Сабақтың дағдыландыру



Пән мұғалімі: Құдабаева Гүлзамира
Сынып: 9 “а”
С. Ерубаев орта мектебі

Білімділік: Оқушыларды жолдық шамалармен орындалатын амалдармен таныстыру. Жолдық мәліметтерді енгізу, шығару ерекшеліктерін түсіндіре отырып, программа құруға дағдыландыру.
Дамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілеттерін, танымдық белсенді лігін арттыру, компьютермен жұ мыс істету шеберлігін одан әрі қарай шыңдау және осы сабақта алған білім дерін пайдалана білуге ықпал жасау.
Тәрбиелік: Оқушыларды тиянақтылыққа, ұқыптылыққа, жауапкершілдікке тәрбиелеу. .
Сабақтың мақсаты:

І. Ұйымдастыру кезеңі
а) Сәлемдесу
Б) Оқушыларды топқа бөлу
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру
ІІІ. Жаңа сабақ
а) Ребус шешу
ІV. Жаңа сабақты бекіту
V. Практикалық жұмыс
VІ. Сергіту сәті
VІІ. Үйге тапсырма
Сабақтың барысы:

Паскаль тілін шығарған кім? (дұрыс тапсаң шар әуеге қалықтайды!)
Үй тапсырмасын тексеру

Паскаль тілінің өрнектері? (дұрыс тапсаң шар әуеге қалықтайды!)

Арифметикалық және логикалық функциялар (дұрыс тапсаң шар әуеге қалықтайды!)

10 div 3= (дұрыс тапсаң шар әуеге қалықтайды!)

10 mod 3= (дұрыс тапсаң шар әуеге қалықтайды!)

Паскаль программасының құрылымын сипаттаңдар (дұрыс тапсаң шар әуеге қалықтайды!)
Program st;
Write
end

‘ ‘ ‘ ‘ ‘
‘ ‘
ық
‘
ма
‘
рмен
‘ ‘ ‘ ‘
‘ ‘

Апостофқа алып жазылатын, бір жолда орналасқан ASCII тобына жататын символдар тізбегі-символдар жолы деп аталады. Символдар жолы string қызметші сөзімен белгіленеді. Компьютерде жолдың әр символы 1байт орын алады.
Мысалы:а=‘Turbo’; sumb=‘dom’; alfa=‘53’; m=‘’ т. с. с.
Жолдық шаманың айнымалылар бөлімінде сипатталу түрі:<айнымалы аты>: string [жол ұзындығы] ;
Мысалы:
Var
a:string[5] ;
sumb:string[3] ;
alfa:string[2] ;
m:string[0] ;
Жаңа сабақ.

Жолдық типтегі шамалар үшін стандартты функциялар
Атауы
Типі
Әрекеті
Length(S)
S-String
S-жолдың ұзындығын анықтайды
Copy(s, p, n)
S-string
P, n-integer
S-сөзінің р нөмерінен бастап, қатар тұрған n-символды көшіріп алады
Delete(s, p, n)
S-сөзінің р нөмерінен бастап, қатар тұрған n-символды өшіреді
Pos(s1, s2)
S1, S2, -string
S1 кіші сөзі s2 ұзын сөздің ішінде бар ма, жоқ па соны анықтайды
(егер жоқ болса нәтиже 0)

Тапсырма: Берілген “Информатика” мәтінінен р орындағы таңбадан бастап n таңба қиып алу прогаммасын құру
Program St1;
Var W1:string[30] ;
W2, W3, W4:string[10] ;
Begin
W1:= ‘informatika’;
W2:=copy(w1, 3, 5) ;
Writeln(w2) ;
W3:=copy(w1, 8, 10) ;
Writeln(w3) ;
W4:=copy(w1, 1, 4) ;
Writeln(w4) ;
End.

Тапсырма: Берілген “Электродинамика” мәтінінен р орындағы таңбадан бастап n таңба қиып алу прогаммасын құру
Program St2;
Var W1:string[40] ;
W2, W3, W4:string[20] ;
Begin
W1:= ‘elektrodinamika’;
W2:=copy(w1, 1, 6) ;
Writeln(w2) ;
W3:=copy(w1, 8, 4) ;
Writeln(w3) ;
W4:=copy(w1, 6, 6) ;
Writeln(w4) ;
End.

КОМПЬЮТЕРМЕН
ЖҰМЫС
ІІІ. Практикалық бөлім

1. Символдар жолы қандай қызметші сөзбен белгіленеді?
IV. Жаңа сабақты бекіту.
String
2. Жолдық шаманың айнымалылар бөлімінде сипатталу түрі
<айнымалы аты>:String[жол ұзындығы]
3. Length(S) қызметі қандай?
S-жолдың ұзындығын анықтайды
4. Copy(s, p, n) ше?
S-сөзінің р нөмерінен бастап, қатар тұрған n-символды көшіріп алады

Мақал-сөз мәйегі
Бұл бөлімде компьютерге қатысты құрастырылған мақал-мәтелдер беріледі, осы мақал-мәтелдердің күнделікті өмірде қолданылатын нұсқаларын табу қажет.

Жігітті компьютеріне қарап бағала
Жігітті досына қарап бағала

Байт биттен құралады
Теңге тиыннан құралады

Вирустан қорыққан, Интернетке шықпас
Шегірткеден қорыққан
егін екпес

Антивирусы күштіні-вирус ала алмайды
Досы күштіні - жау алмайды.

Күлсең ескірген компьютерге күл.
Күлсең кәріге күл.

Бір ядролы процессор жақсы,
2 ядролы одан да жақсы
Бір ақылдан, екі ақыл артық.

Пернелерге саяхат
Бір бетшені аштым да,
Мәтін жаза бастадым.
Бірақ тілін шет елдің
Аудара алмай тастадым.
Тілді қалай өзгертем
Көмектесші, достарым!
( Shift + Alt )

Пернелерге саяхат
Міне, тағы қиналып-ақ тұрмын мен,
Тақырыпты жаза алмай пернемен
Барлығы да кіші әріп қайтемін?
Көмек берші, енді нені басам мен?
(Caps Lock )

Пернелерге саяхат
Бірігіп кетті екі сөз,
Не істерімді білмедім
Қане, қайсысың маған тез,
Ажыратып бересің?
(Бос орын)

1. §10 Жолдық шамалармен жұмыс
2. Практикалық жұмыс №16

V. Сабақты қорытындылау
Не білемін
Не үйрендім
Не үйренгім келеді

Тапсырма: Берілген “Спидометр” мәтінінен “дом”, “метр”, “ом” сөздері бар не жоқ екенін анықтайтын прогамма құру
Program St3;
Var W1:string[40] ;
W2:string[20] ;
P:byte;
Begin
W1:= ‘spidometr’;
w2:=‘dom’;
p:=pos(w2, w1) ;
Writeln(p) ;
W2:=‘metr’;
p:=pos(w2, w1) ;
Writeln(p) ;
W2:=‘om’;
p:=pos(w2, w1) ;
Writeln(p) ;
End.

Тапсыр-
малар
Оқушы
ның
аты-жөні
Үй тап-сыр-масы
Ребус шешу
Есеп1
Есеп2
Мақал-мәтел
Жұмбақ
Қорытындылау
Бағалау парағы:
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz