Әдемі зат




Презентация қосу
Пәні: Қазақ тілі
Сыныбы: 7. Пән мұғалімі Акуажанова Сая Қайноллақызы
Сабақтың тақыры: Сын есімнің түрленуі.
Міндеттері:
1. Сын есімнің
салыстырмалы және
күшейтпелі
Мақсаты: шырайларымен
Сын есімнің түрлену ерекшелігін таныстыру.
түсіндіре отырып, оқушыларды 2. Топтық жұмысты
сыни тұрғыдан ойлауға жетелеу. нығайту.
3. Деңгейіне қарап
саралап, ерекшелігіне
қарап даралап оқыту.

Модульдер: “Сыни Әдіс-тәсілдері:
тұрғыдан ойлауға үйрету”, “ Блум таксономиясы,
Оқыту мен оқудағы жаңа диалогтық оқыту, 10
тәсілдер”, “Талантты және сұрақ, “Блиц- кездесу”
дарынды балаларды стартегиясы, Венн
оқыту”. диаграммасы, оқыту
үшін бағалау.
Кіріспе. 1.Ұйымдастыру кезеңі
а/Шаттық шеңберін құрады, тілек тілейді.
ә/Қиынды қағаздар арқылы топқа бөлінеді, топтың
атын, ұранын қорғайды.
б/Үй жұмысын тексеру.
Ресурстар: қиынды қағаздар, интербелсенді тақта,
таратпа материалдары.
Нәтижелері: Көңіл-күйлері жақсарады.
Жинақталып реттеледі, ізденімпаздығы артады,
өзін-өзі реттей алады, шығармашылықпен жұмыс
істейді, өздігінен білім алуды үйренеді, АКТ-ны
тиімді пайдаланады, коммуникативтік құзыреттілігі
артады.Өзін және өзгені бағалай алады.
Шығармашылық жұмыс
Әрбір адам - Кімім?
Туысым, досым, жұрағат
Әрбір сабақ - Не істеу?
Үйрену, ұғу, ұлағат
Әрбір ісім - Не?
Тірлік, тірек, адамдық
Әрбір сөзім - Қандай?
Шындық, бірлік, адалдық
Білу, тану Тұсаукесер 1-2 ұпай

1-топ: Сын есім дегеніміз не? Сын есімнің
тұлғасына қарай бөлінуін топтастырып,
мысал келтіріңіздер.
2-топ: Сын есімнің сұрақтары. Сын
есімнің құрамына қарай бөлінуін
топтастырып, мысал келтіріңіздер.
3-топ: Сын есімнің мағынасына қарай
бөлінуін топтастырып, мысал
келтіріңіздер.
Сапалық сын есімдер мен қатыстық сын есімдерді
ажыратып 2 бағанға бөліп жазыңдар
Жасыл ағаш. Темірдей тәртіп. Жылжымалы мүлік. Қызғылт
көйлек. Әдемі зат. Көк шөп. Шашыраңқы ой. Ұйқышыл аң.
Түнгі ауа. Кестелі орамал. Биік тау. Ұзын көпір. Құрғақ жер.
Қымбат киім. Сүзеген сиыр. Көтеріңкі көңіл.

Сапалық сын есім мен қатыстық сын есімді
салыстырыңыздар
САПАЛЫҚ ҚАТЫСТЫҚ

Түсіну
3-4 ұпай
Заттың сапалық сыны әр кез бір дәрежеде бола
бермейді. Оның белгілері бірде тым басым, бірде Қолдану
5-6 ұпай
бәсең болуы мүмкін. Мысалы:
Негізгі
бөлім

зша
Жұлды ?
е нің бас лар ше
М
нің
киімім й?
үсі қ а нда
т

Тек қандай
сын
есімдер
қолданыл
ған?
Түстерді ата н
Ода ой
ан дай
қ ?
туды
Мағынаны тану
Ажар

Келбет Шырайлы
Бет
Шырай
Өңі Шырайы кіріп
шырайлы қалыпты
Түр Әлпет

Заттың сын-сипаттық шырайын танып-білуге
сын есімнің шырай формасы көмекке келеді.
Жаңа сабақ.
Сын есімнің түрленуі

Бір тектес сапалық сынның бірінен
екіншісінің артық не кемдігін, әр түрлі
дәрежеде болатынын білдіруді сын
есімнің шырайы деп атайды.
Сын есімнің шырайлары тек сапалық
сын есімнен ғана жасалады. Қатыстық
сын есімде ондай қасиет болмайды.
Сын есімнің 2 түрлі шырайы
бар
1. Салыстырмалы 2. Күшейтпелі шырай
шырай М: ап-ауыр, қып-қызыл,
М: жастау, ақшылдау, мөп-мөлдір, тап-таза,
толықша, бозғылт, тіпті қызық, өте үлкен,
қоңырқай, сұрша, тым биік, аса терең, ең
қызғылтым, үлкен, т.б.
сарғыш, көкшіл, т.б.

Сын есімнің шырай формасына
енуі оның түрленуі деп аталады.
Сын есімнің 2 түрлі шырайы
бар
1. Салыстырмалы шырай 2. Күшейтпелі шырай
деп -
деп -
біркелкі сындардың бірінен
біркелкі сындардың бірінен
екіншісінің артық не кемдігін
екіншісінің өте артық не өте
көрсететін шырай түрін
кем екендігін көрсететін
айтамыз.
шырай түрін айтамыз.
М: Үлкен,үлкендеу, үлкенірек.
М: Қап-қатты, өте қатты, тым
Қышқыл, қышқылтым,
қатты.
қышқылдау.
Тәп-тәтті, тым тәтті, өте тәтті.

Сын есімнің шырай формасына енуі оның түрленуі
деп аталады.
Жұптық жұмыс. Сын есімнің шырайларын қатысытырып
диалогтық әңгіме құрыңыздар. “Табиғаттың әсем түстері”

Талдау
7-8
Блиц - кездесу
1.Әдемі
6.Салқындау

2.Күштірек
7.Қоңыр

3.Тап-таза
8. Сабина

4.Үлкен
9.Жақсы

5.Биігірек 10.Оқушы Жинақтау
9-10
Блиц - кездесу
1.Ақбота
6. Ыстық

2.Сап-сары
7. Көкшіл

3.Қышқыл
8.Арықтау

4.Өте терең
9. Азамат

5.Жап-жарық 10. Әдемі
Қорытынды
Мен нені білемін? Мен нені білдім? Мен нені білгім келеді?

Кері байланыс. Үйге тапсырма:
Топ жетекшілеріндегі 50-жаттығу, 51- Бағалау
бағалау парақшасын жинау. 11-12
жаттығу.

Ұқсас жұмыстар
Жалпы оқушының жан дүниесін дамыту
Сын есімнің түрленуі
Есімдіктің түрлерін атап беріңіздер
АСПАН ӘЛЕМІ
Шығармашылық білім беру саласы
Сабақтың мақсаты
Сын есім. 3 сынып
Этил спирті наркотик
Құрақ құрау технологиясы
Каучук фикусы көп өсірілетін түрі
Пәндер