Сурақ Осы суреттегі заттардың қурамында қай элемент ортақ




Презентация қосу
Химия пәнін оқытуда оқушылардың
құзіреттіліктерін,
жаратылыстану сауаттылығын жаңа
инновациялық технологияларды пайдалана
отырып, дамыту

Көпбейінді №3 мектеп- гимназиясы
Химия пәні мұғалімі Нургендирова А.О.
«Түсіну үшін, бірінші түсіндіру
қажет, түсіндіру үшін алдымен өзің түсіне білуің қажет»
PISA 15 жастағы оқушылардың құзырлылығының даму деңгейін
анықтауға арналған диагностикалық құрал.
«Ғылыми жаратылыстану сауаттылық » ғылыми жаратылыстану
сауаттылықтарын күнделікті жағдайлардағы мәселелерді шешуге,
зерттеу жұмыстарын жүргізуде, эксперимент және бақылау жүргізу
және нәтижелерін жазуды меңгерулері тексеріледі. Бұл
қорытындылар қоршаған ортаны, оның өзгеруіндегі адамның рөлін
түсінуі және қажетті шараларды қолдана алуы үшін қажет. Ғылыми
жаратылыстану білімдері мен дағдыларын меңгерулері зерттеу
кезінде ғылыми жаратылыстану пәндері биология, физика,
география, химия бойынша қалыптасқандығы қарастырылады.
Тексерілетін әрекеттер түрлері
Жалпы пәнді тексеруге арналған негізгі мынандай біліктіліктер
қарастырылған:
1. Ғылыми жолмен зерттелген сұрақтар мен идеяларды немесе
проблемаларды анықтай білу (10-15 %);
2. ғылыми зерттеу жүргізу үшін қажетті дәлелдемелер мен
қорытындылар жасау үшін ақпаратты бөліп алу (нысандар, фактілер,
эксперименттік мәліметтер) (15-20%);
3. немесе бұрынғы қорытындылар бойынша қорытынды бағалау(15-20%)
4. коммуникативтік дағдыларды көрсету аргументтер, қорытындыны
нақты, түсінікті жасау, дәлелдеу. (10-15%);
5. ғылыми жаратылыстану білімдері мен түсініктерін
демонстрациялау(40-50%).
PISA есептерінің шарты
Өмірден алынған қандай да бір ситуацияның жазбасы, дискретті
мәтіндер (графигі, схемасы, суреті, жарнама , не газеттегі мақала т.б.)
Есептің не сұрақтың мазмұны нақты бір пәндік білімге сүйенбейді
Берілетін мағлұматтар тұлғалық тәжірибелерге сәйкестендірілген.
PISA тапсырмаларындағы мәтін «адамнның айналасында»
топтастырылады, яғни адам, қандай мәтінмен қандай оқиға
барысында, қандай коммуникативтік, ұйымдастырушылық,
ақпараттық сұрақтардың шешімін табу барысында кездесуі мүмкін.
Мәтіндерді пайдалану «өзінің артынан» оқиғаны оның қызмет етуін
ала жүреді, яғни осы мәтінге қатысты қойған сұрақ немесе міндет,
өмірде нақты кездесетін сұрақтардың, ситуациялардың баламасы
ретінде беріледі.
Кальций және оның қосылыстары
Сурақ Осы суреттегі заттардың қурамында қай элемент ортақ
Сұрақ 2:Кальций және оның қосылыстары
Біз саяхатқа шықтық.Табиғат аясында біраз серуендегеннен кейін
ауқаттанып алайық деп,от жаға бастадық.Ауа-райы аяқ асты
бұзылып,біздің жаққан отты сөндіре берген соң,жанған отты сол
жердегі ақ түсті тастармен қоршап қойдық.Байқап тұрсам ақ түсті тас
жанған оттың әсерінен ыдырай бастады.Ыдыраған тастардан бу
шығып,от сөніп қалды.Құрбыларым енді не істейміз?-деп абыржи
бастады.Мен оларға жұмыртқаны отсыз да пісіруге болатынын айттым.
Ол жұмыртқаны отсыз қалай пісіргенін анықтаңыз.
А. Сөндірілмеген әк пен жұмыртқаны бір ыдысқа
салып,үстіне су құю арқылы
Б.Жұмыртқаға термостағы суды құю арқылы
В.От жаққан жерге жұмыртқаны көму арқылы
Сұрақ 3: Кальций және оның қосылыстары
Піскен жұмыртқаның қабығын аршымай тазалауға
болады.
Төмендегі мәліметтерді қолдану арқылы,дұрыс жауапты
таңдаңыз.
А. Жұмыртқаны қолмен қысып,қабығын үгіту арқылы
Б. Жұмыртқаны суға салу арқылы
В.Жұмыртқаны қышқылға салу арқылы
Күнделікті тұрмыста,әсіресе жаз айларында
үйдің ішін ағарту үшін кальцийдің қандай
маңызды қосылысын қолданады?
Әрбір пайымдауда "Иә" немесе"Жоқ"
жауаптарының бірін айландыра сызыңыз.
Дұрыс жауап таңдаңыз Иә немесе жоқ
Сөндірілмеген әкті қолданады Иә/жоқ
Сөндірілген әк суын қолданады Иә/жоқ
Әк тасты қолданады Иә/жоқ
Бағалау парағы
ТАБИҒАТТАҒЫ СУ АЙНАЛЫМЫ
Жер шарында судың күн қуаты мен салмақ күшінің әсерінен үздіксіз түйық айналу процесі жүреді.
Су жер шарындағы мұхиттар мен құрлықтардың бетінен буланады, су булары ауа ағындары мен жоғары көтеріледі.

Сұрақ 7. ТАБИҒАТТАҒЫ СУ АЙНАЛЫМЫ
Жоғарыда берілген суреттегі ақпаратты қолданып, табиғаттағы су айналымы процесінде болатын су көлеміне байланысты мысал
келтіріңіз.
Табиғатта су айналымы процесінде су көлемі әр түрлі болады.
1. Мұхиттағы су көлемінде (1350000)
2. Судың булану процесінде (425000)
3. Жауын-шашында (385)
4. Мұз бен қарда (250)
5. Жер асты суларында (84)
6. Жер асты су ағындыларында (2)

Сұрақ 8. ТАБИҒАТТАҒЫ СУ АЙНАЛЫМЫ
Табиғатта су айналымы процесінде су жер бетіне 3 түрлі күйде түседі. Сүйық, қатты, газға айналған күйде деген сөзді қолданып, болып
жатқан үдерістерді түсіндіріңіз.
- Су жер бетіне қатты күйінде атмосфераның температурасы 0ºС төмен болғанда түседі.
- Су жер бетіне сүйық күйінде атмосфераның температурасы 0ºС жоғары болғанда түседі.
- Су жер бетіне газға айналған күйінде атмосфераның температурасы 0ºС жоғары немесе 0ºС төмен болғанда түсуі ықтимал.

Сұрақ 9. ТАБИҒАТТАҒЫ СУ АЙНАЛЫМЫ
Табиғатта су айналымы процесі бұзылған жағдайда, қоршаған ортаға ықпалы болуы мүмкін бе?
Табиғатта су айналымы бұзылған жағдайда қоршаған ортаға ықпалы болуы мүмкін.
1. Климат өзгеруі мүмкін.
2. Адамның денсаулығына, өсімдік жануарларға әсер етуі.
3. Жер қабатының құрамы өзгеруі мүмкін.
4. Жалпы экологиялық проблема туындауы мүмкін (мұхиттардың, өзендердің, көлдірдің суы тартылыуы).

Ұқсас жұмыстар
Химия ғажайыптары
Химиялық элементтердің периодтық жүйесін ұсынған ғалым
Жай заттар
Дұрыс жауап
Екіөлшемді жиым
Химиялық эстафета
Топырақтың экологиялық проблемалары
Химиялық формулалар
Зат есімге кіріспе
Кристаллография туралы жалпы түсінік
Пәндер