Әдебиет экскурсиялары




Презентация қосу
Экскурсия және
оның түрлері
Сабақтың мақсаты:
• Білімділігі: Үйірме мүшелеріне эскурсия
туралы түсінік беру, оның түрлерімен
таныстыру, туризм бойынша
біліктіліктерін арттыру;
• Дамытушылығы: үйірме мүшелерінің
экологиялық мәдениетін арттыру және
отансүйгіштікке тәрбиелеу болып
табылады;
• Тәрбиелілігі: алынған біліктілікті іске
асыру жөнінде түсінік қалыптастыру.
Өткен сабақты пысықтау
«Туристік өлкетанудың
тәрбиелік маңызы»
Экскурсия және
оның түрлері
Экскурсия (excursio) латын тілінен аударғанда “серуендеу” деген
мағынаны білдіреді. Эскурсия жеке тұлғаның уақытша болған елдегі
(жердегі) туристік ресурстарды танымдық мақсатта жиырма төрт
сағаттан аспайтын уақытта барып көруі. Экскурсиялық іс - халық
арасында мәдени-ағарту жұмысының маңызды белгісі. Оның тарихы
жалпы 100 жылдан асқанымен ең дамыған кезі өткен ғасырдың 70-80
жылдары. Экскурсия білім алудың негізгі формасы. Сондықтан
экскурсия өткізген уақыты бойынша емес, тақырыбы бойынша
жүйеленген. Экскурсияның бірнеше түрлері бар. Олар: тарихи,
кәсіптік, табиғи, архитектуралық, әдеби және т.б. Алғашқы
экскурсияға себепші болған өткен ғасырлардың қоғамдық өмірі. Сол
кезде жиі діни, әулие жерлерге қажылық жасаумен байланысты болды.
Жалпы айтқанда, экскурсиялар мемлекеттің түрлі кезеңдерінде әр
түрлі функцияларды атқарған. Ол ғасырдың қызығушылығына
байланысты болған.
Экскурсия негізінен 3 бөлімнен тұрады: кіріспе, негізгі бөлім
және қорытынды.
Кіріспе
Кіріспе әдетте 2 бөлімнен тұрады. Оның мақсаты- экскурсовод
пен топ арасында байланыс орнату, экскурсанттардың назарын
тақырыпқа аудару. Кіріспе көрікті, эмоционалды, қызықты, 5-7 минут
аралықты қамтуы керек.
Негізгі бөлім
- Ұйымдастырушылық ( экскурсиялық топпен танысу және де
экскурсанттарды жолдағы қауіпсіздік, өзін ұстау ережелерімен және маршрут
кезінде таныстыру). Осы бөлімде экскурсовод хабардар етеді:
Өзінің аты-жөнін, қайда жұмыс істейтінін;
Транспортты жүргізушінің аты-жөні;
Экскурсия тақырыбы, оның атауы;
Маршрут, уақыт және экскурсияның аяқталу орнын;
Экскурсиядағы тәртіп ережелерін;
Қауіпсіздік ережелерін.
- Ақпараттық ( тақырып жөнінде қысқаша мәлімет, маршруттың ұзақтығы,
бару және қайту уақыты, санитарлық аялдамалар және де экскурсияның
аяқталу орны). Негізгі білім нақты экскурсиялық объектілер негізінде
көрсету мен баяндаудың бірлігінен құрылады. Оның мазмұны бірнеше
тақырыпшалардан тұрады, олар объектілерде және тақырыппен байланысты
болуы қажет. Ондай тақырыпшалардың саны 5-12- дейін болады. Сонымен
қоса, экскурсия құрудағы маңызды мәселе болып, объектілерді таңдау, яғни
тақырыптың мазмұнын ашатындарды ғана таңдап алу және де олар
тақырыпшаларға байланысты болуы керек .
Қорытынды
Негізгі бөлім сияқты экскурсиялық объектілермен байланысты болмайды. Ол уақыт бойынша 5-7 минутты алу керек және 2 бөлімнен
тұру керек.
1-сі – экскурсияның негізгі мазмұнының қорытындысы, тақырып бойынша қорытынды, экскурсияның мақсатын жүзеге асыру.
2-сі- басқа экскурсиялар жөнінде мағлұмат, яғни олар берілген тақырыпты кеңейте және тереңдете алуы керек. Қорытынды негізгі бөлім,
кіріспе сияқты өте маңызды.
СЕРГІТУ СӘТІ
Ергежейлі және дәу
Шарты: «Дәу» дегенде оқушылар орнынан тұрып,
қолдарын жоғары көтеруі тиіс. «Ергежейлі»
деген сөзге отырып, қолдарын алға созу керек.
Экскурсиялар келесі жүйелер бойынша жүзеге
асады:
• 1.Мазмұны бойынша;
• а)шолу
• ә) тақырыптық : тарихи, өндірістік ,әдеби, өнер
• 2.Қатысушылардың құрамына, санына қарай;
• 3.Өткізген орнына қарай;
• 4.Жылжу тәсіліне қарай;
• 5.Экскурсияның ұзақтылығына қарай;
• 6.Өткізу түріне қарай.
ШОЛУ ЭКСКУРСИЯЛАР
ТАҚЫРЫПТЫҚ ЭКСКУРСИЯЛАР
1) Тарихи экскурсия
2)Өндірістік экскурсиялар
3)Өнерге байланысты экскурсиялар
4) Әдебиет экскурсиялары
2. Қатысушылар құрамына, санына қарай келесі
бөлімдерге бөлінеді:
• Жеке
• Жергілікті халық үшін
• Шетелдік туристер үшін
• Ересек адамдар үшін
• Мектеп оқушыларына
3. Өткізген орнына қарай экскурсиялар:
• Қалалық
• Қала маңы
• Өндірістік
• Мұражайлық
• Комплексті
4. Жылжу тәсіліне қарай:
• Жаяу
• Әр түрлі транспортты қолдану арқылы
5. Экскурсияның ұзақтылығына қарай
1 академиялық сағаттан 1 тәулікке дейін болады.
6. Өткізу түріне қарай:
• Экскурсия- серуендеу
• Экскурсия-лекция
• Экскурсия – музыкалық
• Жарнама экскурсиясы
Сабақты бекіту: Сөзжұмбақ

1.Экскурсияда серуендеуші тұлға
2. Өнерге байланысты экскурсия түрі
3. «Экскурсия» латын тілінен аударғанда
4. Белгілі бір жердің, қаланың, елді мекеннің бір бөлігін оқып білу
5.Көп тақырыпты қамтып жүріп өтетін экскурсия түрі
6. Жеке тұлғаның ұзақтығы 24 сағаттан 1 жылға дейінгі н/е 24
сағаттан аз бірақ уақытша болған елде ақы төлейтін
қызметпен айналыспайтын саяхат түрі
7. Тарихи-мәдени объекті
8. Тақырыптық экскурсия түрі
9. Жылжу тәсіліне қарай бөлінетін экскурсия түрі
э
к
с
к
у
р
с
и
я
Рефлекция:«Бағалау ағашы»
шарты: Себеттегі алма, гүл
және жапырақты тақтадағы
ағашқа жабыстырады.
Бұл жердегі: алма-бүгін мен
көп үйрендім
гүл-маған ұнады
жапырақ- менде әлі сұрақтар
бар
Назарларыңызға
рахмет!!!

Ұқсас жұмыстар
Тақырыптық экскурсия
Экскурсия классификациясы
СЫН - ӘДЕБИЕТТАНУ ҒЫЛЫМЫНЫҢ БІР САЛАСЫ
XIX ғасыр әдебиетін зерттеген ғалымдар
ӘДЕБИЕТТАНУ ЖӘНЕ ОНЫҢ САЛАЛАРЫ
Халық ауыз
ХХ ғ. басындағы қазақ әдебиетінің дамуы
Балқаш манындағы туризм саласынның дамуы
Шығарманың тілі
Көркем әдебиет стилі
Пәндер