Метеорологиялық элементтерді өлшеу




Презентация қосу
Сабақтың тақырыбы:
Метеорологиялық элементтерді өлшеу
• I сабақ.
• Сабақ басында: (5 мин)
• Ұйымдастыру кезеңі. Атмосфералық құралдардың атаулары арқылы
оқушыларды топқа біріктіру, құрал жайында ақпарат жасау. (флюгер,
термометр, барометр, гигрометр )
Оқу мақсаттары:
«Метеорология » ұғымын түсіндіру;
Жекелеген метеорологиялық элементтерді сипаттап, зерттеу
маңыздылығын түсіндіру (қысым, бұлттылық, температура, жел,
жауын- шашын, ылғалдылық)
Дескрипторлар
1.Метеорологиялық элементтерді біледі, әр элементтің маңыздылығын
сипаттай алады.
2.Метеорологиялық құрал-жабдықтарды атайды, қолдану мақсатын
түсінеді.
3.Есептік көрсеткіштермен жұмыс жасай алады.
4. Климаттық карталарды талдай алады.
Метеорология - атмосфералық
құбылыстар мен ауа райы картасын
жасаумен айналысатын ғылым (грек.
meteora – атмосфера мен аспан
құбылыстары және ...логия).
Метеорология атмосфераның
құрамы мен құрылысын; жылу
айналымын, жылу режимін, т.б.
зерттейді.
Метеорологиялық элементтерге :
қысым, бұлттылық, температура,
жел, жауын- шашын, ылғалдылық)
Тапсырма 1.Жұптық жұмыс. (5 мин). Берілген сөздерді кестеге
дұрыс орналастырыңдар: температура, жылу белдеулері,
мұхиттың ықпалы,қысым, жел, тұман, жер бедері, күн
радиациясы, ылғалдылық, ауа массалары, жауын-шашын,
географиялық орны.
Ауа- райын анықтайтын Климатты қалыптастыратын
элементтері, құбылыстары факторлар
Ауа-райының элементтері мен Климат қалыптастырушы
құбылыстары факторлар
Температура
географиялық орны
Ылғалдылық • Ауа райын қалыптастыратын факторлар
• Климатты қалыптастыратын
жылу белдеуі
факторлар
атмосфералық қысым.
мұхиттың ықпалы
жауын-шашын
Күн радиациясы
Жел
жер бедері
тұман

бұлт
• Тапсырма2.Топтық жұмыс (15мин). Мәтінді пайдаланып төмендегі
ауа райының элементтеріне сипаттама жасаңдар:
• 1 топ: Жел
• 2 топ: Қысым
• 3 топ: Температура
• 4 топ: Ылғалдану
• Деректерге 2 сұрақтан құрастырыңдар. Сұрақтар келесі сөздерден
болуы тиіс: «Неліктен?», «Не?», «Қашан?», «Неге?», «Не үшін?»,
«Қандай мақсатпен?».
• Оқушылардың жұмыстарын қорғауы. (10мин).
• Топтық және мұғалімнің бағалауы. (5мин).
• II сабақ.
• Тапсырма1. Жеке жұмыс: Берілген кестені толықтырыңдар. (5 мин)
Ауа райының Өлшейтін құралдар Өлшем бірліктері
элементтері
Ауа температурасы

анемометр

Солтүстік-шығыс

қысым

гигрометр
Географиялық есептер шығару.
• Тапсырма2. Жеке жұмыс. Дифференциациялық тапсырма. (10мин)
Температура, қысымға байланысты есептер шығару.
• 1.Бір тәулік ішінде әр 3 сағат сайын ауа температурасы 8 рет өлшенді. Онда
мынадай көрсеткіштер көрсетілді:
• -3,-5,-8,-10,-4,+4,+7,+2. Осы көрсеткіштерді ескере отырып тәуліктің орташа
температурасын анықта?
• Жауабы: Жеке қосып алып, 30-12= -17 -17 : 8 = - 2.125 ⁰C
• 2.Теңіз деңгейіндегі атмосферадағы температура +19 °С болса, 4700 метр
биіктіктегі нүкте температура қанша?
• Жауабы: 4,7км х 6= 28.2 19-28.2= - 9.2⁰ C
• 3. Үлкен Боқтыбай шыңының биіктігі - 657м болса, атм.қысым нешеге тең?
Жауабы: 657м :10 = 65.7 760 - 65.7 = 694.3мм сын. б.
• 4. 3280 м биіктіктегі атмосфералық қысымды анықта .
• Жауабы: 3280 : 10 = 328 760- 328= 432 мм. сын. б.
• Тапсырма 3. Топпен жұмыс: Картамен жұмыс. Оқушыларға әртүрлі
климаттың элементтеріне байланысты жасалынған карталар беріледі.
(20мин).
• A. Бұл карта қандай құбылысқа арналып жасалған деп ойлайсыңдар?
• В. Оның жасалған себебін көрсететін картадағы қандай белгілер дәлел
бола алады?
• С. Өз бақылауларыңның негізінде маңызды деп санайтын 1 нәрсені
көрсетіңдер.
• Кері байланыс: (5 мин) " Қайық" - оқушылар қайықтың
желкенін түстермен бояу арқылы сабақты меңгергендіктерін
түсіндіріп өтеді.

• Бағалау. Үйге тапсырма: Метеорологиялық элементтерді
пайдаланып, әңгіме құрастырып келу.
Гигрометр Сұйықтық
барометр

Барометр-анероид
Осодкомер Қар өлшегіш рейка Облакомер
Флюгер
Анемометр

Ұқсас жұмыстар
Агрометеорологиялық болжамдар
Жерге орналастыру
РАДИОЗОНД ЖАПОНИЯ
Орман мониторингі
АУЫЛ ШАРУАШЫЛЫҒЫНДАҒЫ ЖӘНЕ АДАМ ӨМІРІНДЕГІ АТМОСФЕРАЛЫҚ АУАНЫҢ МАҢЫЗЫ
Географиялық картаның типтері
Психрометр - ауаның абсолюттік және салыстырмалы ылғалдылығы мен ылғалдықтың жетіспеуін анықтайтын аспап
Жел жүктемесі
Микроклимат адам ағзасының жылу алмасуына әсер ететін шектелген кеңістіктегі физикалық факторлардың кешені
Гидрометеорологиялық ақпараттың потенциалды тиімділігін бағалау әдістері
Пәндер