Дене шынықтыру сабағы




Презентация қосу
Дене шынықтыру сабағы:
Дене тәрбиесінің басқа формаларына қарағанда дене
шынықтыру сабағының кейбір артықшылықтары бар:
а) оқушылардың ең бұқаралық ұйымдастырушылық, жүйелі
және міндетті формасы;
ә) ұзақ оқу мерзіміне арналған ғылыми-негізделген мемлекеттік
бағдарлама базасында өткізіледі;
б) оқушылардың жас –жыныс және жеке ерекшеліктерін ескере
отырып жетекшілік ететін педагогтың басқаруымен процесс;
в) барлық оқушылардың қозғалыс қабілеттері мен спорттық
нәтижелері және медициналық топтарға жіктелуін ескере
отырып, жан-жақты дене жетілуінің гормониялық дамуына
әсерін тигізеді және т.б.
Жалпы білім беретін мектептерде дене шынықтыру сабағы 45
мин, аптасына 3 сағ жүргізіледі. Оның негізгі мазмұны –
қозғалыс іскерлігі.
· Сабаққа дейінгі ертеңгілік гимнастика;
• Сабақ кезіндегі дене шынықтыру минөттері және
дене шынықтыру үзілістері;
• Үлкен үзілістегі дене жаттығулары мен
ойындар;күнделікті ұзартылған күн
топтарындағы дене шынықтыру
сабақтары(спорттық сағат).
•1) спорт түрлері бойынша спорт үйірмелері;
• 2) ЖДД үйірмелері;
• 3) ырғақты және атлетикалық үйірмелер;
• 4) мектепішілік жарыстар;
• 5) туристік жорықтар мен слеттер;
• 6) дене шынықтыру мейрамдары;
• 7) денсаулық күндері, жүзу күндері, шаңғышы күндері және т.б.
• 8) мектептен тыс дене шынықтыру жүйесіндегі ұйымдастыру формалары;
• 9) жанұядағы дене шынықтыру формалары:
•10) ертеңгілік гимнастика;
• 11) дене шынықтыру минөттері және дене шынықтыру үзілістері;
•12) үй жағдайындағы түрлі жеке дене шынықтыру жаттығулары; белсенді
демалыс;
•13) жанұямен түрлі жарыстарға қатынасу;
•14) жанұялық жорықтар (жаяу, шаңғымен, велосипедпен, сумен); шынығу
процедуралары.
Дене шынықтыру сабағын ұйымдастыру және өткізу үшін әртүрлі
сыныптардағы оқушылардың жас мүмкіншіліктері, оқу бағдарламасының
мазмұны, педагогикалық міндеттерді шешу кешенділігі, жалпы білім беру
сабақтары және оқу күн тәртібі ерекшеліктеріне байланысты бірқатар
талаптарды орындауды қажет етеді. Олардың негізгілеріне:
• Мақсаты мен міндеттерінің нақты қойылуы;
• Оқу бағдарламасындағы қойылған міндеттердің сипатталуы және оқу
материалы құрамының сәйкестігі;
• Оқу амалдары мен әдістерін сабақтың дидактикалық мақсаттары мен
міндеттерін ескере отырып мақсатты түрде таңдау;
• Өткен сабақпен келесі сабақтың тығыз байланыстылығы;
• Фронтальды, топтық және жеке жұмыстардың үйлесімділігі;
• Сабақ мазмұнының және оны ұйымдастыру, өткізу әдістемелерінің әрдайым
өзгеріп тұруы;
• Сабақтағы жарақаталудың қауіпсіздігін қамтамасыз ету;
• Оқушылардың оқу іскерлігінің барысы мен нәтижелілігін үнемі қадағалау.
Сабақтың дайындық бөлімі

Сабақтың негізгі бөлімі

Сабақтың қорытынды бөлімі
Білім беру
мақсаты

Сауықтыру
мақсаты

Тәрбиелік
мақсаты
Аралас сабақтар;
• Сауықтыру бағыты басым сабақтар;
• Тәрбиелік бағыты басым сабақтар;
• Білім беру бағыты басым сабақтар.

Олар дидактикалық міндеттерімен белгілеріне
қарай бес типке бөлінеді: кіріспе сабақтар, жаңа сабақ
материалын үйрену, жетілдіру сабақтары, аралас
(кешенді) сабақтар, бекіту (сынақ) сабақтары
ДШ негізгі амалдары дене жаттығулары (ДЖ) болып
табылады, себебі, олар өмірге қажетті біліктілік және дағды,
дене дамуының қабілеттілігін, ағзаның бейімділік қасиетін
арттыратын, оның алдын-ала жоғалтқан функцияларын
қалпына келтіруді қалыптастырады.
ДШ машықтануында ДЖ-лары мектеп бағдарламасының
төмендегідей бөлімдерінде кеңінен қолданылады:
1. Гимнастика;
2. Жеңіл атлетика ;
3. Шаңғымен жүру;
4. Жүзу;
5. Спорттық ойындар;
6. Ұлттық ойындар.
· педагогикалық бақылау,
• сұрақ-жауап,
• оқу нормативтерін қабылдау,
• тестілеу,
• бекіту және іріктеу жарыстары,
• қарапайым дәрігерлік әдістер (ЖСЖ өлшеу, ӨТС
(өкпенің тіршілік сыйымдылығы),
• салмақ өлшеу, бел күшін өлшеу және т.б.,
• сабақты хронометраждау,
• ЖСЖ жүргізу арқылы (пульсті өлшеу) дене
жүктемесінің динамикасын анықтау және т.б.
Сабақтың жалпы (тығыздығын) уақытын және
моторлық (тығыздығын) уақытын рационалды
пайдаланылғанын хронометраждауды талдау арқылы
білеміз.

Бұл педагогикалық процестің сапасын арттыра
отырып, дене шынықтыру пәні мұғалімінің
педагогикалық шеберлігі қабілеттілігін жетілдіреді.

Хронометраждау, әдетте, бір оқушыға жүргізіледі.
Сабақтың жалпы Сабақтың моторлық
тығыздығы – бұл жалпы тығыздығы - бұл
сабаққа бөлінген сабақтағы оқушылардың
ұзақтығына (уақытқа) қозғалыс іскерлігіне кеткен
педагогикалық орындалған уақыттың жалпы сабақ
(рационалды) уақыттың уақытының қатынасына
қатынасына тең. тең.
1) оқушыларды ұйымдастыру, үй тапсырмасын тексеру, оқу міндеттерін құру;
2) теориялық мағлұматтарды хабарлау және бекіту;
3) жалпы дамытқыш жаттығуларды жүргізу;
4) инструктаждау, реттеу, коррекциялау (қателерін түзету), көмектесу,
сақтандыру;
5) құрал-саймандарды дайындау және жинау, сабақтағы оқушылардың
қажетінше орын ауыстырулары;
6) дене жаттығуларының техникаларын үйрену, дене қасиеттерін дамыту;
7) оқушылардың әдістемелік дайындығы, өз еріктерімен айналысу
біліктіліктерін, сонымен қатар, ұйымдастырушылық дағдыларын
қалыптастыру;
8) оқушыларды мақсатық дайындау (мотивировать);
9) көрнекілік құралдарды, техникалық құралдарды пайдалану, жаттығуларды
көрсету;
10) педагогикалық бақылау (бекіту);
11) сабақты қорытындылау, босаңсу жаттығуларын жасау, үй тапсырмасын
беру;
12) сабақтың тәрбиелік маңызын айту.
Сабақтың жалпы тығыздығын (ЖТ) анықтау үшін сабақтағы
белсенді қозғалыс іскерлігі уақытының (tбқ) көрсеткіштері
қосылады. Бұл уақытқа дене жаттығуын орындау, тыңдау,
көріп бақылау, сабақты ұйымдастыру, яғни бос жоғалтылған
қозғалыс пен тұрыстардан басқа уақыт айтамыз. Осы
уақытты 100% көбейтеміз және жалпы сабақ уақытына (tжс)
бөлеміз:

(tбқ) x 100
ЖТ = --------------
(tжс)
Мысалы, мұғалімнің кінәсінен
сабақтың бос тұрысы 2 мин құраса,
онда сабақтың жалпы тығыздығы:

43 x 100%
ЖТ = ------------------- = 95,5%-ге тең
• бос жоғалтылған қозғалыс пен тұрыстар (сабақтың кешігіп
басталуы, құрал-саймандарды дер кезінде дайындап үлгірмеу,
жаттығуды орындау алдындағы кезек күту);
• бос жоғалтылған қозғалыс пен тұрыстар (сабақтың кешігіп
басталуы, құрал-саймандарды дер кезінде дайындап үлгірмеу,
жаттығуды орындау алдындағы кезек күту);
• сабақтағы оқушылар үшін артық немесе тиімсіз сөйлеу,
түсіндіру, ақпарат беру,
• айналысушылардың тәртібінің нашарлығы, соның есесінде,
қайталап команда беру және бұйыру, ескерту жасау,
нәтижесінде, уақытты рационалды пайдалана алмау және т.б.
(tдж) x 100
МТ = --------------
(tжс)
32,45 x 100
МТ = -------------- = 72,1%-ге тең
ХАТТАМА №
Пятимар ОЖББМ дене шынықтыру сабағын хронометраждау
Уақыты:
Сыныбы:
Өтетін орны:
Бақылауға алынған оқушының аты-тегі:
Сабақ өткізген:
Хронометраждаушы:
Сабақтың тақырыбы: Төменгі сөреден шығу
Сабақ міндеттері: 1. Төменгі сөреден шығуды үйрену.
2. Мәре сызығынан өтуді жетілдіру.
Пульсті өлшеу оқушылардың сабақ кезіндегі жасына,
жеке ерекшелігіне жүктеменің сәйкестігін анықтау
үшін, олардың физиологиялық жағдайының сабақ
компоненттері бойынша сәйкестігін анықтау үшін
жүргізіледі. Жалпы педагогикалық процесіндегі
пульсті (ЖСЖ) өлшеу арқылы жүргізу педагогикалық
бақылау және хронометраждау нәтижесіненде делірек
ақпарат алып, сапалы нәтиже береді.
Бақылау тек бір оқушыға жүргізіледі. Сабаққа дейін пульс
бірқалыпты болуы тиіс. Пульстің соғу саны хаттамада
тіркеліп отырады, пульстің соғуын 10 секунд ішіндегі соғу
санын алып, кейін 1 минут аралығындағы соғуды
анықтаймыз. Әрбір іскерлік түрін аяқтаған сайын пульс
өлшеніп отырады.
Пятимар ОЖББМ дене шынықтыру сабағындағы
пульс өлшеу
Уақыты:
Сыныбы:
Өтетін орны:
Бақылауға алынған оқушының аты-тегі:
Сабақ өткізген:
Пульсін өлшеуші:
Сабақтың тақырыбы: Допты екі адымдап
шығыршыққа лақтыру
Сабақ міндеттері: 1. Допты екі адымдап шығыршыққа
лақтыруды үйрену.
2. Допты екі қолмен төстен беру
техникасын жетілдіру.

Ұқсас жұмыстар
Дене шынықтыру сабағына қойылатын талаптар
Арқамен сырғанау
Дене шынықтыру сабағындағы оқытудың педагогикалық технологиялары
Денені дамыту жүйесі
ДЕНЕ ТӘРБИЕСІНЕ ДӘРІГЕРЛІК
СТУДЕНТТЕРДІ САУЫҚТЫРУ ҮШІН ДЕНЕ ШЫНЫҚТЫРУ ЖӘНЕ СПОРТ ҚҰРАЛДАРЫ МЕН ӘДІСТЕРІ
Менің мектептегі күнім
Дене шынықтырудың денсаулықты нығайту қағидасы
Президенттік сынамалар
Кенжебеков Бораш Жоғары білімді маманның кәсіби құзыреттілігі - маман тұлғасының ішкі психологиялық қасиеттері мен күйлерінің, кәсіби
Пәндер