Есімшенің жұрнақтарын көрсет



Қош келдіңіздер

Айтсаң - ұмытып қаламын,
Көрсетсең - есімде сақтаймын,
Өзіме істетсең - үйренемін.

Қызығушылықты ояту кезеңі

Шаттық шеңбері:
Көтеріңкі көңілменен
Шаттанайық бәріміз
Көңілді етіп сабақты да
Өткізейік қане біз!

Сөзжұмбақ шешу

1-аялдама «Бекет»
2-аялдама «Бәйтерек»
3-аялдама «Хан шатыр»
4-аялдама «Бейбітшілік келісім сарайы»
5-аялдама «Оқушылар шығармашылық сарайы»
6-аялдама «Ақ Орда»
Саяхат картасы:

«Бекет»

1. Сөйлемде есімнің де, етістіктің де қызметінде қолданылатын етістіктің түрі . . . деп аталады.
2. Есімше тұлғаларына «емес», «жоқ» сөздері тіркесіп, …мағынаны білдіреді.
3. Есімшенің жұрнақтарын көрсет.
«Мен-саған, сен-маған»

Поездға отырғызу аяқталды.
Жолдарыңыз болсын!

Елордасы Астанаға жету үшін бүгінгі сабағымызға мұқият болайық
.

Сабақтың тақырыбы:
Көсемше

Көсемше және оның жасалу жолдары туралы толық түсінік алу
Мақсатымыз:

«Жаңа сабақ »
Көсемше-кейде жеке тұрып та, күрделі сөз тіркесі құрамында тұрып та негізгі әрекеттік мәнді білдіріп, кейде іс әрекеттің амалын, сынын, мақсатын білдіретін етістіктің түрі.

Көсемшенің жасалу жолдары:
- а, е, й
- ып, іп, п
-ғалы, гелі, қалы, келі

Көсемше сөйлемде екі түрлі қызмет атқарады:
-Басты негізгі мағынаны білдіреді
-көмекшілік мағынаны білдіреді

«Бәйтерек»

Өздік жұмыс
Өлеңдегі көсемшелердің астын сызу.
Қыс
Ақ киімді, денелі, ақ сақалды,
Соқыр, мылқау танымас тірі жанды.
Үсті-басы ақ қырау, түсі суық,
Басқан жері сықырлап келіп қалды.
Бұлттай қасы жауып екі көзін,
Басын сіліксе, қар жауып мазаңды алды.
Борандай бұрқ-сарқ етіп долданғанда,
Алты қанат ақ орда үй шайқалды.

«Хан шатыр»

Оқулықпен
жұмыс 204- жаттығу

«Бейбітшілік келісім сарайы »

Тақтамен жұмыс 205- жаттығу

«Оқушылар шығармашылық сарайы»

«Шығармашылық жұмыс»
Берілген етістіктерді көсемшеге айналдырып сөйлем құрау:
Жүгір, айт, бар, келме, ойна.

« Ақ Орда »

«Тест тапсырмалары»
1. Етістік құрамына қарай нешеге бөлінеді?
а) 2 в) 5 с) 3 д) 6 е) 4
2. Етістік заттың несін білдіреді?
а) заттың атын д) заттың санын
в) заттың сапасын е) заттың көлемін
с) заттың іс-әрекетін
3. Есімшенің жұрнағын көрсет
а) -а, -е, -й д ) -ғалы, -гелі, -қалы, -келі
в) -ып, -іп, -п е ) -мен, -бен, -пен
с) -атын, -етін, -йтін, -йтын
4. Мына сөйлемде есімшені көрсет.
Айгүл әжесінің үйіне бармақ болды.
а) Айгүл д) бармақ
в) әжесінің е) еді
с) үйіне
5. Көсемше жұрнағы қайсысы?
а) -а, -е, -й д) -ғыз, -гіз, -қыз, -кіз
в) -атын, -етін, -йтын, -йтін е) -ын, -ін, -н
с) -мен, -бен, -пен

«Сабақты қорытындылау»

«Үй тапсырмасы» 1. Көсемше туралы ереже жаттау. 2. Көсемшеге байланысты мақал-мәтелдер жазып келу.

Бағалау

Рефлексия

Сіздердің көріп
тамашалағандарыңыз
Ел ордамыз
Астана
Назарларыңызға рахмет!
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz