Сыни тұрғысынан ойлау арқылы оқушылардың шығармашылық қабілетін дамыту




Презентация қосу
Аудандық семинар

Баяндама:
Тақырыбы: Сыни тұрғысынан
ойлау арқылы оқушылардың
шығармашылық қабілетін
дамыту»

Дайындаған :
Қазақ тілі мен
әдебиеті пәні
мұғалімі
Н.М.Маулетова
Мақсаты:
Сапалы білім беруде жаңа технологияның әдіс-тәсілдерін тиімді
пайдалана отырып,оқушылардың ізденімпаздық,
зерттеушілік,шығармашылық қабілеттерін дамыту

Міндеттері:
1) Ақпараттық және СТО бағдарламасының тиімді әдістерін
пайдалану арқылы білімге деген қызығушылығын
арттырып,танымдық қабілеттерін дамытуға жағдай жасау. Өз
ойын еркін айтуға мүмкіндік жасай алатын орта туғызу.
2) Оқушы жүрегіне жол табу арқылы сабақтардың әрбір сәтін
қызықты, ұтымды өткізу.Оқушыларды тек берілген мәліметті
тыңдаушы емес ізденуші, зерттеуші өз ойын еркін дәлелдей
алатын, пікірін ортаға сала білетін жеке тұлғаны қалыптастыру.
Оқушының бойындағы ынта-ықыласын жойып алмай, жеке
дара қабілетінің дамуына мүмкіндік жасай отырып, қабілетін
дамытып, шығармашылығын шыңдау...
3) Оқытудың жаңа технологияларын қолдана отырып, жеке,
жұпта, топта жұмыс істеу барысында мұғалім мен оқушының
ынтымақтастығын қалыптастыру, оқушылардың ойына ерекше
құрметпен қарау. Оқушыларды өзін-өзі қадағалай алатын, іс-
әрекетін ретімен орындап, өзін - өзі жетілдіретін шығармашыл,
ізденімпаз тұлға қалыптастыру.

Қазіргі заман мектепке де, мұғалімге де, оқушыға да жаңа талап
деңгейінен көрінуді міндет етіп жүктейді. Елімізде болып
жатқан оң өзгерістер мектеп өміріне де жаңалықтар лебін
әкелуде, осы орайда бүгінгі күн ізденімпаз, таным белсенділігі
жоғары, еңбекқор ұрпақ тәрбиелеуді қажет етеді

Бүгінгі жаңа қоғам мұғалімінің ішкі жан - дүниесі де жаңаша,
өйткені өскелең ХХІ ғасыр ұрпағынан үлкен үміт күтілуде.
Мектептегі сабақ беру жүйесін әлемдік деңгейдегі талаптарды
қанағаттандыратындай етіп құруда жаңаша ізденіс пен
шығармашылықтың берері мол. Соған сәйкес білім беру
жүйесінде жаңа технологиялар пайда бола бастады.
Оқитын пән қаншалықты жаңа, бағалы болса да,
мұғалімнің шеберлігі қандай жоғары болса да, мұғалім
оқушының өз белсенділігін туғыза алмаса, берген білім
күткен нәтиже бермейді. Оқушының адам ретінде
қалыптасуы белсенділік арқылы жүзеге асады, оның
технологияның басты мақсаттарының бірі - баланы
оқыта отырып, оның еркідігін, белсенділігін
қалыптастыру, өз бетінше шешім қабылдауға
дағдыландыру.
Технологияны жетік меңгеру үшін бірнеше тәсілдер
қолданылады. Оқытуда жақсы нәтижеге жету үшін осы
стратегияларды оқыту үрдісінің әр кезеңінде сабақтың
мазмұнына қарай пайдаланған жөн. Оқушының ойлау
қабілетін байытуға игі ықпал ететін жаңаша оқытудың
бір түрі – оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан
ойлауды дамыту технологиясы.
Қазіргі күні жиі қолданылып жүрген әдістердің бірі –
стратегиялар. Оларды атап өтетін болсақ:
ДЖИК
СО

İNSE КЛАСТ
RT ЕР

Оқу мен жазу
арқылы сын
КУББИ ТІРЕК
тұрғысынан
ЗМ СӨЗДЕР
ойлауды
дамыту

ЭССЕ
RA
FT ВЕНН
ДИАГРАММАСЫ
Сын тұрғысынан ойлау әдісі мұғалім қызметінде ұйымдастыра
оқыту, оқушылардың жеке топпен жұмыс жасау негізінде білім
алуымен ұштасады. Бұл стратегия оқушының жекелеген мүмкіндіктері
мен қабілеттерін ашуға бағытталады. Бұл әдістің ерекшелігі оқу
әдісінде қолданылады. Яғни оқушылардың ауызша және жазбаша
тілін, ойлау, есте сақтау қабілетін, әрбір ақпаратқа, сонымен бірге
өзінің және басқаның шығармашылығына сыни қарауына,
шығармашылық қабілетін дамытуға бағытталады.
СТО жобасы мұғалім мен оқушының белсенділігін арттыруда
қолдануға болатын бірден – бір әдіс деп айтар едім.
Бұл әдіс оқушының сабаққа деген қызығушылығын арттырып,
жаңа сабақты оқушының өзі меңгеруіне жағдай жасайды.
Меңгерген жаңа тақырып бойынша
салыстырулар, болжамдар жасайды, тақырыпты жүйелейді, ұмтылыс,
белсенділік пайда болады. Оқушылар алған білімдері мен оған дейінгі
білімдерін салыстырады

Жаңа технологияны қолдануда оқушылардың пәнге деген
қызығушылығын арттырып қана қоймай, үлкен ізденіспен,
шығармашылыққа жетелеуге де болады.
Нәтижесінде :
Оқушылармен жұмыс жасағанда:
- Еркін ойлауға мүмкіндік беру;
- Ақыл-ойын дамыту;
- Шығармашылық белсенділігін арттыру;
- Ұжымдық іс-әрекетке тәрбиелеу;
- Тіл байлығын жетілдіру;
- Жан-жақты ізденушілік арттыру керек.

Өз сабақтарымда төмендегідей шығармашылық жұмыстарын
жүргіземін: ой толғау, эссе, бес жолды өлең, әңгіме, өз пікірлерін
жазу, тақырыпқа сай сурет салу, кеспе даярлау, тест
тапсырмаларымен жұмыс істеу немесе тест тапсырмаларын
құрастыру, мақалдың жалғасын табу, сөзжұмбақ құрастыру және т.б.
Мысалы, 7 сыныпта Әдебиет сабағында Шерхан Мұртазаның
“Жүз жылдық жара” әңгімесін таныстыру
Миға шабуыл
Топтастыру

Та
у Өзен
Ау
а

Табиғат
Өсімд Ада
ік м

Аңд Жануарлар
ар Құста
р
Мәтінмен жұмыс
1) Әңгімені оқып шығып , қысқаша
мазмұнын айту (Әңгімелеуші)
2) Әңгіменің мазмұнын суреттеу
(Суретшілер)
3 Әңгіме бойынша сұрақ қою.
(Журналисттер )

5 жолды өлең

Зат есім – Байшынар
Сын есім – қарт, саялы
Етістік – жалғыз қалды, жылады,өртенді
Байшынар жапанда жалғыздықтан
күңіренді
Синоним – ағаш
Венн диаграммасы

Кенжекүл
А
Й
Жуанұұл Ы
Р
М
А
Ш
Ы
Л
Ы
Қ
Эссе
Шерхан Мұртаза
1932 жылы туған
« Жүз жылдық жара » әңгімесі

Әр сабақ сайын оқушылардың орнын ауыстырып,
топқа бөлу де, топтасып жұмыс жасау да, сыни
тұрғыдан ойлату да, қажымай, талмай дарынды,
талантты оқушыны анықтап, оның дарындылығын
одан әрі дамыту да, шығармашылық тапсырмаларды
көптеп беру де оқушылардың сабаққа деген
ынтасын арттырып, білім беру жүйесінде оң
нәтижелер береді деп ойлаймын
Ақсай қаласы №3 жалпы орта білім беретін мектеп
(коммуналдық мекеме)

Мың бір мақал,жүз бір жұмбақ
Сайыс ( 4 сыныптар арасында)

Өткізген:
Маулетова Н.М

2014 жыл

Ұқсас жұмыстар
Сыни тұрғысынан ойлау
Проблемалық оқыту және сын тұрғысынан ойлау технологиясы
Сыни тұрғыдан ойлау технологиясы және оның стратегиялары
Сын тұрғысынан ойлау технологиясын бастауышта пайдаланудың қазіргі жағдайы
Сын тұрғысынан ойлау стратегиясы
Оқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйкес оқыту
Сыни ойлау технологиясы
Сын тұрғысынан ойлауға үйрету
Сын тұрғысынан ойлау технологиясының ерекшеліктері
ТИІМДІ СҰРАҚТАР
Пәндер