Атмосфера қабаты



Ж. Мыңбаев мектеп -гимназиясы Сабақтың тақырыбы : Биосфера -Жердің тіршілік қабаты Сыныбы -9 Онлайн сабақ Пән мұғалімі : К. Атшыбаева
2015/21016 оқу жылы


Сабақтың мақсаты :
Негізгі :идеялар
Керекті ресурстар :
Күтілетін нәтиже :
Оқушыларға барлық тіршілік процестерінің біртұтастығы, биосфера шегіндегі тіршіліктің сан қырлы процестері туралы білім беру. Биосфера туралы төменгі сыныптарда алған білімдерін кеңейте отырып, биосфера құрылымы туралы түсініктерін қалыптастыру.
Оқыту әдісі :
Интерьбелсенді тақта, слайдтар, бағалау бетшесі, А- 4 қағазы, түлі бояулар
Оқушыларға биосфера туралы жан-жақты білім бере отырып, олардың өз бетінше ізденуішілігін арттыруға, сыни тұрғыдан ойлай білуге, топтық жұмыс жасауда жылдамдық шеберліктерін шыңдауды қалыптастыру
Оқушылар биосфера туралы білімдерін толықтырып, биосфераның негізгі қасиеттері туралы, биосфераның әртүрлі ластану жолдары мен олардан сақтану, қорғану шаралары туралы біледі
АКТ-ны қолдану, “Ойлаудың 6 қалпағы ” әдісі, топтық оқыту, диалогты оқыту, БЛУМ жүйесі

Сабақтың жүрісі : мұғалімнің әрекеті :
Оқушылармен сәлемдеседі, сыныпты топқа бөледі.
-Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастырады
Оқушылардың әрекеті : мұғаліммен сәлемдеседі, бір-біріне тілек тілейді, топқа бөлінеді.
Үй тапсырмасын тексеру : 1. « Қызығушылықты ояту »
топтық тапсырма беріп, салыстыру кестесін толтыруды ұсынады, оқушылар дұрыс жауаптарын анықтап, тұсына “ +” немесе “ -” белгісін қояды.
2. “Миға шабуыл ” сұрақтарына жауап беру :

Сәйкестендіріңіз : 1- топтың тапсырмасы
Агроценоз
Белгілері
Биогеоценоз
1. табиғи сұрыпталу жүреді
2. Негізін табиғи өсімдіктер құрайды және қосымша мәдени өсімдіктер өсіріледі
3. Түрдің саналуандылығы төмен
4. Өзін-өзі реттеу дәрежесі төмен
5. Индустриалды технологияларды
қолданау маңызды
6. Қосымша энергия көзін пайдалану
7. Тұрақтылық және өзін-өзі реттеу дәрежесі жоғары
8. Қолдан сұрыптау жүреді
9. Қосымша энергия көзі жоқ
10. Табиғи зат айналым бойынша жүзеге асады
11. Адамның араласуымен жүзеге асады.
12. Негізін табиғи өсімдіктер құрайды

Агроценоз
Белгілері
Биогеоценоз
1. табиғи сұрыпталу жүреді
2. Негізін табиғи өсімдіктер құрайды және қосымша мәдени өсімдіктер өсіріледі
3. Түрдің саналуандылығы төмен
4. Өзін-өзі реттеу дәрежесі төмен
5. Индустриалды технология ларды
қолданау маңызды
6. Қосымша энергия көзін пайдалану
7. Тұрақтылық және өзін-өзі реттеу дәрежесі жоғары
8. Қолдан сұрыптау жүреді
9. Қосымша энергия көзі жоқ
10. Табиғи зат айналым бойынша жүзеге асады
11. Адамның араласуымен жүзеге асады.
12. Негізін табиғи өсімдіктер құрайды
Сәйкестендіріңіз : 2- топтың тапсырмасы

2. “Миға шабуыл ” сұрақтары:
Топтың тапсырмасы :
1. Экожүйе дегеніміз не ? 2. Биогеоценоз терминін ғылымға енгізген орыс ғалымы ? 3. Ең үлкен табиғи жүйе ?
4. Агроценоз дегеніміз не ?
5. Экологиялық сукцессия процессі дегеніміз не ?
6. Продуценттер дегеніміз не ?
7. Редуценттер дегеніміз не ?
8. Биоценозды зерттейтін ғылым саласы қалай аталады ?
1. Агроценозға нелер жатады ?
2. Экожүйе терминін енгізген ғалым ?
3. Агроценоздың неше типі бар ?
4. Биоценоз дегеніміз не ?
5. Экожүйе өнімі дегеніміз не ?
6 . Биоценоз ұғымын енгізген неміс ғалымы ?
7. Консументтер дегеніміз не ?
8. Биоценоз құрылымы неден тұрады ?

Түсіну кезеңі : ( Неге? Неліктен? Себебі ?) Оқушылардың білімдерін кеңейту үшін қойылады. 5 минут
Топқа тапсырмалар беріледі:
1-топ : Атмосфера
2-топ : Гидросфера
3-топ : Литосфера
4-топ. : Биосфера
І. Атмосфера тобының сұрақтары :
1 . Атмосфера қабаты, оның химиялық құрамы
2 . Атмосфера қандай қабаттардан тұрады ?
3. Тіршілік үшін атмосфералық ауаның маңызы
4 . Атмосфераның қызметі
5. Атмосфераның түзілуі
ІІ. Гидросфера тобына
1. Гидросфера қабаты қандай қабат ?
2. Гидросфераның құрамы
3. Гидросфера қабатында тіршіліктің таралуы
4. Мұхит түбіндегі тіршілік
5 . Су көздерінің ластануы
Оқушылар берілген сұрақтар бойынша оқулықтағы мәтінмен жұмыс жасайды, өзара талдайды, жауап береді, топ басшысы бағалап отырады.

3-топ : Литосфера тобының сұрақтары 1. Литосфера, оның қабаттары 2. Литосфера қабатының құрамы неден тұрады ? 3. Топырақ дегеніміз не ? 4. Топырақ -”тіршілік тірегі ” дегенге қалай түсінесіңіз ? 5. Литосфераның бүгінгі экологиялық жағдайы туралы не айтасыңыз ? 4- топ : Биосфера тобының сұрақтары : 1. Биосфера дегеніміз не, оның басты қасиеттері қандай ? 2. Биосфераның алуан түрлілігінің себебін қалай түсінесің ? 3 . Биологиялық өнімділік дегеніміз не ? 4 . Биомасса деген не ? 5. Биосфераның қай қабаттарында биологиялық өнімділік жоғары ? 6. Биосфераның тұрақтылығына қауіп төндіретін қандай жайттарды атар едің ?
Оқушылар берілген сұрақтар бойынша оқулықтағы мәтінмен жұмыс жасайды, өзара талдайды, жауап береді, топ басшысы бағалап отырады.

Теориясы:Талдау кезеңі :
1. салыстыр
2. айырмашылығы неде ?
3. ұқсастығы неде ?
4. тақырыптың басты
иедясын жаз
Оқушылар биосфера қабаттарын өзара салыстырып, олардың ұқсастығы мен ерекшелігі туралы талдау жасайды
Тақырыптың басты идеясы неде ? деген сұраққа :
Ұқсастығы :.
Ерекшелігі:
Салыстырыңыз :
1-топ :
Атмосфера
Литосфера
1
1
2
2
3
3
4
5
6
4
5
6

Оқушылар биосфера қабаттарын өзара салыстырып, олардың ұқсастығы мен ерекшелігі туралы талдау жасайды
Тақырыптың басты идеясы неде ? деген сұраққа жауап береді :
Ұқсастығы :.
Ерекшелігі:
Салыстырыңыз :
2-топ :
Атмосфера
Гидросфера
1
1
2
2
3
3
4
5
6
4
5
6

Оқушылар биосфера қабаттарын өзара салыстырып, олардың ұқсастығы мен ерекшелігі туралы талдау жасайды
Тақырыптың басты идеясы неде ? деген сұраққа жауап береді:
Ұқсастығы :
Ерекшелігі:
Салыстырыңыз :
3-топ :
Литосфера
Гидросфера
1
1
2
2
3
3
4
5
6
4
5
6

Оқушылар биосфера қабаттарын өзара салыстырып, олардың ұқсастығы мен ерекшелігі туралы талдау жасайды
Тақырыптың басты идеясы неде ? деген сұраққа жауап береді :
Ұқсастығы :
Ерекшелігі :
Салыстырыңыз :
4-топ :
Атмосфера
Гидросфера
Литосфера
1
1
1
2
2
2
3
3
3
4
4
4
5
5
5

Қорытынды :Жинақтау кезеңі : 7 минут
Бүгінгі сабақтан не үйрендіңдер ?
Де Бононың алты қалпағы :
1. ақ қалпақ-факт, цифр, мәліметтерді таза сақтау
2. қызыл қалпақ-ішкі сезім, эмоция
3. қара қалпақ-негативті ойлау, күмәндану
4- сары қалпақ- жағымды және оңтайлы жағы мен қызықты мәлімет беру
5. Жасыл қалпақ- жаңа идеялар мен шығармашылық ойлар
6. көк қалпақ- жинақтау, ойларды тіркеу.
Оқушылар қалпақтың түсі бойынша сабақты қорытады, топ басшысы бағалайды.

Практикасы : Қолдану кезеңі 5 минут
:
Жер ғаламшарының құрылысына 2. Биосфера тіршілігін тұңғыш рет 1802 жылы енгізген
A) Ч. Дарвин
B) К. Линней
C) Ж. Б. Ламарк
D) Р. Гук
E) Э. Дарвин
у
Тест жұмысы
1- нұсқа
1. Жер ғаламшарының құрылысына жатпайды :
А) индосфера Ә) тропосфера
Б) литосфера В) гидросфера
2. 1802 жылы тұңғыш рет биосфера тіршілігін енгізген
A) Ч. Дарвин
B) К. Линней
C) Ж. Б. Ламарк
D) Р. Гук
E) Э. Дарвин
3. Жердің ауа қабаты :
А) атмосфера Ә) тропосфера
Б) литосфера В) гидросфера
4. Су түбінде бекініп тірішілік етеді : А) бентос Ә) планктон
Б) нектон В) нейстон
Атмосфераның жұқа қабаты :
А ) тропосфера
Ә ) стратосфера
Б) озон
В) мезосфера

2- нұсқа
1. Биогеоценозды зерттейтін ғылым
А) экология Ә) биоценотика
Б) биоценология В) фенология
2. Биосфераны жан-жақты зерттеген атақты орыс ғалымы :
А) В. Н . Сукачеа Ә) А. Н. Формозов
Б) М. С. Гиляров В) В. И. Вернадский
3. Продуценттер дегеніміз : А) бактериялар Ә) жасыл өсімдіктер
Б) жануарлар В) микроорганизмдер
4. Жер шарының 70, 1 % алады :
А) тропосфера Ә) атмосфера
Б) литосфера В) гидросфера
Суда қалқып тіршілік ететіндер :
А) нектон Ә) бентос
Б) планктон В) нейстон

3- нұсқа :
Атмосфералық ауаның құрамындағы оттектің мөлшері :
А ) 0, 001% Ә) 79 %
Б ) 2 % В ) 21 %
2. Дайын органикалық затпен қоректенетін организмдер :
А ) продуценттер Ә) консументтер
Б) редуценттер В) Автотрофтар
3. “Биоценоз” ұғымын ғылымға енгізген неміс ғалымы ?
А ) Э. Геккель Ә) К. Мебиус
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz