Түрдің критерийлері




Презентация қосу
Ашық сабақ 9 сынып
биология пәні

Өткізген: МДШО бар Кәлпе орта
мектебінің ІІ санатты химия және
биология пәндерінің мұғалімі
Иманбаева Жанель Бахытжановна

2015-2016 оқу жылы
Сабақтың өтілу
моделі
ІІ
І
Мақсат ІІІ
Тақырыбы
VIІІ ы
Үй тапсыр-
Үйге
масы
тапсырма

ІV

Жаңа сабақ
V
VIІ
Бекіту.
Бағалау Зертханалық
жұмыс
VI орындау
Қорытын -
дылау
Сабақтың тақырыбы:
Түр. Түрдің критерийлері.Популяция
№7 зертханалық жұмыс «Әр түрге жататын
өсімдіктердің морфологиялық ерекшеліктері»
Сабақтың мақсаты:
Оқушыларға түр және оның өлшемдері жайлы түсінік
беру
Күтілетін нәтиже:
Тірі ағзаларды қандай өлшемдеріне байланысты түрге
біріктіріп, жіктеуді және олардың айырмашылығын біледі
*Сабақтың барысы:
*1. Ұйымдастыру кезеңі
*2. Үй тапсырмасын тексеру.
*3. Жаңа сабақ
*4.Сабақты бекіту
*5. Қорытындылау
*6. Оқушыларды бағалау
*7. Үйге тапсырма
Миға шабуыл
1 тапсырма «Терминдер кабинеті»
Өткен сабақта кездескен терминдерді
атаңдар

Филогенез,
палеонтология, онтогенез,
идиоадаптация, ароморфоз,
дегенерация, эмбриология, гомология,
аналогия, биогеографиялық аймақ.
“Сен білесің бе?” Суреттермен жұмыс
Биогеографиялық аймақтарды көрсет
Білгенге -маржан
Джон Рей 17 ғасырда
түр деген терминді
енгізді

Түр- бұл сыртқы белгілері және Популяция — белгілі
тіршілік әрекеттерінің үдерістері
бойынша ұқсас, біркелкі жағдайларға бір таралу аймағында
ұзақ уакыт тіршілік
Түр
мұқтаж, белгілі аумақта топтасатып-
популяция түрінде ететін бір түрге жататын
мекендейтін және өзге түрлермен
будан түзбейтін дарақтардың тобы даралар тобы.

Түр — органикалык дүниенің
нақтылы тіршілік ететін Түр- бұл төрт критерий
генетикалық жағынан бойынша ұқсас дарақтар тобы
бөлінбейтін бірлік өлшемі.
Оқушыларды 3 тоқа бөлу
1 топ-Қарағай
2 топ- Емен
3 топ-Үйеңкі
критерий 4
• Экологиялық
• Генетикалық 3
критерий
• Физиологиялық 2
критерий
• Морфологиялық 1
критерий
ТҮР КРИТЕРИЙЙЛЕРІ НЕМЕСЕ ӨЛШЕМДЕРІ
Тәжірибе алаңы
№7 Зертханалық жұмыс: Өсімдіктердің әр түрінің
морфологиялық ерекшеліктерін анықтау.
Самырсын

Кедровая сосна сибирская: 1 - общий вид дерева,
2 - укороченный побег с пятью хвоинками; 3 -
вершина удлинённого побега с женскими
шишечками и развивающимися хвоинками; 4 -
побег с мужскими колосками; 5 - зрелая шишка;
6 - одревесневшая семенная чешуя с двумя
семенами, 7 - семя.
Қ
а
р
а
ғ
а
й Сосна обыкновенная: 1 - общий вид дерева, 2 - укороченный побег с двумя хвоинками, 3 - ветвь с
женскими и мужскими стробилами, 4 - женская шишечка, состоящая из макростробил, в момент
цветения, 5 - макростробил (а -семенная чешуя с двумя семяпочками, б - кроющая и семенная чешуи), 6 -
ветвь с зимующей шишечкой (а) и сформировавшейся шишечкой (б), 7 - раскрывшаяся зрелая шишка, 8 -
мужской колосок, состоящий из макростробил, 9,10 - микроспорофилл, 11 - пыльца, 12 - одревесневшие
семенные и кроющие чешуи с утолщённой верхушкой - щитком (апофизом), 13 - одревесневшая семенная
чешуя с 2 крылатыми семенами, 14 - семя с крылышком.
Самырсын қарағайы
Қорытынды бөлім
Оқушылардың білімін бағалау
Топ басшысы өз тобындағы оқушыларды бағалайды,
топ басшыларын мұғалім бағалайды
Бағалау критерийлері:
1.Үй тапсырмасын Егер де терминдерді дұрыс оқыса-1 балл

Терминдерді дұрыс оқып қана қоймай оларға анықтамабере кетсе-2 балл
Сол терминдерді өмірде қолдана білсе және биогеографиялық аймақтарды ажырата
білсе-3 балл
2.Түр критерийлеріне анықтама бере алса -1 балл
Егер онымен қоса мысал келтіре алса -2 балл
3. Зертханалық жұмыс 1 тапсырма ғана орындалса-1 балл
2 тапсырма орындалса-2 балл
тапсырма орындалса-3 балл
4.Логикалық сұрақтар егер 1 сұрағы дұрыс болса-1 балл
2 сұрағы дұрыс болса-2 балл
3 сұрағы дұрыс болса-3 балл
Қорытынды: 10-11 балл-«5»
8-9 балл-«4»
6-7 балл-«3»
Кері байланыс

БББ кестесін толтыру
Білемін Білдім Әлі де білгім келеді
Үй тапсырмасын
беру
Әр оқушыға тапсырма: фишбоун әдісін пайдаланып,
түр критерийлеріне анықтама беріп, мысал келтіріп
қорытынды жасау
Морфологиял

Физиологиялық

Генетикалық

Экологиялық
Қорытынды

үр
Т
ық
Сабаққа қатысып,
тыңдағандарыңызға
рахмет!!!

Ұқсас жұмыстар
Әрбір түрдің генотипі эволюциялық жолмен дамитын және биологиялық бейімделушілікті көрсететін күрделі жүйе
Эволюциялық факторлар
Шағын жинақты мектепте біріктірілген (9,11) сыныптарды қатарынан оқытуға арналған сабақ жоспары
Микроорганизмдер систематикасы
Синтездеуші селекция
Түр және оның белгілері
ЭКОЛОГИЯ БИОЦЕНОЗ
Трофикалық түрдің пайдалануы
Экологиялық байланыстар
Популяциялық таксономия
Пәндер