Сабақтың әдісі




Презентация қосу
“Ғылым мен
білімнің
дамуы.”
Қарағанды облысы.Ақтоғай ауданы.
Сарышаған кентінің жалпы орта білім
беретін мектеп КММ.
Тарих пәні мұғалімі:Бокишев Рустем
Киргизбаевич .
Білімділік: X-XII ғасырларда ғылымның даму
себептері,көрнекті ғалымдар жайлы кеңінен
мағлұмат бере келіп,олардың еңбектерінің
тарихи маңызын ашып көрсету.
Дамытушылық: Ғылыми еңбектерді ,көркем
шығармаларды түсініп оқуға,ізденіске
дағдыландыру,топпен жұмыс жасауға
үйрену.
Тәрбиелік:
Адамгершілікке,кішіпейілдікке,имандылыққа
тәрбиелеу.
Сабақтың түрі:
Интерактивті кабинеттегі дәстүрлі емес сабақ.
Сабақтың типі: Топпен жұмыс
Сабақтың әдісі: Сұрақ-жауап,мақал-
мәтелдердің жалғасын табу,талдау,тірек-
сызба,тест,сәйкестендіру тест,сематикалық
карта.
Сабақтың көрнектілігі: 1.Қазақстан
Республикасының картасы,Әл-
Фараби,М.Қашқари,Ж.Баласағұни,Қожа Ахмет
Йассауйдің портреттері,тірек-сызбалар,мақал-
мәтелдер,плакаттар,топтың атауы жазылған
қағаздар,топ басшыларының төс белгілері.
Сабақтың барысы:
1.Ұйымдастыру бөлімі.
-Сынып оқушыларын топқа бөлу.
-Топ басшыларын сайлау.
2.Үй тапсырмасын тексеру.
Сұрақ-жауап әдісі.
4 3 2 1

Мына
6 ұяшықтарда
ғы
сұрақтарға
7 жауап бер 12

8 9 10 11
1.Сырдария аумағында қойға табыну салты өріс алғаны жазба деректерде
аңғарылады.Мұндай бейнелер немен байланысты туған?
2.Өздерінің шыққан тегін қоймен байланыстырып,қорғаушы ретінде оған
табынатын болған тайпа:
3.Белгілі бір діни нанымдардың шығу тегін аңмен байланыстыратын табыну
белгісі:
4.Орта Азия мен Қазақстанға арабтардың жаулап алуынан бастап ене
бастаған дін:
5. 751ж. Атлах қаласы түбінде болған ұрыста қарлұқтар мен арабтар бірлесіп
қай мемлекетке қарсы шықты?
6. Исламды Боғра хан Қарахан мемлекетінің мемлекеттік деп қашан
жарияланды?
7.Оңтүстік Қазақстан мен Жетісудің Хғ. қалаларында мешіттердің көптеп
салына бастағандығы туралы жазд:
8.Адамның басы құбылаға қаратылып,жанына ешбір зат бірге қойылмай
жерленген.Мұндай жерлеу салты кімдерге тән?
9.Құйрықтөбе және Отырар қалаларын қазған кезде ХІ-ХІІғ.жататын үйлерде
отқа табыну әдетіне байланысты не табылды?
10.Хғ. басында қай әулетінің негізін қалаушы Сатұқ хан ислам дінін
қабылдады?
11.Ақтөбе қала жұртын қазғанда шарап ашытатын орыннан табылған
кірпіштерде қандай таңба салынған?
12.Арабтар көрші елдерді қандай ұранмен жаулап ала бастады?
Мақал-мәтелдердің жалғасын тап:
Ғылым-теңіз,...........................................
Ақыл азбайды,........................................
Оқу –білім азығы,...................................
Көп оқыған білмейді,.............................
Ілім-бұлақ,...............................................
Ердің атын аты шығарар,......................
Тіліңмен жүгірме,..................................
Білім арзан,.............................................
Байлықтың кілті,...................................
Наданмен қос болғанша,......................
Сөздің көркі-...........................................
Жастығымда бейнет бер,......................
Талдау әдісі.
-Қосымша материалдарды пайдаланып,әрбір
топ берілген тапсырма бойынша презентация
жасап,таныстырады.
Ғұламалардың суреттері мен олар туралы
мәліметтер көрсетіледі.
І-топ “Отырар” Ғылымның дамуына үлес
қосқан ғалымдарға баға беру
ІІ-топ “Сайрам” Тіл білімнің негізін салушы
ғұламалар туралы мағлұмат беру
ІІІ-топ “Түркістан” Әдебиет саласының
кемеңгерлері туралы баяндау.
Қожа Ахмет Яссауи кесенесі, XIV ғасыр Оңтүстік-
Қазақстан облысы: Қожа Ахмет Яссауи кесенесі, XIV ғасыр
Түркістан қаласындағы Ахмет Яссауи ғимараты – орта ғасырлық
сәулет өнерінің көрнекті ескерткіші.
Тақта бетінде жасырын топшамалар тұрады.

Семантикалық Сәйкестендіру
Тест
карта тесті

Әрбір топ өзіне ұнаған топшаманы тандағаннан
кейін,тапсырмалар беріледі.
Тест.
1.Шығыстың аса көрнекті ғалымы Әбу Насыр
әл-Фараби шығармаларын қандай тілде
жазды?
А.Түрік
В.Парсы
С.Араб
2.Өз еңбектеріңде адам дүниесі және
оның мәнін өзінің сезім мүшелері мен ақыл-
ойы арқылы таниды деп түсіндірген ғалым:
А.М.Қашғари
В.Әл-Фараби
С.Ж.Баласағұни
3.Махмуд Қашғаридың шын аты:
А.Махмуд Хусейн ибн Мұхаммед
В.Мұхаммед Қазы Бахадүр
С.Әдіб Ахмет Махмұдұлы
4.Жүсіп Баласағұни дүниеге келген қала:
А.Суяб
В.Қашқар
С.Фараб
5.Жүсіп Баласағұни “Құтадғу білік” еңбегін
Баласағұнда бастап қай қалада аяқтаған
болатын:
А.Қашқар
В.Отырар
С.Тараз
6. Сүлеймен Арслан хан қай ғұламаның сыйлығы
үшін оған Ұлы хас-хажип деген лауазым берген:
А.М.Қашқари
В.Әл-Фараби
С.Ж.Баласағұни
7.Ахмет Иүгнекидің шын аты:
А.Жүсіп Хас Хажип
В.Ибрахим
С.Әдіб Ахмет Махмұдұлы
8.Қожа Ахмет Йассауидің әкесі,атақты ғұлама адам:
А.Ибрахим
В.Мұхаммед Қанапия
С.Мәті би

9.Ахмет Йассауидің жолын қуған
шәкірттерінің бірі-ғұлама ақын,ел ішінде
Хакім ата аталған кім?
А.Қадырғали Жалайыри
В.Сүлеймен Бақырғани
С.Мұхаммед Хайдар Дулати
10.ХІІІғ. басында Оңтүстік Қазақстанда
мұсылман дінінің кең түрде етек жая
бастауына байланысты жарық көрген Әли
ақынның поэмасы:
А. “Хусрау-Шырын”
В. “Ләйлі-Мәжнүн”
С. “Жүсіп-Зылиқа”
Семантикалық карта.Дұрыс
жауапқа “+” белгісін қояды.
№ Ғұламалар 870- 973- 1030- 1021- 110 Шама
950 1050 1090 1075 3- -мен
Туған
жж. жж. жж. жж. 116 ХІІғ.с-
7 ХІІІғ.б
жылдары жж.
1 Ахмет Иугнеки

2 Махмуд Қашқари

3 Әбу Насыр әл-
Фараби
4 Жүсіп Баласағұни

5 Ахмет Йассауи

6 Әл Бируни
А.
1.Әл-Бируни “Данышпандықтың інжу-
маржаны”
2.Махмұд Қашқари “Ақиқат сыйы”
3.Жүсіп Баласағұн “Асыл тастар”
4.Ахмет Иүгнеки “Даналық кітабы”
5.Қожа Ахмет Йассауи “Түрік тілдерінің сөздігі”
6.Әл-Фараби “Құт негізі-білік”
Б.
1.Әл-Бируни Отырар
2.Махмуд Қашқари Сайрам
3.Жүсіп Баласағұн Түркістанға қарасты қыстақ
4.Ахмет Иүгнеки Белгісіз
5.Қожа Ахмет Йассауи Баласағұн
6.Әл-Фараби Қашқари
-Топтан бір оқушы шығып дұрыс жауаптарды
тақтаға белгілейді
Әбу Насыр әл- Әбу Райхан әл-
Фараби Бируни
Махмұд Қашқари Жүсіп Баласағұни
(1030-1090) (1021-1075)
Ахмет Қожа Ахмет Сүлеймен
Әли ақын
Иүгнеки Йассауи Бақырғани

Үй тапсырмасы
Қайталау

Ұқсас жұмыстар
Халық ауыз
БЕЛСЕНДІ ОҚЫТУДЫҢ ЗЕРДЕЛЕ
Панорамалық сабақ
Сөздерді оқы
Операциялық жүйелерді жіктеу
Кескінді баптау тақтасы
БЕЛСЕНДІ ОҚУ ӘДІСТЕРІ
Екі таңбалы санды бір таңбалы санға жазбаша көбейту
Сабақты сұрақтармен қорыту
Психология және кәсіптік қызметтік этикасы
Пәндер