Жанама толықтауыштар




Презентация қосу
Т. Жүргенов атындағы орта мектебі

Тұрлаусыз мүшелер.
Тұрлаусыз мүшелер. Толықтауыш.
Толықтауыш.

Сыныбы: 8
Пәні: қазақ тілі
Пән мұғалімі: Тлеубаева Айсәуле Әбдімәлікқызы
2015-2016 оқу жылы
Сабақтың мақсаты:;
Білімділік: тақырыптың мазмұнын меңгерте
отырып, толықтауыштың өзіне тән
белгілерін, түрлерін таныту;
Дамытушылық: шығармашылық белсенділігін,
танымдық дербестігін арттыру, жазу
арқылы сөз байлығын молайта отырып,
іздену қабілеттерін дамыту;
Тәрбиелік: туған жерді аялай білуге,
сұлулыққа, адамгершілікке баулу.
Сабақтың түрі: жаңа сабақ
Сабақтың әдісі: түсіндіру, сұрақ-жауап, іздену, талдау,
топтастыру, елес жетелеу
Сабақта қолданылатын көрнекіліктер: тірек-сызба,
техникалық құрал-жабдықтар
Пәнаралық байланысы: әдебиет, бейнелеу.
Сабақ барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау
ІІІ. Жаңа сабақ
IV. Сабақты бекіту
V. Қорытындылау
ҮІ. Бағалау
VIІ.Үйге тапсырма
1.Ұйымдастыру
1.Сәлемдесу, кезекші жауабы
2. “Мен сізді таныстырғым келеді”
тренингі.
3.Топқа бөлу
ІІ . Үй тапсырмасын тексеру.

«Сиқырлы шар».
Үрілген шарларды жару
арқылы, ішіндегі
сұрақтарға жауап
береді.
Жаңа сабақ

Тұрлаусыз мүшелер. Толықтауыш.
Сөйлемде бастауыш пен баяндауыштың
төңірегіне топтасып, бірі – ойды анықтау үшін,
екіншісі – ойды толықтыру үшін, үшіншісі – ойды
пысықтау үшін алынған сөздерді сөйлемнің
тұрлаусыз мүшелері дейміз.

Толықтауыш деп баяндауыш білдіретін амал-
әрекетті, іс-оқиғаны заттық мағына жағынан
толықтыру үшін жұмсалатын сөйлем мүшесін
айтамыз.
Толықтауыш тұратын Толықтауыштың
септіктер және сұрақтары
толықтауыштың түрлері
Тура толықтауыш Кімді? Нені?
Табыс септігінде
Жанама толықтауыштар
Барыс септігінде Кімге? Неге?
Жатыс септігінде Кімде? Неде?
Шығыс септігінде Кімнен? Неден?
Көмектес септігінде Кіммен? Немен?
45-жаттығу. Берілген сөздерді атау
және ілік септіктерден басқа
септіктерге қойып, толықтауыш етіп
сөйлемдер құраңдар.
І топ.
Алғашқы үш сөз: әке, ақылды, төрт.

ІІ топ.
Соңғы үш сөз: ол, оқыған, оқу
46-жаттығу.
Әңгімедегі тура және жанама
толықтауыштарды тауып, қандай
сөз табынан жасалғанын, қандай
септікте тұрғанын анықтаңдар.
І топ. Толықтауышты тауып,
толықтауышқа тән белгілерді
анықтаңдар.

Қансонарда бүркітші шығады
аңға,
Тастан түлкі табылар
аңдығанға.
Жақсы ат пен тату жолдас –
бір ғанибет,
Ыңғайлы ықшам киім аңшы
І топ. Толықтауышты тауып,
толықтауышқа тән белгілерді
анықтаңдар.

Адам тіктеп көре алмас күннің
көзін,
Сүйіп, жылып тұрады жан
лебізін.
Қызыл арай, сары алтын
шатырына
Күннің кешке кіргенін көрді
Сергіту сәті. Абай Құнанбаевтың
өлеңдерін мәнерлеп оқу.
БЕКІТУ
Елес жетелеу:
1.Күз мезгіліндегі ауылды еске түсірші.
2.Табиғаты қандай?
3.Ауылдағы адамдар нені кәсіп етеді?
4.Оларға қалай көмектесер едің?
5.Ауылға не тілейсің?
ы н
ндды
ы л
лаау
у
Қ
Қооррыыт
т ы
«Күн шуағы»
аппссы
ыррм
маа
Ү
Үййг
гее т
т а
Ережені жаттау. 58-59-бет.
“Мен ешкімге ештеңе
47-48 –жаттығу. Мәтіннен тура және жанама
үйретпеймін, мен тек
толықтауыштарды теріп жазып,ойлан-
оларды қай сөз
табынан жасалғанын әрі құрамындыра аламын.”
(Сократ)
анықтаңдар.

«Біле бер, қанша білсең, - тағы тіле,
Жетерсің мұратыңа біле, біле».
Жүсіп Баласағұн

"Халық пен халықты,
адам мен адамды
теңестіретін
нәрсе - БІЛІМ« Ауезов

БАҒАЛАУ
Л Ы
О Ң
Ы
Назарларыңызға
Б рахмет
З
Д
У А
А Р
С !!!

Ұқсас жұмыстар
Толықтауыш болатын сөздердің негізгі белгілері мыналар
Тура толықтауыш
Көне түркі тілі: сөйлем мүшелері
Тілдердің типологиялық классификациясы
ТАКЫРЫБЫ МАТРИЦАЛАР
Сөйлем мүшелері туралы түсінік
ДӘРІЛІК ЗАТТАРДЫҢ ҚАУІПСІЗДІГІ
Жанама адрестеу
Жанама салық
Қарым – қатынас психологиясы туралы ақпарат
Пәндер