Атмосфера қабаты




Презентация қосу
Ж. Мыңбаев мектеп –гимназиясы

Сабақтың тақырыбы : Биосфера –Жердің тіршілік қабаты
Сыныбы -9
Онлайн сабақ

Пән мұғалімі : К.Атшыбаева

2015/21016 оқу жылы
Оқушыларға барлық тіршілік процестерінің
біртұтастығы , биосфера шегіндегі тіршіліктің
сан қырлы процестері туралы білім беру.
Сабақтың мақсаты : Биосфера туралы төменгі сыныптарда алған
білімдерін кеңейте отырып, биосфера құрылымы
туралы түсініктерін қалыптастыру.
Оқушыларға биосфера туралы жан-жақты білім
бере отырып, олардың өз бетінше ізденуішілігін
Негізгі :идеялар арттыруға , сыни тұрғыдан ойлай білуге , топтық
жұмыс жасауда жылдамдық шеберліктерін
шыңдауды қалыптастыру
Керекті ресурстар :
Интерьбелсенді тақта , слайдтар , бағалау
бетшесі , А- 4 қағазы, түлі бояулар

Оқушылар биосфера туралы білімдерін
толықтырып , биосфераның негізгі қасиеттері
Күтілетін нәтиже : туралы , биосфераның әртүрлі ластану жолдары
мен олардан сақтану , қорғану шаралары туралы
біледі
АКТ-ны қолдану , “Ойлаудың 6 қалпағы ” әдісі ,
Оқыту әдісі : топтық оқыту , диалогты оқыту , БЛУМ
жүйесі
Сабақтың жүрісі : мұғалімнің әрекеті :
Оқушылармен сәлемдеседі , сыныпты топқа бөледі.
-Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастырады

Оқушылардың әрекеті : мұғаліммен сәлемдеседі, бір-біріне тілек
тілейді , топқа бөлінеді.

Үй тапсырмасын тексеру : 1.« Қызығушылықты ояту »
топтық тапсырма беріп , салыстыру кестесін толтыруды
ұсынады , оқушылар дұрыс жауаптарын анықтап , тұсына “ +”
немесе “ -” белгісін қояды.

2. “Миға шабуыл ” сұрақтарына жауап беру :
Сәйкестендіріңіз : 1- топтың тапсырмасы
Белгілері
Агроцен Биогеоцен
оз оз
1.табиғи сұрыпталу жүреді
2. Негізін табиғи өсімдіктер құрайды және
қосымша мәдени өсімдіктер өсіріледі
3.Түрдің саналуандылығы төмен
4. Өзін-өзі реттеу дәрежесі төмен
5.Индустриалды технологияларды
қолданау маңызды
6.Қосымша энергия көзін пайдалану
7.Тұрақтылық және өзін-өзі реттеу дәрежесі
жоғары
8. Қолдан сұрыптау жүреді
9.Қосымша энергия көзі жоқ
10. Табиғи зат айналым бойынша жүзеге
асады
11. Адамның араласуымен жүзеге асады.
12. Негізін табиғи өсімдіктер құрайды
Сәйкестендіріңіз : 2- топтың тапсырмасы
Агроцено Белгілері Биогеоцен
з оз
1.табиғи сұрыпталу жүреді
2. Негізін табиғи өсімдіктер құрайды және
қосымша мәдени өсімдіктер өсіріледі
3.Түрдің саналуандылығы төмен
4. Өзін-өзі реттеу дәрежесі төмен
5.Индустриалды технология ларды
қолданау маңызды
6.Қосымша энергия көзін пайдалану
7.Тұрақтылық және өзін-өзі реттеу дәрежесі
жоғары
8. Қолдан сұрыптау жүреді
9.Қосымша энергия көзі жоқ
10. Табиғи зат айналым бойынша жүзеге асады
11. Адамның араласуымен жүзеге асады.
12. Негізін табиғи өсімдіктер құрайды
2. “Миға шабуыл ” сұрақтары:

Топтың тапсырмасы :
1.Экожүйе дегеніміз не ? 1.Агроценозға нелер жатады ?
2.Биогеоценоз терминін ғылымға 2.Экожүйе терминін енгізген
енгізген орыс ғалымы ? ғалым ?
3. Ең үлкен табиғи жүйе ?
3. Агроценоздың неше типі бар ?
4.Агроценоз дегеніміз не ?
4.Биоценоз дегеніміз не ?
5. Экологиялық сукцессия процессі
5. Экожүйе өнімі дегеніміз не ?
дегеніміз не ?
6 . Биоценоз ұғымын енгізген
6. Продуценттер дегеніміз не ?
неміс ғалымы ?
7. Редуценттер дегеніміз не ?
7. Консументтер дегеніміз не ?
8. Биоценозды зерттейтін ғылым
8. Биоценоз құрылымы неден
саласы қалай аталады ?
тұрады ?

Түсіну кезеңі :
( Неге? Неліктен? Себебі ?) Оқушылардың білімдерін кеңейту үшін
қойылады.
5 минут І. Атмосфера тобының сұрақтары :
1 .Атмосфера қабаты , оның химиялық құрамы
Топқа тапсырмалар беріледі: 2 .Атмосфера қандай қабаттардан тұрады ?
1-топ : Атмосфера 3.Тіршілік үшін атмосфералық ауаның маңызы
2-топ : Гидросфера
3-топ : Литосфера 4 .Атмосфераның қызметі
4-топ. : Биосфера 5.Атмосфераның түзілуі

ІІ. Гидросфера тобына
1.Гидросфера қабаты қандай қабат ?
2. Гидросфераның құрамы
3. Гидросфера қабатында тіршіліктің таралуы
4. Мұхит түбіндегі тіршілік
5 .Су көздерінің ластануы
Оқушылар берілген сұрақтар бойынша
оқулықтағы мәтінмен жұмыс жасайды ,
өзара талдайды , жауап береді, топ
басшысы бағалап отырады.
3-топ : Литосфера тобының сұрақтары
1.Литосфера , оның қабаттары
2.Литосфера қабатының құрамы неден тұрады ?
3. Топырақ дегеніміз не ?
4. Топырақ –”тіршілік тірегі ” дегенге қалай түсінесіңіз ?
5. Литосфераның бүгінгі экологиялық жағдайы туралы не айтасыңыз ?

4- топ : Биосфера тобының сұрақтары :
1.Биосфера дегеніміз не , оның басты қасиеттері қандай ?
2. Биосфераның алуан түрлілігінің себебін қалай түсінесің ?
3 . Биологиялық өнімділік дегеніміз не ?
4 . Биомасса деген не ?
5. Биосфераның қай қабаттарында биологиялық өнімділік жоғары ?
6. Биосфераның тұрақтылығына қауіп төндіретін қандай жайттарды
атар едің ?

Оқушылар берілген сұрақтар бойынша оқулықтағы мәтінмен
жұмыс жасайды , өзара талдайды , жауап береді, топ басшысы
бағалап отырады.
Теориясы:Талдау кезеңі : Оқушылар биосфера қабаттарын өзара
1.салыстыр салыстырып, олардың ұқсастығы мен
2.айырмашылығы неде ? ерекшелігі туралы талдау жасайды
3.ұқсастығы неде ? Тақырыптың басты идеясы неде ?
4.тақырыптың басты деген сұраққа :
иедясын жаз Ұқсастығы :.
Ерекшелігі:

Салыстырыңыз :
1-топ :
Атмосфера Литосфера

1 1
2 2
3 3
4 4

5 5
6 6
Оқушылар биосфера қабаттарын өзара салыстырып, олардың
ұқсастығы мен ерекшелігі туралы талдау жасайды
Тақырыптың басты идеясы неде ? деген сұраққа жауап береді :
Ұқсастығы :.
Ерекшелігі:

Салыстырыңыз :
2-топ :

Атмосфера Гидросфера
1 1
2 2
3 3
4 4

5 5
6 6
Оқушылар биосфера қабаттарын өзара салыстырып, олардың
ұқсастығы мен ерекшелігі туралы талдау жасайды
Тақырыптың басты идеясы неде ? деген сұраққа жауап береді:
Ұқсастығы :
Ерекшелігі:

Салыстырыңыз :
3-топ :

Литосфера Гидросфера
1 1
2 2
3 3
4 4

5 5
6 6
Оқушылар биосфера қабаттарын өзара салыстырып, олардың
ұқсастығы мен ерекшелігі туралы талдау жасайды
Тақырыптың басты идеясы неде ? деген сұраққа жауап береді :
Ұқсастығы :
Ерекшелігі :

Салыстырыңыз :
4-топ :
Атмосфера Гидросфера Литосфера

1 1 1

2 2 2

3 3 3

4 4 4

5 5 5
Қорытынды :Жинақтау кезеңі : 7 минут

Бүгінгі сабақтан не үйрендіңдер ?
Де Бононың алты қалпағы :
1.ақ қалпақ-факт, цифр, мәліметтерді таза сақтау
2.қызыл қалпақ-ішкі сезім,эмоция
3.қара қалпақ-негативті ойлау ,күмәндану
4- сары қалпақ- жағымды және оңтайлы жағы мен
қызықты мәлімет беру
5.Жасыл қалпақ- жаңа идеялар мен шығармашылық
ойлар
6. көк қалпақ- жинақтау, ойларды тіркеу.

Оқушылар қалпақтың түсі бойынша сабақты қорытады , топ
басшысы бағалайды.
Практикасы : Қолдану кезеңі 5 минут
Тест жұмысы
1- нұсқа Жер
:
1. Жер ғаламшарының құрылысына жатпайды : ғала
А)индосфера Ә)тропосфера мша
Б) литосфера В) гидросфера рын
2.1802 жылы тұңғыш рет биосфера тіршілігін енгізген
ың
A) Ч.Дарвин құры
B) К.Линней лыс
C) Ж.Б.Ламарк ына
D) Р.Гук 2.
E) Э.Дарвин Биос
3.Жердің ауа қабаты : фер
А) атмосфера Ә)тропосфера а
Б) литосфера В) гидросфера тірш
4.Су түбінде бекініп тірішілік етеді : ілігі
А) бентос Ә) планктон н
Б) нектон В) нейстон тұңғ
5. Атмосфераның жұқа қабаты : ыш
А ) тропосфера рет
Ә ) стратосфера 1802
Б) озон жыл
В)мезосфера ы
енгіз
2- нұсқа

1.Биогеоценозды зерттейтін ғылым
А) экология Ә)биоценотика
Б) биоценология В) фенология
2.Биосфераны жан-жақты зерттеген атақты орыс ғалымы :
А) В.Н . Сукачеа Ә) А.Н. Формозов
Б) М.С. Гиляров В) В.И. Вернадский
3. Продуценттер дегеніміз :
А) бактериялар Ә) жасыл өсімдіктер
Б) жануарлар В) микроорганизмдер
4.Жер шарының 70,1 % алады :
А) тропосфера Ә) атмосфера
Б) литосфера В) гидросфера
5. Суда қалқып тіршілік ететіндер :
А) нектон Ә) бентос
Б) планктон В) нейстон
3- нұсқа :
1. Атмосфералық ауаның құрамындағы оттектің мөлшері :
А ) 0,001% Ә) 79 %
Б) 2% В ) 21 %
2.Дайын органикалық затпен қоректенетін организмдер :
А )продуценттер Ә) консументтер
Б) редуценттер В)Автотрофтар
3. “Биоценоз” ұғымын ғылымға енгізген неміс ғалымы ?
А ) Э. Геккель Ә) К. Мебиус
Б) С. Ю.Либих В) В.И. Вернадский
4.Биосфераның қатты қабаты ----------------------деп аталады
А)Атмосфера Ә) тропосфера
Б) литосфера В ) гидросфера
5. Тіршілік тараған Жердің
беткі қабаты :
А) стратосфера
Ә) Литосфера
Б) биосфера
В) топырақ
4- нұсқа
1. Биосфераны жан-жақты зерттеген атақты орыс ғалымы :
А) В.Н . Сукачеа
Ә) А.Н. Формозов
Б) М.С. Гиляров
В) В.И. Вернадский
2.Жер шарының 70,1 % алады :
А) тропосфера
Ә) атмосфера
Б) литосфера
В) гидросфера
3. Тіршілік пайда болған және тараған орта :
А) су
Ә) құрылық
Б) топырақ
В) тірі организмдер
4. Ыдыратушлар ---------- деп аталады
А) консументтер
Ә) продуценттер
Б) автотрофтылар
В) редуценттер
5.Атмосфера қабаты ------- қабаттан тұрады :
А) 1 Ә) 5 Б) 4 В) 3
5- нұсқа
Тіршіліктің ең жоғары деңгейі :
А) тропосфера Ә) литосфера
Б ) биосфера В ) гидросфера
2.Атмосфераның қабаты :
А) гидросфера Ә) стратосфера
Б) литосфера В) биосфера
3.Биологиялық өнімділік жоғары болады :
А.Құрылықта шөл және шөлейтті аймақта
Ә.Суда өзен, көлде және теңіздерде
Б. Құрылық тың орманды алқаптарында
В. орманды және шөлейтті аймақтарда
4 . Биосферада тіршілік пайда болды :
А. 1-1,5 млрд. жыл бұрын
Ә.1,5-2 млрд .жыл бұрын
Б. 2-5,5 млрд. жыл бұрын
В. 3-3,5 млрд. жыл бұрын
5. “Экожүйе” ұғымын ғылымға алғаш енгізген :
А. Э.Геккель
Ә.К.Мебиус
Б: Ю.Либих
В. А. Тенсли
Практикасы : Бағалау :
(Сен қалай ойлайсың ?
Сен не істер едің ? )
2 минут
1. Биосфераның экологиялық зардап шегуінің себебі не ?
2. Биосфераның ластануына жол бермеу үшін сен не істей алар едің ?

Оқушыларды бағалау : 2 минут
Үйге тапсырма :

Кері байланыс :

Өте тартымды Қызықты Ұнамағаны
болған тұсы болғаны

Ұқсас жұмыстар
ЛИТОСФЕРА, ГИДРОСФЕРА ЖӘНЕ АТМОСФЕРА
Атмосфера жердің ауа қабаты
АТМОСФЕРА ЖӘНЕ ОНЫҢ ҚАБАТТАРЫНА СИПАТТАМА, ҚҰРЫЛЫМЫ ЖӘНЕ ЭЛЕМЕНТТЕРДІҢ МӨЛШЕРІ
АТМОСФЕРА
Табиғи ресурстар Литосфера, Гидросфера, Атмосфера және оларды өндіріс үшін пайдалану
Биосфера
Озон газы Озон қабаты
Жер геосфералары, олардың негізгі қасиеттері. Глобальдық экологиялық өзгерістердің бағытын анықтаушы әлеументтік- экономикалық процестер. Адам әрекетінің атмосфераға әсері, атмосфера күйінің өзгерістері және олардың салдарлары
Атмосфера және оның қасиеттері 10 сынып жаратылыстану-математикалық бағыт
Атмосфераның қабаттары
Пәндер