Абай қазіргі Семей облысының Шыңғыс тауларында Қарқаралының аға сұлтаны
Презентация қосу
Абай Құнанбаев
Абай Құнанбаев
Абай (Ибраһим) Құнанбайұлы (1845-1904) — ақын, жазушы, қоғам қайраткері,
қазіргі қазақ жазба әдебиетінің негізін салушы, либералды білімді исламға таяна
отырып, орыс және еуропа мәдениетімен жақындасу арқылы қазақ мәдениетін
жаңартуды көздеген реформатор. Абай 10 тамыз 1845 ж. қазіргі Семей
облысының Шыңғыс тауларында Қарқаралының аға сұлтаны Құнанбайдың төрт
әйелінің бірінен туған. Орта жүздің Арғын тайпасының Тобықты руынан шыққан
билер әулетінен. Әкесі Өскенбайұлы Құнанбай өз заманындағы атақ даңқы
алысқа кеткен адамдардың бірі болған. Патша өкіметі XIX ғасырдың
ортасындағы бір сайлауда оны Қарқаралы ауданының аға сұлтандығына
бекіткен. Шешесі ұлжан орта жүздің Арғын тайпасынан Қаракесек руының
шешендікпен, тапқырлық, әзіл әжуамен аты шыққан шаншарлардың қызы
«Абай» деп жас Ибраһимді анасы Ұлжан еркелетіп атаған. Содан бері бұл
есіммен Абай тарихқа енді. Осындай текті ортадан шыққан Құнанбай мен
Ұлжаннан туған төрт ұлдың бірі Абай жастайынан ақ ерекше қабілетімен,
ақылдылығымен көзге түседі. Балаға сыншы әкесі осы баласынан қатты үіт
етеді. Сондықтан да ол абайды медреседе төрт жыл оқығаннан кейін, оқудан
шығарып алып, қасында ұстап, ел басқару ісіне баули бастайды.
Әкесінің төңірегінде ел жақсыларымен араласып, өз халқының рухани мәдениет
жүйелерімен жете танысады. Өзі билер үлгісінде шешен сөйлеуге төселеді.
Ұтымды сөзімен, әділ билігімен елге танылып, аты шығады.
Өмір жолы
Абай қазіргі Семей облысының Шыңғыс тауларында Қарқаралының аға сұлтаны
Құнанбайдың төрт әйелінің бірінен туған. Орта жүздің Арғын тайпасының Тобықты
руынан шыққан билер әулетінен. Әкесі Өскенбайұлы Құнанбай өз заманындағы атақ
даңқы алысқа кеткен адамдардың бірі болған. Патша өкіметі XIX ғасырдың
ортасындағы бір сайлауда оны Қарқаралы ауданының аға сұлтандығына бекіткен.
Шешесі Ұлжан Орта жүздің Арғын тайпасынан Қаракесек руының шешендікпен,
тапқырлық, әзіл әжуамен аты шыққан шаншарлардың қызы «Абай» деп жас
Ибраһимді анасы Ұлжан еркелетіп атаған. Содан бері бұл есіммен Абай тарихқа
енді.
Осындай текті ортадан шыққан Құнанбай мен Ұлжаннан туған төрт ұлдың бірі Абай
жастайынан ақ ерекше қабілетімен, ақылдылығымен көзге түседі. Балаға сыншы
әкесі осы баласынан қатты үміт етеді. Сондықтан да ол Абайды медреседе төрт жыл
оқығаннан кейін, оқудан шығарып алып, қасында ұстап, ел басқару ісіне баули
бастайды. Әкесінің төңірегінде ел жақсыларымен араласып, өз халқының рухани
мәдениет жүйелерімен жете танысады. Өзі билер үлгісінде шешен сөйлеуге
төселеді. Ұтымды сөзімен, әділ билігімен елге танылып, аты шығады. Көп ұзамай,
жетпісінші жылдардың бас кезінде Қоңыр Көкше дейтін елге болыс болады. Билікке
араласып, біраз тәжірибе жинақтағаннан кейін ол халық тұрмысындағы көлеңкелі
жақтарға сәуле түсіруге күш салып бағады. Бірақ онысынан пәлендей көңіл
тоятындай нәтиже шығара алмайды. Сондықтан халқына пайдалы деп тапқан істерін
көркем сөзбен, әсіресе, өлеңмен насихаттамақ болады. Орыс әдебиетімен танысуы
көп ықпал етеді.
Шығармалары
Абай өлең шығаруды бала кезінде-ақ бастаған. Алайда жасы қырыққа келгеннен кейін ғана
көркем әдебиетке шындап ықылас қойып, көзқарасы қалыптасып, сөз өнерінің халық
санасына тигізер ықпалын түсінеді. Шығармалары үш жүйемен өрбиді: бірі — өз жанынан
шығарған төл өлеңдері; екіншісі — ғақлия (немесе қара сөз) деп аталатын прозасы;
үшіншісі — өзге тілдерден, әсіресе орысшадан аударған өлеңдері.
Абай өлеңдері түгел дерлік лирикадан құралады, поэма жанрына көп бой ұрмағаны
байқалады. Қысқа өлеңдерінде табиғат бейнесін, адамдар портретін жасауға, ішкі-сыртқы
қылық-қасиеттерін, мінез-бітімдерін айқын суреттермен көрсетуге өте шебер. Қай өлеңінен
де қазақ жерінің, қазақтың ұлттық сипатының ерекшеліктері көрініп тұрады. Ислам діні
тараған Шығыс елдерінің әдебиетімен жақсы танысу арқылы өзінің шеберлік — шалымын
одан әрі шыңдайды. Шығыстың екі хикаясын «Масғұт» және «Ескендір» деген атпен өлеңге
айналдырады. Ислам дініне өзінше сенген діни таным жайындағы философиялық
көзқарастарын да өлеңмен жеткізеді. Абайдың дүниетанудағы көзқарасы XIX ғасырдың
екінші жартысында Қазақ халқының экономикасы мен ой-пікірінің алға ұмтылу бағытта даму
ықпалымен қалыптасты. Дүниетану жолында сары-орыстың төңкерісшіл демократтарының
шығармаларын оқып, өз дәуірінің алдыңғы қатарлы ой-пікірін қорытып, басқаларға қазақ
өміріндегі аса маңызды мәселелерді түсіндіруге қолданады. Дүниетану өңірінде екі
қасиеттің — сезім мен қыйсынның , түйсік пен ақылдың қатынасын таразылайды. Сондықтан
да: «Ақыл сенбей сенбеңіз, Бір іске кез келсеңіз» деп жазады.
1) Абай Құнанбаев кiм?
2) Қайда және қашан Абай Құнанбаев дүниеге
келген?
3) Қандай Абайдың шығармаларын бiлесiңiздер?
4) Абайдың бiрiншi атысы қандай?
5) Оның атасы кiм?
6) Қандай Абай Құнанбаевтың поэмаларын
бiлесiңiздер?
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz