Дұрыс бөлшек




Презентация қосу
№21 орта мектеп
Бастауыш сыныптар бірлестігі

“Ойлы болсаң,
озып көр”
атты
интеллектуалдық ойын
“Жас математиктер” үйірмесі
3-4 сыныптар
2013жыл
Мақсаты:
Математикалық ой-өрісін дамыту,
білімді, дарынды, озық болуға
тәрбиелеу.

ОЙЫН 5 БӨЛІМНЕН ТҰРАДЫ:

І бөлім – «Бәйге»
ІІ бөлім – «Тіл - өнер»
ІІІ бөлім – «Дода»
ІҮ бөлім – «Тапқырлық»
Ү бөлім – «Жорға»

І бөлім
«Бәйге»

5
“Бәйге “
“Бәйге “
сұрақтары
• Қай сан барлық санға қалдықсыз бөлінеді? сұрақтары
“Бәйге”
“Бәйге”
сұрақтары
сұрақтары
• Шеңбердің ең үлкен хордасы
“Бәйге”
“Бәйге”
сұрақтары
• Үшбұрыштың төбесі мен қарсы жатқан қабырғасының ортасын сұрақтары
қосатын кесінді.
“Бәйге”
“Бәйге”
сұрақтары
сұрақтары
• Параллелепипедтің неше қыры, неше жағы бар?
“Бәйге”
“Бәйге”
сұрақтары
сұрақтары
• Алгебра сөзі қандай сөзден шыққан?
“Бәйге”
“Бәйге”
сұрақтары
сұрақтары
• Геометрия сөзі грекшеден аударғанда қандай ұғымды білдіреді?
2 ғасырда неше жыл бар?

Бір нүктеден шығып, екі сәуледен құралатын
геометриялық фигура.
Кез – келген екі нүкте арқылы нені жүргізуге
болады?

Қандай түзулердің ортақ нүктесі жоқ?

Бұрышты өлшейтін құрал.

Кез-келген барлық санға қалдықсыз
бөлінетін сан?
Тік бұрыш неше градусқа тең?
Екі нүкте арқылы неше түзу жүргізуге
болады?

Қандай өрнекті әріпті өрнек деп атайды?

Координаталық жазықтықта неше ширек
бар?

Геометриялық жазықтықтағы денені
зерттейтін бөлімі.

Үшбұрыштың ішкі бұрыштарының
қосындысы

ІІ бөлім
«Тіл-өнер»

Жоқ өзінде бас та, қас
та, мойын да,
Ұзындығы жазулы тұр
бойында. Ел құлағы нешеу?

сызғыш, линейка, a
ruler
Түйеқұс таразыда бір елу, пятьдесят, Fivty
аяғымен тұрғанда 12 кг.
Тартады. Ал егер екі Отыз тістен шыққан
аяғымен тұрса, қанша
тартады? сөз – неше рулы елге
он екі, двенадцать, тарайды?
tweive
отыз, тридцать, soty
Өзі сөйлей білмейді,
салған ізі сөйлейді.
Қабат-қабат қаттама,
ақылың болса аттама
қалам, ручка, pen
кітап, книга, book
ІІІ
БӨЛІМ
«ДОДА»

Қазақтың байырғы
есептері 20 30 40 50

«Ақбота» есептері 20 30 40 50

«Кенгуру» есептері 20 30 40 50

ВИКТОРИНАЛЫҚ СҰРАҚТАР
2030 40 5
Қазақтың байырғы есептері
• Он-оннан сығы бар үш бала өзара
асық ойнады. Ойыннан соң біріншісі •Түйеқұс екі аяғымен • Ұлу биіктігі 10м
екіншісіне қарап:
тұрғанда бір пұт тартса, ағаштың басына
• қанша асық ұттық – дейді ол. Онша шығуы керек. Ол
көп ұтқыза қоймаппын, сегіз асығым бір аяғымен тұрғанда күндіз 4 м. Жоғары
қалыпты, - деді.Онда сендегі барлық
асық менің ұтып алған асығыма тең қанша тартады? – деп көтеріледі, түнде 3 м.
екен, - дейді үшінші бала асықтарын
атасы немересіне Төмен түседі. Неше
түгендеп тұрып,
күнде ұлу ағаштың
• Ең көп асықтан ұтылған мен болдым, - қарады. басына шығады?
дейді мұңайып бірінші бала. Ойыннан
кейін кімде, неше асық?

20 30 40

• Сықырлаған арба үстінде
келе жатқан екі
жолаушының біреуі
жолдың жартысын өткенде
жолдың жолдың жартысы
қалғанша ұйықтайды.
Жолаушы жолдың қанша
бөлігін ұйықтайды?

«Ақбота» есептері

•• Үш
Үшбала
бала17
•• Оқушы
Оқушы •• Үшбұрыш-
Үшбұрыш-
• •Месопотамияда
Месопотамияда
кітаптың біздің
біздіңэрамызға
бауырсақ кітаптың0,3 тың
тыңекі эрамызға
30 ұпай
бауырсақ 0,3 екі дейінгі
дейінгі20052005
жеді. бөлігін, қабырғасы-
жеді.Ең
Ең бөлігін,
кейін
қабырғасы- жылда
жылдабір бірсаны-
саны-
көп жегені кейінтағы
тағыда да ның
ның α,α,он
он саны –β,β,
саны –
көп жегені 0,1 бөлігін
0,1 бөлігін ұзындықта-
ұзындықта- ал
алалпыс
алпыссаны саны- -
Тимур.
Тимур.АзАз оқығандағы ры €€таңбаларымен
дегенде оқығандағы ры55және
және1,1, таңбаларымен
белгіленетін.
дегенде көлемі
көлемі й үшінші
үшінші й белгіленетін.
Мысалы,
Тимур жарты қабырғасы Мысалы,22 22
Тимур жарты қабырғасы саны
саныββββαααα
неше
неше кітаптан
кітаптан18 18
а натурал
натурал
а түрінде
түрінде
бауырсақ бетке кем санмен жазылатын.
жазылатын.
й бауырсақ бетке кем санмен Сонда
Сонда124 124саны
жеген? болып
п өрнектелсе
п саны
жеген? болып өрнектелсе қалай
қалай
шықты. қандай
а
•• А)
А)55
шықты. ұ қандай ұ жазылады?
жазылады?
п Кітапта
Кітаптанеше неше болады?
болады? • •А) β €€ α α α α
б)
б)99 бет болған? •• А)
А) β €€ α α α α
б)б)€€ €€ββββαααα
бет болған? 0 А)44 0 αααα с)с)€€ββββ
•• А)
ұ
с)с)77 А)210
210 б)б)55 αααααααα д)д)€€€€
20 б)б) 4 с)с)66 5 αααααααα
д)
д)88 200
200
с)с)190
190 д)д)33
д)д)180
180 13
«Кенгуру»
Қояндар жанұясының үш мүшесі барлығы 73 сәбізді жеп
есептері
қойған. Әкесі шешесіне қарағанда 5 сәбізді артық жеген.
Ал баласы Банни 12 сәбіз жеген, шешесі неше сәбіз
жеген?
• А) 27 б) 28 с) 31 д) 33 е) 56

Айдар қағаз парақты 5 рет бүктеді, сосын ол бүктеген
қағазды тескен. Қағаз парақты қайта жазғанда неше тесік
шығады?
• А) 6 б) 10 с) 16 д) 20 е) 32

Мына сандардың ең үлкені қайсысы?

• А) 999 б) 999 с) (99)9 д) 999 е) 999
Компьютерлік вирус компьютерлік дискінің қандай да бір бөлігін
зақымдайтыны белгілі. Бірінші күні ол дискінің ½ бөлігін зақымдаған, екінші
күні зақымданбаған жерінің 1/3 бөлігін, үшінші күні қалған бөлігінің ¼
бөлігін, ал төртінші күні қалғанының 1/5. Дискінің қандай бөлігі зақымданбай
қалған?

• А)1/5 б) 1/6 с)1/10 д) 1/12 е) 1/24
ВВииккттооррииннааллыыққ ссұұррааққттаарр
::

5 Төрт дос бала
мейрамханаға
4 0 жиі барып,
Ұшақ А әрқашан бір
0қаласынан В үстелге
қаласына отырады.
30 дейін 1 сағ Жалғастың
20минут әрқашан бір
Тәрелкедегі 7 орынға отыра
ұшады да, беретіні белгілі
бауырсақтан 7 сол жолмен болса, достар
балаға бір-бірден қайтарда 80 неше түрлі
және тәрелкеде бір мин. Ұшты . тәсілмен
20 бауырсақ
Үш түйеқұс Себебін үстелге отыра
ұшып келе жатты. қалатындай етіп түсіндір. алады?
Аңшы олардың қалай бөліп беруге
бірін атып алды. болады?
Олардың
қаншасы қалды?

ҮІ бөлім
“Тапқырлық”

Біздің үйдегі қабырға сағаты
қоңыраулы, ол әрбір жарты
сағатта 1 рет, толық сағат сайын
сол уақытты көрсету санына
тең қоңырау соғады. Сонда ол
тәулігіне неше рет қоңырау
соғады?

(1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+11+12)*2+2
4*2=204

Ү БӨЛІМ
«ЖОРҒА
»

Шеңбер бойындағы кез – келген
Шеңбер
нүктені бойындағы
центрмен кез –кесінді.
қосатын келген радиус
нүктені центрмен қосатын кесінді.
Ортақ бөлгіші 1-ге тең сан.
Ортақ бөлгіші 1-ге тең сан.
өзара жай сан
Алымы бөлімінен үлкен бөлшек бұрыс
Алымы бөлімінен үлкен бөлшек
бөлшек
Нәрселерді санағанда қолданылатын
Нәрселерді санағанда
сан. қолданылатын натурал сан
сан.
369 саны 3-ке бөліне ме?
369 саны 3-ке бөліне ме?
иә
Қабырғасы 1-ге тең квадраттың
Қабырғасы
ауданы1-ге теңтең?
неге квадраттың 1
ауданы неге тең?
Дәлелденбейтін тұжырым не деп
Дәлелденбейтін тұжырым не деп
аталады?
АКСИОМА
аталады?
Бағытталған кесінді.
Бағытталған кесінді.
вектор
Бір нүктеден бірдей қашықтықта
Бір нүктеден
жатқан бірдей
нүктелер
жатқан нүктелер
қашықтықта
жиыны
жиыны
қалай
қалай
шеңбер
аталады?
аталады?
ОХ осі қалай аталады?
ОХ осі қалай аталады?
абсцисса 19
Шеңбер бойындағы екі нүктені қосатын және
центр арқылы өтетін кесінді. диаметр
Көбейтіндісі 1-ге тең бөлшектер қандай
сандар деп аталады? Өзара кері
640 саны 5-ке бөліне ме? ИӘ
Алымы бөлімінен кіші бөлшек. Дұрыс бөлшек
Натурал сандар нешеден басталады?
1-ден
Дәлелденетін тұжырым не деп
аталады? теорема
Жазыңқы бұрыш шамасы нешеге тең? 180 градус
Шеңбер ұзындығының диаметрге қатынасы
нешеге тең не пи-дің мәні нешеге тең? 3,14
Биссектрисалары өзара перпендикуляр
болатын төртбұрыш. Шаршы, ромб
ОУ осі қалай аталады? ордината 20
Қорытындылау

Көңіл бөліп бұл кешке
Келгендерге көп рахмет.
Шын сезінген көрерменге,
Мың рахмет, мың рахмет!


Ұқсас жұмыстар
Бүтіні бөлігі Алымы тең Бөлімібілімдерін кіші көрсете
Аралас санды бұрыс бөлшекпен жаз
Бөлшек сандар немересі
Жай бөлшек
ЖАЙ БӨЛШЕКТЕРГЕ АМАЛДАР ҚОЛДАНУ ТУРАЛЫ
Бұрыс бөлшек
Дұрыс бөлшек, бұрыс бөлшектерді ажыратыңдар
Дұрыс және бұрыс бөлшектер
Аралас сандарды қосу тақырыбын бекіту
Жай бөлшектердің қасиеттері
Пәндер