Азот оксидтері және қасиеттері




Презентация қосу
Сабақтың тақырыбы:
Азот оксидтері және қасиеттері

Дайындаған: Сайтова Шолпан

№203 орта мектеп
Пәні: Химия. Сыныбы: 9
Сабақтың тақырыбы: Азот оксидтері және
қасиеттері.
Мақсаты:
Білу: Периодтық жүйедегі орны бойынша азот
атомының құрылысы, қасиеттері, оксидтерімен
таныстыра отырып,алған білімдерін жадында сақтау,
білімге құштарлығын арттыру.
Түсіну: Ұқыптылыққа, төзімділікке, ұйымшылдыққа,
жауапкершілікке тәрбиелеу.Азот оксидтерін алудың
химиялық процестері туралы алған білімдерін
жетілдіру; талдау,қорытынды жасау;
Қолдану: Өмірден көрген деректерді пайдалана
білуіне және шығармашылықпен жұмыс істеуге
дағдыландыру.Сабақ уақытын бағалауға үйрету,
еңбекқорлыққа және пәнге қызығушылығын арттыру.
Сабақтың түрі: Сайыс сабақ.
Сабақтың типі: аралас.
Сабақтың әдісі: Сұрақ-жауап,түсіндіру, салыстыру.
Көрнекілігі: Интерактивті тақта, сызбанұсқа.

Күтілетін нәтиже:1.Азот оксидтерін,олардың
қасиеттерін білу.2.Азот оксидтерің
формуласынжазу,білу. 3.Азот оксидтерің құрылысы
мен құрылымын талдай білу,қолдану салаларын білу.
Барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі.
Бірінші буыны көп емес,
Екінші буыны тілсіз жау.
Ауаның құрамдас бөлігі
Бұл қандай элемент?
ІІ. Үйге берілген тапсырмаға төмендегідей шолу
жасалды.
І. «Менен сұрақ – сіздерден жылдам жауап».
1. Азотты алғаш рет ашқан ғалым:
2. Азот ауаның неше пайызын құрайды:
3. Азоттың сутекті қосылысы:
4. Мүсәтір спирті қайда қолданылады?
5. Өндірісте аммиакты қалай алады?
Сабақтың Уақыты Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс- Әр іс-әрекеттің
кезеңі әрекеті мақсаты(жеті
модульдыңкөрінісі)

Кіріспе 2 мин Мұғалім оқушыларды Оқушылар топ- Бір-бірімен дос
5-7 мин топтастырады. Cанау тасады. ретінде қатынас
арқылы жасау

3 мин «Өзіндік бағалау»арқылы үй Оқушылар қол көтеру Өз деңгейін
тапсырмасына дайындық арқылы өздерінің өлшемдер
деңгейін байқайды. деңгейлерін көрсетеді бойынша
бағалайтынын
түсіндіру
Тұсау кесер 3 мин Аммоний тұздарына тән Оқушылар бір-біріне Бірігіп ойласуы
5-7 мин барлық реакция теңдеуін материалдың арқылы ойлау
жазады,постермен жұмыс мазмұнын,мәнін үдерісін жақсарту
түсінуге
көмектеседі.АКТ

5 мин Азот оксидтерінің бір- Оқушыларалдағы Сабақ барысында
бірінен айырмашылығы. жұмысты жақсарту оқушылардың
Тиісті реакция теңдеулерін үшін дұрыс жауап ойлауға
жазады. беруге тырысады.жеке бейімділігін,тап
жұмыс қырлығын ұштау

Негізгі бөлім 10 мин «Ойлан,бірлік,бөліс»тәсілін Өзара ынтымақтаса Оқушының өзара
15-20 мин пайдалана отырып,логикалық сыйластығы
отырып,тақырыпты талдауға ойлаумен әрекет ете артады,өздеріне
үйрету.жұптық жұмыс отырып мақсатқа деген сенімі
жету(бірін-бірі күшейеді.
бағалау)

5 мин Азот оксидтерінің химиялық Оқушылар логикалық материалдардың
қасиеттерін сипаттайтын ойлауын мазмұны мен мәнін
реакция теңдеулерін жазады жақсартып,таным,түсі түсіну
нігін қалыптастыру

10 мин Екі топ озот оксидтерінің Оқушылар бірлесе Оқушылар бірігіп
ауаны ластауға қатысуы отырып,ойларын ойласуы арқылы
бойынша сызбанұсқа ортаға ынтымақтастық
арқылы өз ойларын айтады. салады,қызықты,маң орнатады,сенімді-
ызды мәліметтер лік артады.
жинауға тырысады.
5 мин Оқушыларға есептер Оқушылар логикалық Оқушылардың
беріледі ойлаумен әрекет ете логикалық ойлауы
отырып,нәтижеге мен сауаттылығын,
жетеді. ойлау үдерістерін
жақсарту.

Қорытынды Бағалау Топтық
5-7 мин Жұптық
жеке
2 мин Рефлексия жазу Рефлексия жазады
ұсынылады Нені меңгергенін
анықтау
ІІ. Білгенге маржан.
І. Зертханада алу реакциясын жаз.
ІІ. Аммоний тұздарын жаз.
ІІІ. Аммоний тұздарына тән барлық реакция
теңдеуін жаз.
Осы тапсырмалар бойынша әр топ өздерінің білімін
ортаға салады, әрі қарай жаңа сабақты
жалғастырады.
Азот әр түрлі оксидтер түзеді:
N2+1 NO+2 N2 O3+3 NO2+4 N2 O5+5
Азоттың периодтық жүйедегі орнын еске түсірейік. N
(І) және N (ІІ) оксидтері тұз түзбейтін оксидтер,
қалғандары қышқылдық оксидтер.
N (ІІ) оксиді мен N (IV) оксидтьерімен танысайық.
Азот (II) оксиді – түссіз, иіссіз, оңай тотығып, азот
(IV) оксидіне айналатын газ. N2 + O2 = 2NO
Азот (IV) оксиді –NO2 - улы қоңыр түсті,
оңай димерленіп (N2 O4) кететін газ (2NO2 = N2 O4 +
Q) суда жақсы ериді.
Өндірісте: 2NO + O2 = NO2.
Өндірісте аммиакты тотықтыру арқылы алады: 4NH3
+ 5О2= 4 NO + 6Н2О
Зертханада: 3Си + 8HNO3 = 3Cu (NO3)2 + 2 NO2
+3H2O.
Химиялық қасиеттері:
3NO2+4 + H2O = 2HNO3+5 + NO+2
2NO2 + H2O = HNO2 + HNO3
1). Азот (IV) оксиді сумен әрекеттескенде екі түрлі
қышқыл түзіледі, азотты және азот қыщқылдары.
2). Сілтімен әрекеттескенде осы қышқылдардың
тұздары-нитрит, нитрат түзіледі.
2NO2 + 2Na OH = NaNO3 + NaNO2 + H2O.
3). Азот () оксиді оттегінің қатысында сумен
әрекеттесіп, азот қыщқылын береді.
4NO2 + O2 + 2H2O = 4HNO3.
Азот оксидтерінің ауаны ластауға қатысуы.
(Сызбанұсқа).
ІІІ. Жаңа сабақты қорытындылау.
Мына қосылыстардағы азоттың массалық үлесі
қандай?
Сu (NO3)2 2. (NH4)2 CO3 3. Na NO3
Оқулықтағы №5 есепті шығару.
IV. Ізденген жетер мұратқа.
Үйге тапсырма беру. §20 оқу. №4
жаттығу.
Ізденіп, шығармашылықпен жұмыс
істеу.

Ұқсас жұмыстар
Фосфор оксидтері
Натрий оксиді
Оксидтердің жіктелуі
Азот оксидтері
Азоттың қосылыстары. Аммиак
Минералды тыңайтқыштар өндірісі
Атмосфералық ауаның ластануының гигиеналық маңызы
Ароматты аминдер реакцияларының ерекшеліктері
Жоғарғы атмосфераның антропогендік ластануы
Фосфор қышқылы
Пәндер