Метеорологиялық элементтерді өлшеу



Сабақтың тақырыбы: Метеорологиялық элементтерді өлшеу

I сабақ.
Сабақ басында: (5 мин)
Ұйымдастыру кезеңі. Атмосфералық құралдардың атаулары арқылы оқушыларды топқа біріктіру, құрал жайында ақпарат жасау. (флюгер, термометр, барометр, гигрометр )

Оқу мақсаттары:
«Метеорология » ұғымын түсіндіру;
Жекелеген метеорологиялық элементтерді сипаттап, зерттеу маңыздылығын түсіндіру (қысым, бұлттылық, температура, жел, жауын- шашын, ылғалдылық)

Дескрипторлар
1. Метеорологиялық элементтерді біледі, әр элементтің маңыздылығын сипаттай алады.
2. Метеорологиялық құрал-жабдықтарды атайды, қолдану мақсатын түсінеді.
3. Есептік көрсеткіштермен жұмыс жасай алады.
4. Климаттық карталарды талдай алады.

Метеорология - атмосфералық құбылыстар мен ауа райы картасын жасаумен айналысатын ғылым (грек. meteora - атмосфера мен аспан құбылыстары және . . . логия) . Метеорология атмосфераның құрамы мен құрылысын; жылу айналымын, жылу режимін, т. б. зерттейді. Метеорологиялық элементтерге : қысым, бұлттылық, температура, жел, жауын- шашын, ылғалдылық)

Тапсырма 1. Жұптық жұмыс. (5 мин) . Берілген сөздерді кестеге дұрыс орналастырыңдар: температура, жылу белдеулері, мұхиттың ықпалы, қысым, жел, тұман, жер бедері, күн радиациясы, ылғалдылық, ауа массалары, жауын-шашын, географиялық орны.
Ауа- райын анықтайтын элементтері, құбылыстары
Климатты қалыптастыратын факторлар

Ауа райын қалыптастыратын факторлар
Климатты қалыптастыратын факторлар
Ауа-райының элементтері мен құбылыстары
Климат қалыптастырушы факторлар
Температура
Ылғалдылық
атмосфералық қысым.
жауын-шашын
Жел
тұман
бұлт
географиялық орны
жылу белдеуі
мұхиттың ықпалы
Күн радиациясы
жер бедері

Тапсырма2. Топтық жұмыс (15мин) . Мәтінді пайдаланып төмендегі ауа райының элементтеріне сипаттама жасаңдар:
1 топ: Жел
2 топ: Қысым
3 топ: Температура
4 топ: Ылғалдану
Деректерге 2 сұрақтан құрастырыңдар. Сұрақтар келесі сөздерден болуы тиіс: «Неліктен?», «Не?», «Қашан?», «Неге?», «Не үшін?», «Қандай мақсатпен?».
Оқушылардың жұмыстарын қорғауы. (10мин) .
Топтық және мұғалімнің бағалауы. (5мин) .

II сабақ.
Тапсырма1. Жеке жұмыс: Берілген кестені толықтырыңдар. (5 мин)
Ауа райының элементтері
Өлшейтін құралдар
Өлшем бірліктері
Ауа температурасы
анемометр
Солтүстік-шығыс
қысым
гигрометр

Географиялық есептер шығару.

Тапсырма2. Жеке жұмыс. Дифференциациялық тапсырма. (10мин) Температура, қысымға байланысты есептер шығару.
1. Бір тәулік ішінде әр 3 сағат сайын ауа температурасы 8 рет өлшенді. Онда мынадай көрсеткіштер көрсетілді:
-3, -5, -8, -10, -4, +4, +7, +2. Осы көрсеткіштерді ескере отырып тәуліктің орташа температурасын анықта?
Жауабы: Жеке қосып алып, 30-12= -17 -17 : 8 = - 2. 125⁰C
2. Теңіз деңгейіндегі атмосферадағы температура +19 °С болса, 4700 метр биіктіктегі нүкте температура қанша?
Жауабы: 4, 7км х 6= 28. 2 19-28. 2= - 9. 2⁰ C
3. Үлкен Боқтыбай шыңының биіктігі - 657м болса, атм. қысым нешеге тең? Жауабы: 657м :10 = 65. 7 760 - 65. 7 = 694. 3мм сын. б.
4. 3280 м биіктіктегі атмосфералық қысымды анықта .
Жауабы: 3280 : 10 = 328 760- 328= 432 мм. сын. б.

Тапсырма 3. Топпен жұмыс: Картамен жұмыс. Оқушыларға әртүрлі климаттың элементтеріне байланысты жасалынған карталар беріледі. (20мин) .
A. Бұл карта қандай құбылысқа арналып жасалған деп ойлайсыңдар?
В. Оның жасалған себебін көрсететін картадағы қандай белгілер дәлел бола алады?
С. Өз бақылауларыңның негізінде маңызды деп санайтын 1 нәрсені көрсетіңдер.

Кері байланыс: (5 мин) " Қайық" - оқушылар қайықтың желкенін түстермен бояу арқылы сабақты меңгергендіктерін түсіндіріп өтеді.
Бағалау. Үйге тапсырма: Метеорологиялық элементтерді пайдаланып, әңгіме құрастырып келу.

Гигрометр
Барометр-анероид
Сұйықтық барометр

Осодкомер
Қар өлшегіш рейка
Облакомер

Анемометр
Флюгер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz