Қамар сұлу романы




Презентация қосу
Екібастұз қаласы, Байет жалпы
орта білім беретін мектеп

Хампи
Қымбат
Туған жылы, күні, айы: 28.12.83 жыл
Білімі: жоғары
Мамандығы: қазақ тілі мен әдебиет
пәнінің мұғалімі
Санаты: екінші
Жалпы пед өтілі: 6 жыл
Сабақтың
тақырыбы:
С.Торайғыров
«Қамар сұлу»
романы
Сабақтың мақсаты:
Білімділік:
С.Торайғыровтың өмірі мен шығармашылығы
жайлы алған білімдерін тереңдете отырып,
«Қамар сұлу» романы көтерген әлеуметтік
мәселе, кейіпкерлер дүниесі, романның қазақ
әдебиетіндегі маңызы мен ерекшелігіне талдау
жасату,романға әдеби-теориялық талдау
жүргізу арқылы көркем шығарманы саралай
білуге жетелеу;
Тәрбиелік:
Кейіпкерлер іс-әрекетін талдай отырып,
жаманнан жиреніп, жақсыдан үлгі алуға, достық
қасиеттерін бағалай білуге, адамгершілікке,
қайырымдылыққа, алдына қойған мақсаты үшін
күресе білуге тәрбиелеу
Дамытушылық:
Оқушының шығарманы талдап, кейіпкер іс-
әрекетіне баға бере білуін, ойын жүйелі баяндай
білуге дағдыландыру,қоғамдық-әлеуметтік
жағдайларды саралай отырып,өзіндік өмірге
деген көзқарасының қалыптасуына ықпал ету
-Мына шумақтардан қазақ қызына
тән қандай қасиеттерді көруге
болады?
Жіңішке сымға тартқан әні қандай,
Балауыз балбыраған тәні қандай?!
Ақыл, ой, мінез, көрік түгел келіп,
Толықсып толып тұрған сәні қандай?!
Еріткен іші-бауырыңды көзі қандай,
Бал тамған майда бұлбұл сөзі қандай?
Жұп-жұмсақ бып-биязы ішке кіріп,
Жайтаңдап жан күйдірген кезі қандай?!
Нұрлы жүз жан-жағына сәуле шашып,
Бойының мінсіздігі онан асып.
Өзгеден сып-сыпайы Һәм сүйкімді ,
Ең арты жүрсе-дағы аяқ басып.
Талайы бозбаланың болған ғашық,
Уай, шіркін!Болсайшы деп бізге нәсіп.
Егер де Қамарменен тіл қатысса,
Құдай ұрып жым болар қара басып.
-Үзіндіде кім суреттелген?
Жазушы сөзінің мағынасын аш.
«Қан-жыны араласып қалған
неме ғой, қия алмады. Қырық
жылқы, он түйе, бес жүз сом
ақшаға Қамардың сорын
қайнатып, саудасын пісіріп қойды».
-Үзіндіде қазақ халқының
қандай салт-дәстүрі
бейнеленген?
Жазушы оны қандай
бояумен,қандай әдіс-тәсіл арқылы
жеткізеді?
«Уәделі күнінде басшы, қосшы,
сауықшысымен сәулеттеніп, ілу-
жыртыс, кәдені адам айтар емес мол
қылып, көшкен елдей , пай шіркін ,
біздің ынтығып отырған болыс
күйеуіміз де келіп қалды-ау!»
«Тұжырым кестесі»

Кейіпкерлері Адами Іс-
қасиеттері әрекеттері

Қамар
Ахмет
Омар
Жорға Нұрым
Оспан би
Қалтан қажы
Ақын стилі мен шығарма тіліне
талдау .Кейіпкерлер портретін
қалай береді?

Қамар
Ахмет
Нұрым
Қ.Бітібаева әдістемесі бойынша
шығарманы модельдеу

І Шығарма тақырыбы:

ІІ Шығарма идеясы:

ІІІ Шығармадағы негізгі кейіпкерлер:

ІҮ Шығармадағы қосалқы кейіпкерлер:

Ү Шығарма жазылған әдеби бағыт:

ҮІІ Шығармадағы суреттелетін салт-дәстүр:
Қ.Бітібаева әдістемесі бойынша
шығарманы модельдеу

І Шығарма тақырыбы:
Әлеуметтік теңсіздік,әйел теңсіздігі

ІІ Шығарма идеясы:
Қазақ жастарының бас бостандығы, қыздарды қалың
малға сатуды әшкерелеу

ІІІ Шығармадағы негізгі кейіпкерлер:
Қамар, Ахмет, Омар, Нұрым

ІҮ Шығармадағы қосалқы кейіпкерлер:
Қалтан,Оспан, Қасен, Жәуке,Жұмабай, Бәтек молда

Ү Шығарма жазылған әдеби бағыт:
сыншыл реализм,жанры-проза, поэзия+проза

ҮІІ Шығармадағы суреттелетін салт-дәстүр:
Атастыру, қызды қалың малға сату, жар-жар, үшкіру,
кәде беру
Қолданылған мақал-мәтелдер:
«Соқыр тауыққа бәрі бидай», «Таң
атпайын десе де, күн қоймайды»,
«Кәріліктің алды жігіттіктің соңы»,
«арсызға алты күн мейрам», «Суға
кеткен тал қармайды», «Теңі келсе,
тегін бер», «Алдыңғы арба қайда
жүрсе, соңғы арба сонда жүреді»,
«Бір тойған – шала байдық», «Жалғыз
қаздың үні шықпас, жалғыздың шаңы
шықпас», «Сокырдың қолына,
саңыраудың жолына түспе»,
«Жақсыдан жаман туса, емі болмас,
жаманнан жақсы туса, теңі болмас»,
«Ит үрді, керуен көшті», «Бастан
құлақ садақа».
Кейіпкерлердің мінез-құлқы:
Зұлымдық, іштарлық, ақпейілдік,
үрей
Басқа тілден енген сөздер
Указной молда,школа, шаһыбаз,
чаходка,сүре
Шығарма құрылысы:
1.Басталуы:

2. Дамуы:

3. Шиеленісуі:

4.Оқиғаның байланысы.

5. Шарықтау шегі:

6.Шешімі
Шығарма құрылысы:
1. Басталуы: Қамарды суреттеуі, Қамар
мен Ахметтің кездесуі;
2. Дамуы: Ғашықтық сезім, хаттарға
берілген жауап;
3. Шиеленісуі: Олардың әлеуметтік
жағынан сәйкес келмеуі,күндестікке
толы ауылдағы өсек, қудаланған
Ахметтің оқуға кетуі
4. Оқиғаның байланысы. Нұрымның
әйелі қайтыс болуы, Нұрымның
Қамарға кісі жіберуі
5. Шарықтау шегі: Қамардың зорлықпен
ұзатылуы, науқастануы
6. Шешімі: Ахметпен кездесуі, өлімі
Үйге тапсырма:

1. «Қамар сұлу» романындағы
Қамар бейнесі
2.Шығармадан қалауы бойынша
үзінді жаттау
се н е
бел а
а ққа р ы ң
б
Са сқан да
т ы е т !
қа рахм

Ұқсас жұмыстар
Қамар сұлу романына қатысты сұрақтар
Торайғыров Сұлтанмахмұт (1893—1920)
LOGO САБАҚТЫҢ БАРЫСЫ
Кімнің сөзі
Қазақ зиялылары философиясы
Мәшһүр - Жүсіп араб және парсы тілдерін жетік білгенімен қоймай, көп тілді білген ғұлама
Міржақып Дулатұлы, 1917 жылғы сурет
Сұлтанмахмұт Торайғыров
XX ғасырдағы Қазақстанда кино өнерінің дамуы
Шығамын тірі болсам адам болып 4 сынып
Пәндер