Қайнау температурасы


Slide 1

8ж сынып

Сабақтың тақырыбы:

Қайнау. Меншікті булану жылуы

Физика пәнінің мұғалімі

Бекмырзаева Мадина

Slide 2

Сабақтың мақсаты

Булану және конденсация, буланудың түрлері, қасиеттері, заттың кризистік күйі, қайнау процесі жайлы мағлұмат жинау.

Оқушылардың ойлау, бақылау, зерттеу, салыстыру қабілеттірін дамыту, өзін-өзі және басқа оқушыларды нақты бағалауға үйрену.

Табиғатты аялай білуге, ұйымшылдыққа, топта бірлесе жұмыс жүргізе білуге, топ ережелерін сқтауға, еңбексүйгіштікке тәрбиелену.

Білімділік:

Дамытушылық:

Тәрбиелік:

Slide 3

Булану тобына есімдерінің бас әріптері : Н, О әріптерінен келетін оқушылар жайғасыңыздар

Қайнау тобына есімдерінің бас әріптері: А, Ж, С әріптерінен келетін оқушылар жайғасыңыздар

Топқа бөлу

Slide 4 Slide 5

Сабақтың барысы

Slide 6

Үй тапсырмасын тексеру

(“Ақылды доп” сұрақ қою әдісі)

Заттың агрегаттық күйлері.

Меншікті балқу жылуы.

Меншікті балқу температурасы.

Сұйықтың негізгі қасиеттері.

Q = λ m өрнегі жайлы не айтасыз?

Кристалдану дегеніміз не?

Балқу кезінде отынның энергиясы не үшін пайдаланылады?

8. Меншікті балқу жылуы қандай әріппен белгіленеді?

9. Меншікті балқу жылуының өлшем бірліктері.

10. Кристалл денелердің балқуы және қатаюы кезінде олардың температурасы неліктен өзгермейді?

Slide 7

р/с

Физикалық шама атауы

Белгіленуі

формуласы

Өлшем бірлігі

1

Жылу мөлшері

Q

Q= cm (t -t)

Дж

2

Заттың меншікті жылуы

c

c = Q / cm (t -t)

Дж/кг С

3

Заттың массасы

m

m =Q/c (t -t)

кг

4

Температура өзгерісі

t

t = Q / cm

С

5

Меншікті балқу жылуы

λ

λ =Q /m

Дж/кг

Сәйкестендіру кестесін толтырайық

Slide 8

Суретке қарап ой түйіп үйренейік?

Slide 9

Демонстрация

( интербелсенді тақтадан демонстрация

көрсету)

Slide 10

Не білемін?

Не білдім?

не Білгім келеді?

Slide 11

Жаңа сабаққа ену проблемасы:

Химия сабағында тәжірибе жасап жатқан Досым Ашық ыдыста тұрған этил спиртін таба алмай қапа болды. Этил спирті қайда жоғалды?

Жауап: Ашық ыдыста болғандықтан ауаға ұшып жоғалған.

Есеп шығарып отырған Талап кофе ішпек болып, газге қойған шәйнекті ұмыт қалдырған. Есебінің жауабын тапқан ол, -енді кофе ішуге болады деп тұра жүгіргенде, таң қалып тұрып қалды. Неге? Қалай?

Жауап: Қайнап -қайнап таусылған чайник бос қалған, буға айналып ұшып кеткен.

Міне, балалар, - өмірде кездесетін осындай құбылыстардың мән-мағнасын ғылыми тұрғыдан түсіну үшін жұмыстанамыз, бүгін!

Slide 12

Жаңа сабақты түсіндіру

Қайнау құбылысы

Сұйықтың бетінде, сондай-ақ бу түйіршіктерін бөле отырып ішінде қарқынды булануын қайнау деп атайды.

Қайнау температурасы

Қайнау - бұл сұйықтың тек үстіңгі бетінен ғана емес, сонымен бірге оның ішінде де бу көпіршіктерінің пайда болуымен жүретін қарқынды булану процесі.

Қайнауды жалғастыру үшін сұйықтыққа сырттан энергия беріп отыру керек.

Қайнау әрбір сұйық үшін қайнау температурасы деп аталатын температурада жүреді.

Қысым төмендегенде сұйықтың қайнау температурасы төмендейді .

Slide 13 Slide 14

Конденсация табиғатта кездеседі

Slide 15

Сұйықтықтың бірлік массасын қайнау температурасында буға айналдыруға қажетті жылу мөлшерін меншікті булану жылуы деп атайды.

Меншікті булану жылу r әрпімен белгіленеді, өлшем бірлігі Дж/кг

Конденсациялана отырып бу, булануға кеткен жылу мөлшерін бөліп шығарады.

Меншікті булану жылуы

Slide 16

Булану құбылысы

Булану заттың түріне тәуелді

Булану сұйықтың температурасына тәуелді

Булану беттің ауданына тәуелді

Slide 17

Қайнау температурасы атмосфералық қысымға тәуелді.

Slide 18

Сұрақтарға жауап беріңдер:

1. Неліктен таразы тепе-теңдігі бұзылады?

2. Неліктен бірнеше күннен кейін сұйықтар деңгейі әртүрлі болады?

3. Неліктен тарелкедегі су тез буланады?

Slide 19

Постер қорғау

Булану тобы өз аттарын қорғайды

(булану, булану түрлері, булану қасиеттері жайлы)

Қайнау тобы өз аттарын қорғайды

(қайнау, қайнау температурасы жайлы)

Slide 20

Не білемін?

Не білдім?

не Білгім келеді?

Slide 21

Ойланып көрейік - жауабын берейік»

Шық түскен шөп желді күні ме әл де желсіз күні тез кебе ме?

• Бірдей жағдайдағы майлы сорпа ма әлде шәй тез суйды ма?

• Неліктен жаздың күні өзен, теңіз, мұхит суының

температурасы төңіректегі температурадан төмен болады?

• Неліктен жылы одеколонды бетке жаққан соң мұздай ауа сезінеміз?

• Неге жауын шашыннан соң жердің исі шығады?

• Көлемдері бірдей екі стакан тұр. Бірінде эфир екіншісінде су бар. Екеуіне де термометр салған кезде қай стакан төмен температураны көрсетеді

Slide 22

Q

4, 6*106

Дж

?

4, 5*105

Дж

r

2, 3*106

Дж/кг

2, 3*106

Дж/кг

?

m

?

0, 2кг

0, 5кг

Кестені есептеп толтырайық

Slide 23

Сабаққа қажетті

Формулалар:

Q=r *m

r =

Q

m

m =

Q

r

Slide 24

Жаңа сабақты бекіту

Қандай құбылысты булану деп атайды?

Қайнау процесінде не байқалады?

Самаурында су қалай қайнайды?

Қайнау температурасы.

Булану құбылысы нелерге тәуелді?

Меншікті булану қандай әріппен белгіленеді?

Оны есептеу өрнегі.

Салыстырайық:

кебу

қайнау

Slide 25

Рефлекция

( таратылған парақшаны толтыру)

Slide 26

Не білемін?

Не білдім?

не Білгім келеді?

Slide 27

Үйге тапсырма:

§18, ІІ тарауды қайталау

11-жаттығу 4, 5, 7


Ұқсас жұмыстар
Қайнау, конденсацияланудың және буланудың меншікті жылуы
Меншікті булану жылуы
Буландыру әдістері
Азеотропты қоспалар
Заттың агрегаттық күйлері өзгерген кездегі жылу мөлшерін есептеу
Жылулық құбылыстар
Жылу мөлшері
Сұйық металл
Химиялық байланыстың табиғаты
Сұйытылған ерітінділер
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz