ГАЗДЫҢ ҚЫСЫМЫ
Презентация қосу
Тәлімің мен білімің қолыңа алған,
Шуақ шашып тұрады жолыңа алдан.
Топтың аты:
Шуақ
.
Өмірдің өзі біздермен санасады,
Кімдердің бар онымен таласары.
Физика заңдылығын пайдаланып,
Сырласар сіздермен халық даналығы.
ГАЗДЫҢ ҚЫСЫМЫ.
1. газдардың қатты денелер мен сұйықтардан
өзгеше қандай қасиеттері бар?
2. Газ қысымы молекулалардың қозғалысы
туралы ілім тұрғысында қалай түсіндіріледі?
3. Газдың ыдыс қабырғаларына түсіретін
қысымын қандай тәжірибелер арқылы көрсетуге
болады?
4. Газдың барлық бағытта бірдей қысым
түсіретін неден байқалады?
5. Неліктен газдың қысымын сығылғанда
артады, ал ұлғайғанда кемиді?
6. Сығылған газдарды неге арнаулы балондарда
сақтайды?
1. Газдың айырмашылығы:
4.Көлем кішірейсе,қысым
А. Аққыш.
А. Артады.
В. Пішінін сақтамайды.
В. Кемиді
С. Көлемі мен пішінінің сақтамайды.
С. Кейде артып,кейде кемиді.
Д. Пішіні өзара сақталады. Д. Өзгермейді.
2.Газ молекулалары сақталады: 5.Қысымды ашқан кім?
А.Ньютон. С. Коперник.
А. Тыныштық қалпында.
В. Эпикур. Д. Паскаль.
В. Баяу қозғалады.
С. Ретсіз қозғалады
3.Газ қысымы қалай таралады?
А. Барлық бағытта.
В. Бір бағытта.
С. Температураға сәйкес барлық бағытта.
Д. Ешқандай шамаға тәуелсіз бір бағытта.
Дұрыс жауаптары:
1.С.
2. С.
3. С.
4. А.
5. Д.
Іште талай дерт пысып,
Көкіректі өрт қысып,
Айтуға көңілім тербенді.
«Келдік талай жерге енді» өлеңі.
Жүйрік уақыт шаршатпай қоймас ақыр,
Денемді сауыт-сайман қысып жатыр.
«Тұтқындағы батыр» өлеңі.
-Жас балаға от та жоқ тұрған маздап,
Қалтырап қақтана алмай, өле жаздап,
Кемпір шалы бар болса, қандай қиын,
Бір жағынан қысқанда о да азынап.
«Қараша желтоқсанмен сол бір-екі ай» өлеңі.
-Ауырмай тәнім,
Ауырды жаным,
Қаңғыртты, қысты басымды.
Тарылды көкірек,
Қысылды жүрек,
Ағызды сығып жасымды.
.
«Сегіз аяқ» өлеңі
Сабақтың тақырыбы:
Ауырлық күшінің әрекетінен
сұйықтар мен газдарда
болатын қысым.
Мақсаты:
1. Пән аралық байланыс арқылы ауырлық күшінің
әрекетінен сұйықтар мен газдарда болатын қысымды
ғылыми тұрғыдан түсіндіру.
Оқушылардың өзара белсенді, интерактивті өздік
таным әрекеттерін ұйымдастыру арқылы жаңа
тақырыпты меңгерту.
2. Мәтін мазмұнын дамытушы құрал ретінде
пайдалана отырып, проблемаларды шешу барысында
оқушылардың ойлау, пайымдау, қорытындылау,
сараптау, зерделеу сияқты танымдық қасиеттерін
дамыту.
3. Этнопедагогикалық, аймақтық материалдармен
байланыстырып, салауаттылыққа, елжандылыққа,
поэзияны сүйе білуге, тілді қадірлеуге тәрбиелеу.
F P Формулалар
P mg
p P / S
p mg / S
m pV
V Sh
p gpSh / S gph
P pgh
.
Сұйықтар мен газдардағы қысым
1. Неге бәйгеге шапқанда бала
аттың мойнына
жатып шабады?
2. Неге құстар алыс сапарға
шыққанда тізбектеле немесе
үйірімен ұшады?
3. Неге бүркіт қанатын қозғалтпай
ауада ұша алады?
4. Бүркіт аңға түсер кезде қанатын
жинап, денесін қатты қысып
шүйілетіні неліктен?
Есеп шарты:
22-жаттығу.
1. Судың, керосиннің, сынаптың
0,6 м тереңдіктегі қысымын
табыңдар.
Қадір Мырзалиевтің «Күлтегін шығармасынан үзінді:
Найзаларын ұштаған
Екеуі де ұста хан
Бассыз жатқан түркіні
Басын қосып ұстаған
Қыс айында шаңғы тебеміз. Шаңғы тебудің
талаптарын орындағаннан кейін, жаяу
серуендейміз. Осы жағдайларда шаңғымен жүру
неге жеңіл?
Апаларымыз ертеде көрпені қолмен тіккен
кезде неліктен бармаққа оймақ киеді?
Себебі қысым түсірілген күшке тура пропорционал, ал оның ауданына
кері пропорционал болады, яғни найза ұшының ауданы неғұрлым аз
болса, соғұрлым оның түсіретін қысымы көп болады.
Адамның қармен жүруі қиын, өйткені ол қадам басқан сайын қарға
омбылайды.
Шаңғымен де, шаңғысыз да адам қарды өзінің салмағына тең бірдей
күшпен басады. Шаңғымен тұрғанда қар бетінің әрбір шаршы см
ауданын шаңғысыз тұрғандағыдан гөрі 20 еседей аз күшпен басады.
Өйткені оймақпенде, оймақсыз да адам тігін тіккендн инеге бірдей
күшпен әсер етеді. Бірақ ол күштің бұл екі жағдайдағы нәтижесі бірдей
емес. Оймақсыз иненің кері ұшының ауданы аз болады да, оның
бармаққа түсіретін қысымы көбейіп, ауырғанын сезінеміз тіпті
жарақаттауы да мүмкін. Бұл жағдай болмау үшін кері ұшының ауданын
үлкейту мақсатында оймақ киеміз.
Формула
Ереже
Өлшем бірлігі
Шамалары
Эксперимент
Тақырып
Формула:- P g h
Ереже :- Қысым тығыздық пен биіктікке тәуелді
Өлшем бірлігі:- Па
Шамалары:- P, , g , h
Эксперимент:- 107 сурет
Тақырыбы:- Ауырлық күшінің әрекетінен сұйықтар
мен газдарда болатын қысым
Үйге тапсырма:
• §47, 22 жаттығу №2, 16- тапсырма.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz