Жидекті жеміс




Презентация қосу
Жемістер
6 сынып

Биология пәнінің мұғалімі: Мугалова Салтанат Жақсыбекқызы
Қызылорда облысы,Сырдария ауданы, Шаған ауылы №37 орта мектеп
Сабақтың тақырыбы: Жемістер
Сабақтың мақсаты:
Оқушыларға жемістің түрлерін таныстыру,шырынды және жемістерді ажырата
білу, жемістердің емдік қасиеті мен пайдасын білдіру.
Сабақтың міндеттері:
а)білімділік: Оқушыларға жемістің түрлерімен,құрылысымен таныстыра
отырып,жемістердің ұқсастығымен айырмашылығын білуге үйрету.
в)тәрбиелік: Оқушыларға экологиялық, экономикалық, эстетикалық
тәрбие бере отырып оқыту.
б)дамытушылық: Осы бөлімдер арқылы оқушылардың ой-өрісін дамыту,
денсаулығын күтуге үйрету, пайдалы тамақты таңдай білуге дағдыландыру,тілі
дамыту,сөздік қорын молайту.
Сабақтың түрі: Аралас
әдісі: түсіндіру , сұрақ-жауап
Пәнаралық байланыс: қазақ әдебиеті, валеология, география т.б
Көрнекілігі: слайдар, интерактивті тақта, муляждар, сызбанұсқа.
Сабақтың барысы:
І Ұйымдастыру кезеңі.
1.оқушылармен сәлемдесу;
2.сынып тазалығын тексеру;
3.оқушыларды түгелдеу:
4.психологиялық қалыптастыру (зейінін аудару).
Менің көнілім жақсы.

Мен сабақты жылдам орындаймын.

Мен сабақты жақсы оқимын.

Менің жазуым жақсы.

Менің тәртібім жақсы.
Сұрақтар
Жынысты көбею деген не?
Тозаңдану түрлері қандай?
Өздігінен тозаңдану дегеніміз не?
Айқас тозаңдану дегеніміз не?
Ұрықтану жолын түсіндіріңіз.
Мүшелер

Вегетативті Генеративті
(өсімді) (көбею)
Тамыр Гүл
Сабақ ? Жеміс
Жапырақ ? Тұқым
Жемістер

Шырынды Құрғақ

Сүйекті
Жидекті жеміс Жидек тәрізді шырынды
жеміс
Алхоры
(сүйекті шырынды)
Шие
Алма (сүйекті шырынды)

Жүзім Қарлыған
(жидек) (жидек)
Қауашақ (мақта) Бұршаққап Бұршаққын
(асбұршақ) (қырыққабат)

Бидай дәнегі Тұқымша Емен жаңғағы Қанатша (үйеңкі)
Жидекті жеміс

Қызанақ
Жүзім Қарлыған (жидек)
(жидек) (жидек)
Жидек тәрізді

апельсин лимон
мандарин
Сүйекті шырынды жеміс

Алхоры
Шие
(сүйекті шырынды)
(сүйекті шырынды)
Алма жемісінің түзілуіне жатыннан басқа
гүлтабаны, тостағанша мен күлтенің түбі,
аталықтың төменгі бөлігі қатысады. Алма 5 ұялы
жатыннан дамитындықтан жемісінің ішкі бөлігі
қатты болады,әр ұясында 2 ден тұқым орналасады.
Сыртқы қабаты шырынды.Сондықтан алма өзінше
“алма жеміс” деп аталады.Алма жеміске: алма ,алмұрт,
беже, т.б. жатады
Асқабақтар тұқымдасына жататын
өсімдіктердің жемісі жидек тәрізді делінгенмен, өз
алдына асқабақты жемістер деп аталады.Оларға
қияр, қарбыз, қауын, асқабақ жатады.

Асқабақ Қауын Қарбыз
Қауашақ (мақта) Бұршаққап Бұршаққын
(асбұршақ) (қырыққабат)

Бидай дәнегі Тұқымша Емен жаңғағы Қанатша (үйеңкі)
Бұршаққап
(асбұршақ)
Бұршаққын
(қырыққабат)
Қауашақ (мақта)
Қанатша (үйеңкі)
Бидай дәнегі
Емен жаңғағы
Витамин деген терминді 1912
жылы поляк ғалымы К.Фрунт
ұсынған. Ол латынның
“vita”- өмір, “amin”- қажетті
деген сөздерінен тұрады
Пайдалы,қажетті өнімдерді
дайындайтын белгілі бір мамандар:
Фармацевт- ол дәрі- дәрмектерді жасайтын маман.
Бағбан- жемістерді өсіруші маман.
Агроном- ауыл шаруашылығындағы өнімдерді
өсіруші маман.(бидай,арпа,сұлы т .б)
Дизайнер-технолог- әр түрлі өсімдіктерден әдемі
бұйымдарды безендіретін маман.
Аспаз-кондитер- түрлі дәмді тағам дайындайтын
маман.
Косметолог – сұлулық,әсемдік маманы.
Қабығы қатты, іші тәтті,
Алайық таңдап, ол не?

Жер анадан нәр алған
Тала елге таралған
Ет –сүйектен жаралған
Жейді оны таба алған.
Тест
1 Бидай жемісі:
А) дәнек Ә) жидек Б) жаңғақ
2 Бұршаққапты құрғақ жеміс:
А) Күнбағыс Ә) картоп Б) асбұршақ
3 Күнбағыс жемісі.
А) тұқымша Ә) қанатты Б) қауашақ
4 Ішінде ұсақ тұқымдары бар жеміс:
А) жаңғақ Ә) жидек Б) бұршақ
5 Көпсүйекті жеміс:
А) бүлдірген Ә) шие Б) шабдалы
• Диқан ксендзуға келіп шіркеуге тиесілі жерді жалға беруін сұрайды.
- Бұл жер қараусыз, - дейді диқан, - менің болса үлкен отбасым бар.
Ксендз біраз ойланып.
- Жарайды, - дейді, - жалға берейін. Бірақ алдыменен бәстелесейік. Жеңсен -
жер сенікі.
- Қалай сонда? - түсінбейді диқан.
- Сөзсіз әңгімелесіп, - деді ксендз - бірбірімізді түсінуге тырысайық.
Сүйтіп ксендз диқанға саусақ көрсетеді. Диқан көп ойланбай екі саусақ
көрсетеді.
Ксендз аң-таң. "Қарай гөр мұны, қандай дана жауап қайтарды. Оған Құдай
жалғыз деп едім, дүние екілік дегені дұрыс екен". Бұл жолы ксендз қалтасынан
алма шығарады.
"Дүние - жаннат", - мағынасында. Диқан сөмкесінен пиязды шығарып алманың
қасына қояды. "Дегенмен көз жасы да көп", - іспетті жауап бергендей болады.
- Уау! - таңқалады ксендз. - Жер сенікі. Ала бер!
Диқан үйге қуанып қайтады.
- Не болды? - сұрайды әйелі - Жерді ала алдың ба?
- Иә, - дейді диқан, - бәстелесіп едік, жерді ұтып алдым.
- Қалайша? - таңқалады әйелі.
- Онымен сөзбен емес, ишаратпен әңгімелестік - Алдыменен ол маған бір
саусақ көрсетті, яғни: "Көзіңді шұқып аламын" дегені ғой. Мен абыржымай
оған екі саусақ көрсеттім: "Мен екі көзіңді шұқып аламын" мағынасында. Ол
таңқалды да алма шығарып көрсетті, оны "Бұл менің асым" деп түсіндім. Мен
өз кезегімде пиязды шығарып:
"Сенің асың алма болса, менің асым - пияз" дедім. Осыдан кейін ол жерді бере
салды.
Түс жорып көрейік
Түске бидай, арпа кіретін болса, онда азық-түлікке арзаншылық
болады деген сөз.
Егер кісі түсінде жүзім жесе, онда оның өмірде бағы жанады.
Егер кісі түсінде қауын немесе қарбыз жесе, онда оның досы
байиды.
Егер кісі түсінде алма жесе, онда ол өңінде тілегіне жетеді.
Егер кісі түсінде шабдалы жеп жүрсе, онда ол екі дүниеде
бірдей шат-шадман ғұмыр кешеді. Бұл түс өңге айналу үшін
аз дегенде бір күн ораза ұстау керек.
Егер кісі түсінде грек жаңғағын жесе, онда өңінде оның ішім-
жем қоры мол болады.
Егер кісі түсінде анар жесе, онда ол өңінде байиды.
Егер кісі түсінде бидай көрсе, онда ол өңінде тілеген тілегіне
жетеді.
Егер кісі түсінде тары көрсе, онда ол өңінде бақытты болады.
§26 (мазмұндау)
№14 зертханалық жұмыс

Ұқсас жұмыстар
Жеміс жидектер өндірісі
Қантты заттар
Шырынды жеміс Құрғақ жеміс
Жеміс-жидек дақылдарының биологиялық және өндірістік сипаттамалары
Тағамдық аллергия мен тағаммен улану кезіндегі емдік тамақтану
Бүлдіргеннің биологиялық сипаттамасы
Сірне негізінде карамель дайындау
ЖИДЕК, ЖҮЗІМ АУРУЛАРЫ
Жеміс-жидек дақылдарының зиянкестерімен күресу
Бүлдіргеннің агротехникасы және өсіру шаралары
Пәндер