Сабақ Жаңа жоспары сабақ




Презентация қосу
Үй
тапсыр
масын
тексеру

Сабақ Жаңа
жоспары сабақ

Қоры Үйге
тынды тапсырма
І. Үй тапсырмасын тексеру

1) Тест тапсырмаларын орындау

2) Семантикалық карта толтыру

3) Формула түрлендіру
1
Молекула-кинетикалық теорияның
негізін салушылардың бірі

А) Аристотель

В) Архимед

С) Ломоносов

Д) Ньютон
2
Дененің жылулық күйін
анықтайтын құрал

А) таразы

В) термометр
С) мензурка

Д) секундомер
3
Химиялық элементтің қасиеттерін
бойына сақтаған оның ең кіші бөлшегі

А) молекула

В) атом

С) зат

Д) материя
4
Заттың үш күйінің
айырмашылығы неде

А)молекулаларының
өлшемдерінде
В)молекулалардың
орналасуында
С)молекулалардың
құрамында

Д)молекулалардың
қозғалуында
5
Термодинамикалық параметрлер

А)қысым, көлем,
тығыздық,
В) қысым,
температура

С) қысым, көлем

Д) қысым, көлем,
температура
6
Температураны өлшеу құралдарының
артығын көрсетіңіз

А) пирометр

В) термометр

С) ареометр

Д) сынапты
термометр
7
Заттың мольдік массасы дегеніміз -

А) берілген денедегі
молекулалар саны

В) молекулалар
концентрациясы

С) бір мольдің мөлшерінде
алынған заттың массасы

Д) бір молекула массасы
Семантикалық карта
Формулалар ν=m/ W=3kT/2 ν=N/Na n=N/V M=m*Na
M
Зат мөлшерін молекула
саны арқылы жаз.

Молекулалар
концентрациясы
Мольдік массаның
формуласы
Зат мөлшерін молекула
массасы арқылы жаз

Газ молекулаларының орташа
кинетикалық
энергиясы
Формула түрлендіру

Молекулалы-кинетикалық теорияның негізгі
теңдеуін қорыту.
Жаңа сабақ

Формула қорыту

Бекіту

Жаңа сабаққа есептер шығару
Сабақтың тақырыбы

Менделеев – Клапейрон
теңдеуі
Сабақтың мақсаты:

Білімділік: Дамытушылық: Тәрбиелік:

Идеал газ күйінің Оқушылардың өз
Алған білімдерін
теңдеуі білімдеріне
өмірмен
Менделеев- сүйене отырып
байланыстыра
Клапейрон ойын тиянақтап,
алатын ізденімпаз
теңдеуін қорытып талдау қабілетін
тұлға тәрбиелеу
шығару. дамыту;
Cабақтың көрнекіліктері:
компьютер, бейне проектор,
слайдтар, электрондық
оқулық.

Сабақтың әдісі: СТО
технологиясының
элементтерін, АКТ-ны
пайдалану.

Сабақтың түрі: дәстүрлі
сабақ
Температура үшiн pV/N = kT түрiндегi формуланы практикада
пайдалану пропорционалдық коэффициенттiң k сандық мәнiн
бiлудi қажет етедi. Оны табуға болады, егер тәжiрибелерден белгiлi
мәлiметтердi пайдаланса. Атап айтқанда, н
V = 0.1м3 көлемдi алатын сутегiнiң бiр молi үшiн, θ= pV/N шамасы
температураның T1=273oК мәнiнде мынаған тең
θ0 = 3.76·10-21 Дж, ал T2=373oК болғанда – θ100 = 5.14·10-21 Дж.
Температураның осы мәндерiндегi айырмасын θ= kT өрнегiн
пайдаланып жазсақ , шығатыны θ100 – θ0 = k(Т2 – Т1) немесе (5.14 –
3.76)·10-21 Дж = k·100o К. Бұдан
k = 1.38·10-23Дж/К.
Бұл коэффициент Больцман тұрақтысы деп аталады. Ол
энергетикалық (Дж) өлшем бiрлiкпен анықталатын θ
температураны, өлшем бiрлiгi Кельвинмен анықталатын, Т
температурамен байланыстырады.
Молекулалық кинетикалық теорияның негiзгi теңдеуi p қысым, V
көлем және T температура арасында байланыс орнатуға мүмкiндiк
бередi. Бұндай байланысты жазатын өрнек күй теңдеуi деп
аталады. Егер газ молекуласы концентрациясының өрнегiн
n=N/V=mNA/VM түрiнде алса, онда p=nkT теңдiгiнен мынау
шығады:
pV = mkNAT/M.
Больцман тұрақтысының k Авогадро санына NA көбейтiндiсiн
универсал газ тұрақтысы деп атап, R әрпiмен белгiлейдi:
R = k NA = 8.31·103 Дж/(кмоль·К).
Бұл енгiзiлген R тұрақтыны тағы да пайдаланып кез келген
массасы m үшiн идеал газ күйiнiң теңдеуiн аламыз:
pV = mRT/M.
Бұл Менделеев-Клапейронның күй теңдеуi деп аталады.
Жаңа сабақты бекіту
(есептер шығару)

№488 (Р)
Қысымы 200 кПа, температурасы 240К, көлемі
40л газда қанша зат мөлшері бар?
№2.65
Температурасы 288К және қысымы 150кПа болатын,
150л көлемді алып тұрған ауаның салмағы қанша?

№490 (Р)
Сыйымдылығы 25л, температурасы 301К баллонда
массасы 20г аргон(Ar) мен массасы 2г гелий (He)
газдарының қоспасы бар. Қоспаның ыдыс қабырғасына
түсіретін қысымын табыңыэ.
№2.69
Егер қысымы 1500кПа-дан 100кПа-ға дейін түсіп,
ал температурасы 250К болып қалса, онда
көлемі 8,3л балоннан газдың қанша молі шықты?

№2.63
Температурасы 320К және қысымы 400кПа
болғандағы оттегінің тығыздығын анықтаңдар.
Үйге тапсырма:

Менделеев – Клапейрон теңдеуін
қорыту;

Есептер: № 2.62, 2.66;
тест жинақтарынан тақырыпқа
байланысты есептер шығару
Қорытынды

Рефлексия

Сабақты бағалау

Марапаттау

Ұқсас жұмыстар
Үйде оқытуға жауапты мамандарда және пән мұғалімдерінде болу тиіс құжаттар
Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті
Эколгиялық білімнің формалары, әдістері және құралдары
Мұғалімнің сабаққа дайындығы
Блум тақсономиясы бойынша сабақ жоспарлаудың мұғалім құзырлылығын арттырудағы ролі
Ғылымда білімді
Оқушы әрекеті
Интелектуалды ойындар ойнау қабілетін дамыту
Тарихты оқыту әдістемесі
Дәстүрлі емес сабақтар
Пәндер