрушілік,
тасбауырлық тудырып, ынтымағынан, бірлігінен айырып,
ұмыттырғысы келгені, түрлі ағымдардың өте белсенді түрде жұмыс
жасап жатқандығы – осының дәлелі. Сонымен қатар, көптеген діни
ағымдардың пайда болуына байланысты, қоғамда кері саяси
ұғымдардың пайда болуы, адамның сана сезімін улайтын, әлемдік
діндердің атын жамылып теріс бағыт беретін діни секталардың
a.Діни экстремизм белгілері
■ «Экстремизмнің бірінші белгісі адамның надандыққа,
көрсоқырлыққа негізделген өз көзқарасы, пікірінің орындалуын
табанды түрде талап етуі. Мұндай адамдар басқа көпшіліктің
қажеттіліктері мен ақиқи жағдайын түсінбейді немесе түсінгісі
келмейді.
■ Экстремистердің екінші себебі, олардың ешбір қажеті болмаса да
әр істе шектен тыс шығып кетуге бейім тұруы. Басқаларды да
осыған итермелейді. Нәтижесінде адамдар арасындағы қалыпты
қарым-қатынас бұзылып, қоғамдағы үйлесімді тіршілік арнасынан
ауытқып, әлеуметтік толқулардың тууына себеп болады.
■ Экстремистік көріністің үшінші түрі, сырт көзге байқалмайтын,
адамдарға деген күдік пен сенімсіздіктен туады» Қазіргі уақытта
ел мен ел, мемлекет пен мемлекет, адамдар арасындағы
араздасу, бүліктердің туындау себебі жалған діндердің орын
алуы басты себеп болып отыр.
b.Діни сауатсыздық
■ Діни сауаттылық дін туралы білім ретінде жалпы
сауаттылықтың құрамдас бөлігіне айналуы тиіс. Барлық
әлемдік, дәстүрлі, жаңа пайда болған діни ағымдардың
тарихын, ілімін, құндылықтар жүйесінен танып-білу мен
жалған діндердің, экстремистік топтардың белгілерін
ажырата алу дағдысы қалыптасқан адамда радикалды
идеяларға қарсы «ақпараттық иммунитет» қалыптасады.
Осы тұрғыдан алғанда жастар арасында діни сауаттылықты
қалыптастырудың негізгі құралы ретінде «Дінтану» курсы
өзекті бола түседі. Ортаңғы білім беру мектептерінде 2009
жылдан бастап оқытылып келе жатқан аталмыш пән қазіргі
таңда жаңарту мен толықтыруды қажет етеді. Өйткені,
қазіргі таңдағы діни ахуал күрделене түсті. Сәйкесінше,
«дінтану» пәнінің оқулығына әлемдік діндер мен дәстүрлі
емес діни ағымдар туралы объективті мәліметтер берумен
қоса діни экстремизм туралы түсінік, оның белгілері,
ғаламтордағы көріністері секілді күрделі бөліммен
Экстремизм түрлері
■ 1.Антижүйелік экстремизм – ең көп тараған түрі. Діни ұйымдардың саяси күшке ие
деңгейін мойындамайтын оппозиция мен билік арасындағы қақтығыс (Алжирде)
■ 2. Этникалық экстремизм – түрлі этностардың қоғамда басты доминант болуына
бағытталған әрекет ретінде қарастырылады. Сонымен қатар, бұл этностар мен аз
ұлттар нақты преференциялар мен жеңілдіктер ұсыну әрекеті болып табылады.
Бұл тойтарыс ұлт-азаттық, соның нысанына ие бола алады немесе СУАР,
Индонезия, Шешенстан және тағы басқа мемлекеттерде орын алған
қақтығыстарда сияқты созылмалы тапшылық кезінде пайда болған ұйымдасқан
саяси топтарға айналатын трансформацияға ұшыраған әрекеттер.
■ 3. Cекталық экстремизм – өзінің бақылауға түспейтін және айқын еместігі
себептерінен діни экстремизмнің бірден-бір қауіпті нысаны болып табылады.
Олардың да әрекет ету әдіс-тәсілдері ерекше сипатқа ие.
■ 4. Діни экстремизм (антиконфессионалдық) – Орта Азия аймағында кең тараған
экстремизм түрі болғандықтан зерттеушілер, дінтанушылар тарапынан
қызығушылықты тудырып отыр. Діни экстремизм қоғамда діни құндылықтарды
күштеп тарату тәсілі арқылы, зайырлы мемлекеттің діни ұйымдарын шетке
ығыстыра отырып, өз ықпалын жүзеге асырады.
■ 5. Саяси экстремизм – саяси бірлестіктер арасында халықаралық немесе ішкі
мемлекет топтарының қақтығыстарында көрініс табады. Бұл қақтығыстар
жоғарғы мемлекеттік деңгейдегі, сол мемлекеттік органдарда геосаяси және
геоэкономикалық көзқарастарды ұстану мен тарату барысында пайда болады
Қорытынды
■ Жат ағымның көздейтіні – ел ертеңіне қауіп төндіру, іштен
жаулық тудыру. Ешқандай ағымға қазақтың бірлігі,
қазақтың достығы керек болған емес, керек болмайды да.
Ұлан-байтақ атамекенімізге ие болу, көздің қарашығындай
сақтау – тек біздің, қазақстандық жастардың Отан
алдындағы азаматтық міндеті. Еліне жанашыр жас көп
болсын, адасқан жандарға Алла тағала хидаят берсін деп
тілейік.
■ Қортындылай келе, отбасы, қоғам болып жұмылып,
жастарымызға діни-рухани, патриоттық, дәстүрлі
ұстанымдар мен сенімнің негізінде тәрбие беру арқылы
оларды түрлі деструктивті әрі радикалды-экстремистік
ықпалдарға қарсы иммунитетті қалыптастыруға болады.
Дәстүрлі діни-мәдени құндылықтар мен отан сүйгіштікке
негізделген қоғам немесе халық қана өміршең келіп, өзінің
жарқын болашағына қолжеткізеді.

Ұқсас жұмыстар
ҚАЙТА ӨРЛЕУ ДӘУІРІНДЕГІ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ОЙЛАРДЫҢ ДАМУЫ
КОММУНИКАЦИЯ ҰҒЫМЫН ӘЛЕУМЕТТАНУЛЫҚ
Жүрек-қан тамырлары жүйесінің аурулары және олардың алдын алу
Қан тамырларының зақымдануы
САЯСИ ДАҒДАРЫС
Эволюциялық идеялардың даму тарихы
Балаларда ботулизм инфекциялық ауруы
Мәңгілік ел жалпыұлттық идеясының құндылықтары
Жатаған у кекіре
Жылу алмасу және Қызба
Пәндер